Jump to content

Topic pentru probleme la care nu gasiti rezolvare in cadrul sectiunii


BLiTZ
 Share

Postare recomandată

 Am un fel de huruit bataie intermitent, la relanti. Vine dinspre motor dar nu se aude tot timpul.
Motorul trage ok, ambreiajul e nou,distributia la fel, uleiul nou...singurul lucru neschimbat si pe care il banuiesc e rola intinzatoare de servicii( alternator). Asta e cam 160-200 de ron.
Nu sunt sigur...poate aveti si voi alte pareri...

Intrebarea e...daca ar fi asta, ce se intampla daca merg cu aceasta rola...daca e pe duca? Nici nu stiu daca sa ma duc la service, mai ales ca nu se aude mereu...si e posibil ca la service sa nu se audabiggrin.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate cureaua de accesorii....daca se va face liniste, inseamna ca rola intinzatoare este problema.

Se blocheaza rulmentul....si se va rupe cureaua de accesorii...

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu faci o înregistrare să o pui aici?

Dacă se gripează rola....cine ştie, în cel mai fericit caz sare cureaua  şi cade, în cel mai nefericit poate ajunge pe la distribuţie şi nu mai zic mai departe. Ştiu că distribuţia are apărătoare, dar la viteza cu care se învârte cureaua aia nu poţi să-ţi dai seama ce rupe/sparge pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude ca si cum ar atinge fier pe fier, mai degraba cand polizezi. 2 secunde, pauza, 2 secunde pauza, asta cand se aude. Poate are joc rola. Nu?

O sa incerc sa fac asta,  problema e, cum am zis si mai devreme, e ca nu face tot timpul. Face intermitent cand face, o data si nu mereu. Cand am oprit masina in fata blocului, nu se mai auzea deloc, am deschis capota-nimic. L-am oprit/pornit...tot nimic. Mi se pare ca s-a oprit din facut, in momentul in care i-am dat turatie peste 3000-3500.

Modificat de Sudsemnatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Examinează atent zona şi vezi de unde vine pentru că s-ar putea să fie şi de la rola alternatorului. Eu am păţit faza asta numai că la mine mai degrabă scârţâia (aşa mi se părea mie), am zis că este cureaua şi când m-am uitat mai bine se deplasase rola spre carcasa alternatorului şi poliza din ea. La un moment dat dăduse nişte semne (un ţăcănit metalic aleator la ralanti), nu am putut identifica sursa şi au încetat. Când au revenit au apărut cum am scris mai sus la turaţii joase de obicei. Să te uiţi atent pentru că oricum este foarte mică distanţa între rolă şi carcasă. Dacă este aşa trebuie schimbată rola de urgenţă.

Dacă sunetul vine de la rola presoare atunci are început de gripaj, a se citi început de sfârşit, deci  la doctor cu ea că nu ştii cât mai ţine. Foloseşte un futun pe post de stetoscop pentru a determina sursa zgomotului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fiu maine mai atent la zgomot, dar parca asa se auzea ..de polizare, ca la tine. Daca tot insista, ma duc vineri cu ea la service sa schimbe rola de alternator. Sau daca e altceva..o sa vad la fata locului. Vad ca o fulie alternator e cam 170 de ron,, rola intinzator tot cam atat, Or fi ambele?

 

D c spui de urgenta? Ce se poate intampla asa rau? 

Modificat de Sudsemnatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur dar cred că se strică axul de la alternator şi alternatorul este o piesă scumpă (nou este vreo 1600 lei cu piesa la schimb). Dacă schimbi să pui role Ina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata nu s-a auzit deloc, seara f putin. Am verificat fulia si pare in regula, rola pare putin obosita. Cred ca ma duc saptamana viitoarre sa o schimb, mai urmaresc sa vad zgomotul. Are ceva daca mai merg cu ea, sa zicem 1000-2000 de km, am un drum lung de facut.

 

Aveti idee cat costa manopera pentru inlocuire rola intinzatoare?

Modificat de Sudsemnatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de spus. La mine a avut o pauză de vreo 2 luni şi a revenit în forţă :10[1]: . Dacă ai drum lung eu zic să rezolvi problema, nu durează mult şi mergi şi tu relaxat :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am dus-o, cica nu are nimic rola/fulia...era ceva praf/pietricele pe la curea. Au curatat-o si cica e ok, ma duc mai tarziu sa o iau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua şi bine v-am găsit!

Vă citesc de mai mult timp, de când am Skoda Fabia din semnătură dar acum sunt aici pentru o problemă. Fiind pe roşu cu benzina, am scos cam un litru jumătate din Dacie, cu care nu am mai mers din toamnă, şi am pus-o în skodă. Am mers cam 10 km, după care, la o plecare din parcare a început să scoată un zgomot puternic, ca şi când s-ar fi spart toba de eşapament. M-am uitat sub maşină şi era clar că nu este de la tobă ci de la motor. M-am gândit că e de la benzină şi i-am făcut plinul în ideea ca noul carburant să-l dilueze pe cel vechi. Totuşi, zgomotul a persistat şi după alţi 10 km făcuţi cu rezervorul plin. Mă gândesc că în cei aproximativ 20 km parcurşi cu benzina (alterată?) veche aceasta ar fi trebuit să se consume. Singura veste bună pe care o am este că nu mi s-a aprins niciun martor în bord. Ce am făcut, ce s-a întâmplat cu maşina, ce trebuie să fac? Peste două zile trebuie să fac un drum mai lung şi sunt tare îngrijorat. Cu stimă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai ridicat capota sa vezi de unde vine mai exact acel zgomot? Ce fel de zgomot e? bataie, metalic, etc.

Daca zici ca e un zgomot ca de esapament ridica capota si verfica si galeria de evacuare si catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, capota nu am ridicat-o.

Am să verific şi revin cu observaţia despre sursa zgomotului. Ce şi cum verific la catalizator? (Nu sunt priceput la skoda, până acum am avut o Dacie din 1980 şi acolo toate erau mai „schematice”)

 

Am fost şi am verificat, dar nu pot identifica sursa zgomotului. E „din motor”. Un zgomot de motor mai accentuat care creşte puternic atunci când accelerez. 

Modificat de ovidius max
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit şi se pare că pe aici mă încadrez şi eu. Din păcate acum am umplut maşina cu benzină de 95 tocmai pentru a o dilua la maxim pe cea veche. Până ajung la altă benzină - şi la service - oare nu ajută un aditiv băgat în benzină?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti plin baga un aditiv cu 50% mai mult decat scrie sa ridici putin cifra octanica sa curete  sistemul de alimentare si injectia ,dupa aceea vezi ce e de facut,daca trebuie sa mergi la mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, aşa am să fac, după care vă ţin la curent. Mulţumesc tuturor de răspunsuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvare si mai apropiata de asteptari la postul 380, in problema volanului moale.

Am omis sa precizez ca, inainte de a echilibra rotile, am fortat directia masinii incercand sa urc rotile dreapta fata pe carosabil (denivelat-inaltat fata de marginea drumului), printr-o manevra brusca a volanului la viteza mare.

S-a auzit un zgomot puternic, insa simptomele de moliciune nu au aparut imediat, ceea ce m-a derutat. La service, mi-a strans ceva la bieleta (asa mi-a zis mecanicul, nu mai retin detaliile), dar cred ca 

socul a avariat ceva in caseta de directie.

Vineri am schimbat caseta de directie, rezultatele sunt multumitoare. Volanul nu este la fel de "force feedback", dar e mult mai sigur fata de anterior. Problema ce a condus la schimbarea casetei a fost o pierdere de lichid, dar sunt multumit de

"pagubele colaterale" aparute in urma inlocuirii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezolvarea la problema descrisă în postarea 1086. Am dus masina în service (GTI http://vwforum.ro/topic/68635-service-iasi-votati/page-3, recomand) si băieţii de acolo mi-au găsit un racord flexibil (între galerie şi ţeava care merge la tobă) rupt. Aşadar nicio legătură cu benzina veche, prilej cu care mi-am reamintit lecţia învăţată în facultate şi mereu uitată: faptul că două evenimente sunt consecutive, nu înseamnă că sunt şi corelate. Sărbători Fericite! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa rezolvat rapid.

 

Am si eu o intrebare, defapt 2-3:

1. La fabia cu se face unghiul de cadere? adica pe ce pui "mana" ca sa modifici respectivul unghi?

2. La fel paralelismul rotilor se poate regla de undeva?

3. Intampin momente cand apas pe volan si glaxonul incepe dupa cateva secunde, sau cand apas si nimic si tin apasat si incepe dintro data de ma sperie, uneori merge normal alteori face figuri. Eu ma gandeam la banda aia care e in volan dar unii imi zic ca atunci imi dadea eroare si airbagu.

Ce sa fie? Din moment ce uneori merge si alteori nu merge? Daca ar fi intrat apa la el nu isi mai revine? in sensul ca de vreo 2 sapt nu a mai plouat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Dupa manual nu poti regla unghiul de cadere. Practic, il poti regla foarte putin din cele 3 suruburi ce tin pivotul in bascula. La mine a fost reglat cam cu 6' ( 6 minute; ai grade, minute, secunde la unghiuri, un grad = 60 de minute si un minut e 60 de secunde)

 

2.Prin paralelism cred ca te referi la convergenta. Asta e singura care se poate regla ( dupa manual). Reglezi din bieletele de directie.

 

3. In spatele volanului mai sunt niste contacte pentru claxon ( scoti airbagul si ar trebui sa le vezi), poate este de la ele daca nu este de la panglica aceea.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Deci unghiul de cadere nu se poate regla foarte mult...dar cu 1O(grad?) sau 2O(grade?) se poate regla?

 

2.Nu la convergenta ci la paralelism ma refer ca rotile dupa acelasi ax sa fie paralele intre ele. De exemplu daca ai linia alba de la semafor cand treci peste ea si roata din stanga fata trece prima si apoi roata din dreapta fata cica aia se cheama ca rotile nu e paralele, altfel spus ca nu calca deodata (citiat dupa mecanicii si inginerii de pe plaiurile mioritice).

 

3.Am inteles, voi cauta pe forum cum se desface sa pot verifica ce e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai in poza "unghiurile" de la roti( e luata tot de pe forum).

 

Unghiul de cadere ti-am spus cat de putin il poti regla -cateva grade , daca desfaci cele trei suruburi ce tin pivotul in bascula        ( dupa manual nu ai putea). Prin manual mai spune ca il poti centra ( sa fie egal pe ambele parti) doar daca misti stanga-dreapta tot ansamblul motor-cutie viteze.

 

Unghiul de convergenta il reglezi din bieletele de directie. ( dupa manual singurul pe care il poti regla).

 

Unghiul de fuga se modifica daca ceva nu e montat bine ( pivot, bascula etc; asa zice manualul)  sau e stramb ceva din diferite motive.

 

La treaba cu volanul as face cam asa : as scoate minusul de la baterie - ca sa fiu sigur- as pune contactul, as invarti volanul 900 la stanga si in spatele lui , cu o surubelnita plata l-as scoate din clema ( este o gaura acolo). Aceeasi operatiune pentru partea dreapta.

 

As scoate conectorul pentru airbag si apoi as scoate cele 2 suruburi ce tin suportul de airbag si claxon ( iti trebuie un torx). Apoi as vedea ce are si ce nu are acel suport ce contine si contacele pentru claxon

post-70532-0-23884600-1367393816_thumb.j

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc mult pentru explicatii.

Dupa ce saptamana trecuta facusem doar o verificare cu cauciurile vechi pe fata (cel din stanga era ros pe interior) azi am schimbat cauciurile si am mers sa fac geometria.

Diferente prea mari nu mi se par, cel putin la unghiul de cadere cam la fel, la cel de fuga se vede o diferente intre stanga si dreapta dar cel de acolo a zis ca e in target. Au umblat ei pe acolo pe sub masina, au destrans, au strans. Nu am apucat sa verific calumea inca dar prima impresie e ca nu mai trage dreapta cu atata patos ca inainte.

 

Mai jos aveti 2 imagini, prima cu verificarea de sapt. trecuta, a 2-a cu reglajul de azi. Cu verde am incojurat unghiul de cadere la ax fata si cu albastru la ax spate. In a 2-a imagine prima e puntea spate si a2-a e puntea fata, cica e greseala de tiparire.

O parere?

 

P.S: Daca la viteze peste 100km/h simt un tremurici in volan trebuie sa  echilibrez rotile din nou? Chiar daca au fost echilibrate saptamana trecuta?

Merg diseara sa testez si vreau sa stiu ce fac.

Multumesc anticipat.

post-87483-0-54106000-1367504675_thumb.j

post-87483-0-46019000-1367504687_thumb.j

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima poza nu se vede nimic.

 

La unghiurile de cadere si fuga, diferenta maxima intre roti poate fi 30' . Daca este in specificati si diferenta intre roti este sub 30' este bine

 

La cadere pe fata esti la limita . Trebuie sa fie intre -0o 58' si 0o   02'. Asta in caz ca nu ai pachetul de drumuri grele.

 

Schimba cauciucurile de pe puntea fata cu cele de pe spate si vezi daca mai vibreaza. Cauciucurile sunt montate bine ? Unele mai au si sens de rotatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!