Jump to content

Golf 6 - Motorizare 1.2 TSI - 105CP


manatee
 Share

Postare recomandată

Am intrebat si pe sectorul Polo, dar acolo lumea cam inactiva, am motorul 1.2 TSI, stie cineva de ce as avea teava afumata bine? am spalato la spalatorie cu solutie si apa cu presiune, sa facut luna si apoi s-a reafumat rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 774
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • manatee

    99

  • samartean

    81

  • polotsi

    28

  • NicuT11

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

E universala treaba... si eu si manatee avem la fel. Ce benzina bagi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap ! nu ai ce sa ii faci.

M-am uitat si prin trafic la alte 1.2-uri tsi si la fel , negre (sudoarea motorasului)

Am inteles ca si 1.4 tsi este la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap..am incercat toate stilurile de condus am mers si super turat pe distante lungi si in afara ca metalu si-a schimbat culoarea in aramiu.. tot afumat a ramas. Am 11.xxx de km. benzina bag de 95, ca sunt mai zgarcit :blah:. Dar mai bag si 100 si nu se schimba

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tind sa cred ca ar fi de la benzina totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11000 km?? Credeam ca eu am mult cu 5300 km in 2 luni , insa m-ai depasit cu mult.

Ceva probleme, sau totul e impecabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) consider ca si eu am 1.4 tsi si nu am nici cea mai mica problema cu afumatul tipsurilor...folosesc benzina de 98,99,100,etc...e adevarat ca sunt maniac cu curatenia inclusiv a tipsurilor,dar si dupa un drum de concediu de 5000km,nu am vazut tipsurile negre asa cum vad la altii.si in special la gti am vazut numai negreala pe tipsuri...brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rex imi poti explica si mie urmatoarea fraza?

"Ca si fapt divers, in urma unor logari ale motorului meu am descoperit ca la 6000 RPM am boost 0,1. Adica masina mea e foarte aproape de una aspirata la acea turatie"

Aceasta afirmatie reprezinta o nebuloasa totala parerea mea.Adica un TSI 1.2 la 6000rpm ar avea 70 cp ca cel aspirat? Parerea mea este ca e o mare eroare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ma gandeam la masina ta @Vali devil , dar tu o ti prea tzipla pentru o comparatie , ca principiu ma refeream la varianta de 122CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca pot :)). Nu este eroare ;).

In primul rand este aproape de cel aspirat (nu la fel).

In al doilea rand, ajungi cu 1,2 aspirat la 6000 RPM? Se poate sa ma insel, dar din cate stiu eu, nu. Oricum sunt multe motoare de 1,2: 60, 70, 75, 80 cp (nu doar pe VW). Nu trebuie neaparat sa il compari cu motorul de 70cp. Am spus sa se compara cu un aspirat, nu am spus ca se compara cu cel de 70cp.

In al treilea rand un motor de 1,2 tsi are 105cp la 5000RPM, conform datelor tehnice ale producatorului. Dupa 5000 scade vertiginos puterea. Daca comparam cu un aspirat 1,2 "high rev" se poate ca aspiratul sa fie mai tare la 6000 RPM. Oricum, pentru acest motor, 1,2 TSI, nu cred ca e eficient sa schimbi peste 5500 RPM, cel putin cu softul stock (ca de asta vorbim).

P.S. Daca nu ma crezi fa niste log-uri cu un 1,2 TSI ;). Uita-te la presiunea in turbina la turatii mari :lol:.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt posesorii mai vechi ai acestei motorizari: La ce turatie considerati ca este ideal sa fie schimbate treptele de viteze, avand in vedere cuplum maxim (1550 RPM, daca nu ma insel). Si aici ma gandeam strict la schimbarea treptelor in asa fel incat sa ii mearga bine motorului si turbinei (exclus mers pt un consum cat mai redus de carburant). Thx

Modificat de Lotta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai avut discutia asta.

Eu zic ca pe 5000 max in ideea in care tu oricum in treapta urmatoare cobori peste 2000 (unde deja ai o plaja de cuplu buna).Parerea mea nu mai intriu in polemici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2000 rpm pierzi tu la o schimbare? cum asa? mi se pare anormal de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grafic de schimbat viteza, am si "acasa" la sectiunea polo, insa vad ca avand TSI, aici sunt acasa..

Postez aici un grafic informativ, ce este valabil pentru Motorul 1.2 TSI + cutia 6 trepte manuala, indiferent ca se afla pe polo, golf, golf plus. Am vazut ca multi intreaba la ce turatie ar trebui sa schimbe viteza pentru demaraj rapid. Nici devreme nici tarziu, pentru a nu avea divergente gen "e prea mult atat ca deja nu mai trage dupa.." trebuie abordat totul tehnic conform principiului cand puterea intr-o treapta scade sub nivelul urmatoarei inmultite cu raportul de demultiplicare, schimb-o. Ideea este simpla, cand se intersecteaza graficele puterii unor trepte de viteza, acolo trebuie "predata stafeta" mai departe.

Graficele indica ce putere are motorul disponibila in functie de viteza/turatie, iar graficele de putere evident se alungesc in treptele superioare de viteza ce acopera intervale mai largi de viteza. Cunoscatorii stiu.

post-64235-1275397745_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super tare graficul!

Am o intrebare: de unde stii ce putere are motorul la 5900 RPM (sau la 5700 RPM)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ca Puterea in functie de turatie am luat'o cu precizie de pe graficul 1.2 Stock de pe site'ul ABT, unde prezinta graficul de putere si cuplu oficial. Am pus cifrele de'oparte si apoi am transpus in valori pe grafic.

Punctele reprezinta puterea din 500 in 500 de ture. Daca doreste cineva ii pot oferi si valorile exacte. Nu am aproximat din 100 in 100 de ture, chiar daca ar fi iesit si mai fluid, pentru ca ar fi insemnat o munca de arhitect prof.

Varfurile reprezinta puterea maxima, la 5000 de ture, iar capatul reprezinta zona rosie, la 6000.

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel grafic e facut in paint (sau alt soft pentru imagini), nici de cum pe dyno, din pacate.

Oricum, super tare ce ai facut :). Felicitari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu : m-am exprimat eu gresit (sunt la munca si am scris in graba).Ma refeream ca daca schimbi spre ex la 5000 turatia scade oricum peste turatia de 2000rpm (adica 3000, 3500,etc...) unde ai plaja cuplu palier bun .

@polotsi :tu practic vrei sa spui ca la 5900 in treapata 2 este ideal sa schimbi treapta 3???

La ce turatie iti taie alimentarea?

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan
Postez aici un grafic informativ, ce este valabil pentru Motorul 1.2 TSI ... la ce turatie ar trebui sa schimbe viteza pentru demaraj rapid.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa schimbi la 5900 e ridicol.... cu siguranta nu faci cel mai rapid demaraj. E overkill toata ziua. Sa nu mai zic ca graficul ala are lacune - in a 5-a la 190kmh(pe GPS) aveam cam 5000rpm nicidecum 4450 cum scrie acolo.

Pt posesorii mai vechi ai acestei motorizari: La ce turatie considerati ca este ideal sa fie schimbate treptele de viteze, avand in vedere cuplum maxim (1550 RPM, daca nu ma insel). Si aici ma gandeam strict la schimbarea treptelor in asa fel incat sa ii mearga bine motorului si turbinei (exclus mers pt un consum cat mai redus de carburant). Thx

Sa o ti pe cat posibil intre 2000-3000rpm. Sub 2000 simt ca nu se simte f bine, desi consuma mai putin. Dar ca sa protejezi motorul si turbina, de departe cel mai important lucru e sa o menajezi cand e rece motorul(astepti cateva minute la relanti, nu treci de 2500rpm si nu accelerezi brusc, pana temp. apei nu trece de 70grd).

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar cel mai bine cand ajunge la 90 gr. C. Cati km aveti? Sunteti multumiti de acest motoras?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Samartean, multumesc pt raspuns, asta era ce doream sa stiu, pt ca nu am reusit sa aflu din alte surse, cum trebuie condus corect acest motor. Ca idee, consilierul de vanzari mi-a spus in momentul in care am ridicat masina, ca nu este necesar un rodaj, doar in primii 1k, 2k de km sa nu ii dau 200 la ora :P @laur vd, eu unul am doar vreo 500 km, dar ca prima impresie, motorul este suficient de sprinten pt oras si am certitudinea ca si la drum intins este mai mult decat ok. Ca idee, pt km parcursi pana acum, doar in urban (si nu in orice oras, Bucuresti, unde e groaznic traficul), consumul se invarte undeva la 9,5-10%. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5300km, nici o problema pana acum, motorul merge exemplar

@Lotta - daca acum ti se pare sprinten, sa vezi cum treptat treptat se mai relaxeaza si parca merge tot mai bine . De la 4000km am observat ca a stagnat, oricum sunt absolut incantat ce poate sa faca un motor de 1.2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@polotsi :tu practic vrei sa spui ca la 5900 in treapata 2 este ideal sa schimbi treapta 3???

La ce turatie iti taie alimentarea?

Sa schimbi la 5900 e ridicol.... cu siguranta nu faci cel mai rapid demaraj. E overkill toata ziua. Sa nu mai zic ca graficul ala are lacune - in a 5-a la 190kmh(pe GPS) aveam cam 5000rpm nicidecum 4450 cum scrie acolo.

Colegul polotsi s-a bazat pe singurl grafic cu 1,2 TSI disponibil. Cu toate ca acesta nu e tocmai ca in realitate, cred ca e bun pentru formarea unei opinii generale.

Avand in vedere experienta cu motorul meu si faptul ca motorul meu e "frate" cu TSI-ul de 105cp cred ca aceste date NU sunt departe de realitate.

Nu am condus niciodata acest motor (deci, poate nu ar trebui sa comentez :vwrullz:), dar va rog, cei care aveti acest motor sa fiti putini deschisi la idei noi. Cand mi-am luat motorul meu am crezut ca multe din lucrurile pe care le cred si spun acum sunt ineptii (si, evident nu sunt). Nu va luati dupa "crede si nu cerceta". Cel mai bine e sa nu credeti si sa verificati daca e adevarat. Cu masina mea am fost printre primele 1,4 TSI 122cp si atunci nu stiam mare lucru de motor (stiam doar ceea ce spunea producatorul). Cu timpul am inceput sa vad si ce a omis producatorul. Trebuie doar niste persoane care au trecut de rodaj si cu timp si chef sa faca teste :rolleyes:.

Si eu sunt curios la ce turatie taie alimentare...

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine coboara in parcare sa ii dea o carja ?

Acum am vazut... nu stiu daca s-a mai discutat , dar vad ca in Anglia a disparut motorul de 1.4 MPI si inlocuit cu 1.2 TSI de 85CP

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!