Jump to content

Fabia 1.9 SDI


horgarban
 Share

Postare recomandată

Sorry ... era invers .... prima data se aprinde fata si apoi spatele. Mai incurca omu' fata cu spatele cateodata. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • horgarban

    18

  • mihai73

    9

  • lupo_bv

    9

  • mlau

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Domnilor, sunteti cam offtopic! Aici este topicul despre Fabia 1.9 SDI!

Ultimele posturi offtopic se sterg sau se muta la Tuning Fabia. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Am o nelamurire legata de cum trebuie sa te comporti cu motorul acesta (Fabia 1.9 SDI). Mai precis, cum se schimba vitezele (la ce turatii), iar in rodaj care ar trebui sa fie regimul de functionare.

Am cautat la topicul despre diesel si TDI, dar acolo erau numai cu TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune compu de bord pe consum instantaneu si vezi singur,in fct de consum,cand e optim sa schimbi vitezele.Asta ca sa-ti adaptezi stilul tau de condus pt un consum optim.In trafic nu prea are rost sa o duci peste 3200,creste mult consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ar fi interesat o astfel de opinie astfel incat motorul sa nu aiba de suferit. Indiferent de consum.

am inteles ca o situatie e cu motorul rece si alta dupa ce se incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatiile ...... schimb la maxim 2000 cu motorul rece, iar dupa ce s-a incalzit ..... poti sa te duci si la 4000. Cel mai interesant punct de schimbare a treptei de viteza mi s-a parut pe la 2500 -2700 rpm. Zgomot/consum instantaneu. La nevoie ... te duci si la 4000 cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Turatiile ...... schimb la maxim 2000 cu motorul rece, iar dupa ce s-a incalzit ..... poti sa te duci si la 4000. Cel mai interesant punct de schimbare a treptei de viteza mi s-a parut pe la 2500 -2700 rpm. Zgomot/consum instantaneu. La nevoie ... te duci si la 4000 cu ea.

Azi am facut primii km cu ea si fara sa mai tin minte ce ai scris aici, schimbarea vitezelor la 2500 - 2700 e optima.

Iar consumul mediu, la o viteza medie de ... 12 km/h, a fost 8.9 l/100km.

Btw, de unde alimentezi de obicei? Ai folosit motorina Alpine de la Petrom?

Nu mai da QUOTE la mesajul anterior ! Se foloseste QUOTE doar daca postul la care te referi nu este ultimul din topic... Multumesc pentru intelegere !

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum folosesc numai de la MOL si din cand in cand OMV. Asta pt ca am 2 statii MOL in imprejurimi si mi-e peste mana sa merg 2 km ca sa alimentez de la OMV sau Petrom..v. Pana acum, no problems ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si iarna ce folosesti? (ma refer la temperaturi sub -10 grd.).

Sper ca nu vorbesc prostii, dar stiu ca motorina are probleme cu temperaturile scazute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti incerca sa bagi iarna un aditiv pt motorina.E in jur de 15 ron.Sau sa pui alpine de la petrom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Problema MARE motor fabia 1.9 sdi

Am masina de un an jumate, second, ii fac schimbu de filtre (ulei, motorina, aer, habitaclu) la 10k, motorina doar din mol de cand am luato, porneste la sfert indiferent de temperatura. Toate ROZ pana acum, doar ca de 2 saptamani am problema cu motorul, o pornesc, indiferent rece/cald, si incepe, cateodata scoate ceva fum albastrui, de ulei, alta data nu, cateodata sta la relantiu frumos, altadata da sa moara, tot tremura, indiferent de situatie, daca vreau sa plec cu ea de pe loc, se tot balbaie pana in 2000 de ture, nu merge rotund, da in bot si o ia brusc dintr-o data, peste 2000 merge ca unsa.

Am crezut ca am descoperit beleaua, un senzor de temperatura a aerului aspirat in motor cu 2 pini, aflat pe carcasa filtrului de aer. Am pornit intr-o zi motoru, nu vroia sa stea la relantiu, iar incepuse sa scoata fum si i-am luat mufele la rand, cand am ajuns la senzoru asta si i-am scos mufa, si-a dat drumu motoru. Ce e curios ca nu mai face figuri pana in 2000 de ture, nu mai scoate fum, nu mai tremura nici in sarcina nici la liber, problema e ca nu mai are nici atata vlaga in ea ca si cu senzoru pus.

Am fost la diagnoza cu ea si inafara de o simpla eroare ca i-am scos mufa si am bagato la loc nu a iesit.

Am uitat sa mentionez, am schimbat senzoru de pe masina, cu altul, second, la fel, apoi am luat unul nou, aceeasi poveste. NU E DE LA SENZOR!!!

Nu imi explic cum nu gasesc astia nimic din moment ce ii scot mufa si merge impecabil si cand o bag la loc il ia dracu. Toti ma iau ca e problema de mecanica, deaia nu le arata pe laptop, NU e de mecanica, daca era asa, mergea prost motoru si fara senzor.

Nu am debitmetru, nu am turbo, nu am pompa imersata in rezervor.

VA ROG EU MULT DACA ATI MAI AUZIT DE CINEVA CU ACEEASI PROBLEMA, UN ID, UN NR., UN MAIL, ORICE.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat o readaptare a clapetei de acceleratie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mlau ai curatat vreodata egr-ul?

Lasa senzorul ala in pace nu tot ii scoate mufa, este nou...gata nu este de acolo problema.

Ca idee:

Priveste cu atentie si pozele:

post-25544-0-86389100-1357384582_thumb.j

post-25544-0-17249000-1357384630_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am incercat cu clapeta de acceleratie, si egr-ul merg sa il curat luni, da in mod normal, daca era sa fie egr-ul infundat, nu trebuia sa faca la fel si cu senzoru legat si fara el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă următoarea chestie: scoate furtunaşul de la valva EGR şi astupă-l cu un şurub şi apoi dă-i cu bandă izolatoare să fie etanşat bine. Dacă maşina merge bine aşa atunci este o problemă de EGR şi va trebui să cureţi valva EGR, clapeta de pe admisie aer, poate şi valva N18, să verifici furtunaşele de vacuum şi nu în ultimul rând să cureţi galeria de admisie.

Nu-ţi fie teamă că mergi cu şurubul ăla acolo, nu păţeşte nimic maşina doar că nu mai intră gaze în admisie.

Chestia cu senzorul este că atunci când scoţi mufa se injectează probabil mai multă motorină şi de asta merge mai bine.

Încearcă faza cu şurubul şi zi aici cum se manifestă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cu curatatu, am fost acum, am curatat si egr si clapeta de admisie, si am gasit problema, din clapeta de pe galeria de admisie ii totu, nu a fost muradara, doar putina calamina a avut pe ea dar scartaia, si la un moment dat, daca o iei cu incetu sa o misti cu degetu, ramane blocata intr-o pozitie si tinand cont de faptu ca la motorasu ce o actioneaza ajunge curent putin (aprox. 1,7v la relantiu,putin deschisa, si 2,8v cu pedala la jumate), nu face fata sa o deschida treptat, lin, cum calci pedala, doar cand te duci cu pedala tare si ajunge curent mult in motorasu ei, atunci sare peste piedica aia si isi da drumu. Ideea e in felu urmator, cu senzoru de temperatura legat, pozitia clapetei la relantiu e doar putin deschis, ea deschizandu-se treptat in functie de cum calci pedala, cu senzoru scos, clapeta sta deschisa la maxim indiferent de turatia motorului si de pozitia pedalei. Un corp clapet nou am inteles ca e in jur de 1200 ron, poate gasesc second, bun, daca nu, solutia cea mai simpla si ieftina , fara senzor, cu clapeta deschisa de tot. Mentionez ca clapeta mea sa dus de la faptu ca am avut capacu la filtru spart si tragea aer dinainte de filtru, cu impuritati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza este că unde ai fost să faci diagnoza sunt cu pluta, diagnoză nu înseamnă numai că citesc/şterg codurile de eroare

Dă clapeta jos de pe maşină să o poţi curaţa temeinic, pune-o la loc şi apoi mergi la cineva cu vagcom şi zii să facă un output test şi în felul ăsta o să vezi cum funcţionează clapeta.

În ataşament ai orientativ cam ce trebuie să se întâmple.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind discutiile din ultima pagina as avea si eu cateva intrebari:

1.Motorul 1.9 SDI sau motoarele SDI nu au debimetru? nu am cascat prea tare ochii dar eu credeam ca mufa care intra in carcasa filtrului de aer e de la debimetru, acuma sa inteleg ca ala e defapt sezor temperatura aer admisie?

2. Motoarele SDI ce fel de pompa au in rezervor? Cum functioneaza pompa imersata din rezervor si pe ce motoare a fost pusa?

3.Dimensiunea clapetei de acceleratie e aceeasi la 1.9SDI si la 2.0SDI? Daca la 2.0 e mai mare potriveste si ajuta la 1.9?

lupo_bv la tine cum e clapeta(dimensiune), din cate stiu eu 1.7SDI e identic cu 1.9SDI diferenta fiind doar la internele motorului, ori pistoane mai scurte ori alt ax cu came, nu mai stiu exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când ajung acasă mă uit şi la 1.9sdi (să ştii că diferă destul de multe chestii), la mine nu are debitmetru ci numai senzor temperatură şi nu are pompă în rezervor (trage pompa de injecţii).

Iar clapeta nu cred că se potriveşte deloc pentru că a mea nu are motoraş, funcţionează pe principiul total închis, total deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au debitmetru, au un ansamblu ce contine si senzorul de temperatura si senzorul de presiune pe galeria de admisie

Edit: ce am spus mai sus este valabil pentru codul de motor awy.

pentru codul de motor asy am vazut decat senzor de temperatura ; nu au debitmetru sau senzor de presiune

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin: este valabil ce am spus mai sus: fără pompă combustibil, fără debitmetru şi clapetă total diferită

La ASY clapeta aia se mai numeşte şi V157 şi cei care aveţi probleme cu ea ar trebui să o daţi jos de pe maşină, să îi desfaceţi capacul şi să o curăţaţi sau să vedeţi care este starea pe acolo.

Aici se vede cam cum arată

http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/58985-help-p3103-v157-motor-intake-manifold-flap-egr-valve-how-do-i-solve-4.html#post1149539

Dacă este numai de curăţat şi nimic defect pe acolo, nu pare a fi mare scofală, cu un spray de contacte şi puţin ulei de mecanisme fine aţi rezolvat problema. Am curăţat un corp clapetă de AEE care arăta asemănător şi nu a fost nimic greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da omu dar la mine capacu de la clapeta aia este capsat, daca il desfac trebuie sa il lipesc la loc sau merge cu un silicon bun? Ar fi o idee buna sa ii curat mecanismu in interior, m-am gandit si eu la asta, da mi frica poate nu il mai fac la loc, practic la mine inauntru la rotite cred ca e problema, am dat jos corpul cu totu si i-am dat cu ulei fin, da din partea dinspre clapeta, la incheieturi, acolo unde intra axu in carcasa, inainte scartaia un pic, dupa ce l-am uns nu mai, dar am miscat clapeta cursa completa dintr-un capat in altu(inchis-deschis) si se simt incet 2 piedici, ramane blocat putin, si tinand cont ca acolo ajunge voltaj mic, nu poate sa treaca usor peste piedica si de aceea mie nu mi se tureaza, cateodata.Un corp nou e destul de scump si daca e sa iau in considerare unul second....cine stie ce iau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La faza cu desfăcutul nu ştiu ce sfat să-ţi dau astfel încât să nu strici.....este o problemă de imaginaţie şi asumare a riscului.

Aşa şi la mine valva N18 este capsată, dar am tăiat cu o pilă colierul ăla, am curăţat-o şi apoi peste colerul original am strâns un colier cu şurub, merge foarte bine de aproape un an.

Pune şi tu o poză să vedem cum arată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ii fac maine o poza, dar la mine capacu e dreptunghiular, nu ar merge cu colieru, dar cred ca ar merge cu un silicon bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!