Jump to content

Ulei pentru motoare TSI


poe
 Share

Postare recomandată

Ca nu'l consuma nu inseamna ca inca asigura protectia optima, dupa 20k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la asta ma gandeam si eu, fiind asa subtire, cata protectie mai ofera dupa 15/20k km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, razvancc said:

Eu zic ca tine bine. Am completat aproximativ 300ml pentru a tine nivelul aproape de maxim pana la prima revizie, 19600 km. Acum am 25000 de kilometri si am completat 100 ml.

Se merge in regim sportiv cu masina.

Pret pbn la castrol 0w20 ll este 110ron :)

 

Daca ai facut 25k doar extraurban, e relativ bine. Daca i-ai facut mixt, eu te sfatuiesc sa il schimbi. Faci cum crezi, e doar un sfat :) 

Protectia componentelor din motor e mai importanta decat "nu papa uleiul"... sunt destule teste pe net/youtube care arata ca protectia motorului scade dupa aprox 15-20k. Plus ca uleiul se si contamineaza cu benzina si isi pierde din proprietati.

Fiecare face cum crede, dar producatorii au trecut la interval de schimb mai lung pt protectia mediului, atat. Nu exista alte motive logice/tehnice pt a tine uleiul multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi,  insa ma voi baza pe sugestiile computerului de bord, ale producatorilor consacrati de uleiului si informatii din surse de specialitate.

Spor la kilometri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/13/2020 at 11:42 AM, deenman said:

"Nu tine nici un ulei 25-30.000km nici macar ala de camion"

 

Aici te contrazic.AXR-ul din dotare a beneficiat in DE numai de schimb ulei la 2 ani sau 30tkm iar ultimul schimb a fost la mine-Castrol LL 5 w30 19000km fara completare,fara probleme,masina are 261tkm.In plus la camioane am schimbat uleiul la an sau 100tkm,actuala am un MAN 2015 cu 730tkm si nu necesita completare  intre schimburi!

Dar poate te referi la benzinare,la mine TSI urile toate au contaminat uleiul cu benzina,clar se cere schimbat  mai repede.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa Man-ul unde bagi 40 litri de ulei si lucreaza intre 1000 si 1500 de rotatii. Acolo este alta mancare de peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca discutia aici este despre TSI-uri... diesel (turisme) sau camioane au alt mod de exploatare. Dieselul (turisme) de exemplu se descurca lejer 30k km facuti extraurban. 

@razvancc Bineinteles ca alegerea este a ta si intotdeauna este bine sa fie facuta pe baza a studii individuale, nu dupa ce spun altii. Dar iti spun ca producatorii nu tin la buzunarul tau cand spun ca uleiul tine 30k si nici presa de specialitate. Ci totul se invarte in jurul mediului si poluarea acestuia. Un cunoscut a fost in Elvetia la reprezentanta VW/Audi sa schimbe uleiul in diferential si acestia l-au refuzat pe motiv ca nu au voie sa "arunce" un ulei care este "pe viata", astfel n-au vrut sa schimbe.

Acelasi lucru se aplica si uleiului de motor.. tehnologiile uleiurilor au evoluat, asa cum se discuta si aici, dar in functie de exploatarea autovehiculului nici un ulei nu poate proteja optim (asa cum spune si colegul @andrei0241) facand multi km in oras, mai ales la schimbarile bruste de temperatura rece-cald la drumurile scurte.

Eu nu spun doar pentru tine, pentru ca fiecare este liber sa faca ce vrea; spun in general, pentru ca sunt multi utilizatori care citesc, iar cine considera util sau nu ceea  ce spun, este evident alegerea fiecaruia :) 

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum vi se pare impunerea lui 0W30 pe TSI? La dealer nu iti mai pune ulei original 5W30, se pare

Ati sesizat vreo schimbare odata cu trecerea la 0w30?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici macar nu se mai fabrica 5w30 original,a fost inlocuit  cu 0w30.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 21.07.2020 at 22:03, catalinmiti a scris:

Ati sesizat vreo schimbare odata cu trecerea la 0w30?

Am pus eu cam de 500 de km, nu observ absolut nimic diferit. Sunetul e la fel, mersul motorului e la fel, eventual la consum dar pentru asta mai trebuie sa astept ceva vreme :) Nu ma astept sa consume, cu celalalt 5W-30 nu mi-a  consumat absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Specificatiile tehnice ale uleiurilor "originale" VW 504/507 - 5W30 si 0W30 se gasesc undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

la ultimul schimb de ulei am trecut de la interval flexibil la fix. Mi-au pus ulei “Castrol OE B 50501/50200”. Daca vreau sa-mi iau “de completare” ce ulei sa iau? Aveti idee ce ulei este (5w30 sau 5w40)?

la schimbul anterior, cand inca aveam LL aparea ca este 5w30, dar acuma nu mai apare pe factura.

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/12/2020 at 6:08 PM, BeciAcustic said:

Eu am 1.5 TSI cu GPF, cod DADA fabricatie 02/2019, a venit cu 5w30 din fabrica iar acum 2 saptamani am facut revizia la Constanta si mi-au pus Castrol 5w30. Din moment ce din fabrica a venit cu 5w30 nu vad de ce sa schimbi formula.

Când am cerut 1 l de rezerva când am receptionat mașina, mi-au spus ca in teorie ar fi trebuit sa vina cu 0w-20 însă nu au putut sa confirme 100 %. Plus ca nu aveau pe stoc original. Așa ca am fost de acord sa-mi facă schimb de ulei mobil 1 ESP formula 0w-20 norma 508.00, ca sa fiu sigur ca am de completat același tip de ulei. Zero costuri din partea mea. După primii 3200 km, nici un gram consumat. Ca și paranteza, aceiași mașina cu același motor însă cu ulei castrol LL 5w-30, a consumat cu 1 l mai mult benzina ca a mea( mers împreuna in CO, același regim de mers aprox 2000 km). Asta vis-a-vis de comentariile de mai sus ca și diferențe între cele 2 norme acceptate 504.00vs508.00. Amândoi am alimentat același tip de benzina OMV 100 plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie asa diferenta de consum de carburant intre cele 2 norme de ulei? Sau sa fie vorba de alti factori? Alte jante etc....

Mai confirma cineva ca 0w20 influenteaza consumul in minus de carburant fata de 5w30?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...sincer m-as indoi ca doar din diferenta de ulei ar iesi un consum mai scazut de carburant. Pot fi multi factori: incarcarea masinii (inclusiv modul cum sunt dispuse bagajele), presiunea in pneuri, “greutatea talpii” la accelerare (de exemplu unul din soferi poate accelera mai brusc si celalalt mai liniar), etc.

Modificat de Xman_ghio
Adaugiri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca ar fi o diferenta de consum, nu cred ca ar ajunge la 1 litru/100km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Xman_ghio said:

Salut!

la ultimul schimb de ulei am trecut de la interval flexibil la fix. Mi-au pus ulei “Castrol OE B 50501/50200”. Daca vreau sa-mi iau “de completare” ce ulei sa iau? Aveti idee ce ulei este (5w30 sau 5w40)?

la schimbul anterior, cand inca aveam LL aparea ca este 5w30, dar acuma nu mai apare pe factura.

Merci!

5W-30 si 5W-40 nu reprezinta norme. Tu ai trecut de la 504 (long life) la 501 (short drain). Ai nevoie de ulei de completare? Sau vrei doar sa fie? Eu nu cred ca am avut vreo masina la care sa completez vreodata (a se citi, completarea se face doar la cerere in bord, nu ca observam noi ca a scazut nivelul putin pe joja).

Iar ca sa iti raspund la intrebare, pe siteul oricarui producator de ulei preferat de tine (Castrol, Mobil, Ravenol, etc) intri si pui masina ta si iti va da variante atat pentru interval fix cat si pt interval extins. Si asa stii ce sa cumperi :) 

Castrol de exemplu ai urmatoarele variante pt 502/502: Castrol EDGE 0W-40 with TITANIUM FST™ sau Castrol EDGE 5W-40 with Fluid TITANIUM 

Bafta!

@io_tomcat e cam greu de crezut. Poate influenteaza consumul, dar nu cu 1L in 2000km. Diferenta e datorata altor factori externi, cum ziceau si alti colegi mai sus: jante, felul in care accelerezi, mers constant, frana de motor etc.

VW se lauda ca au trecut la noua norma pt a scadea consumul si a trece normele de poluare, dar nici chiar asa :) Stim ca nici consumurile date de producatori nu se regasesc in realitate, cred ca nici aici.

Dar daca este adevarat, atunci e wow :) 

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta e de la ulei, motorul invarte mai usor cu 0w20 vs 5w30.  consumul poate sa scada cu 0.5 % doar schimband producatori de ulei de aceasi clasa, dar sa folosesti clase diferite.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Xman_ghio said:

...sincer m-as indoi ca doar din diferenta de ulei ar iesi un consum mai scazut de carburant. Pot fi multi factori: incarcarea masinii (inclusiv modul cum sunt dispuse bagajele), presiunea in pneuri, “greutatea talpii” la accelerare (de exemplu unul din soferi poate accelera mai brusc si celalalt mai liniar), etc.

Eu doar am confirmat ca tipul de ulei, respectiv norma acestuia poate influența consumul de carburant. Eu alta explicație nu am găsit deoarece am mers in coloana(noaptea la dus cel puțin), destul de liniștiti, fără a fi nevoiți sa facem depasiri dese, fără talpa grea in concluzie. Avem același tip de jante pe 17, același anvelope(Pirelli) și am folosit același tip de carburant de la aceleași stații. Poate sa fi avut vreo 50 kg încărcare in plus fata de mine. Vorbim de Skoda Superb 1.5 TSI ACT DSG(motor DADA)ambele mașini, prietenul meu având aprox 25k la bord, iar eu in rodaj. El are in plus pachetul de drumuri grele(înaltata cu 1,5 cm parca) și o cutie slim thule deasupra, ceea ce ar mai putea influența. Mulți o sa spună ca datorită cutiei e diferența de consum însă din discuții și cu alți prieteni care au așa ceva, diferența de consum e de MAX 0,2 l/100km(excepții autostrada- in acest caz am avut 10-15% din drum autostrada ). Viteza medie de deplasare a fost in mare parte între 65 si 70 km/h de-a lungul excursiei. La dus, eu am avut consumul de 5,5 l/100 km iar el de 6,4 l/100km. La întors eu mi-am prelungit destinația/sejurul cu aprox 700 km astfel ca intr-un total 2700 km mi-a ieșit un consum mediu de 5,84 l/100 km. Prietenul meu in 2000 km a avut 6,8 l/100 km. Verificat și pompa/pompa, adică făcut plinul la plecare și refăcut la sosire. Mulțumit de consum in rodaj. In concluzie, eu cred ca cel puțin 0,5 l/100 km diferența de consum carburant se datorează tipului de ulei folosit in acest caz. E posibil sa ma înșel datorită cutiei deasupra care nu am luat-o in considerare inițial in comentariu. As fi curios sa aflu consumul altora cu aceleași mașini având ulei 5w-30 raportat cu 0w-20 la aceeași viteza medie de deplasare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 kg in plus si Thule deasupra  conteaza  mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, clar se schimba datele problemei. Cat despre consum, eu am 1.5TSI ACT(DADA) dar am discutat de consumuri de carburant pe topicul dedicat ceea ce te sfatuiesc si pe tine sa cauti si sa discutam acolo pentru ca aici suntem offtopic. Succes :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un coleg de forum care la prima revizie i-au bagat fara sa-l intrebe 5w30 si in masina avea 0w20.  Dupa maxim 1 saptamana a revenit la reprezentanta sa-i schimbe uleiul cu 0w20 pt ca ii crescuse consumul.  Dupa revenirea la 0w20 situatia a revenit la normal.

Probati si vedeti. Daca pentru voi este important consumul, atunci folositi roti mai mici, capace la roti, elemente de aerodinamica pe sub masina  (scuturi extra la brate si tunelul median) si benzina care favorizeaza consumul. 0w20 scoate consumuri mai mici, mai ales unde pornesti mult de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am schimbat uleiul acum o saptamana la 40000 km (Odo, nu 40k de la ultimul schimb) si am trecut la 0W-30 original VAG venind de pe Mobil1 5W-30. Apropo, 5W-30 nu se mai poate cumpara original VAG fiind inlocuit de 0W-30.

 

Primele impresii dupa 500 km (oras si DN):

 

- pornire usoara la rece, motor fara vibratii sesizabile dupa ce ajunge la temperatura optima de functionare. Evident, fara erori, martori aprinsi, etc. Foarte multumit de acest aspect. O idee mai bine decat 5W Mobil1.

 

Mai putin placut si am observat asta din primii km:

 

- consum mai mare in mers, cu aprox 0.7 l %. Initial am zis ca de la zloata si vantul de afara, ca frig era si pana acum dar ..

- consum mai mare la relanti (cu toti consumatorii aditionali opriti), cu Mobil 1 ajunsesem la 0.3-0.4 l/h si acum nu scade sub 0.6-0.7 l/h.

 

Motor 1.4, 150, M6, CZDA. Folosesc aceiasi benzina Socar 95 de peste 5000 km.

 

Mi se pare ciudat comportamentul. Revin cu impresii dupa mai multi km. Daca aveti posibilitatea, mai amanati trecerea si ramaneti la marca ce o folositi deja mai ales daca sunteti multumiti.

 

PS1. Nu am fost fortat de dealer sa trec la OW, puteam sa aleg linistit intre 5W Mobil1 si o alta marca de ulei (cred ca Valvoline). Am zis doar sa incerc si ceva OEM.

PS2. Am descris ce am observat la motorul meu. Nu stiu cum se comporta OW pe alte motoare TSI sau TDI.

 

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu noul ulei 0W 30 pe care îl folosește VW de la Shell, consumul de carburant crește. Am mai folosit in trecut uleiul de la Shell, dar am crezut ca au îmbunătățit formula de cand e uleiul original al VW, dar din păcate are același comportament, crește consumul cu pana la 0.7 l/100 km. In rest e un ulei silențios, mai ales la rece. Până acum am folosit uleiul original (cu excepțiaexperimentului cu Shell) dar cred ca am sa trec iar la Castrol (care era uleiul original al VW ) sau la noul Mobil 1 0W 30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aveau la dealer Mobil1 0W-30 doar 5W. Cred ca nu a ajuns pe canalele oficiale la noi, nu stiu ce sa zic. Brady sunt destul de flexibili si te lasa sa alegi dintre 3 uleiuri. Trebuie doar sa le zici din timp sa le aduca, altfel au mai mult OEM la sediu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!