Jump to content

Cat "rezista" un motor pe benzina?


nesanatosu
 Share

Postare recomandată

Va rog, nu discutam aici despre distributie :P .

Am ascuns post-urile cu pricina.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, vreau sa vorbesc despre doua motoare VW. Primul este un motor care dupa mecanicii mei (si si dupa mine) este unul dintre cele mai fiabile si reusite motoare din ultimii 30 de ani ai grupului VW adica cel de 1.8i Cod motor RP (cunoscatorii stiu deja care este) cu 8 supape 90de CP . Acest motor mai avea un frate mai mare de 2.0i de 115 CP . Aceste motoare sunt incredibil de fiabile, si pot parcurge cu usurinta fara sa umble nimeni la ele 450-500.000 km. Imi spun acest lucru atat mecanicii mei (mecanici care din 1992 se ocupa mai ales numai de masinile din grupul VAG si au vazut deja cate ceva in domeniu) cat si faptul ca am vorbit cu niste taximetristi din Budapesta care au facut taxi cu Seaturi Toledo I pana la 500,000 de km si nu a fost nevoiti sa faca desfacerea motorului in acest timp...fiecare vorbea cu nostalgie despre acele motoare...

Tata are la fel un Seat Toledo I din 1993- pe care il detine din 2001....adica l-am detinut eu si acum el....De motor amandoi suntem mai mult decat multumiti nu am avut niciodata probleme cu ea, folosim Aral 10W-40 pe ea si il schimbam la 9-10K sau tata mai nou la un an ( el face maxim 6-8,000km pe an) Motorul nu consuma deloc ulei( am uitat sa precizez ca masina are 253,000km) porneste usor si la -20gr. C si are toti parametri din fabrica. Merge bine, trage chiar bine, si cand s-a inaugurat peticul de autostrada de langa Cluj ne-am dus cu tata si l-am probat. Viteza maxima a masinii este dat la 182km/h pe care atins si la aceasta venerabila varsta chiar usor , fara trepidatii sau fara sa se incalzeasca alte chestii....Iar inainte de noua mea masina intr-o luna din cauza de serviciu am facut cu masina 3300 intr-o luna si nu am avut absolut nici o problema cu ea.....Mie personal imi pare nespus de rau ca nu se mai face acest motor axat pe fiabilitate.

Al doilea motor despre care as-i dori sa vorbesc este noul supoersofisticatul motor 1.4 TSI pe care o am pe Octavia mea II FL . Unii spun ca este prea puternic ( desi este versiunea cel mai soft de "numai" 122 CP ) insa eu nu sunt de acord la acest capitol. Eu inainte , si in concomitent cu o vreme cu seatul am avut si un Logan 1.6mpi....motor tot fiabil dar extraordinar de lenes, pe care trebuie sa-l tii in turatii intre 4000-5500 daca vrei sa mergi sa depasesti decent pe drumurile patriei....Cu acest 1.4 TSI este alta viata ...adica trebuie sa-l turezi mult mai putin pentru dinamica mult mai mare...cea ce mi se pare ca duce la fiabilitate si mai mare.....Foarte rar trebuie sa turezi acest motor peste 4000k rotatii, ceea ce despre motoarele fara turbo pe benzina mai rar poti afirma sub 2500 centimetri cubi. Deci daca vorbim numai si numai pur despre partea mecanica motor cred ca va fi chiar foarte fiabil...INSA de ceea ce imi este mai mult frica la aceste motoare este partea de turbo( turbo, intercooler incorporat in motor si racit si cu apa) si partea de electronica care este mai mult decat complicata( zeci de senzori si motorase care nu cred ca vor ramane intacte pe termen lung) In rest este un supermotor, numai sunt curios totusi dragi colegi de Forum pe masinile VW aceste motoare sunt deja de 3 ani fabricate...nimeni nu a mers inca cu ele mai mult de 100 eventual 200,000km ????? Sa ne spuna parerea despre 1.4TSI pe termen lung (122,125,140,160,170 CP nu conteaza) Numai bine , Andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
am si eu o intrebare.

a facut cineva care are peste 100 sau hai fie 200 mii km un dyno?

asa de curiozitate, mai sunt toti caii sub capota??

Masina familiei - un Golf III 1.4/60 CP (1993 - are cam 165000km pe bord, masina e in interior si la motor "ca noua"). Anul trecut a fost o promotie (gratis) si a facut un dyno test langa Cluj. I-au iesit 55CP estimati la motor.

Mie (1.8/1993/acum 267k km) mi-au iesit ~80 din 90cp cu precizarea ca bujiile erau "gata" de mult si carbunele la delcou avea gaura.....abia apoi le-am schimbat si masina tragea incomparabil mai bine (n-am mai apucat sa fac din nou testul). Aveam pe atunci aprox 245000 km pe bord. Ca performante dinamice, masina le depaseste pe cele din carte (acceleratie si top speed), desi consuma ulei 1L/4000km...are aprox 270k pe bord.

Am mai avut inainte un golf 2 1.8 benzina/8v 112cp 1985 (gti). A fost cumparat la 260k (pe bord), segmentat, apoi facut cu el cam 180k in 8 ani... Inca mai era in stare sa faca 0-100km/h in ~10sec si consuma ulei sub 1L / 12k.

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate vorbim de masini de constructie "veche".Cred ca exista o delimitare pe la anii 1997-2000 perioada in care motoarele nu mai sunt "ce au fost odata".Si nu doar motoarele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mine delimitarea aia e dupa 2003... la VW cel putin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina din semnatura face 10 ani in decembrie

sunt al treilea proprietar pe ea

eu am sarit de 170.000 km

oricare dintre voi daca va veti urca in ea veti spune ca masina nu are mai mult de 50 k km.

efectiv la relanti nu ii auzi motorul delocc, iar cand o turez .. se aude un sunet foarte frumos si rotund

in 6 luni de zile de cand am luat-o nu am bagat nici 1 gram de ulei ca nu a fost nevoie si il verific periodic (maxim 3-4 saptamani)

toate acestea deoarece masina a fost bine intretinuta, ulei castrol magnatec, filtre bune, distributie schimbata inainte de termen, benzina buna si binenteles fara accidente

la cum se comporta masina acum sunt sigur ca o sa ajunga la 2 x 170.000 km lejer

am prieten cu acelasi motor ca al meu si a ajuns la 240-250 km si la fel fara absolut nici o problema

faza cea mai tare este ca am un vecin taximetrist care si-a vandut Logan-ul parca 1.5 MPI (ultimii 200 k km trecuta pe GPL) si ajunsese cu el la 500 k km si l-a vandut ,,, iar cine l-a cumparat la segmentat si spunea ca la ora actuala acel Logan este din nou pe strazi si merge destul de ok

asadar fie ele benzina, motorina sau GPL majoritatea motoarelor care sunt intretinute trec cu brio de 500.000 km fara interventii

sanatate tuturor membrilor

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
the nameless one

Parintii mei au un rav4 cump de nou si la 230 d mii km s a stricam motorul ..a trebuit sa schimbe chiulasa bloc motor tot ...din experienta va zic eu ca benzinarele la 300 d mii sunt o minune.!!

Eu am avut un vw bora 1.9 TDI si trecusem de 430 d mii km si nu am avut nici o problema .

O zi buna si bafta benzinarelor :))

Modificat de the nameless one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta cu 1 singura masina nu iti poti face o parere pertinenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am 248 000 km motor 2.0l 115cp nu are probleme. si km sunt absolut reali vreo 40k facuti in romania. ca si raspuns la topic: depinde si de sofer/soferi..de cum il intretii,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzinarele modelele vechi pot rezista 500k fara probleme...daca sint intretinute ok ....

La VAG benzinare nu prea am vazut cu foarte multi km dar la altele gen Logan sau Cielo am vazut destule...Cielo cu 650k fara interventie la motor, si cica mecanicul ar fi vazut unul care trecuse de 1000k ...facea drumuri in Italia cu numai 2 soferi in ani de zile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Al meu a rezistat sub 216kkm (daca era km real) Scurta descriere:

Ramane transplantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general cauza e urmatoarea: motorul incepe sa consume ulei, proprietarul pune unul mai vascos-> se infunda sorbul pompei de ulei (de aici rezulta presiunea scazuta). uleiul nu mai ajunge in partea superioara a motorului-> ungere deficitara a axei cu came, griparea si in cele din urma distributia sare de la punct producand pagubele pe care le stim cu totii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza a fost defectarea pompei de ulei.

Iar la ultima replica, am folosit tot timpul ulei recomandat de producator de vascozitate 5w40. Deci nu se explica infundarea sorbului cu ulei mai gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general taximetristii sunt foarte atenti cu masinile lor (eu vorbesc de proprietari). Sunt si soferi care nu au masina lor si o forjeaza, tot salariul ala il primesc. Consumabilele se schimba la jumatatea km recomandati de service. In general si la service VW unde merg eu, in Grecia, se efectueaza la 5000 km si o duc masinile mult si bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era un nene cu un opel benzina din 90 toamna. cumparase un aditiv de ulei gros si-l turna ca pe magiun.

eu comentez: papa ulei rau?

nu,deloc, dar nu mai are uleiul vascozitate si mai am nevoie sa merg sute si mii de km.

si nu era mai bine sa schimbati uleiul?

da,zice omul dar nu am bani acum.

si merge motorul asa?

mergeeee,,,fara probleme.

cati km are?

nu stiu, cine mai stie....

imi venea sa-i dau eu bani sa schimbe uleiul. saraca masina...

Modificat de megamotoreta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unele masini daca le schimbi uleiul, filtrele, placutele de frina deja le dublezi valoarea :))

Opelurile sint recunoscute ca maninca ulei destul de mult chiar daca e schimbat la timp...unii baga aditivi ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi gasit omu vreo combinatie 5l de benzina si vreo jumate de apa :))

Eu am avut un golf 3 gti motor 2E, 115 cp, 8valve care l-am luat pe la 190 k parca si l-am tinut pana dupa 215 k. Cand l-am luat papa ulei cam 1 l la 1000 km. I-am facut motorul si apoi nu a mai papat ulei deloc. Apoi am trecut la ceva mult mai nou si a trebuit sa il vand ca nu avem ce face cu 2 masini. Ce era impresionant la motorul asta era ca tragea bine jos insa la ture mai mari nu il simteai. Pana in 2500 ture tragea ca asta care o am acum chiar mai bine. Dupa turatia asta se simtea bine turbo si zbura apoi MK6-le. Insa prima impresie cad mi-am luat mk6gti a fost ca nu trage. Dupa ce s-a facut rodaju ca la carte s-a schimbat muult treaba. Am ales tot GTI pentru ca e o masina mai speciala cu un motor cu vechime mare si multe premii. La orice masina daca ii dai ce ii trebuie cand ii trebuie te tine. Momentan am 27 k si nu papa gram de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca sunt foarte similare motoarele de pe golful meu si cel de pe golful 3 care l-ai avut. Al meu nu papa prea mult ulei decat in afara orasului unde se merge la turatii mai mari. Km cam tot atatia are vreo 200K Km si sunt super multumit cum merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Motor azd 1.6 16v 105 cai pe golf 4, aproape 600.000 km fara nici un fel de probleme la motor. Uleiul folosit: 5w40 chiar si la acest nr de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vandut in vara Opelul meu Astra F cu motor 1.6 SZR 75cp din '96 cu 273k de km.

Motorul mergea excelent fara nici un fel de interventii.

Sper ca si Golf-ul sa tina tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sub 300k era virgina mosule :)

Voi va faceti probleme daca tine motorul 200-300k...poate la motorizarile noi...la cele pina in 2004-2005 majoritatea duc fara probleme mult mai mult...si chiar in regim de taxi, unde uzura e mult mai mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recent am trecut de 300k .... inca merge brici , fara interventii la motor. Tablaria nu tine cat tine motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vad pe unele topic-uri de pe forum ca se vorbeste de fiabiliate la 40-60k km, ma cam pun pe ganduri noile motorizari :blink: .Asta se numeste fiabilitate, atingerea pragului de 100.000 km?Eu cand vorbesc de fiabiliate,ma refer la un motor care are cel putin 250-300k km la un condus normal.Altfel ne luam biciclete...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!