Jump to content

Functionarea masinii pe timpul iernii


crazymih
 Share

Postare recomandată

am colege la servici care se urca in masina, pornesc orice consumator posibil, faza scurta, proiectoare ceata, ventilatoare...

si apoi da la automat :D

evident ca atunci cand au fost -25 grade ele au venit pe jos la servici, sau cu taxiul

si le mai auzi vorbind "tu fata dar nu stiu de ce nu a vrut sa porneasca, nu s-a invartit deloc, si masina are 2 ani de zile" :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Si eu cand pornesc masina in fiecare dimineata o las cel putin 1 minut(depinde cate garde sunt afara) pana ce acul turometrului ajunge la turatie normala dupa care ii dau pedal...pana in 2000 de ture. Referitor la baterie si consumatori :( : bateria iti ofera un curent mare la pornire de scurta durata iar consumatorii nu au nevoie de amperaj mare. Cand motorul e pornit, alternatorul deja incepe sa incarce , iar din cate stiu eu, curentul "nu ingheata" :somnmare: . Intradevar la temperaturi scazute, bateria se descarca ceea ce tine de "State Of Discharge sau State Of Health" si sunt niste fenomene normale, dar ea este incarcata de alternator. Plus de asta daca sunt multi consumatori motorul va sta putin mai turat si se va si incalzi mai repede.

P.S: soila, cu fiecare post al tau ma surprinzi si chiar ma distrezi. Mi s epare aberant sa te urci in masina sa pornesti faza scurta,lunga si ventilator si dupa sa dai la automat. In ce domeniu lucrezi ca sa stiu si eu ce colege ai de munca. Daca bateria e OK porneste si cu toate acestea pornite pentru ca dupa cum se stie, la gama VAG exista acel releu care opreste orice consumator cand dai la automat. :somnmare: . Te rog sa ne luminizi la problemele discutate aici (gen:"caldura de la scaunele incalzite afecteaza bilutele la barbati" acu poti sa depui la banca daca seexagereaza cu caldura,dar treapta 1 la scaune nu cred ca afecteaza cu nimik , ruperea membranelor boxelor ca doar nu dai la maxim, ca sa dezgheti parbrizul trebuie macar treapta 2 la ventilator)ca vreau sa mai rad putin.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca discutati mult pe o problema clara . La motoarele vechi unse cu uleiuri minerale era valabila faza cu statul pe loc un timp inainte de a pleca la drum . La motoarele noastre si la uleiurile sintetice pe care le folosim diferenta intre cele doua metode este infima , adica neobservabila in timp cu ochiul liber , deci nu mai stati sa biziiti motoarele pe loc. Plecati imediat , dar nu fortati motorul cu demaraje si viteze mari pina nu misca un pic acul de la temperatura .

Cit priveste bateria , alternatoarele dau maxim 25-30A la mers normal , daca stingeti tot sau folositi consumatorii din masina , alternatorul lucreaza la fel , doar ca se mareste cu citeva minute timpul pina cind alternatorul termina de incarcat bateria si este redus sau taiat de la alimentare de releu , asa ca folositi fara frica tot ce aveti in masina , nu-i faceti in nici-un fel rau.

Pornitul masinii cu becurile aprinse ... sa stiti ca ajuta iarna . Bateria inghetata este trezita la viata de consumul din faruri si pe urma vine electromotorul sa suga din ea ( stiti cit maninca becurile din faruri , cu pozitii cu tot ? - maxim 10 A ... cit reprezinta pe linga sutele pe care le cere electromotorul ?!... si are dreptate , parte din ele sint taiate cit merge demarorul si cuplate imediat ce a pornit motorul)

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sharanel, nu vad rostul acelui comentariu! din cate pot observa la avatar si tu ai xenon in proiectoare la fel ca toti cei care isi iau injuraturi pe timp de ploaie, noaptea! inca nu am adus nicio modificare masinii, e exact asa cum a iesit din fabrica, mai putin o chestie montata in germania pe care o programezi sa porneasca si sa faca, caldura dimineata! dar eu asa am luat masina! nu mi-am pus nici eleroane, nici bari, nici "coada de rechin" nici...altele de genul! ca sa fim intru totul clarificati, eu sustin tot ceea ce declara lucian.1950! a spus intr-un post ceea ce noi despicam aici in cateva pagini! fiecare isi foloseste masina asa cum stie, cum doreste...si nimeni niciodata n-o sa-l convinga sa faca acele lucruri altfel! eu unul prefer sa ma incalzesc inainte sa incep sa invart de "covrig" pentru ca la temperaturile astea pur si simplu imi tremura dintii fara sa vreau :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce sens afecteaza motorul. Eu stiam ce este chiar indicat la TDI sa nu opresti motorul dupa utilizare inainte de a parca, ci sa-l mai lasi sa mearga putin (...intr-adevar doar 3-4 minute). Ce uzura deosebita ar putea aparea daca mai las motorul pornit la ralanti fara niciun consumator inca 10 minute? :blink:

mai baieti dar nu va zice NIMENI sa stati 30 minute pana plecati...

la temperaturi joase, motorul e bocna/sloi/ghetar... orice ulei, orice furtun, orice componenta e rece, si tu daca pornesti si pleci de pe loc ca si cum ar fi cald, il uzezi prematur

iar bateria la fel, sufera un soc atunci cand este pornit motorul... lasa putin sa incarce alternatorul curentul ce s-a pierdut la frig si prin pornire... nu porni faruri si consumatori cand motorul e abea pornit si sta la relanti. Abea dupa ce pleci de pe loc porneste faruri etc.... mai vad vecini care pornesc masina, si aprind faruri, chiar si proiectoare, si apoi se apuca de ras gheata de pe geamuri...

cine tine la masina lui urmeaza cativa pasi simpli iarna..

- pornesti motorul cu ambreiajul calcat (sa decuplezi cutia, ca motorul sa nu invarta si uleiul de acolo) sa nu omori electromotorul

- NU te apuca sa pornesti ventilatoare, faruri, casetofon etc.. (la ce sa pornesti ventilatorul ? apa din motor e bocna... boxele din usi sunt inghetate... huruie si se crapa membrana)

- asteapta sa scada turatia de la auto-soc, dureaza 2-3 minute, sau cat timp cureti geamurile...

- curata zapada si gheata de la faruri si stopuri, sa te vada si altii in trafic cand semnalizezi, franezi etc.. ca nu esti singur pe drum

- pornesti pozitia si incepi sa te misti, ca apoi sa pornesti si faza scurta (fara proiectoare de ceata sau lampi de ceata) deranjezi alti soferi cu lampile tale de ceata aprinse prin oras... lampa de ceata se aprinde pe autostrada, sa te vada de departe alti soferi in conditii de vizibilitate minima.

- NU porni ventilatoarele la viteza maxima sau medie... prima treapta e suficienta ca geamurile sa se dezabureasca (gheata ai curatat-o anterior) plus ca mai exista riscul ca parbrizul congelat sa se crape la contactul cu aer cald... (au fost si exista cazuri)

mai exista si alti pasi optionali care tin de intretinerea masinii:

- curata mereu stergatoarele de gheata/zapada, curata si din zona lor (sa nu omori motorasele)

- curata cat poti de des zapada/gheata stransa pe covorase.. nu lasa apa sa ramana prea mult in masina la picioare... putrezeste materialul in timp

- curata apa si zapada din jurul ghederelor... pentru a preveni inghetarea si ruperea sau deteriorarea lor, cel mai bine e sa-i aplici un tratament cu glicerina boraxata sau alte produse din comert...

cui nu-i pasa de masina, poate sa ignore tot ce am scris mai sus... si sa mearga pe principiul "da-o naibii de masina, ca e facuta sa mearga"

asa cum fac unii colegi de aici de pe forum :D

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sharanel, nu vad rostul acelui comentariu! din cate pot observa la avatar si tu ai xenon in proiectoare la fel ca toti cei care isi iau injuraturi pe timp de ploaie, noaptea! inca nu am adus nicio modificare masinii, e exact asa cum a iesit din fabrica, mai putin o chestie montata in germania pe care o programezi sa porneasca si sa faca, caldura dimineata! dar eu asa am luat masina! nu mi-am pus nici eleroane, nici bari, nici "coada de rechin" nici...altele de genul!

:blink: Man, n-ai prea inteles sarcasmul subtil al lui @SHARANEL. Sper sa ma iertati amandoi dar o sa traduc ce a vrut el sa spuna.

Here goes: De ce dracului mergi tot timpul cu proiectoarele aprinse?! Ai idee cat de deranjant este pentru ceilalti soferi de pe drum?! In afara de asta nu vad fizic de ce ai face-o, proiectoarele nu lumineaza aproape deloc drumul! E ca si cum ai vrea sa luminezi tot Westminster Abbey cu o lumanare!

Oameni buni, lasati naibii proiectoarele pentru atunci cand e ceata afara, pentru asta sunt facute, se numesc "proiectoare de ceata"!

Mii de scuze pentru OT dar nu m-am putut abtine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: Pe mine ce ma enerveza cel mai tare e faptul ca imi scartzaie usile laterale culisante. Daca le deschid la temperaturi mai scazute de -10 grade nu mai reusesc sa le inchid sub nici o forma. Sa nu mai vorbim de faptul ca toata masina suna si trosneste mai tare la orice gropa si denivelare,ori e o simpla coicidentza ca mi s-au dus consumabilele de pe la suspensii ori e doar de al frig. Ma bucur totusi ca am dublu climatronic in dubitza cu incalzire si fata spate + sirocol ca altfel era dezastru. La passatul de la firma la -19 grade au rabdat de frig 2 colege de servici pe drumul dintre P.neamtz si Iasi.. Climatronicul era pe HI si ventilatorul la maxim si pe geamurile laterale exceptand cele de fata ( model break) erau flori de ghetza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da chederele cu glicerina boraxata (de la farmacie) sau cu tratament pentru chedere.. (9 lei un Nigrin de la Praktiker)

si scapi de scartaieli, si nu mai ingheata :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La passatul de la firma la -19 grade au rabdat de frig 2 colege de servici pe drumul dintre P.neamtz si Iasi.. Climatronicul era pe HI si ventilatorul la maxim si pe geamurile laterale exceptand cele de fata ( model break) erau flori de ghetza.

Desi suntem oarecum offtopic, am observat si eu acest comportament cateodata la passat b5, merge ventilatorul la maxim, il aud cum suna, dar nu intra aerul pe nicaieri! Adica intra dar ff putin, ca si cum ar fi pe treapta 1 sau mai slab, dar ventilatorul saracul merge la maxim! Ma gandesc ca avem ceva probleme la servomotorasele care comanda clapetele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e pus pe AUTO atunci cand e frig afara el se concentreaza sa dea aer cald pe la parbriz si pe fantele laterale si pe la picoare, nu pe cea din mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit cu interes ultimele 2 pagini din acest topic si am ramas uimit cate prostii pot scoate unii.

Va zic ce este recomandat dar nu va dau totul mura-n gura, documentativa si voi putin:

- este recomandat pornirea fazei scurte 2-5 secunde inainte de a da la demaror

- este recomandata folosirea cator mai putine consumatori dupa pornire

- este recomandata lasarea in regim de ralanti a motorului timp de 10-20 secunde dupa pornire

- este recomandata functionarea in regim de ralanti a motorului cateva minute dupa o forja sau mers mai sportiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este recomandat pornirea fazei scurte 2-5 secunde inainte de a da la demaror

foarte adevarat,am citit multe posturi pe clubul land rover din uk in care se recomanda asta...sincer nu am avut curaj sa spun asta pe forum,pt ca este tottal imptriva unor sfaturi vehemente postate aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, lasati naibii proiectoarele pentru atunci cand e ceata afara, pentru asta sunt facute, se numesc "proiectoare de ceata"!

Sunt de acord cu tine. Dar poti sa ne explici de ce aveai proiectoarele pornite in avatarul tau ? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate era ceata afara, ce va tot legati de el ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

proiectoarele ca proiectoarele...

dar sa stati o buna bucata de drum in spatele unuia cu lampile de ceata aprinse PRIN ORAS

simti ca iti vine sa te dai jos si sa te duci sa ii spargi lampa.... ;)

cat de idiot poti fi, sa folosesti proiectoare si lampi de ceata prin oras.... cand ele sunt proiectate pentru drumuri extra-urbane unde vizibilitatea e scazuta si viteza este mare.

sau cat de lenes/nesimtit poti fi sa nu cureti zapada de pe stopuri si faruri...

sa te vada si altii cand semnalizezi si franezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

proiectoarele ca proiectoarele...

dar sa stati o buna bucata de drum in spatele unuia cu lampile de ceata aprinse PRIN ORAS

simti ca iti vine sa te dai jos si sa te duci sa ii spargi lampa.... :huh:

cat de idiot poti fi, sa folosesti proiectoare si lampi de ceata prin oras.... cand ele sunt proiectate pentru drumuri extra-urbane unde vizibilitatea e scazuta si viteza este mare.

sau cat de lenes/nesimtit poti fi sa nu cureti zapada de pe stopuri si faruri...

sa te vada si altii cand semnalizezi si franezi.

asta e simplu....ii bag o faza lunga de bixenon pe oglinda de il ustura si-n gat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:huh: Haideti sa fim On-Topic ca deja lumea nu mai intelege nimic de aici. Propun sa revenim la subiectul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lumea e cam impulsiva, am citit posturile din ultimele 4 pagini, unele sunt scurte si la obiect, dar la unele sunt exagerate, adica vad ca lumea mai are un pic si isi inveleste masina in plapuma, cand e frig afara.

cred ca neamtul cand a facut-o a testat si el un pic masina si motorul, dar sa nu pornesti incalzirea ca afecteaza , sa nu pornesti farurile ca afecteaza. sa nu dai drumul la dezaburire, dupa ce ai pornit motorul ca nu e bine, sa dau cu ns ce pe chedere ca nu mai ingheata , ns unele sunt cam deplasate si in germania e mult mai frig decat la noi si nu cred ca neamtul baga supozitoare pe toba de evacuare.

e destulde testata o masina si la frig si la cald , dar hinturi de genul ca nu fac aia, nu fac ailalta nu dau drumu la ns ce ca afecteaza , pai mai bine merg cu metroul si nu ma mai stresez atat de mult, ghinionul meu ca lucrez in otopeni si din berceni pana acolo e ceva de mers.

perfect de acord cu msaniyx.....eu pornesc masina o las 5 min dupa caz sa dau jos gheata sau zapada, cu incalzirea pe treapta 2, apoi dau drumul la faruri, mp3, si plec la munca, ajung la destinatie pana imi iau ce am de luat din ea aprox 2 3 min o las la relanti sa se raceasca corect si axul turbosuflantei si uleiul sa se scurga uniform in parametrii...si asta e tot

chestia cu sa nu pornesti muzica ca se strica difuzoarele, m-a amuzat teribil.....

Modificat de gtigabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine. Dar poti sa ne explici de ce aveai proiectoarele pornite in avatarul tau ? ;)

Salut!

Cred ca proiectoarele sunt stinse,dar are functia cornering assistant activat. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lumea e cam impulsiva, am citit posturile din ultimele 4 pagini, unele sunt scurte si la obiect, dar la unele sunt exagerate, adica vad ca lumea mai are un pic si isi inveleste masina in plapuma, cand e frig afara.

cred ca neamtul cand a facut-o a testat si el un pic masina si motorul, dar sa nu pornesti incalzirea ca afecteaza , sa nu pornesti farurile ca afecteaza. sa nu dai drumul la dezaburire, dupa ce ai pornit motorul ca nu e bine, sa dau cu ns ce pe chedere ca nu mai ingheata , ns unele sunt cam deplasate si in germania e mult mai frig decat la noi si nu cred ca neamtul baga supozitoare pe toba de evacuare.

chestia cu sa nu pornesti muzica ca se strica difuzoarele, m-a amuzat teribil.....

o fi testata sa mearga la conditii extreme... dar daca citeai mai atent gaseai si mesajul transmis de noi toti...

DACA TII LA MASINA urmezi acei pasi.. bla bla bla...

dar daca ai aceiasi mentalitate ca uniii "da-o naibii de masina, ca e facuta sa mearga"

nu mai avea rost sa postezi nimic ;)

din cate vad eu, ce se discuta pe aici tine de sfaturi si idei pentru a proteja masina in sezonul rece :lol:

daca nu le aplici, nu considera absurde ideile altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dc tii la masina urmezi pasii aia,dc nu inseamna ca nu ai muncit tu banii aia si ti-i-a dat tacto!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

soila, tin la masina si urmez numiti pasi ,nu te victimiza, , nu am zis de "voi toti" anumiti useri pun intradevar niste solutii foarte utile ,dar tu mai ai un pic si recomanzi sa facem injectii cu botox la masina si eventual silicoane in bumpere! (considera ca asta e ultimul meu dialog cu tine,nu imi place sa ma cert si nici sa raspund anumitor atacuri)....te-ai suparat ca am zis ca m-am amuzat de faptul ca ai zis sa nu dam drumul la muzica cand sunt -10grade ca se strica difuzoarele, si asa e suna destul ireal ce spui si nu am auzit pe nimeni, acum e drept ca ns ce fel de difuzoare ai monatte pe masina dar personal nu am avut nicio problema cu niciun difuzor in sezonul rece, bateria inca e cea originala si are 5 ani si merge perfect cu modul meu de intretinere.

din nefericire pt mine, nu mi-a dat-o tata, m-as fii bucurat sa nu fiu nevoit sa o cumpar eu, asa am fost nevoit sa o cumpar singur din banutii mei !

haideti sa ramanem ontopic, ca discutia degenereaza si nu ne face bine nici unuia.

numai bine !

Modificat de gtigabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu am un golf v 2.0 tdi pe care il ''menajez'' in felul urmator:

- ii dai cheie dimineata sa porneasca si il las cateva minute sa mearga asa la relantiu ( caldura degajata din explozia combustibilului in capul pistonului incalzeste motorul, orice motor are termostat care face ca intai sa se incalzeasca motorul, iar cand ajunge la 90 deg deschide circuitul si prin radiator)

- la mine de exemplu cand las frana de mana jos se aprind farurile pe faza scurta deci am consumatori

- cand apesi butonul de dezaburire parbriz de la climatronic creste viteza ventilatorului si chiar daca motorul nu este cald golful v are incalzire auxiliara adica niste rezistente pe radiator care incalzesc aerul fara sa fie acel radiator cald si e din fabrica optiunea deci cine a facut-o cred ca s-a gandit ca o sa fie folosita iarna la nu stiu cate - deg

- partea cu opritul cdplayerului mi se pare o aberatie pt ca nu exista lichide in boxe iar membranele sunt dintr-un cauciuc siliconat

- ce-i drept nu e indicat sa fortezi motorul in demaraje puternice pana nu trece apa de 70(scrie si in cartea tehnica), dar daca ai nevoie sa o demarezi intr-o depasire cand iti vine masina din fata cred ca uiti ca nu ai 70 deg

Off topic

In legatura cu masina din banii lu' tata: multa lume are masina din macar o parte din banii lu' tata, ca sa nu mai zic de pipite care au masini de la amanti, insa la multi e situatia diferita si daca mai si muncesti pe bani care i-ai dat pe masina sau urmeaza sa ii dai, parca iti pare rau sa iti bati joc de ea. Daca este cineva pe forum care lucreaza in lumea petrolului la foraj cred ca isi dau seama despre ce vb.

Deci sa nu mai discutam despre chesti de genul asta. Fiecare are norocul lui in viata, unii fac banii mai usor altii mai greu asa cum unii pun capul linistiti pe perna si altii nu.

regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord cu tine. Dar poti sa ne explici de ce aveai proiectoarele pornite in avatarul tau ? :wub:

:blah_: eram sigur ca o sa comenteze cineva! Erau aprinse pentru ca era la sedinta foto, s-a machiat si ea un pic, si era pe marginea unui drum aproape parasit... ce vrei acum? :( SINCER, in 3 ani de cand o am, atunci cred ca a fost singura data cand le-am dat drumul.

anyway, referitor la funtionarea pe timp de iarna, personal nu cred ca trebuie sa mergi fara ventilator, fara muzica, fara faruri etc. Din cate stiu eu alternatorul incarca in functie de sarcina, deci teoretic nu influenteaza bateria sub nici o forma... In schimb sunt 100% de acord ca pana se incalzeste motorul trebuie s-o lasi mai moale. Eu incerc sa nu trec de 2500rpm pana nu ajunge temperatura apei la 85 de grade, indiferent de sezon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gtigabi ai dreptate masina e proiectata sa reziste la unele abuzuri. Si tu esti "proiectat" de catre mama natura sa rezisti la unele abuzuri fizice, de exemplu poti alerga 2 km in echipament sport la 20 oC, dar poti alerga aceeasi distanta si in hanorac, bocanci si cu un rucsac de 60 kg in spate, la -30 sau +40 oC. Esti "proiectat" sa rezisti in ambele conditii. Totusi ai avea performante mai bune si ai trai mai mult daca ai alerga doar in conditia ideala, echipament sportiv la 20 oC. Dar daca esti nevoit cateodata sa alergi la -30 oC, ideal ar fi sa iti usureze cineva putin sarcina si sa iti dea jos macar rucsacul acela greu din spate. Ma repet, ai rezista si cu el in spate, dar nu ti mai usor sa fugi la peleu gol? Mai ales ca in acel rucsac ai doar lucruri care nu iti folosesc la nimic. Hanoracul trebuie sa-l tii pe tine, ca e frig (dezaburire luneta, ventilate, incalzire scaun pe treapta 1-2) dar de rucsacul acela chiar nu ai nevoie.

Altfel nu mai stiu cum sa explic.

Sa luam exemplu FRANA. Este proiectata sa te poti baza pe ea in orice moment, e una din cele mai importante sisteme la o masina (alaturi de directie). Deci dupa logica unora daca neamtul a pus acolo o pedala de frana si niste discuri ventilate, inseamna ca poti sa te apesi in pedala oricat, ea e proiectata sa reziste. Coborati super-sportiv Transfagarasanul, cu o medie de 100 km/h, si va garantez ca in cativa km ramaneti total fara frane. Surpriza, de ce? Pentru ca ati abuzat de ea, nu ati exploatat-o rational.

@msanyix: la diesel nu e nevoie sa aprinzi farurile inainte de a da la automat, timpul de 8 secunde sau mai mult cat tii pe bujii, pompa de motorina plus consumatorii care de regula raman cuplati de cu seara, cum ar fi radioul si ventilatia, trag destul curent din bateria amortita inainte de a actiona demarorul.

Si sincer eu n-as avea curajul sa aprind farurile inainte de a porni motorul nici macar la un benzinar. Dar aste e, desigur, doar parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!