Jump to content

Functionarea masinii pe timpul iernii


crazymih
 Share

Postare recomandată

LA temperaturile acestea scazute, bolile fiecarei masini ies in evidenta.

Pornirea greoaie: baterie slaba, bujii obosite sau chiar arse, electromotor obosit, motorina "de la baieti", filtru de motorina din 2007, etc.

In rest, e absolut normal ca si masina sa sufere din cauza gerurilor care au fost zilele astea! Voi nu v-ati simtit altfel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filmulete facut acuma o jumate de ora la -11 C. Masina nu a mai fost pornita de 3 zile. Ca sa nu ma repet, detalii despre simptome in postul #31.

http://www.youtube.com/watch?v=4ps2TtvvRbw

http://www.youtube.com/watch?v=pV-ThbmcSjk

De cateva zile la fel face de fiecare data la frig...

Scuzati calitatea de 2 lei, dar nu am facut rost de un aparat foto si au fost facute cu Nokia de 2 MP :D

In filmuletul 1 cand masina a fost pornita pt prima data se aude demarorul ca inca mai invarte. M-am gandit ca ar putea fi de la frigul care nu lasa demarorul care stiu ca e murdar sa decupleze.

In filmuletul 2 facut la 1-2 minute dupa primul, motorul porneste din prima.

Mentionez ca in Aprilie anul asta o sa se implineasca 2 ani de cand o am si tot aceeasi baterie are, care nu stiu cat este de veche. ;)

Vreo parere?

In plus despre functionarea masinii pe timp de iarna as mai adauga greutatea la schimbarea vitezelor 1 si 2 in primele 5 minute. Am schimbat uleiul in cutie dar tot fara folos. :vaidecapulmeu:

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa schimbi bendixul...in afara de faptul ca_caraie,dar electromotorul nu merge rotund,ci mai mult in suturi(asa am patit si eu,cu timpul ciupeste coroana,si cand vei pune bendix nou tot la fel va face,eu am schimbat si coroana o data cu volant+kit ambreiaj)

asa porneste si a mea,invarte slab electromotorul,dar nu se opreste motorul,si cu toate astea porneste ft repede

bateria mea are fix un an,bosch

Modificat de plus8
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi la -9.5 sia dat duhul bateria. am curatat electromotorul si a disparut caraitul de la pornirea la rece. acuma peste noapte masina sta in garaj la +10 grade. sunt curios daca v-a porni maine sau v-a trebui sa cumpar una noua.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Cu cateva zile in urma, cand a inceput sa scada temperatura, pe la -12 grade am avut neplacuta surpriza sa nu porneasca. Bateria e noua (Varta 74Ah luata in octombrie 2009). La indicatiile unui coleg forumist (Mare OM) am resuscitat-o in cateva zile si cand temperatura de afara a ajuns la -24 grade am pornit destul de usor. In link-ul de mai jos pornirea a fost facuta la -21 grade. (scuzati imaginea, dar "operatorul" era inghetat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...dupa cele intamplate, in 3 seri la rand am lasat masina pornita cam 30-40 minute FARA niciun consumator. Chiar daca am circulat cu masina in zilele respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si daca mergi in mod normal fara consumatori, nu ar trebui sa ai probleme

eu de exemplu iarna sub -10 grade nu pornesc deloc casetofonul (frigul ingheata membrana la boxe, si incepe sa huruie, si le strica)

faza scurta o folosesc NUMAI cand e intuneric, in rest pozitia, sau deloc

ventilatia o folosesc numai cat sa nu inghete geamurile (nu trebuie sa ma lafai in caldura prin masina)

in rest.. incalzire prin scaune mai deloc, degivrarea numai cat se dezgheata geamurile... etc

si am bateriile originale pe masini.. la T5 e cea originala Varta din 11/2003, si la golf tot cea originala Varta din 11/2002

deci 7 si 8 ani, baterii originale si nu au probleme.

sfatul meu: porniti consumatorii dupa cateva minute de la pornirea motorului... nu folositi inutil curentul din baterie, fiind -20 grade bateria se descarca in mod "natural" si sufera socuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila trucurile tale pentru a pastra "energia" bateriei sunt bune. Dar un pic mi se par cam exagerate, nu inteleg de ce nu folosesti scaunele incalzite, de ce ti le-ai mai luat atunci daca nu le folosesti. Eu dimineata cand e frig, dupa ce pornesc masina direct pornesc si scaunele ca imi ingheata fundu si spatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic sunt bune trucurile dar pentru 300-400 lei cat costa o baterie noua mi se pare,daca imi permiti cuvantul ''aberante'' masurile care le iei tu.

Prefer sa schimb bateria anual dar ma folosesc de toate functiile pe care le are masina...cel putin caldura si farurile la ce vizibilitate scazuta e iarna.

Faza cu boxele eu nu cred ca e adevarata pentru ca ale mele nu au nimic si le folosesc de obicei la 1/2 din putere mereu! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce pot sa va spun este ca dupa pornirea masinii sa nu stati pe loc cu ea sa porniti de pe loc, se v-a incalzi de 10 ori mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata dupa ce pornesc motorul ma uit la ceas, si stau un minut pe loc, apoi plec.

Niciodata nu plec imediat dupa ce am pornit motorul, mai ales acum pe frig.

Chiar bune indicatiile lui soila, unele le urmez si eu de mult timp.

In afara de ventilatie pe viteza 2 pe geamuri nu dau drumul la alt consumator, pana ce temperatura nu ajunge la cea optima de mers, aproape de 90 grade.

Doar daca e intuneric aprind si faza scurta cand plec.

Modificat de bad69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...dar pentru 300-400 lei cat costa o baterie noua...

Prefer sa schimb bateria anual...

Nu stiu daca am mentionat dar bateria mea este NOUA, cumparata in noiembrie 2009 (fabricata tot in 2009). Cred ca datorita utilizarii defectuoase nu am reusit sa pornesc la -12 grade.

Sincer, nu stiu cine s-ar declara multumit daca ar schimba anual bateria :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic sunt bune trucurile dar pentru 300-400 lei cat costa o baterie noua mi se pare,daca imi permiti cuvantul ''aberante'' masurile care le iei tu.

Prefer sa schimb bateria anual dar ma folosesc de toate functiile pe care le are masina...cel putin caldura si farurile la ce vizibilitate scazuta e iarna.

Faza cu boxele eu nu cred ca e adevarata pentru ca ale mele nu au nimic si le folosesc de obicei la 1/2 din putere mereu! :)

pai ce sa zic, mai sunt si unii ca tine care nu tin deloc la masini (probabil nu au fost cumparate din banii tai munciti)

dar ca sa zici "prefer sa schimb bateria anual" mi se pare o prostie crunta (daca tot sunt aberante indicatiile mele)

scaune incalzite e pentru mofturosi, desi am aceasta dotare pe golf4, nu cred ca am folosit-o decat la inceput, din curioiztate, in rest.. si asa ma imbrac bine iarna.. la cei cu scaune din piele poate intr-adevar merita optiunea (aveti grija ca, caldura de la scaunele incalzite afecteaza bilutele la barbati, si ramaneti impotenti daca stati toata ziua cu caldurica la popou :beerchug: )

P.S. faza cu boxele e cat se poate de adevarata.. la sub -15 grade boxele ingheata in usa (membrana) si huruie sau nu se aud deloc

casetofonul VW Alpha dupa 2003 nici nu porneste boxele la sub -15.. cel putin modelul meu de pe T5 porneste, dar boxele nimic.. mute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e, sunt cam extremiste masurile dupa parerea mea! mai bine tii masina pornita fara lumini si fara muzica 10-15 min inainte s-o opresti sau si mai bine cu 10-15 min inainte sa ajungi acasa ca sa nu pierzi timp aiurea...eu dupa ce pornesc masina diminteata, pornesc si muzica la 20-25unitati de volum din 46 cu bass-ul pe undeva pe la +2din7 si mereu pe muzica dance, asa ca faza cu boxele nu prea e concludenta! si mie imi invarte greu dimineata dupa o noapte de stat oprita, dar ce sa zic, cred ca e normal sa fie mai greoaie pornirea, desi am recomandare ca la urmatoarea revizie sa schimb bujiile si bateria deci iarna urmatoare ar trebui sa fie mai usoara pentru masina ca asta:P eu merg tot timpul cu caldura astfel incat sa-mi fie bine in masina(pana la urma de-asta ne-am si luat masini, ca sa nu stam ca cei din transportul in comun), cu faza scurta si proiectoarele de pe fata aprinse, muzica cat mai tare, modulator FM...doar la aprins becurile din plafoniera la deschiderea usilor fac economie pe timp de zi! toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ce sa zic, mai sunt si unii ca tine care nu tin deloc la masini (probabil nu au fost cumparate din banii tai munciti)

dar ca sa zici "prefer sa schimb bateria anual" mi se pare o prostie crunta (daca tot sunt aberante indicatiile mele)

P.S. faza cu boxele e cat se poate de adevarata.. la sub -15 grade boxele ingheata in usa (membrana) si huruie sau nu se aud deloc

casetofonul VW Alpha dupa 2003 nici nu porneste boxele la sub -15.. cel putin modelul meu de pe T5 porneste, dar boxele nimic.. mute

Nu stii tu cum am muncit eu banii sau cum am eu grija de masina...asa ca ar fi bine sa iti pastrezi parerile astea pt tine!Eu ti-am zis frumos ce parere am eu despre masurile pe care le iei tu si nu trebuia sa o iei ca pe o rautate.

Ceea ce spui tu nu are nici un sens...eu zic sa stai in frig ca se duce bateria si iarna sa iti cumperi un Ipod sa asculti muzica sa nu strici cumva boxele masinii.

Asta e un forum liber unde fiecare are dreptul la opinie,dar nu ai dreptul sa jignesti!Esti liber sa faci ce vrei tu cu masina ta,eu mi-am exprimat parerea despre masurile luate de tine,si am facut-o intr-un mod civilizat!

Hai sa incheiem aici discutia pentru ca nu are rost!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum poti sa zici ca scaunele incalzite sunt pentru mofturosi, eu unu nu am garaj (stau in centru) si las masina pe strada. Dimineata nu e nimic mai bun pe lume pana se incalzeste motorul sa primesc un pic de caldura de la scaunele incalzite. Imi pare rau ca nu am volan incalzit ca il foloseam si pe ala.

Ceea ce a zis 4abc cu inlocuirea bateriei anual a exagerat "intentionat" ca sa faca o aluzie la ce masuri extreme ai tu pentru bateria ta. Sincer vreau sa folosesc masina cu toate optionalele si cu cata caldura sau lumina vreau chiar daca inlocuiesc bateria o data la 4 ani de exemplu.

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu consider masurile extremiste....

am cumparat masinna ca sa ma deserveasca,nu sa o ingrijesc ca pe un bolnav de cancer,sacrificandu-ma eu enorm pt ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eto: foarte rau faci daca pleci de pe loc imediat dupa pornire. S-a discutat indelung aici, este foarte daunator motorului sa-l supui sarcinii de functionare normale, fara sa fi ajuns la parametrii necesari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scaune de piele si daca nu as avea caldura in ele crek m-as da joc cu el cu tot,iar legat de faza cu impotenta daca stai pe cald ...cred ca e tocmai invers,daca stai pe rece poate.Cu pornirea imediat de pe loc am vazut ca mai este un topic in care se discuta chestiunea asta,iar parerile sunt impartite...fiecare face cum crede el mai bine,eu de ex astept pana scade consumul instant la 0,9l/h.Bafta la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...dupa cele intamplate, in 3 seri la rand am lasat masina pornita cam 30-40 minute FARA niciun consumator. Chiar daca am circulat cu masina in zilele respective.

Nu stiu cat de sanatos e pentru un diesel sa faci asa ceva. Adica poate salvezi bateria, dar afectezi motorul

Eto: foarte rau faci daca pleci de pe loc imediat dupa pornire. S-a discutat indelung aici, este foarte daunator motorului sa-l supui sarcinii de functionare normale, fara sa fi ajuns la parametrii necesari.

Dar, din cate stiam eu, cel putin la diesel, motorul nu ajunge la parametri nominali si nu se incalzeste decat in sarcina. Daca stai pe loc cu un diesel, mai ales la temperaturi sub -10 grade, nu o sa incalzeasca in veci. Parerea mea.

Nu zic, sa stai un pic dupa ce o pornesti e OK, dar nu la nivel de zeci de minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu plec loc, adica nu ii dau cheie si plec, stau vreo 30 secunde si dupa ma duc. Dar nu stau nici 10 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica poate salvezi bateria, dar afectezi motorul

In ce sens afecteaza motorul. Eu stiam ce este chiar indicat la TDI sa nu opresti motorul dupa utilizare inainte de a parca, ci sa-l mai lasi sa mearga putin (...intr-adevar doar 3-4 minute). Ce uzura deosebita ar putea aparea daca mai las motorul pornit la ralanti fara niciun consumator inca 10 minute? :Driver:

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca o fi ceva cu ungerea motorului, la relanti pompa de ulei functionand mai putin ... nu stiu sa iti zic exact, asa stiam si eu. Poate colegii care se pricep mai bine ar putea sa ne lamureasca.

In plus eu ma refeream mai mult la pornirea masinii si asteptarea pe loc un timp indelungat, asta cred ca ar afecta mai mult decat la oprire, ca motorul e rece atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...) eu merg tot timpul (...) cu faza scurta si proiectoarele de pe fata aprinse, (...)

Faci asta degeaba daca nu iti pui si xenon de 50 euro/kitul atat in faruri, cat si in proiectoare. Doar asa se va transforma masina ta cea comuna in Caleasha Fermecata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!