Jump to content

Golf 6 - Motorizare 1.2 TSI - 105CP


manatee
 Share

Postare recomandată

Publicat (modificat)

Am mai intrebat la colegi , dar doar cu motoare mai mici gen 2.0TFSI si mi-au spus sa nu imi fac griji "este normal".Foarte rar 1.4tfsi pe la intalniri si 1.2 deloc. Din cate stiu nu vinde decat @iepuremare la care nu am apucat sa ma uit.

Te tin la curent!

P.S. Nu m-am uitat niciodata.Cand conduci mai "sportiv" cand iti indica sa schimbi ?Din ce am vazut pe la 4500 este cam moarta.

Modificat de Asigurator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 774
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • manatee

    99

  • samartean

    81

  • polotsi

    28

  • NicuT11

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

@samrtean , @sorin-golf6 ,@Adrian D. voua cum va arata evacuarile?

Ma uitam la o intalnire zilele astea la masina lui @sorinsab un G6 1.6diesel cu acelasi numar de km ca al meu aprox 4500km si evacuarea lui stralucea pe cand a mea era neagra , semn ca imi mananca ulei.

La voi cum se prezinta situatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asigurator te ingrijorezi prea repede :D lasa masina sa-si faca treaba si mai uitate o data pe luna pe la motor sa vezi daca totul e ok.

Si la mine e neagra evacuarea pe interior, insa asta nu e nici pe departe semn ca mananca ulei, si nu ma duc deloc subturat cu ea :). Daca intradevar vrei sa stai impacat, pune pe cineva sa se uite la gazele care iasa din toba cand o ambalezi de cateva ori stand pe loc, n-ar trebui sa iasa fum de nici un fel(alb, albastru sau negru), decat abur daca e mai rece afara.

Diesel-ul e alta mancare de peste, sunt total alte noxe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Stiu ce vrei sa spui cu verificarea gazelor de pe evacuare.

Am ramas putin surprins de comparatie.

Ai si tu dreptate!

Sunt mai precaut eu de fel

Astazi am sa verific totusi nivelul si revin

Modificat de Asigurator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu are senzor de nivel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbesc de cateva zeci de grame max , nu sa il scuipe pe tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin-golf6

Revin si eu.. facut un drum mai lung cu motorasul asta, e super! Eu vin de pe un passat 1.9 tdi cu 131 cp, dar m-a impresionat in mod pozitiv masina si motorul, merita fiecare banut! zic eu ca e o alegere f buna, cu un consum ff bun. Inca nu am ajuns sa o testez la limita, pt ca e in rodaj, dar din cate vad nu dezamageste. asa ca cine sta inca pe ganduri, sa nu mai stea.. 1.2 tsi ff bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am condus 1.2 tsi pe Polo si merge impecabil: accelereaza excelent (0-100 9.7sec), nu am simtit turbo lag, nu e zgomotos (aici poate sunt subiectiv deoarece eu am un tdi pd) si mai ales consumul pe primii 3000 km este de doar 5.1l/100km. Mi se pare comparabil cu un diesel.

Banuiesc ca si pe Golf ar trebui sa se comporte relativ asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu acest motor 1.2 TSI, ma surprinde putin totusi un lucru asa cum spune si nsm cred ca e de vis combinatia cu Noul Polo,

(derulati de la minutul 4), insa desi este vorba de o caroserie cu cel putin 150 kg mai usoara decat la Golf 6 observ insa ca viteza maxima este identica atat la Noul Polo cat si la Golf 6 cu acest motor si anume 190km/h.

Sa fie chiar Golful 6 mult mai aerodinamic sau sa fie mai "retinut" (sa zicem) Noul Polo ?

Cu toate acestea 1.2 TSI aduce o diferenta de 1secunda la 100km/h intre cele doua modele.

Sau sa concluzionam ca Noul Polo cu 1.2 TSI e REGE pana pe la 120 km/h moment in care Golful 6 preia cu brio stafeta (probabil datorita aerodinamicii, altfel nu imi explic) pentru vitezele mari de peste 130km/h pana pe la 190km/h desi este cu 150kg mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic - masa masinii nu influenteaza viteza maxima

Golful meu are 1233kg, as spune chiar usurel comparativ cu tendintele ultimilor 10 ani de a ingreuna masina cu fiecare generatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

samartean intr-adevar au reusit la 1.2 TSI sa scoata o greutate cu doar 20 de kg mai mare decat la 1.4mpi la acest 1.2 tsi (mai puternic la toate capitolele, mai putin la pret :)) ) in special prin micsorarea cilindreei, greutatea motorului scazand asadar. Luand in calcul greutatea adaugata prin componentele turbo rezulta o greutate aproximativ egala cu 1.4mpi marele merit fiind greutatea castigata din downsize.

Incerc sa inteleg oarecum ce vrei sa spui samartean insa chiar si teoretic, nemaivorbind in practica, greutatea masinii influenteaza clar viteza maxima.

Si nu e vorba de vreo 10-20 de kg de la cateva optionale in plus, e vorba de 150kg. Practic 2 pasageri de 75kg fiecare (pe stomacul gol :))

Modificat de Florinutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor pun si eu o intrebare : turbina de pe 1.2 nu este cu geometrie variabila nu.......?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manatee sigur nu e cu geometrie variabila.... putine benzinare au turbina cu geometrie variabila, singurul benzinar la care ma gandesc e motorul turbo de pe Porsche 997

Cred ca din cauza temperaturilor mai mari la arderea benzinei scade fiabilitatea turbinei... pe diesel intalnesti la tot coltul.

Florinutzu - masa masinii nu influenteaza viteza maxima, pentru ca pe drum drept tu nu te bati cu greutatea(forta trage in jos, nu in spate, masa * acceleratia gravitationala), ci cu frecarea ca sa ajungi la viteza maxima(asta trage in spate), adica frecarea cu solul(prin anvelope), si mai ales frecarea cu aerul(aerodinamica).

La o masina mai grea, datorita inertiei vit mazima se obtine pe o distanta mai lunga; la una mai usoara, pe o distanta mai scurta. (un corp cu masa mai mare, are o inertie mai mare, accelereaza mai greu insa si incetineste mai greu).

Teoria suna bine - insa practic, datorita faptului ca frecarea cu solul se accentueaza datorita masei mai mari, viteza maxima intradevar e mai mica, mai mult insesizabil...

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intru totul de acord cu colegul samartean, in afara de motivele instalarii turbinei cu geometrie variabila, unde nu ma pricep.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manatee sigur nu e cu geometrie variabila.... putine benzinare au turbina cu geometrie variabila, singurul benzinar la care ma gandesc e motorul turbo de pe Porsche 997

Cred ca din cauza temperaturilor mai mari la arderea benzinei scade fiabilitatea turbinei... pe diesel intalnesti la tot coltul.

Florinutzu - masa masinii nu influenteaza viteza maxima, pentru ca pe drum drept tu nu te bati cu greutatea(forta trage in jos, nu in spate, masa * acceleratia gravitationala), ci cu frecarea ca sa ajungi la viteza maxima(asta trage in spate), adica frecarea cu solul(prin anvelope), si mai ales frecarea cu aerul(aerodinamica).

La o masina mai grea, datorita inertiei vit mazima se obtine pe o distanta mai lunga; la una mai usoara, pe o distanta mai scurta. (un corp cu masa mai mare, are o inertie mai mare, accelereaza mai greu insa si incetineste mai greu).

Teoria suna bine - insa practic, datorita faptului ca frecarea cu solul se accentueaza datorita masei mai mari, viteza maxima intradevar e mai mica, mai mult insesizabil...

pai daca e sa vorbim fizic, stii foarte bine ca exista o rezultanta care trage masina in spate datorita greutatii, si rezultanta calculata in functie de G=m*g, dar sa spui ca viteza maxima nu este influentata de greutate este pura aberatie, in cazul acesta sa le spunem si celor din Formula 1 sa nu se mai chinuie sa scoata masini mai usoare ca viteza maxima o vor atinge oricum.

Frecarea cu solul (dupa cum ai specificat) este cea care se accentueaza datorita greutatii mai mari, aici cu alte cuvinte ai spus clar ca viteza maxima este influentata de greutate (bineinteles in mod indirect prin intermediul frecarii).

Oricum nu se va compensa niciodata inertia crescuta cu frecarea marita datorata greutatii mai mari.

Asadar nu ma refer la o sacosa diferenta greutate sau 10 kg de optionale in plus ci ma refer la 150kg. (2 pasageri)

Oricum discutia pleaca offtopic...

Modificat de Florinutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

victoriancu22

probabil difera cutia de viteze de la golf la polo si asa ajunge si golful la 190

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de :) Florinutzu:

Teoria suna bine - insa practic, datorita faptului ca frecarea cu solul se accentueaza datorita masei mai mari, viteza maxima intradevar e mai mica, mai mult insesizabil...

Colegul a recunoscut ca e diferenta la viteza maxima, dar e nesemnificativa (dupa parerea lui si a mea, de altfel).

Nu are nici o legatura ce viteza maxima au masinile de F1. Pentru cei din F1 e cu mult mai impoartanta acceleratia precum si stabiltiatea decat top speed. Sunt convins ca stii ca sunt multe masini care au top speed mai mare ca F1.

Ca sa spun, cu alte cuvinte ce a spus samartean: Cel mai important la top speed e frecarea cu aerul (cred ca aceasta frecare creste exponential o data cu cresterea vitezei). Conteaza greutatea numai pentru ca frecarea cu solul e mai mare (a se citi putin mai mare) la o masina mai incarcata decat la una mai usoara. Evident, vorbesc de masini cu acelasi motor.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca e sa vorbim fizic, stii foarte bine ca exista o rezultanta care trage masina in spate datorita greutatii, si rezultanta calculata in functie de G=m*g, dar sa spui ca viteza maxima nu este influentata de greutate este pura aberatie, in cazul acesta sa le spunem si celor din Formula 1 sa nu se mai chinuie sa scoata masini mai usoare ca viteza maxima o vor atinge oricum.

Frecarea cu solul (dupa cum ai specificat) este cea care se accentueaza datorita greutatii mai mari, aici cu alte cuvinte ai spus clar ca viteza maxima este influentata de greutate (bineinteles in mod indirect prin intermediul frecarii).

Oricum nu se va compensa niciodata inertia crescuta cu frecarea marita datorata greutatii mai mari.

Asadar nu ma refer la o sacosa diferenta greutate sau 10 kg de optionale in plus ci ma refer la 150kg. (2 pasageri)

Oricum discutia pleaca offtopic...

Cu riscul de a-mi lua Warning insa nu ma pot abtine(oricum lumea are de invatat din devierele astea de la topic, inclusiv eu).

Florinutzu - rezultanta calculata in functie de fortele G(greutate) si F(frecare), e mai puternica daca G e mare, insa rezultanta va trage pe verticala cu cat G e mai mare, si vei ramane cu aceeasi forta care te trage inapoi... nu se modifica.

Iar de Formula 1, asa cum bine a precizat Rex - ultimul lucru la care se gandesc inginerii e viteza maxima.

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal am comandat si eu acest motor dar pe skoda si pot spune ca turbina este cu geometrie variabila din cauza aia are si cuplul de la turati asa de joase

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun gasit tuturor, primul meu post pe forum si exact in sectiunea din care face parte viitoarea mea masina. Mai exact golf 1.2 TSI, TL, iar ca optional am ales pachetul sport "Interieur". De cele pe care ti le baga pe gat nu mai are rost sa discutam, ca nu sunt de fapt optionale (cotiera si proiectoare). Ce doream sa aflu de la posesorii acestei motorizari, de consumul de ulei ce spuneti?? Intreb pt ca un amic mi-a aruncat intr-o 'doara (nu am avut timp sa il chestionez), ca stie el din sursa sigura ca aceasta motorizare e cam paguboasa la ulei. In fine, eram doar curios care este adevarul, si care ar fi minusurile descoperite pana acum (daca exista) la 1.2 TSI. Numai bine, Lotta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Pai pana acum nu s-a plans nimeni de ulei si sincer sa fiu nici nu am auzit pe la fratiorii mai mari sa existe o astfel de problema.

Bine ai venit si la cat mai multi km

@liviu. masina trage "de jos " datorita dimensiunii reduse ale turbinei.

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lottaiti recomand sa lasi la o parte toate parerile bazate pe "surse sigure" legate de acest motor. Am 4500km si motorul nu a mancat ulei absolut deloc, nivelul e exact la maxim - mai ales ca nu menajez deloc motorul, chiar dimpotriva.

liviu. - confirm ce afirma manatee, turbina cu geometrie variabila ajuta la un boost optim atat la turatii joase cat si la turatii inalte. La 1.2 TSI puterea maxima e la doar 5000rpm, asta ma face sigur ca turbina e simpla, si ca s-a optat pentru cuplu mare jos in ture in defavoarea puterii la turatii mai mari.

Majoritatea constructorilor prefera 2 turbine decat una VGT pe benzinare, datorita fiabilitatii.... ma indoiesc ca pune VW o astfel de turbina pe un 1.2 de buget.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Samartean-asta ai inteles din postul meu, ca am o parere bazata pe ceva? In caz ca da, pacat. Era o simpla intrebare la care eu nu gaseam raspuns, si am considerat ca este bine sa o fac pe acest forum. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream la parerile altora, nu asa am vrut sa se inteleaga postul meu.

In sfarsit - bun venit pe forum, ai sa vezi ca masinutza e exceptionala :tomato:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

Ca sa fie clar pentru toata lumea si pentru viitorii membri ai forumului care vor citi aceste randuri, asa cum am spus si aici:

"... Este un motor cu 4 cilindri, 2 valve pe cilindru totalizand un numar de 8 valve, distributie pe lant, turbina si intercooler racit cu apa exact ca si la fratele mai mare 1.4 TSI de 122 cp. ..."

Adaug acum si tipul turbinei si anume cu geometrie fixa. Cu riscul de a ma repeta, va solicit sa aruncati un ochi pe filmuletul cu prezentarea acestui motor pe care-l gasiti usor pe youtube sau

, acolo veti descoperi raspunsuri la multe din intrebarile pe care vi le puneti (evident ca nu la toate :) ).

Turbine cu geometrie variabila nu se folosesc la motoarele pe benzina din considerentul ca temperatura gazelor arse este mult prea mare ~950

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!