Jump to content

Golf 6 - Motorizare 1.2 TSI - 105CP


manatee
 Share

Postare recomandată

recunosc ca si eu am avut atatea dileme in legatura cu eroarea de vitezometru..sa va dau un exemplu, daca pornesc de la ideea ca in functie de viteza la 1000 de ture aflii viteza pe BORD la 3000,4500.. etc, mereu voi avea erori!! e valabil la toti.

Cel care a zis ca turatia ar fi 5000 la 190 in viteza 5a, are dreptate, insa in acelasi timp, la 1000 de ture daca incearca in viteza 5a, va avea 42,5 km pe ora. pot sa postez si poza. deci rezulta ca 42,5 x 5 = 212,5 km pe ora la 5000, ceea ce releva clar ca ceva e putred.. Regret ca nu am putut face un grafic ideal, insa Repet, e imposibil sa impaci si turatiile mici si turatiile mari!! mereu apar disconcordante. Eu m-am bazat pe turatiile exacte in fiecare treapta la 1000 de ture si de';acolo am dezvoltat. Aici nu pot fi acuzat.

Motorul este limitat undeva la 6250 de ture. Acest grafic nu este Precis referitor la viteza, asta e clar, insa in privinta turatiei de schimbat este. Are mai mult cuplu intr'a 2a la 5800 decat intr'a 3a la 3700. Dovada: In treapta 2, la 5800 motorul dezvolta doar aprox 115 Nm, iar in treapta 3 dezvolta MAXIM, 175 Nm, dar avand in vedere ca treapta 3a are un raport de demultiplicare de 1,281 iar treapta 2 de 1,955, ne rezulta aproximativ 225 de unitati in treapta 2 si 224 in treapta 3. Deci aici se cam egalizeaza cele doua trepte de viteza si de aceea schimbarea are loc 100 de ture mai tarziu si pentru a compensa micul lag cauzat de timpul pierdut cu ambreiaju. Chiar nu vorbesc aiurea, ma preocupa mult aceste cifre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 774
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • manatee

    99

  • samartean

    81

  • polotsi

    28

  • NicuT11

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

ar mai trebui sa afli si daca cumva pe polo si pe golf e una si ac cutie de viteze, etajata identic. pt ca din experienta mea, nu prea se intampla.

sa iti dau un exemplu pe care il stiu bine: dci-ul meu de 80cp nu avea cutia etajata identic cu meganul tot de 80cp. motorul era identic insa pt ca meganul era cu vreo 100km mai greu si cu alt coeficient de aerodinamicitate plus probabil alte diferente, cutiile nu erau etajate identic. era vizibila din primii km diferenta. nu trebuia sa fii vreun as al volanului sau sa mergi la limita.

m-as mira sa nu fie si aici la fel, e normal ca producator sa ai grija sa faci in asa fel incat chit ca are niste kile in plus sa nu se simta asa rau. ceva-ceva tot se simte, asta e clar.

apoi, eu m-as uita la cifre doar ca sa imi dau seama asa in mare cum sta treaba. folosirea la tot ce poate el, a unui motor, nu se prea face prin cifre ci prin conducere. adica vreau sa zic sa nu fi prea atent la cifre si sa uiti ca de fapt condusul e baza :)

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care se baga la un chip tuning? am inteles ca are potential motorasu asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan pentru Golf nu exista decat la B&B .Nu inteleg de ce...

Pentru Polo are s ABT,B&B,MTM,.....aaaa si cam atat.

Eu astept sa apara ceva si ma bag!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand apare la MTM, ma bag si eu.... daca ar fi sa ne luam dupa Yeti 1.2 TSI(105cp->140cp), atunci ar trebui sa scoata si pentru Golf pachetul M-Cantronic, care e un fel de powerbox, superdestept(am inteles ca iti calculeaza in functie de turatie, parametrii motorului, on-the-fly) care se conecteaza la CANBUS-ul ECU-ului, si inca in 2 locuri diferite(nu mai tin minte exact) iar la nevoie il dai jos ca sa pastrezi garantia motorului. Iar MTM e MTM... cand le-am dat mail in legatura cu dilema - de ce Yeti, iar Golf cu acelasi motor nu - au zis ca inca mai testeaza..... sweeeeet.

Apropo polotsi excelent post #151

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratiloor de mini-TSI, am 11.500 km si a revenit !! problema la motor la admisie..MOR.. Am postat mai demult, cand aveam vreo 5000 de km, aceeasi problema. Pe traseul de admisie, dupa ce aerul trece prin filtru, este supt in cantitati si mai mari de catre palele de pe admisie ale turbinei si calatoreste mai departe prin tub catre cilindri, nu? ei bine, inainte de a ajunge in cilindri , la mine e a doua oara cand se fisureaza acel traseu si aerul cu presiune ce ar trebui sa ajunga in cilindri si imbunatateasca performantele se pierde in atmosfera cu celebrul FSSSS la acceleratie maxima. Data trecuta l-au rezolvat pe garantie si speram sa nu reapara, insa vad ca este o slabiciune deja a acestui tip de motor, postati va rog daca experimentati asa ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 6000km si nu am problema ta... e adevarat ca aud un fasait insa doar la acceleratie maxima dupa 3500-4000rpm, cu geamurile deschise(presupun ca de la turbo), altfel nu aud nimic.... fisura de care pomenesti e vizibila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici sunt imagini cu motorul si indic zona unde are loc pierderea. Nu este nicio fisura vizibila, dar picura ulei pe-acolo.

http://img717.imageshack.us/img717/2893/09062010774.jpg

http://img576.imageshack.us/img576/4135/09062010775.jpg

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce imi aduc aminte de la colegul Bungallooo - arata la fel ca la 1.4 TSI de 122 - teava aceea e prinsa cu doua cleme de clapeta de acceleratie - si are la capat o garnitura. Se da jos extrem de usor - si poti verifica daca e pusa garnitura bine, sau daca sta teava ok in cleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am verific zona de care zici... eu nu am nici o urma acolo, totul e ok, si nu pot sa zic ca am iertat motorul pana acum, deseori il tin la limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am lasat din nou masina la service, a doua oara in 2 luni, pentru aceeasi problema, un simering care tot crapa si pierde etanseitatea circuitului. Piesa in sine nu e mare lucru, insa dureaza comanda aproximativ o saptamana, timp in care masina sta la ei. La 5000 de km am patit asta si acum la 11.500. Si ciudat este faptul ca desi in general fortez motorul la maxim, in ultima perioada dinainte de probleme am mers extrem de economic. Maxim insemnand drumuri lungi cu depasiri la turatii maxime 5500-6000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi....oricat de fiabil ar fi un motor de serie, nu ti se pare ca il fortezi prea mult daca il duci constant la 5500-6000 de ture? La un moment dat sigur crapa ceva in el. Eu am TDI si tot mi se pare exagerat. La revizia ITP de noxe dieselul trebuie turat pe la 5000 de ture....am crezut ca sare motorul de pe sasiu, nu mai vorbesc de 6000. Eu nu zic ca nu merge, dar se pune problema cat...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maxim insemnand drumuri lungi cu depasiri la turatii maxime 5500-6000.

Nu iti este mila de el...? E totusi masina ta... eu nu am sa fac niciodata acest lucru. Este o masina pentru uz cotidian, nu pentru curse. Si peste nu stiu cati km... o vinzi, nu? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E totusi un benzinar de turatie, si am de gand sa tin masina asta multi km. Merg mult cu masina, si legat de fortat, e bine sa il fortez in garantie, sa cada ce e slab acum si sa il schimbe. nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine ca motoarele pe benzina sunt motoare de turatie, in primul rand ca puterea o ating la 5000-6000 rot./min.

Dar asta nu inseamna ca trebuie sa-l turezi in halul asta.

Asa iti place? Zgomotul motorului nu creste foarte mult?

Crezi ca daca il turezi in felul asta, o sa cada in garantie?! Ha ha ha. Rodajul cum l-ai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rodajul l-am facut corespunzator , nu am gresit nimic la intretinere, insa este totusi o masina sprintena, daca nu ma interesa s-o alerg, luam din stoc una de 70 de cai si nici nu mai asteptam 2 luni jumate. Se aude misto in turatie, si toba are o nuanta sportiva, oricum, am luat masina mai mult pt distractie, si nu am de gand sa menajez motorul, uite asa o sa aflam si noi cat duce un TSI chinuit :blah:, trebuie sa avem si din-astea nu?. Nu am experienta mare in condus, asta ar fi prima masina pe care o conduc de noua, nu zic ca e bine ca mine, dar oricine trebuie sa isi dea seama singur din intamplari ce e bine si ce nu.

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de alta parte iti dau dreptate...tortureaza-l in continuare :blah: , macar un tsi sa fie fortat la limita, sa stie lumea cum se comporta, cum rezista. Ne mai tii si pe noi la curent cu km parcursi... si eventuale problemute, care sa nu existe sa speram. :D

Acum cati km ai?

Modificat de laur_vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

considerati ca imi dau cu parerea doar ... INSA :

Ma indoiesc teribil ca polotsi tine motorul la 5500-6000 rpm de dimineata si pana seara, la fiecare cheie data, la fiecare drum in parte.

Nu contesc faptul ca un astfel de regim de turatie poate doar sa scurteze viata unui motor insa de la a-i scurta si pana la a ceda in doar 5000 de km si apoi din nou la 11.000 km e totusi un drum lung.

Banuiesc ca ar fi trebuit sa isi dea seama mecanicii in service ca problema la motorul lui este din cauza exploatarii, sau poate ca nu e ?!!!

Nu vreau nici sa il acuz pe colegul nostru de manipulare gresita a acestui motor insa as vrea sa luam in consideratie si tendinta de fiabilitate din ce in ce mai scazuta a motoarelor.

Inainte era suficient si cu 50-60 de cp si masinile erau poate la fel de grele.

Acum avem 100 de cp minim sau 140 cu sisteme cu turbine si compresoare care maresc performantele insa maresc considerabil si riscurile de esec. Nu zic ca nu e bine sa avem putere mai multa, cu totii stim ce inseamna sa intri in depasire si sa nu ai rezerve cand imbecilul care e depasit incepe sa accelereze, insa vreau doar sa spun ca fiabilitatea nu mai e ce a fost o data ... ALH ... SDI ... voi ce mai vechi si cu mai multa experienta in acest domeniu stiti mai bine literele care au scris ceva pagini de istorie.

Intotdeauna am avut o intrebare la care nu mi-a raspuns nimeni : de ce masinile din grupul VAG sunt cam singurele care ofera o garantie de doar 2 ani de zile ?

Vor veni vremuri in care masinile vor fi bunuri de unica folosinta.

Nu stiu ce ne rezerva viitorul dar sincer nu imi place catre ce ne indreptam, avem nevoie de disciplina atat in viata de zi cu zi cat si pe STRADA si avem nevoie de scoli de soferi ADEVARATE cu reguli dure. Avem nevoie de RESPECT intre NOI, nu sa fii scuipat la orice semafor ca nu l-ai lasat pe smecher cu BMW-ul sa se bage in fata ta.

Am ajuns practic sa aleg ca viitoare masina de familie sa fie Golf 6 din motive de confort insa din ce in ce mai mult primeaza un alt motiv : SIGURANTA !!!

Mi-e din ce in ce mai multa teama sa conduc, zilnic pe distante de 5-6km dus 5-6km intors din Brancoveanu pana la Unirii, nu trece zi sa nu evit cel putin 1 ACCIDENT, taximetristi care trec pe rosu, care intorc pe linie dubla continua fara sa se asigure, NEACORDAREA DE PRIORITATE si indisciplina se intalnesc la tot pasul, si noi vom plati cu NERVII nostri si cu SANATATEA si poate chiar si cu VIATA noastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florinutzu ...polotsi trebuie sa tureze motorul ala la peste 5000 rot ca sa avem si noi mai multe informatii in timp. Sper ca nu-l acuzi, mascat, de imprudenta in sofatul zilnic. Putem sa turam motoarele puternic, dar sa respectam viteza legala si sa nu conducem imprudent.

Fiabilitatea motoarelor Vag cred ca nu se poate pune in discutie... Garantia este de 2 ani dar fara limita de km....., iar acum cel putin Skoda da 4 ani. Ca mai cade cate o piesa, doua in garantie, indiferent de unde este...se intampla la toate marcile si din totdeauna. Dar cred ca sunt cazuri izolate. Si ca sa inchei subiectul, am mers in Ungaria cu un taxi Vw Passat , masina era de 2 ani doar , 2 l diesel si avea deja 200.000 km. Ce zici de asta?

Ce se intampla pe strazile noastre ai totala dreptate, asta e poporul roman, asa a devenit.

Pe de alta parte...tu cand mai iti cumperi Golful, te-ai hotarat la motor???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam rau sa se strice ceva la o masina cu doar 11k de km. Dar pe de alta parte, la stilul de condus pe care spui ca il adopti in fiecare zi, poate e normal sa mai cedeze cate ceva. Dar e bine ca tu gandesti pozitiv si nu te prea stresezi de aceasta problema, insa, sunt banii tai totusi....Sunt tare curios daca si celor de la service le-ai spus acelasi lucru (ca mergi f turat mereu), si daca da, ce ti-au raspuns. Banuiesc ca au sa spuna ca e vina ta ca a picat acea piesa.

Off Topic: @Florinutzu, sa stii ca nu doar masinile din grupul VAG acorda garantie 2 ani de zile. Pana de curand si cei de la Renault (iti spun din proprie experienta) acordau doar 2 ani. Acum acorda 3 ani, dar limitati la 100k km. In fond crezi ca iesi mai bine asa???? Pana la urma la masinile din grupul VAG au garantie 2 ani, dar fara limita de km. Eu zic ca este mult mai bine.

@Polotsi, te rog sa ne tii la curent cu ce se mai intampla cu masina si daca ai reusit sa o repari pe garantie. Multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema lui polotsi sunt convins ca a aparut ca urmare a unei greseli de montaj dupa o greseala de fabricatie, sau pur si simplu o coincidenta... mare intradevar.

O problema de genul asta sa apara tot la 5000km e ceva absurd, mai ales la un constructor ca VW, la care un test se refera la a tine motorul la incarcatura maxima timp de nu stiu cat timp, pentru a simula cel mai improbabil drum pe Autobahn.

Daca o sa aud de o asemenea problema la altcineva, voi incepe sa ma ingrijorez... pana atunci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

polotsi, contam pe tine ;) . Ma bucur ca mai exista pionieri in acest domeniu. Sa ne anunti si pe noi cand pica motorul tau daca il tii in turatiile astea. E interesant de vazut fiabilitatea acestui motor. Astia de la VW ar trebui sa te plateasca pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KimDiesel, esti naiv sa crezi ca motorul "pica" daca il tii in turatiile respective.

Este o falsa problema ca tureaza motorul pana la rosu, sau aproape de rosu. In primul rand nu "il tine in ture" ci accelereaza uneori pana la 5000-5500 rpm. Asta nu inseaman ca merge cu a 2-a la 5500.

Si pana la urma care e problema? Scrie undeva ca e interzis sa-l turezi? S-a demonstrat ca mersul la 1500 rpm e mai benefic pentru motor? Dimpotriva. Masina mea, chiar daca e 1.4, nu 1.2 vede aproape de fiecare data 5000 rpm in accelarare si nu fac liniute. Pur si simplu ma bucur de ea, in parametri de exploatare furnizati de producator.

Va asigur ca o turbina folosita in oras, asa se curata. Si va avea (cel putin stiintific) o viata mai lunga.

scuze de offttopic

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sunt perfect de acord .Motorasul trebuie tinut in ture si schimbat pe la 2500 - 2700 minim in regim de mers normal , chiar daca probabil consumul creste un pic

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a remediat problema, aveau pe stoc acel colier de prindere, si l-au re-schimbat. Prompti si serviabili..cel putin o parte din angajati. Deja mi se pare anevoios Passatul..se misca greu, car dupa mine inca juma de tona de pomana.. Acum ramane sa vedem cum si-au facut treaba , trecem la test.

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!