Jump to content

Functionarea masinii pe timpul iernii


crazymih
 Share

Postare recomandată

Eto eu am g v 2.0 tdi bkd si azidimineata erau - 24 deg, nu chiar ca la colegul 4abc dar vreau sa zic ca porni la sfert.

Despre pornirea la pasatul tau nu pot sa zic decat ca mie unu nu mi se pare normala, aia e pornire la sfert de zi. Si nu stiu de ce tind sa cred ca bateria e pe duca si nu invarte indeajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Eto cat de sigur esti pe baterie? Eu din cate stiu, atunci cand ai un consumator mai mare, este un releu care iti opreste acel consumator in timp ce dai la cheie...la tine vad ca, computerul de bord "falfaie" si nu e un consumator mare...plus de asta ESP si ABS la fel raman aprinsi cam mult timp, deci problema la tine este la baterie. Deci e normala pornirea pe care o ai. :)

Pornire la masina mea:

P.S: Dimineata la 8 trebuie sa fiu in picioare. O sa vad cum o sa porneasca ca acum sunt intr-o zona de munte(Tg.Neamt) si o sa fie peste -25 C ;)

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fraudezi un cold start e simplu...sa para ca masina porneste la sfert la -25 grade

o pornesti dimineata faci ture cu ea pana apa ajunge la 90 grade....opresti motorul si astepti 20-30 min pana apa va ajunge la mai putin de 50 grade(cat arata acul la min)

pui camera pe REC si filmei o pornire la cald,unde acul de temp e la min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai facem bascalie sau vorbim sa facem posturi?

Eu zic sa lasam filmuletele ca pornirea este diferita si la 2 masini noi.

La pornire sunt atatea care influenteaza si anume baterie, bujii, electromotor , ulei, antige,l calcat sau nu ambbreiaj, cutie manuala sau automata, cat timp a stationat masina de la ultimul mers ,temperatura ....Ce facem acuma comparam sa vedem ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau faci asa, ti masina in garaj peste noapte si dimineata o scoti afara si ii dai o cheie, normal ca porneste la sfert de cheie pt ca o stat in garaj toata noaptea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea face figuri mai nou la pornire pe frigurile astea. :frigbaitata: Azi pe la amiaza erau -10 si am dat sa o pornesc. I-am dat cheie s-a urcat pana la 1500-1800 rpm o secunda maxim 2 si a murit motoru brusc. Daca ii dadeam putina pedala sigur nu murea. Lucrul asta nu e normal ca doar nu e Dacia lu bunicu' sa ii dai sprituri... sa fim seriosi. La a 2a cheie a pornit perfect, socul automat tinand turatia pe la 1500. Foarte ciudat ca a mai facut exact la fel de vreo cateva zile la temperaturi cu minus. Prima data (acum cateva zile) m-am gandit ca am fost grabit si ca nu am lasat pompa de benzina sa-si faca treaba dupa ce am pus contactul si am dat prea repede cheie, inainte sa se stinga becurile din bord. Fiind cu rabdare si observand azi din nou fenomenul, se pare ca nu prea are justificare explicatia respectiva.

O sa pun maine poate un filmulet sa va dati si voi cu parerea. :D

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt eu expert in ale mecanicii, dar mi se pare absurd sa ii "reprosezi" unui motor pe care il pornesti la cel putin -15 grade la mearga ca la 0 grade cel putin. In primul rand ganditi-va la metalele care se dilata si contracta, pentru ca motorul este extrem de rece, trece de la temperaturi foarte mici la temperaturi foarte mari intr-un timp relativ scurt.

Eu nu am mai pornit-o de 2 zile ca am cauciucuri de vara si nu ma risc sa ies cu ea. Dar dupa ce a trecut prin 2 nopti criminale si "o cheie" la -10 grade, a pornit foarte usor fara niciun zgomot suspect. Oricum daca nu pornea cum trebuie, o iertam :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la frigul acesta aprox -20 grade prefer sa tin masina in garaj decat sa o scot pe frigul asta si sa parcurg 10 km. nici macar nu se clinteste acul indicator pt temperatura a apei, mecanicul mi-a zis ca daca temperatura apei este la 90 grade atunci motorul nu se uzeaza asa tare ca si la temperaturi sub 80-90 grade.

Duminica am fost pe ruta Tg-Mures-Cluj dar nu mi s-a parut sa sune mai ciudat ceva pe la motor chiar si cand am pornit la drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata la -20C a pornit si a mea un pic mai greu: caraitul de demaror a fost crescendo dar a pornit. O secunda in plus... Totusi e clar ca demarorul si-a facut treaba mai greu. Plus o secunda o balbaiala a motorului imediat dupa ce a pornit.

In schimb surpriza a venit de la ventilatie care a inceput sa faca ca un greiere imediat ce incercam sa maresc turatia ventilatorului.

In rest alte zgomote n-am sesizat.

Zloata care se stringe la pasajele rotilor poate fi dat jos imediat dupa ce se ajunge la destinatie cind inca e moale. Dupa o ora doua se face beton si atunci pa, il mai dai jos poate cu ciocanul.

LE: Una peste alta eu zic ca e normal ce se intimpla la a mea avind in vedere vitregiile conditiilor meteo, mai putin patania cu ventilatorul.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai facem bascalie sau vorbim sa facem posturi?

Eu zic sa lasam filmuletele ca pornirea este diferita si la 2 masini noi.

La pornire sunt atatea care influenteaza si anume baterie, bujii, electromotor , ulei, antige,l calcat sau nu ambbreiaj, cutie manuala sau automata, cat timp a stationat masina de la ultimul mers ,temperatura ....Ce facem acuma comparam sa vedem ce?

n-ai inteles....

am spus asta in ideea ca se vor face filmulete gen competitie,care masina porneste mai cu spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi nu sunt asa temperaturi joase, in jur de -8 grade dimineata. La prima cheie porneste fara sunete ciudate, ramane turat la 1000 rot/min, ca apoi sa scada la 800. Masina are 10000 km impliniti recent, sper sa ramana asa comportamentul ei de iarna , in toti anii care vor urma :Driver:

Sa auzim de bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...La mine pornea asa cu 3 bujii arse si baterie noua.Am pus bujii noi si acum porneste la sfert...si in Iasi au fost -27C azi noapte! :blah:

Si la mine la -13 grade am impresia ca tot se rupe prin motorul! La bujii arse clipeste martorul? Sau doar daca verific cu vag-com-ul le depistez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

martorul bujii clipeste numai daca e stricat switch-ul de la pedala de frana.

bujiile nu pot fi diagnosticate... trebuie sa le verifici rezistenta cu un aparat de masura clasic

le scoti pe rand si masori cu aparatul.

simptomele sunt destul de relevante.. la pornire turatia variaza foarte tare pret de 20-30 secunde... si apoi isi revine turatia normala.

oricum bujiile cu incandescenta sunt acoperite de calamina in timp.. unele se crapa... si se simte numai la pornirea la rece, pentru ca atunci sunt folosite

vara nici nu sunt folosite.

la vechiul T4 am schimbat 3 din 4 bujii si s-a simtit diferenta ca de la cer la pamant... pornea normal, fara chei lungi, fara variatii de turatie...

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

sebip la motorul tau se pot verifica bujiile cu ajutorul unui VAG-COM. :icon_thumright:

Martorul de bujii nu clipeste neaparat de la switch. Se mai intampla sa clipeasca si cand ai un bec ars la stopul pe frana(in unele cazuri), se mai aprinde si atunci cand ai o problema la motor dar este insotit de martorul Check Engine(Engine Worckshop), la unele modele de audi mai vechi de 2000 mai apare si in urma unei erori stocate pe motor...bla bla bla

plus8 Referitor la filmulete gen competitie sau gen"incalzesti masina, o lasi sa se raceasac duap te filmezi" nu suntem chiar atat de mitocani, iar colegul 4abc nu are de gand sa obtina posturi pe tema asta pentru ca el este mai vechi ca noi pe forum. Dupa cum a spus si Gabriel : conteaza uleiul,bateria,bujiile...iar in cazul lui Eto bateria clar e cam varza dandu-l de gol martorii de le ABS si ESP care raman aprinsi in timp ce invarte cam mult timp.

Numai bine si sper sa indure masinile noastre frigul. :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am acuzat pe nimeni....am zis cum se poate face un filmulet daca cineva are ambitii

nu stiu pe cine faci tu mitocani....in fine

back on topic...masina mea merge excelent la temperaturile astea de -15-18 grade...am scapat de gheata de la roti care facea un zgomot urat

la prima pornire dimineata abia invarte electromotorul,dar motorul porneste imediat,sta turata,pedala de ambreiaj e cam tare primele 2-3min,apoi isi revine la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate pornesc mai greu iarna m-am convins de toate dieselurile, referitor la 4abc, cred ce spune, cum la fel cred si ca poti sa faci un filmulet cu pornit masina la sfert de cheie, e f simplu eu am facut la mea test azi de dim la -24.

pun prima data bujiile de 2 ori fara sa dau cheie , apoi dau si porneste de la prima cheie dar dupa ce rontaie cam 2 sec motorina

apoi dupa aprox 1 min opresc motorul.

a 2-a oara la pornire, porneste instant la prima cheie !!!! (deci as putea sa postez un filmulet lejer)

cred ce spune 4abc, pt ca am citit mai multe posturi de'ale lui de'a lungul timpului si e ok, mereu la obiect, deci nu ar avea niciun interes sa minta, pt ca nu castiga nimic.

numai bine si porniri usoare ! :vaidecapulmeu:

post-23152-1264535004_thumb.jpg

Modificat de gtigabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Si filmuletul promis de 4abc (daca era repornit inainte nu statea peste 1000 de ture) :lol:

P.S: Baterie noua de 74 Ah schimbata de mine vara aceasta si bujiile la fel schimbate acum cam 1 luna in urma.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te rog sa ma crezi ca iarna la frig f mare pornit masina si dupa 1 min oprita, si apoi dat iar cheie si pornit instant la sfert de cheie, turatiile nu trec de 1000 ture....cel putin la mine eu am vazut asta, am facut chiar acum :vaidecapulmeu: 15 minute acest experiment si asa e ...turatiile nu trec de 1000 ture !

am si baterie mai mica :Driver: dar acelasi motor BRU :blah_:...sunt constient ca atata timp cay bagi motorina de calitate, ulei si o intretii cum trebuie ma refer ca bujiile sa fie ok, bateria sa fie in parametrii optimi iar antigelul de calitate...masina treb sa iti porneasca la frig f bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am vazut pe bord -17 grade cel mai jos..dar nu mai suport zgomotele ciudate...zilnic se schimba...:P)hai cu primavara sa trezim calutii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

As putea spune ca m-am obisnuit cu pornirile ei un pic mai zgomotoase... Daca ma gandesc mai bine, Octavia mea este un Octaviu mai morocanos. Imi porneste la fel cum imi pornea si vara trecuta, cu exceptia ca nu ramane la 1300 turatii pt 2-3 secunde. Nu stiu de la ce poate fi (baterie, bujii) dar nah, m-am obisnuit cu ea și, exceptand lucrul acesta fuge de minune.

Nici mie nu mi se duce acul temperaturii pana la 90c, dar asta cred ca este din vina mea. Mergand (iarna) cu ea mai subturata si schimband in maxim 2300 turatii. Ca sa mi se incalzeasca (90c) si sa ramana la temp potrivita trebuie sa o tin intre 2200-2400 turatii. Am cauciucuri de vara, d-aia si mersul subturat.

O intrebare as avea.

Cand temperatura motorului este pe la 70c imi baga cald pe gurile de ventilatie de pe bord dar la picioare imi baga un pic mai rece.. aveti idee de ce se intampla acest lucru?

Bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da foarte frumos porneste masina lui 4abc, nu am ce comenta, se vede ca bateria e noua si bujii de calitate. In cazul meu ar trebui sa incerc o baterie noua pt ca a mea are 3 ierni la activ si nici nu e BOSCH, bujiile sunt ok le-am schimbat toamna asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am vrut sa ma laud cu masina mea.Am vrut doar sa evidentiez faptul ca un diesel intretinut ca atare (bujii bune,baterie buna si motorina de calitate) trebuie sa porneasca normal! :)

Va urez tuturor porniri cat mai usoare! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un aspect pozitiv ...la temperaturile astea scazute ,franele tin mult mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D daca nu e gheata pe jos :icon_cool:

in rest ulei mai subtire, baterie mai buna si timp mort (incalzit motor, dezghetat geamuri, etc...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!