Jump to content

Golf 6 - Motorizare 1.2 TSI - 105CP


manatee
 Share

Postare recomandată

Din cate stiu pe forum mai este un coleg cu aceasta motorizare , dar pe strazi s-au inmultit asa ca usor usor sper sa ne strangem si sa putem purta discutii mai aprofundate pe seama acestui motor.

Din pacate incep cu o ciudatenie:

Ieri sera cand am pornit-o m-am trezit ca fluctua usor turatia de ralanti , chiar subturata si lumina (bord , plafoniera , faruri ... )pierdea intensitate .... am inceput sa o accelerez usor in gol pana la o turatie care sa ii dea un mers rotund , ulterior si-a revenit.

Peste cateva ore am reincercat si idem (parca nu la aceeasi intensitate , dar tot aceleasi simptome) .De dimineata a pornit OK

Astazi m-am trezit cu un telefon de la dealer care a fost atat de amabil sa ma chieme pentru " a verifica cum s-a comportat masina in aceasta prima perioada a rodajului" .CE GLUMA!!!

Am intrebat daca este vorba de Recall , dar nu mi-a raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 774
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • manatee

    99

  • samartean

    81

  • polotsi

    28

  • NicuT11

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lol, asa fac, nu recunosc niciodata recall-urile, ei zic ca sun informatii confidentiale si te cheama cand au ei "loc" sau cand ajungi tu cu vreo problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa ne tii la curent cu detaliile. Thanks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ACTIUNE SERVICE 80B4 CR.01

Este vorba de fixarea uneia din conductele de directionare a aerului la picioare care "in timp" ar fi dirijat aerul gresit .Nu are treaba cu seria de 1.2TSI ci pentru linia de asamblare din acea perioada

Am mentionat si de problema cu fluctuatia de turatie , dar mi s-a raspuns ca "daca nu se aprinde nici o icoana in bord este totul ok"

Un lucru pe care trebuie sa il mentionez (pentru ca este un lucru destul de greu de intalnit) este ca pentru prima oara cineva de la receptie parea sa fie o persoana de bun simt ...

Modificat de Asigurator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fluctuatia e la ralanti ? poti sa o explici ? ca si eu am la motoru meu 1.4 tsi 122 manuala tot ceva fluctuatie si sunt curios cum e la tine sau daca poti pune un filmulet ms :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand aveam Passat 1.4tsi si am bagat benzina de 95, imi fluctua si mie turatia la relanti. am schimbat benzina si am bagat numai carera 100 si nu am mai avut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filmulet cam greu... in primul rand sper sa nu mai imi faca.

Mai explicit decat in primul post nu stiu daca pot sa fiu , dar astazi am sa fiu si mai atent la detalii (sper totusi sa fie de la benzina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune Alto101 si vezi daca mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am alimentat cu carera 100 aseara si de dimineata chiar nu am mai sesizat flucutatii in turatie.

Am sa revin eu daca mai apar probleme ( nu doresc sa monopolizez topicul cu o problema care observ ca devie OFF TOPIC si nu are legatura directa cu motorul in sine ci cu calitatea combustibililor din Romanica )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai vazut? Sa pui numai carera 100. Asculta la baiatu'. Stiu ce spun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudata problema asta de relanti, ma bucur ca ai scapat de ea.

Eu am alta problema - la 500km a inceput sa imi ticaie ceva la relanti... un sunet de metal pe metal din cauza vibratiei, foarte subtil dar enervant. Se aude doar la relanti stand pe loc...

E posibil sa fie din cauza turatiei? care mie personal mi se pare foarte mica(estimez 600rpm, deasupra celei de-a treia linii mici).

Voi ce turatie aveti la relanti?

Edit: Mentionez ca acul sta fix, nu flucteaza deloc

Modificat de samartean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este de la relanti si mie imi tacaie ceva uneori , dar cred ca este ceva legat de proasta asamblare a masinii.Inca nu m-am catadicsit sa vad de unde vine.

Iti spun eu ca observi 100% cand ai o fluctuatie la ralanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am alimentat cu carera 100 aseara si de dimineata chiar nu am mai sesizat flucutatii in turatie.

P

Modificat de leinad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da foloseam 95 (banuiesc ca vroiai sa stii de la ce "firma" mai mult, pentru ca , cu plumb sigur nu foloseam :lol: Glumesc!)

In 2800 km pe care ii am "fluctuatia" am avut-o de trei ori max.Cred ca mi-am luat "teapa" cu o anumita benzinarie , dar nici nu am mai pus 95.

Repet nu doresc sa poluez topicul cu o problema a calitatii combustibililor din Romania.Pana nu mai apar probleme de acest gen si la alti posesori eu zic sa discutam si alte particularitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...alte particularitati. Pozitive zic eu:

1.Consum 4.9% intre Tg.Mures - Alba-Iulia, aproape permanent 100kmh

Consum instantaneu la 90kmh pe drum drept si bun, intre 3.2 si 3.5 :D

Consum instantaneu de 0.6l/h pe loc fara AC, important pentru noptile petrecute in masina... (din diverse motive..). La Astra diesel 1.25 e 0.7-0.8 :P fara AC

2.Computerul de bord s-a dovedit extrem de exact la consum, personal n-am mai intalnit asa ceva...

3.Acul vitezometrului s-a oprit la exact 197kmh pe autostrada, drum drept(probabil 190 reali, viteza maxima din fabrica)

4.Toate astea la un motor de 1500km. Umbla vorba ca motorul se mai "lasa"

Negative:

1.Imaginea de "...motor de 1.2?? Urca dealul intr-a 2-a?". Nu ma deranjeaza, oricum fata lor se schimba cand depasesc in a 4-a in urcare

2.La peste 3500rpm, sunetul motorului patrunde poate prea puternic in masina.

3.Motor inutilizabil sub 1500rpm

Modificat de dudu
sper ca testarea vitezei maxime s-a facut in Germania
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut si eu un drive test cu G6 1.2 TSI. Nu era disponibil cel de 1.4 (TSI). Am zambit la inceput, am crezut ca ne vor depasi pana si melcii. Dar vorba unui consilier de vanzari "mergi cu el si vorbim dupa". Si s-a dovedit ca avea dreptate ...

Motorul trage peste asteptari. Adica mult peste asteptarile mele. In trafic de oras fuge bine de tot, in orice imprejurare. Cuplul nu e doar pe hartie. Se descurca bine si la turatii mici, nu mi se pare ca s-ar sufoca. Dupa 2300-2400 trage constant pana sus in ture. Ma steptam ca in zona 3000-4000 sa apara un zvac in plus, la un moment dat. Nu apare. Motorul trage cinstit, ca un diesel.

La deal? Si aici s-a comportat mult peste asteptari. Nu are nici o problema. Presteaza comparabil cu un diesel de 90-100 cp, de pe la concurenta. Foarte interesant: cutia e lunga, in special treapta a 3-a, am ramas uimit, la 3000 trece de 75. :icon_thumright: In timpul drive-ului consumul s-a invartit in limite promitatoare.

Cu minus: cam zgomotos. Nu foarte tare, dar putin cam prezent zumzetul in habitaclu, in orice imprejurare. Poate deruta un pic si lipsa de zvac suplimentar in zona medie/inalta de turatie.

Concluzie: mi-a placut mult. E o alternativa buna de luat in calcul, pe G6. Cei care il considera din start submotorizat, pot gresi, sa-l conduca mai intai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a placut faza cu "...motor de 1.2?? Urca dealul intr-a 2-a?".Asa este!De fiecare data cand am spus ce motor are , toata lumea a ras,facut misto, dat cu parerea si cine mai avea idee mi-a spus ca toate datele "sunt pe hartie" si in realitate masina este bicicleta(bine inteles om care nu a mers cu masina)...............Aiurea...................

Oare asa a fost si cu 1.4 tsi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta nu... motor de 1.4 a existat pe golf dintotdeauna...

O sa scapam de "complexul" asta cand apare Passat-ul nou la sfarsitul anului, care o sa inceapa cu acelasi 1.2 TSI :wub:. Sa vezi atunci comedie...

Downsizing-ul va fi la ordinea de zi la toti constructorii - am inteles ca Ford deja lucreaza la un 990cmc Turbo pentru noul Focus. GM un 1.4 turbo pentru piata din America - la ei cred ca si masina de tuns iarba are atata

Ramane o singura dilema - fiabilitatea... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am condus 1.2 TSI, e drept ca pe octavia, si am fost f impresionat de cuplu.

Dar ma gandeam la urmatorul aspect: are un consum mai mic, dar din cate am citit si auzit, la 1.2 TSI trebuie sa-i dai benzina 99+, in timp ce MPI-urile se multumesc cu benzina 95. Eu nu am niciunul din aceste motoare, dar cei care au pot confirma sau infirma acest lucru. Nu am facut un calcul, dar cred ca diferenta de 1700 de E dintre 1.2 TSI si 1.4 MPI nu o amortizezi prea repede, poate chiar deloc. Repet: e vorba doar de cati bani dai pe benzina comparativ pt cele doua motorizari. Nu despre putere sau cuplu, caci aici lucrurile sunt f clare, 1.2 TSI fiind mult peste 1.4 MPI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde ai citit asa ceva? E o prostie - trebuie sa-i dai benzina de 95; inca specifica in Manual ca benzinele cu CO mai mari nu au nici avantaj pe acest motor asupra celei de 95!

Modificat de dudu
Nu mai da Quote mesajului anterior! Foloseste AddReply sau FastReply! Citeste Regulamentul! Multumesc!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus 1.2 TSI, e drept ca pe octavia, si am fost f impresionat de cuplu.

Dar ma gandeam la urmatorul aspect: are un consum mai mic, dar din cate am citit si auzit, la 1.2 TSI trebuie sa-i dai benzina 99+, in timp ce MPI-urile se multumesc cu benzina 95. Eu nu am niciunul din aceste motoare, dar cei care au pot confirma sau infirma acest lucru. Nu am facut un calcul, dar cred ca diferenta de 1700 de E dintre 1.2 TSI si 1.4 MPI nu o amortizezi prea repede, poate chiar deloc. Repet: e vorba doar de cati bani dai pe benzina comparativ pt cele doua motorizari. Nu despre putere sau cuplu, caci aici lucrurile sunt f clare, 1.2 TSI fiind mult peste 1.4 MPI.

leinad depinde foarte mult de ce ai nevoie de la masina.

Acesti 1700 euro eu i-am intors pe toate partile si nu ii pot recupera sub nici o forma, iar daca e sa iau un alt motor mai bun decat 1.4mpi de unde as scoate 1700 mai scot inca 900 euro asadar 2600 euro in total si as lua 1.6tdi de 90cp si avem si cuplu mare si consum mic si putere suficienta (un motor usor de chip-uit) si fiabilitate ridicata (asta sa zicem un pic offtopic dar desi cred eu ca este un rationament cat de cat corect)

Eu personal, am rasucit aceasta alegere pe toate partile, m-am decis la configuratie Trendline + toate optionalele, insa de mai bine de 2-3 luni nu ma puteam decide la motor.

Insa la cursul de azi e vorba de vreo 71 milioane lei vechi (7100ron) diferenta, si sa nu mai vorbim si de eventuala dobanda pe aceasta suma, la un calcul aproximativ ar rezulta cel putin 9000ron daca nu chiar 100 milioane (ceea ce pentru mine mi se pare foarte mult).

Momentan noi suntem 2 persoane, nu avem copii si nici in planuri curand (oricum golful e o masina incapatoare si pentru un eventual copil si ceva bagaje usoare).

Facem aproximativ 15.000km pe an din care aprox 50% extra-urban. Iar in ce priveste bagajele, avem in general ... voluminoase sa zicem dar usoare...

Asa ca prefer sa pastrez aceasta diferenta de peste 9000 ron si sa obtin un pret de achizitie cat mai bun.

Offtopic. Subiectiv fiind, as avea un motiv pentru care nu imi place motorul de 1.2tsi, nu stiu cati dintre voi ati avut ocazia sa ascultati motorul chiar si cu capota inchisa, ca sa nu vorbesc de cum se aude cu capota ridicata (cei care il au, stiu despre ce e vorba). Iertati-mi parerea subiectiva dar motorul suna exact ca masina de cusut a batranilor mei.

Instant cand am auzit prima data motorul mi-a aparut aceasta imagine in minte iar cand am ridicat capota, am zis clar ca nu imi place cum suna.

Din nou spun, sunt foarte subiectiv, nici nu se poate compara 1.4mpi cu 1.2tsi ca performante, dar prefer silentiozitatea lui 1.4mpi.

Ca sa nu mai zic ca am ramas profund dezamagit de reducerea de costuri vizibila chiar, prin lipsa cutiei de plastic a bateriei si prezenta unui carton de toata jena.

Revenind ontopic ... Daca as avea deja un copil, si as face la fiecare sfarsit de saptamana drumuri extra-urbane cu eventuale bagaje grele sa zicem, m-as gandi probabil destul de mult la alegerea lui 1.2tsi (eu personal m-as gandi chiar la 1.6tdi de 90cp :ceuameni: adica 1.4mpi + 1700 euro = 1.2tsi + 900euro = 1.6tdi 90cp).

Insa in cazul meu pentru doar 1-2 cazuri pe an in care as pleca in concediu cu bagaje multe si poate si prieteni, pasageri, nu merita sa arunc peste 70 de milioane la pretul de vanzare, mai ales ca voi face un leasing pentru vreo 9000 euro. Daca as fi avut banii cash nici nu as fi ezitat sa aleg un alt motor, dar cum banii sunt limitati si am si fix-ul acesta cu "masina de cusut" (scuzati comparatia) voi ramane la 1.4mpi.

Sper ca ti-am fost de ajutor.

In privinta CO, 1.2tsi nu cere in nici un caz benzina speciala precum fsi-urile (sa zicem)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul e foarte silentios, la relanti inauntru nu il auzi, iar din exterior se aude un ticait fin, incomparabil mai placut decat cel de 1.6TDI(daca tot e blamat)

Acum - daca pentru tine conteaza cum suna motorul cu capota deschisa cand cumperi o masina.... foarte bine, fiecare om cu ale lui.

In final comparand 1.2 TSI cu 1.6 TDI, totul se rezuma la ce prefera omul, benzina sau motorina. TSI-ul e mai rapid in absolut orice situatie decat TDI-ul(chiar si fata de cel de 105cp), iar consumul e fenomenal in raport cu performantele motorului.

Florinutzu - ca sa inteleg:

Intre 1.4 MPI si 1.2 TSI, tu preferi 1.4 MPI pentru ca e mai silentios cu capota deschisa, consuma mai mult, performante mai slabe si taxe mai mari? Sunt si eu subiectiv, dar parca mai putin ca tine :)

In alta ordine de idei - MTM pregateste chip tuning de 140cp la motorul asta :)

Sunt siguri ca unii stiu cine sunt nemtii de la MTM si ce fac oamenii astia(se testeaza indelung inainte de lansare, si se da garantie la motor pana la 100.000km).

Spre exemplu pentru Skoda Yeti 1.2 TSI e disponibil pe piata deja pachetul; insa pentru Golf sau Polo cu acelasi motor inca nu, iar la mailuri au raspuns prompt ca inca se testeaza, si ca ma vor anunta telefonic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

samartean se pare ca ai omis motivul principal pentru care nu cred ca voi alege 1.2tsi si anume cei 1700 de euro diferenta, in legatura cu sunetul motorului si toate celelalte, eu le-am pus ca si motive anexe, sa le zicem.

Si oricum 1.2tsi este un motor prea nou pentru gustul meu, sunt mai conservator de fel si prefer motoare consacrate deja sau chiar vechi sa le zicem cum e 1.4mpi, mai ales in aceasta perioada cand datorita problemelor financiare mai toate fabricile au inceput sa faca rabat la calitate respectiv fiabilitate.

Nu are rost sa comparam cu 1.4mpi sau cu 1.6tdi oricum ajungem si offtopic. Oricum comparatia ta din care 1.2tsi iese castigator fata de 1.6tdi e putin trasa de par, vorbim de practic aceeasi putere insa fata de un motor al carui cuplu se duce lejer de la 230-250Nm la 300Nm si chiar peste (cuplul este cel care te trage sus la deal si in depasiri), plus temperaturi mult mai ridicate de unde rezulta fiabilitate mai scazuta in cazul benzinarelor fata de diesel...

Stiam ca se vor supara cei care au deja acest motor, din cauza comparatiei mele cu "masina de cusut" dar exact acesta este sunetul, insa din nou ma repet motivul principal pentru care nu as putea sa aleg 1.2tsi sunt cei aproape 100 milioane de lei (cu tot cu dobanda) diferenta de la 1.4mpi la 1.2tsi, bani pe care nu i-as recupera in veci si asa masina costa peste 500 de milioane lejer.

Si oricum daca inteleg bine samartean tie nu iti ajung nici cei 105cp ai lui 1.2tsi si vrei 140 din cate inteleg, poate era mai bine sa iti iei 1.4tsi de 122 sau 160cp, asadar nu cred ca avem aceleasi preferinte in ceea ce priveste masinile.

Pentru mine cei aproape 100 milioane de lei vechi nu se pot recupera nicidecum oricum as calcula. asadar sta la latitudinea fiecaruia sa aleaga ce i se potriveste cel mai bine. Dar nu trebuie uitat oricum factorul PRET (1700 euro - fara dobanda aferenta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Florinutzu are dreptate , sunetul motorului nu este tocmai masculin.... sa zicem asa.Capacul la baterie cred ca tine mai mult de calitatea fabricatiei care scade la VW de la o zi la alta ,impreuna cu foarte multe nimicuri :cheia , felul in care stergatoarele stau pe parbriz , felul in care se inchid usile ....

Este de apreciat faptul ca cineva poate fi atat de obiectiv , intr-o tara in care avem ML sau X5 si stam in chirie.

Puterea nu este tot.Ca dezavantaj sa stii ca motorul de 1.2 este relativ zgomotos la peste 140km/h chiar si cu a 6 a

Vis-a-vis de consum.......nu stiu cati km ai cu 1.2-ul tau sau daca ai apucat sa il "calci" , cuplul face diferenta enorm , usurinta cu care TDI-ul foloseste puterea la 250-300 Nm este remarcabila (nu spun asta ca versus) ,dar consumul la accelerari puternice cu cei doar 175 de Nm face gaura in rezervor chiar si cu cilindeea mica si 1.2-ul nu se remarca in bine aici

OFF TOPIC:

Nu te increde in cifrele celor de la MTM sau ABT sunt pur comerciale.Nici macar datele stock nu sunt in concordanta cu producatorul.

Un golf de 1.2 cu soft nu o sa stea niciodata cu un 1.4 de 122CP.Diferenta intre ele este de aprox 1 sec la 100km/h si un soft nu o sa faca o diferenta atat de mare.

Modificat de Asigurator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic

Asigurator mare dreptate ai in legatura cu masinile si chiriile.

Intamplator am un prieten care de curand si-a cumparat un X5 sh 4.4i, cilindree imensa si are GPL pe el. Si cum bine ai spus sta in chirie evident. Numai impozitul la 4400 cmc parca este peste 20 de milioane.

Problema sta in sistemul de valori pe care il adopta fiecare, iar astazi in societatea in care traim telefonul si masina au devenit practic cartea de vizita a fiecaruia.

Astazi am o Solenza cu 1.4mpi, bineinteles este cu vreo 200kg mai usoara decat Golful 6. Stiu ca trage mai bine masina cu 1.2tsi, am facut test drive si pe Golf si pe Octavia 2.

Vreau sa schimb aceasta masina pentru ca ma ingrozeste tabla cat este de proasta precum si vopseaua si sa nu mai zic si de bucse pe care le schimb aproape la fiecare 10.000km.

E enervant sa stai tot timpul cu urechile ciulite, ... ia sa vedem a mai aparut vreun zgomot ciudat ?

Si de aceea vreau o alta masina, si nu logan, dar nici de fitze, nu vreau sa aud de sh si de aceea am trecut prin cateva modele dintre care Kia Ceed, Hyundai i20 i30, Renault Clio 3, Opel Astra G, dar pana la urma m-am oprit la Golf 6 si dat fiind faptul ca bugetul este limitat si nu imi permit un credit mai mare de 9000 euro poate chiar 8500 maxim, voi ramane la Trendline cu 1.4mpi iar cei 80cp cu 16v imi vor fi suficienti pentru ce am eu nevoie (2 persoane, bagaje lejere, condus 50-50% urban - extraurban) Daca as gasi undeva o comoara cu siguranta ca as da un ban in plus pentru un motor mai bun si acela ar fi 1.6tdi de 90cp cu 230Nm

Repet, cine are deja bani multi de avans de genul 7-8000 euro, nu va uitati la inca 1700 sau chiar la 2600 pana la tdi care este si cr, dar cine are un avans limitat de vreo 4000 euro care in loc sa dea 50% dintr-un logan si peste 2-3 ani maxim sa vrea sa il vanda, mai bine dati 25-30% dintr-un golf (adica acelasi avans) si cu siguranta ca confortul isi va spune cuvantul in sustinerea alegerilor voastre.

Eu unul cand m-am tot urcat in vreo 6 modele, la final am fost foarte placut impresionat de confortul din Golf 6, de ergonomie, de calitatea materialelor, de finisajele interioare, de liniile exterioare, de echipamentele noi si moderne chiar si fata de Golf 5, de dotarile in echiparea standard peste oricare concurenta, de zgomotul la interior extraordinar de mic, ce sa mai... sunt un FAN Golf deja :blink:.

Si sunt sigur ca si cu un 1.4mpi (care este extraordinar de silentios, cred ca este cel mai silentios motor de la vag) ma voi descurca foarte bine, stiindu-i limitele.

Scuzati offtopicul dar nu am putut sa nu imi exprim aceste... sentimente, sa le zicem.

Oricum ar fi acest motor 1.2tsi, va multumi pe foarte multi dintre noi, este o generatie noua de motoare, are un consum decent, un cuplu sensibil mai mare, pe o plaja lunga de turatii, ramane doar sa vedem cat va fi de fiabil; fiind vorba de un motor nou produs in vremuri dificile din pdv economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!