Jump to content
alexander

Suspensie Sharan

Recommended Posts

alexander

Salut,

Tocmai ce am devenit proaspat posesor de Galaxy, fratele geaman al Sharan-ului.

Masina mi-a placut maxim pana in momentul intrarii in Romania. Parerea s-a schimbat deoarece cand am ajuns sa trec peste denivelari, hartoape, gropi si ce alte chestii mai gasim pe drumurile noastre, am avut senzatia ca merg cu scandura pe roti. Ideea e ca suspensiile actuale sunt extrem de rigide.

Va rog sa ma ajutati sa-mi spuneti daca exista alte modele de suspensii (arcuri+telescoape) care sa fie mai flexibile si ce coduri trebuie comandate.

Daca nu reusesc sa rezolv problema e pacat, dar voi vinde masina.

Va multumesc,

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Sharanul in particular si monovolumele in general au suspensii moi, setate pe confort, in detrimentul sportivitatii. Deci ori ti se pare ca ai suspensiile rigide :P ori ceva nu e in regula cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Nu au nimic suspensiile. Am verificat in ETKA si se pare ca toate Sharan-urile au suspensie pe gaz (mai rigida decat cea cu ulei) respectiv sunt modele cu suspensie tip "sport" sau pentru 4Motion sau pentru "pachet drumuri grele" unde si arcurile sunt mai rigide. Arcurile au diferite marcaje pentru a le diferentia.

Concluzionand la ce am pe masina: suspensie cu telescoape pe gaz si arcuri, amandoua tip "sport".

Stiu ca exista versiune de Sharan tip "Family" unde suspensiile sunt mult mai moi si eram curios de codurile respective (presupunand ca sunt telescoape pe ulei) pentru ca in nu am gasit decat pe gaz.

PS: initial am facut si o verificare mai putin profesionista, urcandu-ma pe portbagaj respectiv pragurile laterale si incercand sa balansez masina. Fara nici un succes, suspensia e rigida.

Edited by alexander

Share this post


Link to post
Share on other sites
me-high

Poate suspensiile tale is ceva after market?

Eu consider ca suspensiile sunt un punct forte la sharan. Tocmai am schimbat flansele si niste bucsaraie, si acum parca pluteste masina... nu mai am nici un zgomot/trancanit...

Legat de ce ziceai... cu testul neprofesionist... eu pot balansa lejer masina, iar daca ma sui in portbagaj se simte ca se lasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Azi noapte am ajuns cu ea din Germania si azi eram rupt, dar maine o bag la noi in service si ma uit sa vad exact ce e pe masina. Daca nu e ce trebuie le schimb, pentru ca imi place enorm de mult masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
crocodill

Asa este sharanul are suspensii comfortabile chiar si 4motionul meu daca te urci in masina se lasa din arcuri, in comparatie cu peugeotul 207 din posesia nevestei care este o scandura cu partu roti simti in oase ficare pietricica de pe carosabil, sharanul este super comfortabil aproape ca nu simti nimic numai gropile foarte mari iti creaza un oarecare discomfort ca te duce cu gandul la bani dar in rest nota 10 pentru sharan 4motion si cu pachet de drumuri grele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
me-high

Scuze de semi-offtopic: dar in ce consta pachetul de drumuri grele la sharan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

@me-high: din ce am vazut e vorba de suspensii inaltate cu aprox. 2 cm, si scut motor si jumatate fata masina.

Am verificat la mine suspensiile si sunt marcate ca "sport type running gear", asa ca daca tin masina trebuie sa iau alte suspensii, standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

alexander :din punctul meu de vedere as zice ca esti un norocos...eu am incercat s-o fac mai rigida si nu am reusit.Lasa la o parte faptul ca te scutura putin si zi-mi virajele cum le iei?Apoi urca-te in alt sharan si ia aceleasi viraje cu aceeasi viteza..s-ar putea sa nu-ti mai doresti sa schimbi nimic.

Edited by speedo

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Sharan mai rigida ?! Adriane e masina de familie ,nu de curse (sau WRC :offtopic: ).La cum e ea stock eu zic ca sta destul de bine in curbe (stiu ce vorbesc ,am avut BMW-uri),chiar daca are centrul de greutate mai sus(m-ai am un Fiat Brava si nu pot sa iau curbe cum iau cu Sharan-ul).Parerea mea este sa schimbi suspensia(daca ai posibilitatea) si sa treci la aia stock,si atunci o sa vezi cum "plutesti" cu masina(sau mergi cu un Sharan cu suspensie stock,ca sa-ti faci o ideie). :exclaim:

Edited by andrusel

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

Stiu eu ce zic.Am specificat...punctul meu de vedere. :exclaim:

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

De ce nu ar putea fi un sharan o masina sportiva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Da ...ii sta bine,dar nu stiu cati isi iau Sharan si sa o transforme intr-o masina sportiva ?! :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Manoka

Sper sa fiu ON si nu OFF-Topic:

din cate stiu exista 3 variante de Sharan (ma refer la garda de sol):

-4x4: ceea mai inalta din cate stiu cu 40mm mai inalta decat ceea standard;

-standard: sa ziceam ca aceasta este ceea normala;

-sport: cu 25mm mai joasa decat ceea standard.

La masina din semnatura am dotarea "sport" si o data am fost oprit la un semafor, langa mine se opreste un alt Sharan - amandoi mirati ca eu ce jos sunt, iar el la ce inaltime. Repede am schimbat 2 vorbe si am ajuns la concluzia ca el avea 4x4, iar eu cel "sport" Si credeti-ma diferenta era vizibila bine.

Aceste variante de inaltime (dotari) sunt direct din fabrica fara nici o modificare after-market.

Edited by Manoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Conform site-ului vw.ro,la toate echiparile(trendline,confortline,sportline,highline) se poate comanda din fabrica cu garda la sol coborata cu 25 mm(in afara de 4 motion la care nu se poate face modificarea,deci la aceata varianta nu o sa vedem cu garda la sol coborata).La tine @manoka probabil din fabrica a venit cu aceasta modificare,dar nu e musai.Deci diferenta intre sportline si restul nu e in garda la sol,dar in altele,ca scaune sport(dar astea sunt si la highline),jantele si or mai fi cateva ,dar nu neaparat garda la sol. :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

@speedo: eu am comandat suspensiile standard asa ca daca iti doresti, pot sa iti dau tie suspensiile mele sport.

Conform ETKA, din punct de vedere al codurilor:

- pentru arcuri, cele standard = 4Motion = Rough road equipmenyt (pachet drumuri grele) , cele sport fiind diferite,

- pentru telescoape: toate sunt diferite.

Edited by alexander

Share this post


Link to post
Share on other sites
racingparts.ro

am si eu un galaxy si mi se pare foarte inalt fata de alte modele

am pus telescoape noi fata spate si viata mea a devenit un cosmar

simt pana si cea mai mica denivelare ..incat tre sa umblu cu cauciucurile desumflate la presiune 2.1 fata spate

e un dezastru

vibratiile cele mai puternice vin de pe spate in special cand trec peste denivelari si se transmit in toata caroseria pana in bord

vibratiile interne sunt asa de puternice incat mi se misca tot bordul de la denivelari-linii tramvai etc. tre sa trec peste ele foarte incet.

daca cineva stie sa imi recomande niste amortizoare spate mai moi ...mi'ar face o mare placere

masina acum e inalta si foarte teapana ..parca am 2 butuci in loc de telescoape

daca ma pun pe ea ..nici nu se clinteste

am observat ca am confort doar cand sunt plin ..incarcat cu +200kg minim ..atunci parca e mai ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Acelasi fenomen il aveam si eu. Am schimbat toata suspensia, dar desi e mult mai bine, am indoieli referitoare la amortizoarele pe gaz. Eu am vrut sa iau pe ulei, dar pana la urma in urma sfaturilor am luat pe gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
racingparts.ro

eu am pe gaz si m'am saturat ..sunt super rigide

Share this post


Link to post
Share on other sites
racingparts.ro

am primit acum oferta ptr 2 amortizoare fata SACHS ..evident pe gaz :)) 100€ noi

am dubii, mi'e teama ca nu rezolv nimic cu suspensia asta dura

in plus mi'a trecut prin cap sa montez cauciucuri mai inalte

momentan am 205/55-16 si vreau sa pun 215/60-16

in felul asta cu cauciucuri putin mai inalte ma gandesc ca poate si denivelarile vor fi atenuate putin

problema e ca am inca cauciucuri bune pe ea acum :D mai am de facut ceva KM inainte sa le schimb

Edited by racingparts.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Am 215/60/16 si nu sunt spectacol. Imi pare rau ca nu am luat amortizoare pe ulei asa cum am pornit de acasa hotarat sa iau :)

Puteam sa cumpar si cauciucuri 215/65/16 si nu am facut nici asta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

215/65/16 nu merg.Am avut eu si atingeau la aripa interioara in viraje...cel putin cu jante originale.

Edited by speedo

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Pe mine ma bate gandul sa fac un efort financiar si sa cumpar suspensii pe ulei, la inceput pentru spate, ca acolo e "buba".

Faza funny e ca eu am luat suspensii + arcuri Kayaba.......care se pare ca sunt un pic "atletice", ca sa nu zic sport, din nasterea lor. Stiti voi vorba aia cu prostul care daca nu e fudul nu e prost destul..... :D ,pentru ca in loc sa iau cele mai ieftine, am luat cele mai scumpe ....si mai bune, vorba reprezentantului de vanzari, care m-a "facut" din vorbe sa-mi schimb decizia din cele mai ieftine in cele mai scumpe, si din ulei in gaz (deh, se inclina si se balanseaza masina, si doar merg cu familia, nu e bine sa se simta ca in barca, nuuuu???) :screwy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
racingparts.ro

mai pe spate am rezolvat cu 40 roni , atat am platit ptr 2 amortizoare de pe un galaxy adus din anglia

comfortul e deja alta planeta, si nu ma mai scutura ca intr'o caruta

am probleme si la usa spate ..la drumurile astea tot scartaie ..asa ca am comandat balamalele de pe acelasi galaxy UK. sper sa rezolv si pb asta

deci masurile 215/60/16 spui ca ating aripa? naspa faza, speram sa le pot monta fara probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites
speedo

215/65 ca de ele ziceam nu 215/60.Si oricum trebuie sa le treci in talon altfel...retinere talon,amenda etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri