Jump to content

Golf 6 - Motorizare 1.2 TSI - 105CP


manatee
 Share

Postare recomandată

Nu este nici o suparare ;), eu am vrut doar sa lamuresc postul meu. Legat de motorizare, masina mi-a placut cum s-a comportat la test drive, numai ca in scurtul timp petrecut in ea, nu am putut sa imi dau seama exact de ceea ce poate motorul. Oricum, pare sa traga bine de la turatii mai mari. Eu mai detin si un Symbol 1.5 dci 80 cp, cuplu maxim 185 Nm, motorul este f ok la stilul meu de condus, deci nu prea vad cum ar putea sa ma nemultumeasca 1.2 TSI-ul. O zi buna tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 774
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • manatee

    99

  • samartean

    81

  • polotsi

    28

  • NicuT11

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

faptul ca este turbo nu inseamna ca e si diesel ;). astfel, cuplul ala mare e f misto pt turatii joase, cand nu ai cai multi, pentru forta maxima trebuie dus sus in ture, acolo unde are toti caii. daca aveai toti caii la 2000rpm nici nu te mai interesa cuplul, insa probabil aveai si consumul triplu :). deci sa nu iti fie frica sa il turezi, ii place, plus ca urca in ture incomparabil mai usor decat un diesel, 1000rpm pt el sunt o gluma. am avut si eu 1.5 dci 80cp, daca turezi tsi-ul, nici nu discuta cu el, plus ca golful sta pe viraje impecabil, se simte suspensia aia independenta din plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Cred ca asta este unicul lucru pe care pe care nu il face acest motoras si anume sa "traga" in ture ridicate.Ai sa vezi ca daca schimbi in 4500 - 5000 nu o sa ai nici un feedback din partea masinii, in afara de faptul ca face mult zgomot.Asemanator unui diesel.El pleaca foarte bine din turatii joase.A se observa si timpu relativ scurt de la 80(unde esti subturat) pana la 120 in a 5-a .Sincer nu am condus 1.4 tfsi-ul dar am inteles de la cineva care are a facut un test drive ca la acesta intra turbina mai tarziu un pic decat la 1.2 si poate din acest motiv trage mai bine si sus , la 1,2 clar de la 4500 pare inutil

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a vedea pana unde are rost sa turati acest motor trebuie sa va uitati pe un grafic dyno. Dar nu un grafic dyno facut de producator (adica cateva linii trasate).

Eu asa am facut si astfel mi-am dat seama ca, stock, motorul de 122cp trebuie turat pana la 6000 RPM (red line e la 6500). Presupun ca pentru a obtine performante maxime e nevoie sa mergeti pana la redline in 1 si apoi pana pe la 5500 - 6000 in celalalte trepte.

La 122cp cuplul maxim e la 2400RPM, conform graficului Dyno. Conform producatorului e la 1500 RPM, la 1250 RPM deja avem 80% din cuplul maxim. Dupa cum puteti vedea sunt diferente intre ce spune producatorul si ce e in realitate. Ma astept asa sa fie si la 1,2 TSI.

Concluzia: faceti un grafic dyno pentru ca lamureste multe :P.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu se interpreteze ce am sa spun in continuare, de aceea tin sa fac o precizare: nu sunt misogin!! Am facut test drive-ul cu un specialist in vanzari, femeie. Ea mi-a spus ca trebuie ambalat motorul, altfel nu trage bine. Deci, eu asa am facut, in necunostiinta de cauza. Mi-a mai placut ca motorul este ff silentios la relanti (eu obisnuit cu diesel), a trebuit sa dau la cheie de 2 ori, deoarece nu imi dadeam seama caera de fapt pornit. Daca mai aveti oarece sugestii legate de acesta motorizare, cred ca sunt binevenite si ii va ajuta mult si pe altii care inclina sa faca o astfel de achizitie, dar se lovesc de lipsa informatiilor. Iar daca te bazezi numai pe ceea ce spun consilierii de vanzari.....de multe ori stiu chiar mai putine decat posibilul client care le trece pragul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca asta este unicul lucru pe care pe care nu il face acest motoras si anume sa "traga" in ture ridicate.Ai sa vezi ca daca schimbi in 4500 - 5000 nu o sa ai nici un feedback din partea masinii, in afara de faptul ca face mult zgomot.Asemanator unui diesel.El pleaca foarte bine din turatii joase.A se observa si timpu relativ scurt de la 80(unde esti subturat) pana la 120 in a 5-a .Sincer nu am condus 1.4 tfsi-ul dar am inteles de la cineva care are a facut un test drive ca la acesta intra turbina mai tarziu un pic decat la 1.2 si poate din acest motiv trage mai bine si sus , la 1,2 clar de la 4500 pare inutil

te inseli, orice benzinar trage super tare in ture. indiferent ca e turbo sau nu. tu judeci pe baza e ceea ce simti, eu judec pe baza a cum ii prind din urma si ii depsasesc pe ceilalti. atata timp cat esti in turatia in care ai maximul de cai,trage net mai bine decat in turatia in care ai cuplu mult si oricum tsi-urile astea au cuplu mare pana aproape de turatia unde ai toti caii.

fa un test pe dealul negru sau pe ceva virajat si in urcare, nu o lasa sa scada sub 4000 rpm si ai sa vezi cum treci pe langa ei, de parca esti plecat din pusca. nu ai nevoie neaparata de 6000rpm si nu stiu ce zice nu stiu ce dyno, insa cuplul e de unde zice producatorul pt ca se si simte ca e turatia de la care incepe lagul sa dispara. da, la 1500 nu trage ca la 2500 pt ca ai mult prea putini cai la 1500. asta e motivul. nu cuplul lipsa. cuplul nu e vreun panaceu universal :P. e doar ceva necesar, nu si suficient.

am avut ocazia fara voia mea sa conduc niste sute de km noul polo cu 1.2 70cp care are cuplul maxim pe undeva in jur de 4000 de ture. crede-ma ca nu faceai depasirile daca nu plecai de la macar 4000 de ture si sa ajungi spre 5500 unde avea toti caii, iti tremura curul in orice depasire. deci pt timpul minim petrecut pe contrasens imi trebuiau toti caii.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

insa cuplul e de unde zice producatorul pt ca se si simte ca e turatia de la care incepe lagul sa dispara.

FALS pentru cazul la care faci tu referire!

LE: Nu vorbesc despre ceea ce simt. Vorbesc despre ce e pe hartie (obiectiv).

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu spun ca la benzinar trbuie sa schimbi de la 3000 de ture max , nici nu fac "cursa mortala" pe dealul negru ca si cadru de comparatie.

Ce vreau sa spun este ca masina la 4500 nu ca ar incepe sa incetineasca/piarda putere / o ia inapoi/ ... doar ca raport zgomot/fiabilitate in timp/performanta nu merita sa o turezi atat de mult .Sunt sigur ca daca tu vii cu a-3-a blana 5000 unde are puterea maxima si eu merg cu a 3 a in 4000 nu o sa ma invarti in loc cand ma depasesti , dar este absolut inutil.Sigur ca da , daca esti adeptul liniutelor poti sa iti pui si un bec pe bord sa iti lumineze cand iti intra in limitare si acolo sa schimbi , dar la 1.2 eu raman la aceeasi parere la 4000-4500 este cam plafonata .

O trage orice benzinar super tare in ture dar asta nu.Asta nu este aspirat sa traga de la 3500 de ture, nu este 1,8 t sa aiba o turbina cat capul meu , este un 1,2 cu o turbina foarte mica gandita sa creeze un cuplu mare la turatii mici pentru un oras aglomerat cu multe plecari de pe loc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect mandelu subcriu la chestia cu senzatia. Am condus un G5 tsi de 140 de cai si exact asta a fost senzatia..unde sunt caii aia si cuplul..si asta pentru ca este foarte liniar, tragand constant lipseste senzatia aia de la aspirate cand vine cuplul maxim si te baga in scaun. In schimb am inteles ca se misca repede si accelereaza foarte usor cand la o viteza considerabila pe autostrada impingeam un Passat 2.0 tdi. Deci este cu totul alta senzatie. Si da nu va temeti sa le urcati in ture cand aveti nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manatee: facem pariu pe absolut cat vrei ca e tot asa, tot in ture are maximul. si da, daca tu esti cu 1000 de rpm mai jos, trec super usor pe langa tine, evident, nu te invart in loc, dar trec usor. pe mine nu ma intereseaza liniute si alte prostii, insa nu intentionez sa imi risc viata aiurea in depasiri pt ca nu am turat-o cat trebuie, pe motiv ca nu trage ca nu mi se pare mie. fiecare face ce vrea cu viata lui. numai sa nu le-o risti si altora.

asta e si motivul pt care am vrut sa vad ce ii poate pielea, ca sa stiu pe ce ma pot baza si pana la ce turatie, daca e cazul. dupa mine, cunoasterea f buna a materialului hardware (in speta, masina) e f necesara, in orice domeniu de activitate. degeaba il am, daca nu il folosesc pentru ca nu stiu ce poate, mai bine nu mai dadeam banii din start.

rex: ba da, e asa cum zic. la al meu e de la 1500, la al tau nu o fi, te-au pacalit :P

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O trage orice benzinar super tare in ture dar asta nu.Asta nu este aspirat sa traga de la 3500 de ture...

Ca si fapt divers, in urma unor logari ale motorului meu am descoperit ca la 6000 RPM am boost 0,1. Adica masina mea e foarte aproape de una aspirata la acea turatie. Avand in vedere ca motoarele seamana cred ca la fel e si la tine.

rex: ba da, e asa cum zic. la al meu e de la 1500, la al tau nu o fi, te-au pacalit :evil:

Ok domnu, nu ma crezi, nu ma crezi... :). Daca mai vrei sa purtam discutia asta o facem pe topicul nostru :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Chief ai mers cu 1.2 pana acum ?

Nu ma intelegi.Eu nu spun ca 1000 de ture nu fac diferenta, am si spus mai sus (masina nu incetineste sau pierde putere) la 5000c de ture doar ca nu prea ai mare lucru ce sa faci in ture mari cu motorul asta si de preferat zic eu este totusi sa il tii in ture mai mici .Daca intrii intr-o depasire mortala cu masina , te cred si eu ca storci toata puterea pana in 5500 , dar la un mers mai vioi/sportiv (repet nu cursa mortala) sincer prefer sa schimb in 4000 max 4500

P.S: @rex eu am avut un golf de 1.4 aspirat si pot sa iti spun ca la 5500 tragea decent, eu te intreb tu ai avut un G6 aspirat de 1.2 ca sa iti dai seama cu ce te poate ajuta la 5500 de ture boost 0.1 asta daca il are , ia in considerare faptul ca turbina este mai mica si intra si ture mai joase cat boost crezi ca mai are la 5500?

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era vb de maximum de putere, nu de depasiri mortale. maximul de putere se atinge unde ai toti caii putere. ca nu ai nevoie de maxim nu contest, ce, crezi ca eu sunt sumi sa conduc ca descreieratii, dar era vb de ideea in sine, nu neaparat daca o si faci in condusul zilnic. poti sa ma contrazici cat vrei ca nu e problema, dar asa stau lucrurile in realitate. oricum esti printre putinii pe care ii aud zicand asta despre un tsi.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

@mandelu eu nu contest faptul ca daca vrei sa folosesti toata puterea masinii te duci in 5000 de ture , dar eu doream sa lamuresc un lucru , parerea mea este ca 1,2-ul isi face treaba foarte bine in ture joase si ca in turatii ridicate este cam plafonata .Orice motor pe benzina atinge puterea maxima la turatii ridicate.Uite iti dau un exemplu de cum simt eu masina.

Pana la 4000 de ture folosesc 90% din puterea masinii si pana la 5000 rpm 10%.

Un alt exemplu : in paralel cu masina unui coleg eu in ture joase plecam de langa el si in ture ridicate venea cu aspirata langa mine.

Oricum totul a inceput de la ce spunea @lotta ca masina trage bine de la turatii "mai mari " lucru sutinut si de tine, aspect pe care il contest.Motorul aceasta trage bine de la turatii joase.Peste 4000 de ture motorul trage GREU (dar nu contest faptul ca nu o trage) ca altfel puneau zona rosie la 4500 de ture

Deci sa inteelg ca eu sunt printre putinii care spun ca trage bine de jos si toata lumea zice ca 1.2 -ul trage de la 4000 de ture.

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Publicat (modificat)

Puneti un grafic de cuplu/putere sa vedeti ca discutati de lucruri diferite

in paralel cu masina unui coleg eu in ture joase plecam de langa el si in ture ridicate venea cu aspirata langa mine

pentru ca ieseai din plaja lui de cuplu maxim

Ca sa va faceti o idee, uitati graficul lui 1.4TSI 170cp - doar ca analogie urmariti cum scade curba cuplului dupa 5000rpm si observati-o pe cea a puterii

post-3944-1274263452_thumb.jpg

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manatee: a avut loc o confuzie, poate si din vina mea. eu nu sustin ca nu trage bine de la turatii joase, fereasca sfantul, de-asta am si luat motorul asta, ca are un cuplu f bun la turatii joase, eu sustineam ca daca vrei forta maxima, o ai la turatii de varf, asta pt ca am vazut ca scrii ca de la 4000 in sus nu se intampla nimic, decat zgomot, lucru cu care nu sunt deloc de acord. evident, nu stiu cum ai testat tu si aici pot aparea multe discutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

"pentru ca ieseai din plaja lui de cuplu maxim"

@dudu :Pai si eu ce zic aici .............. ca doar nu ramaneam fara benzina :icon_cry: :offtopic:

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin-golf6

de acord cu manataee masina trage f bine de pe la 2000-4000 rpm, apoi parca se plafoneaza.. e oricum diferenta fata de una aspirata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

manatee - Intr-un fel ai si tu dreptate. Chestia e ca, asa cum zicea rex, atat motorul nostru cat si cel de 1.2 TSI la turatii mari tind sa se transforme in aspirate. Turbina fiind mica isi face treaba cu brio la turatii joase si medii iar la cele inalte producatorul a optat sa nu o mai streseze atat de tare prin multiplele setari ale ECU.

De exemplu la rex, dupa remapare, presiunea in turbina e simtitor mai mare decat in cazul softului stock. De aici concluzia ca producatorul a facut motorul sa se comporte liniar cam pe toata plaja de turatii, adica la turatii scazute si medii turbina sa fie incarcata la maxim sau aproape de maxim si astfel ai cuplu destul de mult pe plaja larga iar cand se trece la turatii inalte motorul sa se apropie de un aspirat unde puterea este maxima.

Daca acestui motor i s-ar indeparta turbina va rezulta un 1.2 aspirat. Daca ar fi sa-l conduci pe cel din urma vei constata ca "va trage" la turatii inalte probabil undeva pe la 5000 si atat. In rest se va comporta ca un motor aspirat de care trebuie sa tragi foarte tare ca te ajute in anumite situatii. Si atunci vei spune, "da frate ya uite-l pe asta cum trage pe la 5000 rpm".

Ori tu, la motorul tau avand cuplu la turatii joase, iar puterea crescand destul de repede as putea spune, este normal "sa-l simti ca trage" la rpm mici iar cand ajunge la rpm mari sa nu mai ai acelasi feeling pentru ca deja organismul tau s-a invatat cu felul cum "trage" el de la sa zicem 1800 pana la 4500 (am dat doar un exemplu). Sau mai putem spune ca diferenta dintre starea intermediara si starea initiala este mai mare decat diferenta dintre starea finala si starea intermediara si din cauza asta ai senzatia ca "nu mai trage asa bine". ;)

Si la urma urmei cat de mult vrem de la acest biet motoras de 1.2. Ceva ceva cred ca s-ar putea schimba printr-o remapare, dar asta nu este la indemana oricui.

Nu ne-ai spus ce motor aspirat are colegul tau, ca daca are de la 1.6 in sus deja nu mai aveati ce compara. ;)

Exact cum a spus si dudu, ai iesit de pe plaja de cuplu maxim acesta ducandu-se in jos cu toate ca puterea crestea iar colegul tau probabil ca abia ajunsese la cuplul maxim avand aspirat. Aici trebuia sa schimbi imediat in treapta superioara de viteza si deja il vedeai in toate cele 3 retrovizoare, pentru ca evident cadeai iarasi pe plaja de cuplu maxim (hai sa nu-i mai zicem maxim ci mare, pt ca nu e constant in aceasta plaja desi producatorul se lauda asa).

Oricum timpul te va invata cum sa conduci acest motoras cat mai bine si cum sa-l faci sa te scoata din anumite situatii dificile :icon_thumright:

Eu nu pot decat sa-i salut respectuos si cu toata stima pe inginerii de la VAG care au procreeat aceste motorase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fie clar pentru toata lumea si pentru viitorii membri ai forumului care vor citi aceste randuri, asa cum am spus si aici:

"... Este un motor cu 4 cilindri, 2 valve pe cilindru totalizand un numar de 8 valve, distributie pe lant, turbina si intercooler racit cu apa exact ca si la fratele mai mare 1.4 TSI de 122 cp. ..."

In mare, asa cum am spus si mai sus, arhitectura este aproximativ aceeasi ca la 1.4 TSI de 122 (125) cp.

Fratele mai mare este cu dubla axa cu came ,deci in 16v.

Din punctul meu de vedere este un motor foarte bun din punct de vedere al raportului calitate/pret.

Modificat de TDRfx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

:(

TDRfx - daca n-ai observat, dupa expresia "...intercooler racit cu apa " nu am pus virgula. Daca as fi pus virgula ar fi insemnat ca toate caracteristile scrise de mine acolo se aplica si fratelui mai mare 1.4 TSI de 122, ceea ce nu este adevarat dpdv al numarului de valve :scratch:

In contextul respectiv m-am referit strict la intercooler ;)

Cred ca se stia de mult ca motorul asta are doua axe cu came ... ;)

End of :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca s-a cam incins atmosfera...

Rex am sa-mi permit sa te contrazic legat de unele afirmatii ale tale

Datele date de producator sunt masurate direct la arborele cotit. O buna parte din puterea si cuplul motorului se pierd pe trenul de rulare(intreg ansamblul plus frecarea anvelopelor), insa dyno-ul include o estimare a acestei pierderi.

Sa presupunem ca estimarea e corecta... insa mai exista o variabila - inertia trenului de rulare impreuna cu cea a rolelor dyno(care fie vorba intre noi nu sunt chiar usoare), asta face ca acei senzori de la capul rolelor sa simta cuplul maxim mult mai tarziu decat e el in realitate dezvoltat de motor(la arbore, practic inertia e 0).

Asta e cauza pentru care cuplul dat de dyno e deseori desconsiderat.

Nici un mare producator, mai ales unul german controlat la sange de TUV, nu-si permite sa minta consumatorul. Daca tu crezi datele scoase de un dyno(dumnezeu stie cat de exact)din garajul unuia, in defavoarea fisei motorului date de VW, nu incerca sa influentezi si pe altcineva :icon_thumright:

Din ce vad, tu ai Golf GT, ala nu e 160 sau 170 cai? Asta e alta mancare de peste, are 2 supra-alimentari... nu compara motorul asta cu 1.2/1.4 TSI ca are alte caracteristici.

PS: Poti sa postezi o imagine cu graficul dat de dyno-ul care l-ai facut, sunt curios cat de mult deviaza de realitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

OffTopic

rex are GTSport, un 1.4 TSI 122cp stock, deci doar cu turbina

Rog ramaneti OnTopic - discutiile despre masuratul puterii nu-si au locul, mai ales ca acest motor nu se vrea sportiv 100% (no offense posesorilor) ci doar o alternativa moderna a aspiratelor clasice - o tendinta globala din cate se lesne observa

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dudu, as dori sa ii raspund lui samartean. Nu vrea sa las lucrurile in aer (sa spun ceva si apoi sa fug). Asa ca, te rog, sa accepti acest Offtopic. Ultimul de aici, apoi vom continua discutia pe PM. Mersi!

:) Am motorul de 122cp, cum am scris si in semnatura TFSI (cu toate ca e trecut TSI peste tot, de fapt e TFSI; iti spun sigur pentru ca am fisa dotarilor unde scrie negru pe alb TFSI; practic numai motoarele de 1,4 de 140/150/160/170/180 cai sunt adevaratele TSI) . Nu e cel de 140/160/170cp (as vrea sa am acel motor :cheers:).

Din cate stiu eu puterea/cuplu sunt date de producator la volant. Ai dreptate cand spui ca dyno nu e o metoda exacta. Nu am facut dyno la cineva in garaj, dar asta nu conteaza.

La dyno-ul care l-am facut eu (aici e afisata fisa) masurarea a fost la sol. Adica se masoarta cuplu la roata. Apoi, precum ai spus se aproximeaza pentru motor. Testul care l-am facut, din cate stiu a fost cu rola setata sa nu opuna rezistenta (deloc). Am mai facut si teste cu ea incarcata, dar astea sunt altele (nu vreau sa intru si aici). Dyno cea mai sigura metoda, din cate stiu eu, de a verifica caii (in fine cuplul si apoi se calculeaza caii). Daca fac mai multe persoane dyno in locuri diferite (independent) si masuratorile sunt constant asemanatoare si, in cazul motorului meu diferite de producator, ce sa credem?

Tu chiar crezi ca 1,2 TSI are cuplu 175NM (fix) de la 1500 pana la 4100? Sunt dispus sa fac un pariu (pe o bere :salut:) ca nu e asa. Avand in vedere similaritatile cu motorul meu sunt dispus sa fac pariu ca nu aveti 175NM la 1500RPM, ca aveti mai putin, iar cuplul maxim e mai mare de 175NM. Practic producatorul a facut o medie a cuplului pe acea plaja de turatie. In practica nu exista acea linie a cuplului cum vrea producatorul sa credem.

Din cate am vazut eu (deci parere persoanala) e cam greu sa avem un grafic care sa se apropie de cel anuntat pentru 1,2 TSI si 1,4 TSI (122cp) fara dubla supraalimentare (de ex TSI-urile de 140/150/160/170/180cp, BMW 3.0 biturbo, 997 Turbo, etc).

P.S. Cel mai bine ne lamurim daca vedem unul sau mai multe grafice dyno. Daca toate spun acelasi lucru e cam greu sa tragem alta concluzie.

P.S.2 Mai sunt discutii pe forum cu masini care au semnificativ mai multi cai peste cei declarati (gen TSI 140cp) sau altele care au semnificativ mai putini cai decat cei declarati (gen RS4) . Discutii despre acestea ma gandesc ca le putem purta pe topicurile respective.

Imi cer inca o data scuze pentru Offtopic si ma opresc aici cu aceasta linie. samartean daca am gresit cu ceva, sau am fost neclar propun sa mutam discutia pe alta arie sau pe PM.

Sanatate!

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ieri am facut un drive-test cu Golf 6 motor 1.2 TSI si am fost surprins placut de agilitatea de care da dovada acest motor. Intr-o buna zi probabil voi renunta la diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!