Jump to content

Suspensie Sharan


alexander
 Share

Postare recomandată

am dat comanda de arcuri de pe un sharan-2 , 2.0 tdi an 2005.baiatul mia zis ca se potrivesc si la mine.culorile pe arc sunt alb-galben-galben,la arcurile mele nu se mai cunoaste decat o usoara urma de albastru.o sa se potriveasca la alhambra mea din 2001?

Modificat de C@T@LIN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari si La multi ani tuturor sharanistilor si nu numai! Mi se auzea un clampanit in masina stanga fata si dreapta spate, am dus-o la mecanic si a zis ca e de la flansa de la telescop si ca ar trebui sa schimb si telescopul si rulmentul. Are dreptate sau nu? Stiti cum sunt mecanicii. Telescoapele sunt de culoare albastra toate, cum aflu daca sunt originale ale masinii? Daca schimb telescoapele, sa iau sh oem ( cum imi dau seama ca sunt bune si sunt oem? ) sau sa cumpar noi ( ce marca ar trebui sa cumpar? ). Stiu ca am pus cam multe intrebari dar sunt mai incepator fata de ce citesc pe forum. Va multumesc anticipat.

Modificat de adri_adi83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr a afla daca intradevar sunt telescoapele duse, mergi la o statie ITP  si intreaba daca au posibilitatea sa testeze amortizatoarele, daca  sunt sub 30%  trebuie schimbate.

 

Flansele  si rulmentul de presiune pe fata se schimba periodic ( eu le schimb cam la 2 ani) deoarece se taseaza rapid, daca schimbi  schimba complet  flansa + rulment.

 

Bieletele antiruliu pe fata astea sunt problema Nr 1 la Sharan,

 

Telescoapele originale sunt negre, deci albastre nu sunt OEM

 

La gopile din Romania poti pune cam orice......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult Rune, mai lamurit la toate intrebarile. Sa treaca iarna si rezolv problema ca se aude urat in masina. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la primavara cand intri in reparatii pune in fiecare saptamana lichid degripant la piulita telescopului pe fata  stnga dreapta.

 

In general aceste 2 piulite sunt  foarte blocate si in multe cazuri se lasa cu cantec mare, autogen, taiat etc  si spatiul de acces e mizerabil, asa ca  baga degripant si chiar poti da cu pistolul cu aer comprimat ptr.roti, desfiletand /infiletand cate putin  in asa fel sa intre degripantul bine.

 

Incepe din timp!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am sa dau cu wd 40 si am sa merg la o vulcanizare sa fac ce mi-ai zis. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O chestie de ajutor, eu pun pe masina mea bielete de ford mondeo an 2001, tin mai mult ca cele de vw care parca sunt din radiera facute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

tonytony sigur ai pus de mondeo?pe site-urile de piese auto lungimea bieletelor de mondeo 2001 este 250 fata si 255 spate,iar sharanul are bielete de 205? 

Modificat de C@T@LIN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai sa ne intelegem colegu #toni,daca cumpar ambele seturi de bielete,recte mondeo sharan pe acelasi producator tin mai mult alea de mondeo? Despre ce vorbim ca nu inteleg ?

Modificat de razvi_gyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

de cat e piulita din capul telescopului?daca scot doar tava,fara sa demontez stergatoare etc,incape pistolul?merci 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca au fost protejate piulitele si nu sunt ruginite, merge cu prelungitor si cardan,dar tot chinuiala mare,altfel nu merge nici daca scoti parbrizul :)) Daca se strica si capatul unde bagi inbusul in tija telescopului taie piulita cu o dalta si pui alta.18 sau 19 este hexagonul,rusinica.....nu mai stiu exact !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razv_gly  ca de obicei sare in ajutor.merci frumos  :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,daca vrei sa desfaci piulitele de la amortizoare ,partea de sus,trebuie sa dai ansamblu stergator jos,ca sa ai acces(cel putin pe pareta soferului) sa bagi cheia inelara cu cot,si cheia imbus sa poti tine contra.Ideal ar fi dupa ce le schimbi,sa pui din belsug vaselina peste piulite,pentru ca data viitoare sa nu ai probleme la desfacut.Bafta   PS. Nu numai Razvi e receptiv.Am glumit!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am incercat cu  spray cu o zi inainte,  tot nu le desfaci, cu pistotul sanse 50/50, dar trbuie sa tii cu ceva tija de la telescop ca se invarteste ,  cel mai simplu ia o dalta sau o surubelnita mecanica, o ascutesti bine, ciocan, si  o desfaci prin taiere, e cel mai simplu si nu te chinui, o sa vezi ca dupa ce incepi sa o tai merge si cu tubulara cu cardan. Pui piulite noi si vaselina peste ele pentru a nu mai putea apa sa stea pe ele. Spor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaselină multă sau putina se pune degeaba,apa dp caroserie se scurge exact pe capătul telescopului.Cele mai bune sunt capacele de protecție de la Golf 4.Daca ridicați capota la un golf o sa vedeți despre ce vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa le 'imbat' bine cu wd40 in fiecare zi si saptamana viitoare o sa incerc sa le desfac.daca nu reusesc bag dalta.multumesc tuturor colegilor pt ajutor  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus vaselina la nivel, e ca un capac, apa nu are cum sa mai intre acolo. E prost conceputa scurgerea pentru apa. Daca masina e putin inclinata toata apa se duce direct pe piulita de la telescop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-ieri a fost prima incercare nereusita de a desface piulitele din capul telescopului,care dupa cat is de ruginite cred ca is de cand e masina.bineinteles ca piulita sa olarit,la fel si locul de tinut contra cu inbusul.

-am incercat cu o surubelnita mecanica...gasita prin atelier,dar se stirbeste rapid si nu am reusit sa tai piulita.am incercat si de deasupra(locul ce ramane intre capota si parbriz) si dinspre motor,nu vre nici sa se taie nici sa se desfaca.

-pt cei care au taiat piulitele ce fel de dalta ati folosit?de unde pot achizitiona?alte idei ....nu as vrea sa ajung la autogen.multmesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te-am avertizat exact de ambele situatii:) Nu trebuie sa te dezamagesti,cel mai important lucru,sa nu cumva sa-ti treaca prin cap sa apuci cu moxul de tija telescopului pt ''contra'' strici si telescopul !!! Ce gasesti pe piata,daca-l strici sunt numai pe gaz,niste brezai,originalul este pe ulei.Dalta casesti la Bricostor,cauta una ingusta in ''gura'' si cat mai lunga,piulita nu trebuie taiata definitiv,de sus in jos macar un sfert,asta daca nu ai distrus hexagonul definitiv,bate pe vertical in piulita,atat cat permite locul,daca incerci pe orizontal te chinui degeaba pt ca nu''trage'' din cauza flexibilitatii flansei.Dupa reusita,sa nu pui flanse si rulmenti ieftini,indicat ar fi OEM daca nu cauta un produs de nisa deoarece vezi cat de greu se umbla acolo.Nu pune vaselina multa pe capatul telescopului,implicit piulita dupa lucrare,inmoaie cauciucul flansei si-ti scurteaza mult viata acesteia,cauta ce ti-am spus eu mai sus pentru protectie.Spor,nu ai cum sa nu reusesti !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta o dalta calita, surubelnita mecanica din aia de pe vremuri acelea au ce trebuie in compozitia lor si nu se tocesc asa repede,  si la un unghi de 45, incearca sa o tai de la varf spre baza, dupa ce ai taiat putin o sa vezi ca isi da drumul. Problema cea mai mare e ca trebuie tinut ,,contra,,, eu am prins de tija telescopului, cu un mops din ala mic si am prins chiar de sub flansa, E RISCANT DAR ERA ULTIMA SOLUTIE,  pina acolo nu are cum sa se adune telescopul in timpul mersului. Urme nu au ramas pe tija,  mai jos sa nu cobori cu  mopsul ca strici tija si  trebuie schimbat  cu totul. Acele urme o sa taie semeringul din telescop si e bun de aruncat. O faci pe propriul risc, iti trebuie o persoana sa tina ,,contra,, si tu sa bati in piulita. Foloseste un ciocan  mare, ( 5kg)  pentru ca lovitura sa fie cu  efect, altfel o sa ciocanesti mult si fara rezultat. Incearca loviturile sa le dai si pe strangere si pe desfacere 


Din cand in cand mai dai si spray wd 40 ca ajuta mult. NEAPARAT O dalta sau surubelnita mecanica calita, nu lua ciurucuri din magazine de bricolaj ca sunt apa de ploaie, la prima lovitura sunt indoite. Cauta la tine in zona un meserias mecanic si explica-i ce vrei sa faci o sa stie el ce scula  sa iti dea.

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am rezolvat problema cu un set nou de amortizoare :icon_cheesygrin: ,oricum cele de pe masina erau cele originale si nu ar mai fi tinut mult,cele spate fiind varza...asta cred eu a fost cea mai avantajoasa decizie pt mine. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce amortizoare ai montat ? Am avut(si un prieten de-al meu) niste experiente neplacute cu niste amortizoare spate(Monroe,Boge).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amortizoare bune (nu sariti pe mine daca nu a-ti probat) sunt marca AL-KO,iar rulmenti,bielete etc marca Mapco,la rulmenti sufla in ceafa la SKF si la pret jumatate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am montat amortizoare SACHS(290 fata/200 spate),flanse si rulmenti LEMFORDER.masina e un pic mai teapana,dar nu ma deranjeaza pt ca la drumrile lungi am cel putin 4 persoane.

Razvy_gly legat de MAPCO,am schimbat bieletele antiruliu si pivoti  care au tinut 30.000 si un rulment fata care e inca ok dupa 30.000.oricum raport calitate/pret sunt ok.acum am pus bielete FEBI si pivoti LEMFORDER,sa vad daca duc mai mult ca MAPCO.

 AL-KO am puntea la remorca,recomandata de baietii care fac transport,despre amortizoare nu am auzit nimic.

Modificat de C@T@LIN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,nu duc mai mult decat Mapco,probat de mine,flansele amortizoarelor era bine sa pui OEM,chiar si cu rulmenti AM,rulmentii flanselor se duc mai greu.Cu rulmentii rotilor Mapco o sa mergi cel putin 100.000 garantat si la cat costa eu zic ca este super bine.Vis-a-vis de amortizoarele AL-KO sunt exact ca puntea care ti-a recomandat-o amicii tai.Nu uita ca am fost in breasla multi ani. Drumuri netede !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!