Jump to content

Temperatura motor nu ajunge la 90


RoSonic
 Share

Postare recomandată

Termostatul. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU are nimic termostatul tau.Imagineaza-ti ca motorul tau la turatie de relanti,consuma 5-600 de grame de motorina.Daca tu ai turatia mai mare la ventilatie(afara sunt-20 de grade),crezi ca poti tine un motor la 90 de grade,cu atata motorina? Cand scade temperatura la 70 de grade,incearca sa atingi cu mana radiatorul de racire.Ai sa vezi ca e la temperatura de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ventilatia mergea pe o treapta superioara. Deci spui ca s-ar putea sa fie totul OK, sa nu fie termostatul sau altceva ? Vremea a fost destul de rece de dimineata la Cluj, cred ca cel putin -16 grade C. Sper sa fie OK, ca acum am probleme si cu electromotorul, imi seaca curentul din baterie (pana la 7 V ajunge cand dau la automat si a stat vreo 12 ore la temperaturi scazute). Imi cer scuze daca am fost si :Driver: pe alocuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat, daca stai in blocaje si/sau pornesti aeroterma, temperatura scade sau nici nu apuca sa creasca.

Solutia mea la aceasta problema este ca dupa pornire sa cresc usor turatia pana pe la 1500/2000 si s-o tin 1 minut, iar la semafoare lungi, trasa frana de mana si tinuta turat, in nici un caz sa nu-i dati talpa si evitati pe cat posibil pornirea aerotermei/climei cat timp nu ajunge motorul la punctul de lucru. Acest pas va va tine motorul cu grad minim de uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zilele trecute au fost -30 de grade in Brasov si din pacate nu am putut sa bag masina in garaj pentru ca era prea multa zapada in curte si-n fata intrarii in garaj. Ninsese din greu vreo 2 zile si eu ajungand numai seara acasa nu am mai avut timp de deszapezit, asa ca mi-am tot lasat masina afara. Dimineata aia chiar am fost super curios daca va porni sau va face figuri. Am procedatastfel: am pus contact si am asteptat de data asta cam 12 secunde sa se stinga martorul de bujii, apoi am luat contactul si l-am pus iar, asteptat iar sa-si faca datoria bujiile... Am repetat procesul de 4 ori si abia dupa asta am dat la demaror. 2 secunde s-a chinuit electromotorul, dar a pornit in 2 sau 3 cilindri si in inca 2-3 secunde si-a dat drumul si mergea rotund motorul, chiar daca inca se auzea tzacanind ptr ca nu se facuse ungerea completa pe la tacheti. Ce sa zic, am fost complet multumit de pornire, la -30 de grade, dar am avut si avantajul ca bateria e nou-nouta. E Varta de 74Ah, are o luna vechime.

Cat despre cum sa facem sa incalzim motorul cat mai repede, eu unul procedez asa: o data pornit motorul, bag imediat aeroterma pe dezaburire parbriz la viteza maxima si temperatura o setez la 20 de grade. Important e ca parasolarele sa stea in jos, ca sa tina aerul cald pe parbriz. Stiu ca e truc vechi, dar e foarte eficient.

Cel putin la masina mea, cu clasicul 1.9 TDI ALH, am 2 sisteme care chiar ma ajuta sa se incalzeasca motorul mai repede.

1. Cand afara temperatura e sub zero si nu o turezi peste 2500, masina continua sa incalzeasca circuitul de racire cu ajutorul celor 3 rezistente electrice. Recunosc, asta am aflat-o si am inceput sa o aplic abia din iarna asta. De obicei, cu motorul rece o turam un pic mai mult de 2500 ca sa cad pe turatie de cuplu. Sigur se deazctiva incalzirea si motorul se incalzea mai greu. Iarna asta am testat si am fost si atent la bord, se si aude un releu cum cupleaza cand trec de 2500-2600. E drept ca atunci cand schimb din treapta I in treapta a doua la 2500 pic destul de jos, dar accelerez usor de tot si ma ridic iar pana in 2500 si schimb iar. In 5km am acul intre 60-70, iar in masina deja vine aer suficient de cald incat sa nu mai stau cu manusile pe mana. Trebuie un pic de determinare sa o nu turezi prea mult la inceput, un pic de rabdare, mai ales ca dimineata, toata lumea vrea sa ajunga primul la destinatie :blink:

2. Eu venind din afara orasului, primii 8 km sunt practic drum intins. Urmatorii 8 km pana la destinatie insa ii parcurg in oras si inevitabil sunt semafoare, stationari in trafic, etc. Cand stationez mai mult mult de 20-30 de secunde, eu tin si frana si acceleratia cu piciorul drept. La masina/motorul mea/meu cand faci chestia asta turatia sta fixa pe 1100 rpm si ajut astfel motorul ca sa nu stea la relanti, ci un pic in sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant ce spui tu aici cu turatul pana la 2500 si ca o sa te ajute rezistentele...desi ma indoiesc ca nemtii astia nu s-ar fi gandit sa puna in soft o conditie de genul "daca e a dreaq de frig afara, atunci tine pornite rezistentele pana ajunge apa macar la 70" si oricum nu stiu cat de mult pot fin tinute sub tensiune acele rezistente in mod neintrerupt...in fine nu ma bag in detalii din astea...chiar o sa incerc si eu dimineata sa o tin sub 2500 de ture (oricum cam asa o tin si eu cu motorul rece), iar faza cu parasolarele jos ca sa retina aerul pe parbriz e chiar interesanta, o sa incerc si eu asa cu ventilatia data doar la dezaburire parbriz la maxim treapta si 20 grade si parasolarele date jos.

Oricum cand dau la climatronic OFF mie mi se incalzeste foarte repede apa, normal ca daca sunt conditii de aburire geamuri n-am ce face si tre sa-l las pe dezaburire...asta e. Oricum inca o data scaunele incalzite sunt sfinte pe o vreme din asta, ma rog al meu pe 2 mai tot timpul ca sa nu-mi prajesc chestii pretioase :frigbaitata:

A incercat cineva sa-si puna carton sau alte chestii in fata la radiator? Stiu ca e o metoda foarte eficienta de a incalzi rapid motorul pe frig din asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda Octavia 2 1.9TDI -DP 105 CP

Dimineata cu un frig de -20 grade, pornind din garaj (-1, -2 grade), motorul se incazeste foarte greu, in aprox. 25 km, pe drum extraurban, de calitate inferioara, sia sta conducand in veteze inferioare, cu turatia intre 2000-2500 RPM.

Am si un Sharan, cu motor similar de 130 CP, acesta pe acelasi traseu, cu aceslasi stil de conducere se incalzeste in 10km.

Care ar fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut SRUDOLF. parerea mea ar fi ca daca se ancalzeste motorul mai greu e termostatul care nu anchide bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut SRUDOLF. parerea mea ar fi ca daca se ancalzeste motorul mai greu e termostatul care nu anchide bine

Mersi, ar fi logic.

Face figura asta de la inceput. Am 60K, dar nu cred ca termostatul sa fi fost defect din fabricatie.

Alta chestie: daca termostatul nu inchide, motorul dupa ce s-a incalzit, nu ar stea la 90 grade, daca afara sunt -20. Pe deal in jos, s-ar racii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta chestie: daca termostatul nu inchide, motorul dupa ce s-a incalzit, nu ar stea la 90 grade, daca afara sunt -20. Pe deal in jos, s-ar racii.

corect !

daca nu functioneaza termostatul apa in mers se raceste, mai ales la temperaturi extreme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si un Sharan, cu motor similar de 130 CP, acesta pe acelasi traseu, cu aceslasi stil de conducere se incalzeste in 10km.

Care ar fi cauza?

Sharanul nu cumva are vebasto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are vebasto, dar cred ca acest sistem incalzeste interiorul masinii, si nu lichidul de racire. Sau prin intermediul lichidului de racire face treaba asta?

Am avut si un Octavia 1, TDI, si acela se incalzea nitzel mai greu, dar acest O2 parca nu-i facuta pentru iarna grea.

In oras, pe drumuri scurte, daca afara sunt sub -10, acul de temperatura nici nu se misca, si asta pornita din garaj.

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

webasto incalzeste apa care dupa ce pornesc ventilatoarele incalzeste habitaclul iar apoi e folosita si la incalzirea motorului. chiar daca ai webasto masina nu se incalzeste mai repede decat daca-l pornesti (buton/programabil/telecomanda/BC).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la problema cu incalzirea la O2.

Cauza este Climatronicul. Daca il inchid complet motorul se incalzeste relativ repede, in max. 10 km, in oras si 7-8 km in extraurban.

Propabil ca la O2 radiatorul de incalzire are dimenisuni mari si ventilatoare foarte puternice ( fata de dimensiunea intregului sistem de racire a motorului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ...

Am si eu o problemuta , care persista din iulie incoace.

Problema sta in felul urmator : intorcandu-ma de la mare , la o viteza destul de mare tinand cont ca eram pe A2 , am observat fara sa vreau , ca apa mea statea pe primele 3 gradatii / liniute de langa 0 grade. Iar de atunci , mai sus de 70 nu am nici o sansa sa sara.

Am stat si am citit tot ce ati zic voi , referitor ca e frig , ca e cald.

Eu ma gandesc asa : Daca era vara , si cald fara si mie mai sus de 45-60-70 nu sarea , acum explicatia ca e frig nu are nici o logica.

Si nu pot sa imi dau seama de la ce sa fie. Initial m-am gandit ca este de la senzor , si uitandu-ma in bord am vazut temperatura de ~70 grade si au pornit ventilatoarele. la cateva minute dupa.

Caldura baga fara nici un fel de problema , intradevar acum iarna se incalzeste mai greu , dar e ok.

Ce ar putea fi ?

By the way : BCB motoru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relantiu sau la stop iti scade sau oscileaza temperatura apei?

Dar din ce-ai zis tu tot termostatul ar fi vinovatul. intre 60-110 ron costa unul Aftermarket. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relantiu sau la stop iti scade sau oscileaza temperatura apei?

Dar din ce-ai zis tu tot termostatul ar fi vinovatul. intre 60-110 ron costa unul Aftermarket. bafta

nu fa rabat de la calitate... nu merita. pune ceva de calitate pt ca e un lucruu care nu il schimbi toata ziua, iar satisfactia de a vedea acul indicator al temeraturii lichidului de reacire la 90 rapid si fara oscilatii.

presupun ca in instalatia de racire nu ai antige + apa de la robinet sau si mai rau doar apa de la robinet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OviG a 3-a oara insisti pe termostatul de calitate pe care ai dat 150 lei, scuza-ma dar a meu a costat 50 lei si nu am niciun fel de probleme, sta apa la 90 de grade "batz", pana la urma nu e cine stie ce tehnologie intr-un termostat (de fapt nu e deloc), e exact la fel ca cel de dacie. Am mers la magazin, am cerut un termostat pt motorul meu, mi-a trantit o cutie pe masa si mi-a cerut 50 lei. S-a potrivit si functioneaza perfect.

Pentru a rezolva definitiv problema temperaturii agentului de racire a trebuit sa schimb atat termostatul, cat si senzorul G62 (50+35 lei).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara dar insist sa-mi spui legatura intre termostat si G62?

INtradevar, nu e nush ce tehnologie, e doar vorba de materialele folosite,si se stie ca ieftin(nou)=calitate scazuta, deci materiale proaste care in timp pot sa reactioneze cu antigelul sau mai stiu eu ce si sa nu mai mearga. E valabil daca vrei sa vinzi masina ,asta cu componente ieftine. Nu e neaparat vorba ca nu merge, ci e vorba CAT TIMP merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi in prima faza imi fluctua temperatura apei, vag-com-ul imi arata 50oC dar in bord fluctua, am schimbat G62, dupa care imi arata atat in bord cat si vag-com-ul 80 oC. Drept urmare am schimbat si termostatul, iar acum totul a revenit la normal.

Se pare ca nu stii din ce este alcatuit un termostat, daca spui ca poate sa reactioneze cu antigelul "sau mai stiu eu ce". Cu a doua parte sunt de acord, nu stii nici tu "ce".

Nu te opreste nimeni sa cumperi termostat de la reprezentanta si sa-l schimbi tot acolo. Asa cu siguranta vei avea un termostat care te-a costat "scump", si automat ai si garantia ca e un produs de calitate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu fa rabat de la calitate... nu merita. pune ceva de calitate pt ca e un lucruu care nu il schimbi toata ziua, iar satisfactia de a vedea acul indicator al temeraturii lichidului de reacire la 90 rapid si fara oscilatii.

presupun ca in instalatia de racire nu ai antige + apa de la robinet sau si mai rau doar apa de la robinet...

Eu doar i-am spus cat costa unul aftermarket, dar NU i-am si spus sa cumpere unu aftermarket. Alegerea ii apartine in totalitate. Crezi ca doar cu cel original urca temp. repede la 90 si fara oscilatii? te inseli amarnic. Eu am unul AOM si in maxim 5 minute (clima pornita desigur) urca la 90 si acolo ramane neclintit tinand cont de temp. care se prezinta in zilele astea eu zic ca este foarte bine.

Presupui gresit, chiar m-am facut schimbul la lichid de racire cand mi-am schimbat termostatul + G62. Apa distilata + Hepu G12+ desigur. Take care :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clima pornita iarna nu face decat sa-ti porneasca INUTIL ventilatoarele de racire de sub capota. Asa ca, sub +4 grade, e indicat sa ai climatronicul pe ECON, caci compresorul oricum nu porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, mersi de explicatii. La dacie(cum spui tu) daca nimereai 1 din 4 era bine, asta ca sa clarificam cu caliatea produselor. am vazut destule produse aftermarket pt a-mi asuma afirmatia si nu am zis sa il montezi la reprezentanta pt ca manopera e f scumpa la ei si nejustificata, tot de-ai nostrii lucra si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ai adus vorba, termostatele noi de dacia aveau "calitatea" de a nu deschide, remediul era ca trebuiau fierte intr-un vas cu apa pana isi dadeau drumul, apoi nu mai aveai probleme cu ele. Probabil 3 din 4 trebuiau fierte inainte, nu contest. Dar nu le mai consideram un defect, stiam cum trebuie "rodate" inainte de a le monta.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!