Jump to content

Golf IV Variant TDI


Muale

Postare recomandată

Era si zgaibaratul in plan, dar dupa o noapte prelungita si zi scurta... am ales sa facem un ocol maaare sa vedem testoase si bujori. Obiective indeplinite, dar m-am ales si cu o batatura la un deget, asa ca am fost tras pe dreapta, filam (numai cu privirea).

 

Concluzia finala e sfanta... iesi mai repede la rezultatul dorit :)).

Link către comentariu

Am terminat cu manerele usilor spate. Trebuie sa identific + si - pe firul de la geamurile electrice si sa pun rezistenta.

post-66542-13992196066803_thumb.jpg

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

Esti pe drumul cel bun...zic eu :)

Link către comentariu

Rezistenta nu micsoreaza tensiunea, ci curentul. Pentru intensitatea nominala ai nevoie de 20mA pe led, cam 50-55mA pe grupul de 3. Probabil tu ai nevoie de 30mA ca sa se vada cum vrei tu.

 

Incearca cu o rezistenta de @100 ohmi.

Modificat de MRC
Link către comentariu

Nu am de 100. Cu 200 ohm abia se aprind.

Cu 300 sunt puternice.

Sa o ia naiba de fizica :))

Am pus 1500 + 1000 si se apropie de ce caut.

Link către comentariu

Mosule, nu prea inteleg ce ai facut acolo...

Rezistenta aditionala se leaga in serie, adica... un capat al rezistentei se leaga la un terminal al ansamblului ce-l ai tu facut (fie plus fie minus), iar celalat se leaga in continuare la alimentare (fie plus, daca ai legat celalalt capat al rezistentei la plusul ansamblului de leduri, sau... la minus).

Dupa cum descrii tu acolo...  inseamna ca ai pus rezistenta (capetele rezistentei) in paralel cu capetele (firele) benzii cu leduri, ceea ce este complet gresit!

 

Mai pe inteles, sa o luam "babeste": firul de + se leaga la un terminal al rezistentei, celalalt terminal liber al rezistentei se leaga de firul de + al benzii cu leduri, iar firul de minus al benzii se leaga la firul de - de unde te alimentezi. Cum la G4 alimentarea pe usile din spate + pasager se face prin CAN, terminalul de + si - necesar nu sunt identice cu terminalul de + (gri/albastru) si - (maron) (cum e la usa sofer).

 

Revenind la cazul tau, normal ca daca ai pus capetele rezistentei peste capetele benzii si astea la alimentare... da, cu o rezistenta mai mica (Ca valoare) ledurile tale abia se aprind, pentru ca (pe intelesul tau si altora) curentul trece mai mult ("ocoleste") prin rezistenta nu prin leduri. Nu continua ce ai inceput pentru ca vei avea nevoie de rezistente de putere mare. Ai grija ce faci!!! Metoda cu rezistenta in paralel se pune in paralel pe un "bec" cu leduri cand vrei sa inlocuiesti becul clasic de frana/pozitie cu un ansamblul de leduri. Ai nevoie de rezistenta aia pt a pacali controlerul ce monitorizeaza curentul scurs prin "bec", si sa nu te avertizeze ca ai bec ars. In cazul tau de acum NU trebuie sa faci la fel!!!

 

PS: daca nu ai inteles, am sa-ti fac o mica schema.

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

Sunt sigur ca le-a pus in serie...

E ceva totusi dubios cu modulul...poate el sfideaza logica...post-14266-13992272836057_thumb.jpg

Link către comentariu

Sunt puse ca in desenul de mai sus.

Link către comentariu

Cred ca le-a pus in paralel. Cu 1k-1.5k ohmi alea abia se aprindeau (daca se aprindeau), pentru ca au deja rezistenta.

 

LE: am postat in acelasi timp. Muale, tu sfidezi legile fizicii.

Modificat de MRC
Link către comentariu
Laurentiu_LWR

Nu cred ca el...pentru ca si eu am calculat mai intai...si la fel imi dadea ca trebuie sa folosesc o rezistenta mica...dupa care am pus una de 300...si nimic...abia pe la 500 incepea sa se simta...

La 1000 era ok...cred ca este ceva in modul...sunt rezistentele puse cumva si da peste cap tot circuitul...

Link către comentariu

Ce CAN ? Lucrez la ele in casa.

Pana ma lamuresc despre rezistente am pus lampi si in usi, jos.

Aveam niste leduri dar erau puse "din topor".

Cand termin cu usile spate voi demonta si fata.

post-66542-13992390505065_thumb.jpg

post-66542-13992390599262_thumb.jpg

Link către comentariu

So... ca in reclama cu vopseaua "eu ti-am zis ca te complici" :)).

Da, iluminatul pictogramelor de la butoanele de geam se face prin modulul aferent usii, si asta e comandat prin CAN de catre modulul central al unitatii de confort.

Bun. Pentru modulele ce iluminatul e prin CAN, conform schemelor, plusul e cu rosu, iar minusul e gri/albastru. Dupa notitele mele (inainte sa gasesc schemele) plusul e cu gri/albastru si minusul e rosu, adica fix invers. La ora asta habar n-am ce e pe masina acum, tu poti sa probezi ca nu se intampla nimic rau daca pui un led(banda) corect sau nu; se va aprinde sau nu. Iar o necunoscuta e si faptul daca am pus sau nu rezistenta! In mod normal, de limitarea curentului se ocupa modulul de usa, la iesirea lui nu se ataseaza decat o mufa cu ledul aferent. Probabil ca eu ca sa mai scad din iluminare, am pus suplimentar pe acest led (suplimentar) o rezistenta inseriata. Valoarea.... habar n-am! Fiind totul comandat prin modulul de usa (via can), singura solutie este sa experimentezi valorile rezistentei de limitare.

 

Pentru ledul de la usa soferului, acolo treaba e mai simpla. El e alimentat din circuitul dimmerului, asa ca, minusul benzii led il pui la maron (masa), iar plusul e gri/albastru. Aici clar am pus rezistenta; de valoare iar sa nu ma intrebi :)).  Faza nostima e ca pe masina mea firul de masa e.... maron/albastru. Nu ma intreba de ce nu corespunde cu schema ca nu stiu... dar e masa 100%.

 

Pont suplimentar: vezi ca atunci cand treci comutatorul de lumini pe OFF ("stingi pozitia"), ledul de la sofer se stinge complet, pe cand celelalte... nu. Dupa un timp parca se sting si celelalte, chestiunea e tot din cauza CAN-ului si tot tacamul legat de ele. Parca intr-o noapte m-am uitat atent si la pictograma de geam de la usile din spate + pasager, si ( imediat dupa trecerea comutatorului de lumini pe off), tot se mai vedea asa o "urma" de lumina... ca si cum ar lumina slab ledul. Nu am desfacut un buton de ala sa ma conving 100%, am lasat totul asa cum e.

 

No, sper sa te ajute informatiile, lasa experimentele si pt usile ce au ledul comandat prin can... experimenteaza "pe viu" (dar sa fii atent cu scurturile nedorite sa nu imbulinezi modului, ca cine stie ce iesire de la controler e alocata amarutului de led).

Modificat de Senty
Link către comentariu

Cred ca nu ne intelegem.

Scoateti masina din ecuatie...e vb de niste smd-uri grupate 3x pe o banda flexibila , ce se alimenteaza la 12v. Fara masina, fara CAN!

Eh, aceasta banda vreau sa lumineze mai slab. Ca sa obtin asta, pun rezistente exact ca in desenul lui Laurentiu.

 

Ce se intampla, nu stiu dar nu se aplica formula / fizica. Am masurat rezistentele individual si au valoarea notata. Am masurat cate 2 - 3 si valoarea se cumuleaza.

Datele modulului le gasiti in link-ul pus mai in urma.

Link către comentariu

Pai e greu, ca nu vorbiram aceeasi limba. Desenul facut de Laurentiu e ok. Atat teoretic cat si practic, el trebuie sa functioneze. Ce inventie ai acolo... numai tu stii, cert este ca va trebui sa refaci schema. M-am uitat pe niste poze mai din urma (cu 2 pagini parca) si acolo am vazut o banda led ce permitea taierea din 6 in 6 leduri. Toate componentele, led + rezistenta (aceasta era la mijloc) sunt legate in serie. Pentru banda ce permite taierea din 3 in 3 leduri, trebuie sa fii atent cum tai pt ca poti gresi.

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Ledurile  se taie in bucati de cate 3 (care zici tu ca se taie cate 6?). Nu prea am cum sa le tai dupa ureche, semnele pt taiat sunt marcate si pe banda.

Le alimentez exact cum e in schema (banda reprezita acel triunghi), minus in banda si rezistenta intercalata pe firul de plus, intre sursa si banda.

Modificat de Muale
Link către comentariu

Am inteles cu banda ce ai luat-o acum. Eu ziceam de una vazuta intr o poza tot de tine pusa, la aia ma refeream. Ce ai luat tu, e clar, in plus... e foarte ok marcata. Tot ce trebuie sa faci e sa pui minusul la minus, plusul benzii sa-l lipesti de un terminal al rezistentei, iar celalalt terminal sa-l pui la plusul sursei de 13... 14V. Crescand valoarea rezistentei (pusa de tine), ledurile vor lumina mai slab.

Link către comentariu

aia din poza era exemplificativa, sa inteleaga lumea ce voi folosi.

asta din link este fix produsul cumparat, de la Zexstar.

sursa de acasa este de 12v (una de 500mA si alta de vreo 2-4 A), conteaza amperajul, sa le aprinda indiferent de rezistenta?

 

"Crescand valoarea rezistentei (pusa de tine), ledurile vor lumina mai slab." cu 200 ohm lumineaza cel mai slab, mult mai slab fata de 1kOhm.

Link către comentariu

Eu inca nu inteleg cum niste leduri pot lumina mai tare cu o rezistenta de 1000 si mai incet cu o rezistenta de 200. Asta ma depaseste total.

 

Curentul debitat de sursa nu e important. In cazul de fata e important curentul absorbit de leduri.

Link către comentariu

Asa am legat eu.

Sursa are 12v (masurati).

Posibil ca rezistenta de pe banda sa afecteze cumva? Cred ca e pusa pt a permite grupului de SMD sa lucreze la 12v...

Cred ca voi face un film :))

post-66542-13992887041937_thumb.jpg

Link către comentariu

Pentru a alimenta 3 leduri sursa ce asigura 500mA e suficienta. Am inteles dilema ta, numai ca pt un circuit configurat corect, ceea ce am zis e perfect valabil. In cazul tau, o fi vre o combinatie de serie-paralel pe acolo.... nuj, la distanta imi vine greu sa-ti dau un raspuns clar si corect. Daca vrei cu adevarat sa deslusesti unde e greseala, poti izola fiecare element (led) in parte si sa urmaresti circuitul. Te poti juca sa pui un led + rezistenta adecvata (1,2kohmi) direct la sursa, apoi pui 2 leduri inseriate + rezistenta, apoi 3 leduri inseriate + rezistenta (si asta tot inseriata!!!)

Spor!

 

LE: ai legat bine, totusi... fii atent unde ai legat! Banda flexibila are doua straturi. pe unul sunt puse ledurile si rezistenta, impreuna fac un circuit serie; pe partea cealalta, banda e impartita in doua (pe lungime) iar acest traseu leaga in paralel toate circuitele de cate 3 leduri (+ rezistenta). Cred ca pe aici gresesti ceva.

Modificat de Senty
Link către comentariu

pai este copmbinatie serie-paralel intre rezistenta inclusa pe banda si rezistenta pusa pe fir.

Link către comentariu

NU trebuie sa fie nici o combinatie serie-paralel in cadrul unui grup de 3 leduri! TOTUL SE LEAGA IN SERIE!!! (ledurile + rezistenta originala + rezistenta aditionala).

Grupul minim de cate 3 leduri e facut din 3 leduri in serie + rezistenta originala.

Banda (cat de lunga o fi ea), cuprinte toate grupurile de cate 3 leduri, dar sunt puse toate in paralel!!!

Modificat de Senty
Link către comentariu

Deşi aparent rezistenţa de pe bandă pare în paralel datorită aşezării în realitate ele sunt conectate aşa:

post-40889-0-05220200-1399290482_thumb.j

Aşa cum spune şi colegul mai sus rezistenţele se pun numai în serie (în paralel se pun doar atunci când se înlocuieşte becul cu led pentru a nu sesiza calculatorul modificarea de sarcină şi să dea eroare).

Punerea rezistenţei în serie cu o sarcină oarecare produce atât scăderea intensităţii curentului prin circuit cât şi căderea de tensiune de pe sarcină, în cazul de faţă sarcina fiind grupul de 3 leduri+rezistenţa adiţională deja inclusă.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu

Bun, deci rezistenta originala este in serie, cea pusa suplimentar de mine, tot in serie.

Ce trebuie sa fa pt a scadea intensitatea ledurilor?! Pana la urma cred ca le afum :)), din rezistente vad ca nu merge reglat.

Link către comentariu
  • Marian changed the title to Golf IV Variant Thttp://vwforum.ro/topic/68676-golf-iv-variant-tdi/DI
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!