Jump to content

Cat "rezista" un motor pe benzina?


nesanatosu
 Share

Postare recomandată

plus8 ai auzit de cineva cu un motor ca al nostru 20v turbo cu multi km , dar sa nu fi umblut la motor sub nici o forma? a... spunea cineva la inceputul topicului...250.000 km...sunt ceva

Modificat de laur_vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu....a mea are 115k in bord dar reali cred ca vreo 200k mai mult ca sigur....

completez 300ml ulei in 10k km....asta ca merg tare....daca nu merg tare,adica pana in 150 nu completez absolut deloc

motorul merge perfect,ft silentios....

folosesc numai 5W40...vreau sa trec la 0W 40 dar ma mai gandesc

Modificat de plus8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea are aproape 110km reali, merg putini km pe an, mai sportiv de obicei pentru ca nu pot sa "stau" in trafic, acum poate sunt offtopic dar la ce te gandesti spunand ca ai vrea sa treci pe 0w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca depinde de cum intretii motorul...aveam un vw polo la 180.000 km si mergea foarte bine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta obligatoriu. filtre si ulei de calitate si cu respectarea normei corect, schimbate la timp, combustibil de calitate si... putin noroc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten are 265.000 cu 1.8T si n-are probleme deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten are 265.000 cu 1.8T si n-are probleme deocamdata.

asa da...foarte bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am la al meu, 1.4 16V cod AUA 176500 km. E la mine de la 126000. Nu simt vreo diferenta in functionare. Ma pregatesc de al doilea schimb la distributie, prima fiind pe la 110 kkm. Atunci voi cere si o masurare a compresiei. Sper sa nu uit sa revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ca regula generala, motoarele cu cat sunt mai mici (cm3) cu atat tin mai putin, in conditiile in care uleiul, filtrele si celelalte consumabile sunt schimbate corect si cu lucruri de calitate.

Eu personal nu prea vad 1.4 TSI la 300.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Autodax daca vorbim de acest motor pe un Tiguan cred ca mare dreptate ai.

oricum turatiile inalte "consuma" motorul dar avantaje si dezavantaje

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As spune ca mai degraba cu un motor pe benzina cu cat are puterea mai mica se uzeaza mai repede.

Sa presupunem ca folosesti in mod uzual 100cp. (pentru o anumita acceleratie sau viteza, sau incarcare)

Daca ii obtii de pe un motor .4TSI -170cp - inseamna o utilizare a motorului la ~60% din puterea lui maxima, adica in plaja in care motorul are randament mare si uzura mica. (sa zicem ca va avea undeva intre 3-4000rpm)

Daca ii obtii de pe un 1.6 aspirat, asta inseamna ~99.x% din puterea lui maxima - adica acolounde randamentul este cel mai scazut si uzura cea mai mare. (undeva intre 5000-6000rpm).

In cazul acesta, 1.6 va avea o viata mult mai scurta decat cel de 1.4. Cazul tipic pentru masini submotorizate sau stil de condus neadaptat performantelor masinii.

La motoare de puteri egale dar cilindree diferita, cele de cilindree mare o sa fie mai durabile (de ex. un 2.0 140cp va tine mai putin decat un 2.4 140cp) pentru ca datorita cuplului mai mare la turatii mici va avea implicit o putere mai mare la turatii mici (repartitia de putere pe plaja de turatii este mai avantajoasa unui motor cu cilindree mare).

Aspirat vs. turbo de aceeasi putere - lucrurile sunt un pic mai complicate :icon_cool:. Dar aspiratul ar trebui sa aiba viata mai lunga, pentru ca de regula are o cilindree cu minim 25% mai mare. Daca sunt de aceeasi cilindree, atunci as da o viata mai lunga pt. cel turbo care in mod sigur lucreaza la turatie semnificativ inferioara.

Cu cat este mai mare puterea unui motor, in conditii similare de exploatare, va rezista mai mult pentru ca va fi fortat mai putin. Ma refer la motoare standard - fara tuning de crestere a puterii sau motoare de competitie.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca regula generala, motoarele cu cat sunt mai mici (cm3) cu atat tin mai putin, in conditiile in care uleiul, filtrele si celelalte consumabile sunt schimbate corect si cu lucruri de calitate.

Eu personal nu prea vad 1.4 TSI la 300.000 km.

Sa fim seriosi, daca nici TSI-uri nu vor tine, atunci la ce-ar trebui sa ne asteptam de la aspirate gen 1.4 sau 1.6 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad de ce nu ar rezista si cele aspirate destul de mult...eu am 1.6 16v la 130.000km, l-am luat la 120.000din autovit si sunt destul de multumit pentru ca in astia 10k km i-am dat forja tocmai pentru a vedea daca "ciupeste" ceva ulei...si raspunsul motorului a fost negativ! nu doreste ulei pe bujii si nici nu doreste sa scoata fum indiferent de cat de forjata o tin! din punctul meu de vedere un aspirat rezista mai mult decat un ventilat pentru ca nu primeste socurile acelea de putere cand pistoanele incep sa se invarta mai repede dintr-odata! ma rog, asta e doar parerea mea! motorul se menajeaza din rapoartele cutiei de viteze, adica unui motor mai mic i-ar prinde bine 6 viteze care sa echivaleze cu cele 5 clasice...depinde mult si de cum conduce fiecare, de ulei, de filtre si tot ansamblul, insa eu cred ca ar rezista si 1.4 si 1.6 aspirat pana la 300k km lejer fara sa fie nevoie de un set nou, insa in conditii de exploatare favorabile! e ca si la alimente, daca nu sunt depozitate cum trebuie, atunci termenul de garantie nu mai are nicio valoare pentru ca alimentul se altereaza mult mai repede! cel mai bine ar fi sa posteze cei care au avut sau au sau au vazut motoare "micutze" la kilometri multi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din punctul meu de vedere un aspirat rezista mai mult decat un ventilat pentru ca nu primeste socurile acelea de putere cand pistoanele incep sa se invarta mai repede dintr-odata! ma rog, asta e doar parerea mea!

teoria spune exact invers. La motoarele turbo uzura va fi mai mica deoarece presiunea pe piston (segmenti) e constanta ca si directie - avand admisia fortata nu mai exista acea depresiune cand pistonul coboara la punctul mort inferior.

Modificat de martinje
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie totusi imi vine greu sa cred asta! ma gandesc la rulmentul care vine in capatul de sus al bielei la piston...ok, pistonul nu mai coboara pana jos, dar asta inseamna ca nici ungerea nu se mai face prea bine pentru ca pistonul nu lucreaza pe toata inaltimea cilindrului "plimband" uleiul peste tot! iar in spatiul acela restrans unde lucreaza pistonul sunt toate sansele sa se formeze o "burta" in cilindru in timp, mai ales in caz de exploatare defectuoasa, gen ulei prost si altele! asta e doar parerea mea, probabil ca tu ai mai lucrat cu motoare de genul...eu stiu de la dacie si de la scuter :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rulmentul care vine in capatul de sus al bielei la piston = nu exista !!!!

pistonul nu mai coboara pana jos = asta e o ineptzie !!!!

man!!!! totusi, think?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am promis sa revin cu detalii dupa masurarea compresiei.

Motor 1.4 16v AUA 75cp. Presiunea in bari pe cilindrii: 13 - 14 - 12 - 14.

Motorul are 176500 km. Deci eu zic ca tin si motooarele pe benzina. Sper sa revin cu un update pe la 250.000 km peste cativa ani.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Din experienta proprie, Golf 3, 1.6 75 CP, nu mai stiu codul de motor, cumparat de mine la 250 K, rulat cativa ani, schimburile de ulei la timp, vandut la 350 K, nu era nevoie sa completez cu ulei intre schimburi. Nu am schimbat la respectivul motor, decat cureaua de accesorii, bujiile si o sonda lambda.

Masina a fost cumparata de un vecin, care a mai facut si el inca aprox 100 k pana cand a vandut-o. Din ce imi spunea a inceput sa ciupa ceva ulei dupa 400 k, in rest nici o problema !

In concluzie, si un benzinar poate sa duca foarte multi km, totul depinde de modul in care e exploatat si intretinut !

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.

Eu detin un Passat B5 din 1997, benzina, 1600 cc.

Si sa va zic cati KM are la activ .................................................................367.000 km si masina merge ca unsa. Mi-a pornit si iarna fara probleme la temperaturi cu mult sub minus.

Are o revizie generala facuta la 256.000 la un service autorizat VW in Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce anume te referi cand spui "o revizie generala"? Poti detalia, in ce a constat aceasta revizie generala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de motoare mai mici (1,2/64 CP) nu vorbeste nimeni? Eu nu am ce sa spun pentru ca am luat-o la 121000 k si acum am 138000 k. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut capacul la motor pt a schimba garnitura....arata foarte bine inauntru (ca nou,cel putin asa zicea mcanicul) 119.000km dati inapoi,,,,,cred ca vreo 200 0000 reali

Modificat de plus8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 16 v bcb ; 138000 la bord ( in realitate nu vrea sa stiu ) merge f. bine nu consuma ulei deloc...

revin la 150000 cu noi informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,6 16v AUS 175mii (35mii in tara) haleste putin ulei, dar merge brici :icon_thumright:

Modificat de puricele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am in familie un 1.4 polo 158.000 km si nu are nici o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!