Jump to content

VW Tiguan 2.0 TDI/140cp vs. Dacia Duster 1.5 dCI/110cp


V i c t o r
 Share

Postare recomandată

Si ti se pare ca alea se tin? De fiecare data cand merg cu taxiul ma gandesc ca urmeaza sa-i cada usile si rotile, din cauza zgomotelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi la firma s-a schimbat partial parcul auto: s-au vandut loganurile cu >250k km si s-au achizitionat dustere, 1.5 dci 110cp, 4WD. Loganurile sunt masini rezistente, robuste. Nu au avut probleme majore.

Despre dustere, inca nu au trecut de prima revizie, ramane de vazut in timp evolutia.

Oricum, masini bune, dar eu nu mi-as lua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa fi mai inalt pe sosea si nu ai inca bani de tiguan merge si duster.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Duster am gasit 2 avantaje mari: Un 4x4 extrem de usor 1370 kg; un motor extrem de economic.

L-am scos din lista din cauza optionalelor (sunt 2 care nu se pot comanda si eu le vreau musai; tin de confort pana la urma).

Caroseria foarte usoara vine cu dezavantajele ei: sta foarte prost la capitolul siguranta.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare cel putin dubios sa compari o masina de 74.000 km cu una de aproape 300.000 km. La bani de Logan nou se poate cumpara Golf SH cu km mult mai decenti. In plus, sa te plangi ca a trebuit schimbat ambreiajul la 300.000 km, sa-mi fie cu iertare dar e complet aiurea. Bine ca nu s-au trecut si discurile de frana la probleme de fiabilitate...

Mie mi se pare foarte ok comparatia atat timp cat se compara 2 masini care acum x ani, in aceeasi perioada, au costat aceeasi suma de bani :).

Normal ca de banii unui logan nou (sa zicem 8000) poti lua un golf5 cu ~150,000km, insa nu ajungem peste cativa ani la aceeasi situatie? Adica cand loganul o sa aiba 100,000 golful o sa aiba ~250, iar diferentele de bani bagati vor fi semnificative in favoare golfului :). Insa evident trebuie mentionata si diferenta de calitate. Bagi bani seriosi in golf fata de un logan nou, insa maisnile nu se pot compara.

Oricum din ce am observat lumea si-a mai schimbat opinia fata de masinile noi. Probabil si cu criza, probabil si datorita faptului ca in ultimii ani a fost o perioada cand multi si-au cam luat "tepe" cu masini trecute de prima tinerete cu multi km si care au avut probleme in a le intretine corespunzator, ei bazandu-se la cumparare pe ideea de masina straina = automat nu se strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim despre Duster vs Tiguan, ok? Haideti sa nu includem acuma toata gama Dacia pentru ca o luam pe coclauri. Tine de gusturile fiecaruia pana la urma si nu neaparat de optionale si numele marcii. Un singur lucru vreau sa adaug, Dacia sta foarte prost la capitolul siguranta si asta la absolut toate modelele si cred ca este un plus in plus sa zic asa in favoarea Tiguanului pe langa Duster.

Stima

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere,singurul lucru in plus la Duster,este ca poti merge cu el pe coclauri fara multe batai de cap.Un prieten al meu a plecat cu un Duster 4x4 la munte acum 2 saptamani pe zapezi si a fost multumit de el.Mi-a spus doar atat...e inalta,e 4x4...cu ce vrei sa plec pe zapezile astea cu S-ul?M-am uitat bine la masina in cauza,e versiunea full si cea mai scumpa....dar si asa calitatea materialelor si a masinii in sine nu o poti compara cu calitatea Tiguan-ului.Eu unul vad Duster-ul ca pe o masina a carui proprietar mai iese cu ea pe coclauri,un fel de Lada Niva romaneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, este buna pe coclauri dar intrebarea este : Este si rezistenta?

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu deranjeze faptul ca atasez ceva care nu este legat de grupul vag.Masina in sine e simpla,ca articulatie e simpla.La logan au proiectat bascula in asa fel incat dupa schimbarea unui set de bucse bascula sa devina inutilizabila pt ca locasul in care intra bucsa este foatre subtire si se deformeaza..are un guler de 2 milimetri.In consecinta...e o masina lucrata si conceputa sa fie cat mai simpla.

post-64586-0-28306800-1330076669_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simpla, dar bascula aia costa ceva bani. E drept, nu schimbi bucsele de bascula prea des, dar sa zicem ca la 100.000 ajungi sa schimbi a doua oara bucsele de bascula, avand in vedere calitatea strazilor din Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E 100 euro pe original.HM...cat de simpla este pe articulatii,acum imi tau seama dc masina are un pret de achizitie asa mic.Oricum..nu exista termen de comparatie intre cele 2 masini. :P

post-64586-0-32730800-1330080047_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca putem aprecia ca bucsele si pivotii la Dacia se pot schimba separat (asa deduc eu din poza).

Si la skoda am schimbat bascula cu totul (au zis ca nu merg schimbate doar bucsele) si la BMW tot cu totul.

Ca bani 550 lei la skoda; si 550 la BMW (mentionez ca era printre cele mai ieftine); Nici nu vreau sa ma gandesc cat costa pe original.

La Skoda a picat relativ repede (cam 50.000 km) la BMW a picat la 170.000 - dar 150.000 facuti in germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La care bucse te referi, cea mare sau cea mica? Cea mare e greu de crezut ca nu se poate schimba separat. Cea mica de obicei se schimba cu tot cu bascula.

Suspensia fata la Duster nu e nici mai buna, nici mai proasta decat cea de la Tiguan, avand in vedere ca e aceeasi tehnologie. Materialele folosite fac diferenta, intr-adevar. Astfel ajungem tot la costuri de productie.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Materialele sunt evident diferite. Rezulta si din imagini. Bascula postata nu difera mult (ca materiale - forma) de ce aveam pe dacia 1310. Pe cand la BMW sau la Skoda ti in mana ditai namila si este usoara ca un fulg.

Skoda octavia 2:

http://www.autokarma.ro/Pozasigla.aspx?ProdusId=1008625

BMW:

http://www.autokarma.ro/Pozasigla.aspx?ProdusId=1002073

Cert este ca la BMW pivotii sunt capsulati si nu ai nici o optiune decat sa cumperi alta bascula cu totul (fata de Dacia unde pivotul il schimbi fara nici o jena).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Materialele folosite fac diferenta, intr-adevar. Astfel ajungem tot la costuri de productie.

da, dar Continental este aci la Timisoara si tot ce fac pleaca in Germania.Deci globalizarea schimba datele problemei si oricat de fani suntem fata de vag, trebuie sa recunoastem ca renault prin dacia a scos un duster, care este interesant si ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dat fiind ca tocmai am venit de la un drum de aproape 3.000km cu un Duster, o sa fac un scurt rezumat al plusurilor si minusurilor pe care le-am observat eu. Unele sunt mai importante, altele mai putin, altele tin doar de niste detalii care pentru unii posibil sa conteze putin spre deloc. Eu le voi trece pe toate, fiecare ia de-aici ce-l intereseaza. Masina in cauza este un Duster 1.5 dci 110cp 4wd, full options. A costat in 2010 18.500 de euro. La momentul actual are ~110.000 km.

Plusuri:

  • Motorul trage ok
  • Functia 4WD lock
  • Relativ ok dpdv greierasi, tinand cont de nr de km. Mai intra cateodata pe drumuri proaste ceva in rezonanta, dar overall as zice ca e ok.
  • Spatios

Minusuri: la capitolul asta, minusurile se impart in mai multe categorii: reduceri de costuri deranjante, finisaje si alte detalii, optiuni lipsa, chestii negandite. O sa le iau pe rand:

Reduceri de costuri deranjante:

  • Turometrul comun intre benzina si diesel. Si la dci ai 7.000 rpm, redline nu exista
  • Suruburi la vedere
  • Capace oarbe chiar si la varianta full option (butoane usi geamuri pe usa, butoane scaune incalzite, pregatire pentru dusterele fabricate in alte tari)
  • Aceleasi butoane imbecile pentru geamurile electrice ca si la Logan, puse pe consola centrala pentru fata respectiv intre scaune pentru spate. Daca ai si cotiera, ai toate sansele sa-ti luxezi ceva incercand sa deschizi unul din geamurile spate
  • Claxon pus pe maneta de semnalizare (1310 style)
  • Cutia nu pare sa fie gandita pentru masina/motorul asta, fiind extrem de scurta. In treapta a 6a la 130km/h are deja 3000rpm, Ca referinta, un Golf 4 1.9TDI de doar 90CP are in treapta a 5a 140km/h la 3000rpm. Deci desi are 6 trepte, motorul sta extrem de turat mai mereu. Ca idee, are acelasi raport in treapta 6 pe care il am eu in treapta 4. Chestia asta o descalifica definitiv de la a fi un "long distance cruiser" decent. La viteze de autostrada (120-130-140km/h) este zgomotoasa si consuma mult. Pe 800km de autostrada consumul a fost de 7.7L/100km. Mi se pare enorm pentru un 1.5dci care a mers constant intre 100 si 120km/h, fara accelerari bruste, fara nimic. In aceleasi conditii, A4 1.9TDI 131cp scoate 5 iar un A4 V6 3.0TDI scoate 6.
  • Tamburi pe spate
  • Releul pentru functia de temporizator a stergatoarelor este deranjant. De fiecare data cand pleaca stergatoarele si de fiecare data cand se opresc se aude f tare acel "tacanit" specific releelor.
  • Nu are plafoniera in spate
  • Nu are lumini de citit in fata
  • Stergatoarele nu pornesc automat cand stropesti parbrizul

Finisaje si alte detalii:

  • Stropitoarele parbrizului sunt puse "in mijlocul" capotei iar cand stropesc, stropesc si capota.
  • La 110-120km/h capota trepideaza uneori, pe drum bun
  • Zgomot destul de mare de la vant la viteze de peste 120km/h
  • Aceleasi plastice ca la Logan, multe componente comune cu acesta
  • Stergatoarele stau foarte sus pe parbriz, fiind foarte vizibile din masina
  • Scaunele fara sustinere laterala
  • Tamburusul de la usa este foarte mare si e deranjant daca vrei sa stai cu cotul pe marginea usii
  • Motorul are niste vibratii destul de deranjante la turatii de pana la 1500rpm de la treapta a 4a in sus.
  • Daca opresti stergatoarele "la momentul oportun", ai sanse sa se opreasca cu vreo 15-20cm mai sus de pozitia corecta. Trebuie sa le pornesti/opresti iar ca sa se duca la loc. La fel pateam si la Nova si la Logan.
  • De langa masina (de langa usa pasagerului), se vedeau sub capota furtunele de la stropitoare (capota inchisa, evident)
  • Butonul de deschidere a portbagajului necesita un deget fortos pentru a-l deschide, fetele nu erau in stare
  • Indicatorul de motorina nu merge corect. Este digital (9 liniute) si merge haotic. Mergeai 350km si arata in continuare plin dupa care brusc dispareau 4 liniute. S-a si schimbat bordul o data pentru problema asta, si concluzia a fost ca "asa face toate", bordul nou face la fel. Ba mai mult, bordul nou nu s-a putut seta cu km actuali, asa ca acum pe bord scrie ~11.000km, masina avand de fapt cu 100k in plus.
  • Range-ul iar este inutil. Cand ai rezervorul plin, iti arata ca mai faci 535.4 km, deci vrea sa para f precis. Cand cifra ajunge pe la 150km (adica atunci de fapt cand te intereseaza pe bune cat mai ai), se dezactiveaza.
  • Cand pleci de pe loc cu rotile cotite la un anumit unghi, se aude o bataie exact ca de la o planetara dusa. De la service i s-a spus ca e de la cardan si ca asa fac toate dusterele, e defect de proiectare, nu se poate rezolva.

Optiuni de bun simt lipsa (chiar si pe varianta full):

  • MP3 player
  • Scaune incalzite
  • Senzori ploaie/lumina
  • Cruise control
  • Climatronic
  • Confort blinker
  • Temperatura exterioara
  • Functie confort la geamuri

Chestii negandite:

  • Pragurile sunt destul de iesite in afara. Cand cobori din masina, atingi cu piciorul de ele (cu partea din spate a gambei), ceea ce e destul de neplacut la drum lung, pentru ca acele praguri sunt cu siguranta murdare.
  • Bricheta, butonul de 4WD lock, esp, blocare geamuri spate sunt puse in spatele suportului de pahare/sticle. Daca pui ceva acolo, nu le mai poti accesa. In plus, daca pui o sticla de 0.5L acolo, nu mai ai acces nici la controale de climatizare.

Sper sa ajute pe cineva chestiile astea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca revistele auto autohtone ar tipari toate defectele gasite de tine, iar potentialii cumparatori ar citi aceste reviste, cred ca o parte dintre doritori s-ar gandi de 2 ori inainte de achizitia unui Duster.

Iar daca fabricantul ar "remedia" toate minusurile, ar trebui sa rebranduiasca Dusterul si sa-i spuna Tiguan&Co, cu costurile aferente.

http://www.promotor.ro/teste-auto/test-drive/pozitiv-negativ-si-subiectiv-despre-dacia-duster-1.5-dci-110-cp-6215119

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca singurul punct forte al Duster-ului este pretul.Cand sa proiectat masina,mai mult ca sigur sa luat in calcul urmatorul aspect;hai sa intram pe o piata in care masinile de clasa asta au un pret pe masura.Am senzatia ca toti proprietarii de Duster isi vad masina ca pe una care este egala cu suratele ei consacrate. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca singurul punct forte al Duster-ului este pretul.

Nici macar. 18.500-19.000 euro sunt bani seriosi pe care daca ii ai in buzunar poti privi spre Kia, Hyundai, Suzuki... Un pret corect pentru aceasta masina ar fi pe undeva pe la 15.000 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duster full egal masina din anii 90 la dotari,si mai mult de 12k euro nu merita nici un cent in plus.

Cat despre celelalte,cel mai ieftin:

-kia sportage-17k

-suzuki

sx4-12700

Grand vitara-21600

-hyundai

Ix 20-15k

Ix 35-21k.

Astea in varianta chel line,daca mai vrei ceva,urca preturile rau.

Dacia,masina romanului modest.hahahaha

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi eu zik ca e ieftina.tongue.png Pt o masina de clasa ei..Va las cateva preturi si anumite repere cu costuri de comanda;Sper sa nu fie OFF.Poate reuseste cineva sa lase si o lista de preturi pt Tiguan ..

Duster 1.6 16V 105 CP 4x2 11250 EUR 49210.88 RON

Duster 1.6 16V 105 CP 4x4 13300 EUR 58178.19 RON

Ambiance 1.6 16V 105 CP 4x2 12150 EUR 53147.75 RON

Ambiance 1.5 dCi 90 CP 4x2 13550 EUR 59271.77 RON

Ambiance 1.6 16V 105 CP 4x4 13850 EUR 60584.06 RON

Ambiance 1.5 dCi 110 CP 4x2 14150 EUR 61896.35 RON

Ambiance 1.5 dCi 90 CP 4x4 15250 EUR 66708.08 RON

Ambiance 1.5 dCi 110 CP 4x4 15850 EUR 69332.66 RON

Laureate 1.6 16V 105 CP 4x2 13100 EUR 57303.33 RON

Laureate 1.5 dCi 90 CP 4x2 14500 EUR 63427.35 RON

Laureate 1.6 16V 105 CP 4x4 14800 EUR 64739.64 RON

Laureate 1.5 dCi 110 CP 4x2 15100 EUR 66051.93 RON

Laureate 1.5 dCi 90 CP 4x4 16200 EUR 70863.66 RON

Laureate 1.5 dCi 110 CP 4x4 16800 EUR 73488.24 RON

Pack Modularitate: bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, scaun sofer reglabil pe inaltime, centuri de siguranta fata reglabile pe inaltime, volan reglabil pe inaltime. 160 EUR 699.89 RON

Aer conditionat manual 780 EUR 3411.95 RON

Pack Confort: airbaguri laterale fata, tetiere fata fixe "noua generatie", alerta vizuala si sonora prindere centura pasager, inchidere centralizata cu telecomanda, geamuri electrice fata 500 EUR 2187.15 RON

ASR - ESP 300 EUR 1312.29 RON

Pack Piele: tapiterie Piele/Tep, volan si ornament schimbator de viteze imbracate in piele. 600 EUR 2624.58 RON

Vopsea metalizată 300 EUR 1312.29 RO

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea: merita sa-ti cumperi Duster doar daca vrei sa ai masina noua,dar fara prea multe pretentii legate de dotari si confort

pe cand la pretul de Duster nou iti poti lua oricand un Tiguan,Touareg cu cativa ani vechime,si dotari pe care Dacia nici in 50 de ani nu le va avea disponibile pe piata

sa nu uitam ca si Hyundai are Santa Fe si Tucson care,se pot achizitiona la un pret aproximativ egal cu cel al Dusterului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

780 aerul conditionat :blink: ... daca exista clima in dotari ajungea la 2000euro?

Chiar e dotare de lux inseamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!