Jump to content

Cat "rezista" un motor pe benzina?


nesanatosu
 Share

Postare recomandată

In principiu vreau sa stiu cati km "duce" un motor pe benzina.

Asa ca daca cunoasteti recorduri(sau le detineti) va rog sa le postati aici.Ma intereseaza mai ales ,dupa cum era si normal, cele din grupul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de atat de multi factori incat este greu de tras o concluzie.

de exemplu, vorbind cu un ceh pe care l-am cunoscut prin forumul skoda cehesc am aflat ca el lucreaza la o companie de taxi unde motoare de felcia/favorit/forman din care se trag 1.4 AME, AZF si 1.0 AQV/ARV prezente pe fabia/lupo/arosa ( cel de 1.0 pe toate ) sunt componenta care supravietuieste in general masinii. tot el povestea ca au aceste motoare in functiune inca la peste 500.000 km. Unele dintre ele au fost reconditionate la 350.000 km.

totul depinde insa de modul de intretinere si de grija acordata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca ideea, la 200kkm te poti gandi la o segmentare, la schimbarea semeringului de supape, arcurilor la tacheti, mai pe scurt la o revizie generala. Daca nu ai forjat motorul, i-ai dat ulei la timp si benzina buna, poti amana momentul pana la 250kkm.

Parerea mea de sculer-matriter, care este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu o dacia berlina a unui vecin care a facut prima reconditionare la 250.000 km. Daca o dacie "veche" poate atata eu nu vad de ce un benzinar VAG n-ar putea. Ideea e ca toti radeau de el cand punea Castrol in dacie, cand schimba filtre cu unele frantuzesti (parca) - bune intr-un cuvant - samd. Insa acum "rade el", ca sa zic asa. Bravo lui si uitati ca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul, filtrele, combustibilul de calitate prelungesc clar viata motorului. Cu cat, depinde de modul de exploatare si intr-o oarecare masura (destul de mare) de calitatea materialelor din care sunt fabricate componentele.

Astfel e foarte greu de spus cat tine un motor. Daca mergi cu el numai in 6000 rpm, sigur nu atingi 100.000 fara o reparatie. Daca mergi mai calm, (nici batraneste) depasesti cu siguranta 150-200.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viata motorului nu este influentata atat de mult de turatiile ridicate cat este de pornirile la rece. cu cat mai multe, cu atat are o viata mai scurta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viata motorului nu este influentata atat de mult de turatiile ridicate cat este de pornirile la rece. cu cat mai multe, cu atat are o viata mai scurta

<{POST_SNAPBACK}>

Orice motor are uzura la pornire. Chiar si daca sunt 30 grade afara. E mai rau desigur cand sunt multe grade minus, dar un ulei fluid poate ajuta. Din pacate sunt inevitabile uneori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Dacie la 250.000? E un record neomologat! Eu stiu (din experienta) ca la maxim 100.000 deja trebuie sa te bagi in ea serios... Asta daca are set Borgo si ai utilizat ulei cat de cat bun (ceea nu prea o fac Daciotzii). Un exemplu de cat tine un motor de Dacie: taica-meu baga cam 4-500 ml ulei de Lubrifin (20W40) la 500 KM dupa 50.000 km parcursi!!! Record, nu? Bine, Dacia lui este un model de "Asa nu!", cu toate ca e mecanic auto de 30 de ani.

Din cate am citit pe Forum, se folosesc uleiuri bune, oamenii merg la revizii, au grija cu pornirea la rece... Estimez la peste 250.000 KM la masinile noi (ca la alea mai vechi inca nu aparusera uleiurile destepte, service era cum era...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima mea masina de la taica-miu o dacie din 72 cu motor frantzuzesc ( ce imi place termenul asta )... de fapt cu tot felu de piese frantzuzesti prin ea ( scria renault pe vreo 60% din masina ).. avea peste 200.000km.. si am vandut-o doar ca am primit o masina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o cunostinta care a facut 400.000 cu dacia fara segmentare.

Bineinteles ca a fost luata de noua si superintretinuta in intervalul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Morala este una: Si benzinarele tin sute de mii de km. Filtre, ulei, porniri la rece, drumuri scurte/lungi, incalzire corespunzatoare sunt cativa factori decisivi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

un prieten de-al meu are un golf III cu motor 1.4 benzina si 275.000 km. merge perfect, ca-n tinerete. e de vanzare si a primit 4000 pe el. e clar ca masina e inca foare buna. nu-l da pt ca vrea 4500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va zic de dacia mea de la pravalie, luata de mica si crescuta de mine...are acu 90k km si nu am schimbat decit ambreiajul (preventiv,la 85k)si garnitura la chiulasa(35k..."asa face toate" forja la greu pe drumurile patriei, destul de des 10-12 ore..) in afara de consumabile, chiar daca am tavalit-o prin multe coclauri nu are pb cu bucsaraie, planetare, etc.

Ce e drept reviziile la timp si la nr de km, uleiuri bune(ulei schimbat la 5000 km si filtru nou de fiecare data...)

Cind merg la service, omul meu trage de toate alea si incepe...placutele sint bune...bucse bune....planetare bune...si incepe tirul:

cum mergi mai ?? nu pui frine??? nu dai in gropi???

In afara de asta nu papa gram de ulei chiar daca nu mai are tragerea de inima din tinerete :lol:

BTW si asta tot Castrol stie si la motor si la CV

Shell mai bun ulei e Castrol :lol:

@Zorro - pot sa iti arat pe viu cum sta treaba asta :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Din experienta pot sa iti spun ca al meu golf 3 benzinar l-am segmentat la 325k si pot spune ca nu l-am menajat deloc. Adevarat a mancat ulei+filtre etc cand a trebuit. In prezent ma duc cu el spre 750k ... daca o da Dumnezeu poate ajung al 1M .. apropo la 300k se reseteaza bordu adica incepe de la 0(eram pe cheiul Dambovitei si priveam frumos la 299999 cand s-a intamplat).

Sunt curios daca in computerul de bord se pastreaza si trecerile astea de la 300k la 0 ... poate omologhez meleonul de km. ;) dupa asta o sa ;)

Modificat de johnny7577
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele moderne, fabricate din aliaje de calitate, tin suprinzator de mult, mai ales motoarele puternice, care ff rar sunt utilizate la turatie maxima. Pe forumurile straine de la Mercedes-Benz, BMW, VAG etc vad mereu mesaje de genul: "am reparat capital motorul la 400 000 km", "am 480 000 km si a inceput sa faca figuri", "am masina de 15 ani si nu i-am desfacut niciodata chiulasa" etc. Ar putea tine si milionul de km daca sunt tratate bine (ulei de calitate schimbat la timp, filtre, bujii etc) - chiar daca se uzeaza ceva-ceva si mananca ulei, nu-si pierd puterea! poti sa vezi motoare care mananca 2 l de ulei la 1000 km si care inca fug bine, nu scot fum...

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o cunostinta care a facut 400.000 cu dacia fara segmentare.

Bineinteles ca a fost luata de noua si superintretinuta in intervalul asta.

<{POST_SNAPBACK}>

Dacie care merge 400 de mii fara segmentare !!! NU EXISTA ASA CEVA , decat daca mergea cu ea fara sa ii porneasca motorul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzinare este mult mai greu de prezis viata motorului decat la diesel, din punct de vedere strict al motorului. Un diesel tine de regula 300.000 fara probleme, repet strict dpdv al motorului, chiar daca a fost forjat puternic. In schimb un benzinar forjat poate sa moara pe la 150.000 km. Exemplele cu daciile din 70 cu tz km nu sunt relevante, intru-cat posesorii lor de regula au mers batraneste. Daca ar fi fost conduse de un posesor de golf III de 25-30 de ani n-ar fi rezistat 100.000 km fara segmentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ridic si eu o problema la fileu : Poate cineva sa (ma) lamureasca ce diferenta e intre SOHC si DOHC si ce-o mai fi ....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scurt, SOHC = single overhead cam, DOHC = double overhead cam. SOHC = o singura axa cu came (in general 2 valve pe cilindru), DOHC = doua axe cu came (in general 4 valve pe cilindru).

http://en.wikipedia.org/wiki/SOHC

http://en.wikipedia.org/wiki/DOHC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Actualmente 250000km fara nici o pproblema la motor si fara consum ulei.

Conditii>ulei aral pana l-am luat eu de la fostul proprietar 10-40, mobil1 0-40 pun eu. Spalat motor interior la fiecare schimb si schimbat ulei la 4000km. mers in regim de 2500-3500rpm

Inainte ca rusii :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot a inviat topicu anunt si eu ca am implinit 230.000 zilele astea ( cu 100.000 rulati in tara ) ... fara probleme, fara consum ulei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am deja 250.000km-ulei mobil1 10w40 cam la 8000km schimb,filtru aer la 5000km,filtru benzina la 5000km,benzina mai buna(nu mai pun de la petrom in viata mea!)bujii la 15.000 ngk .nu am pus nici un fel de aditiv /tratament pentru motor(la schimbul de ulei ,acesta este curat-dupa cum spune mecanicul).nu consuma ulei!deci.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

;) Hop si eu ca-s mai nou

audi 80 b3 1991 motor 1.600cmc cod pp carburator. l-am luat in 12.08.06 cu 300.625km la bord

azi 25.10.2006 am ajuns la 306.215km (nu sunt taximetrist ;) )nu stiu sigur daca a avut reparatii la motor (m-am uitat la garnitura de la chiulasa si se vede ca ar fi la cota 1 de reparatie are pe portiunea de garnitura care iasa de sub chiulasa 1 gaura care din cate stiu eu asta inseamna, dar nu neaparat ca a avut vreo reparatie capitala ) prea multe nu stiu depre istoricu masini dar de cand este la mine respect ritualul pe care il aveam la dacie (92.625km cand am dat-o presiune ulei cu motorul rece 6 si cu motorul cald la ralanti era cam 2.5) ulei bun (castrol GTX magnatec sau echivalentul lui inainte de a fi magnatec, GTX3) schimbat la 7000km, motor flush la fiecare schimb, filtru ulei mai rasarit.

turatii de peste 4000-4500 f rar (in cluj nu prea ai pe unde in timpul zilei ) toate celelalte filtre schimbate la schimbul de ulei, altceva nu imi trece prin minte momentan. (la dacie in loc de aditiv de benzina puneam la un plin si 1l de alcool tehnic just in case, cine a avut/are dacie stie!)

PS nu consuma ulei dar ce este drept nu am vazut exact cum stau cu presiunea de ulei la rece/cald

dupa cum se comporta motorul eu zic ca mai merge cel putin in cazul pesimist 100.000-120.000 sau in caz fericit 200.000 mai mult nu vreau sa faca fara o reparatie.

ramane de vazut daca se intampla ceva o sa va anunt.

pana atunci :lol: ;) & :rolleyes: safe !

Modificat de mesagerid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
Ca ideea, la 200kkm te poti gandi la o segmentare, la schimbarea semeringului de supape, arcurilor la tacheti, mai pe scurt la o revizie generala. Daca nu ai forjat motorul, i-ai dat ulei la timp si benzina buna, poti amana momentul pana la 250kkm.

Parerea mea de sculer-matriter, care este.

lucrul acesta e valabil si pentru diesel ?

Spalat motor interior la fiecare schimb si schimbat ulei la 4000km. - quote floryneg

acest lucru se face si la diesel ? daca da in ce consta operatiunea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am eu cu bora 1,6 akl 74 kw 2002 are190 000 mii motorul merge ceas papa ulei cateva sute de grame la un schimb 12 000 de cand e la mien de aproxiamtiv 70 000 merg numai pe castrol magnatec 5w40 si filtrele le schimb odata cu uleiul si sa nu va mai spun ca am instalatie gpl de circa 50 000 si nu vad nici o diferenta motorul trage de rupe!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!