Jump to content

Fabia 1.9 SDI


horgarban
 Share

Postare recomandată

Cum se comporta motoarele 1.9 Sdi de pe fabia?

Poate sa spuna cineva daca a avut probleme cu el mai ales iarna.

Daca a avut cum s-au remediat si etc......

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • horgarban

    18

  • mihai73

    9

  • lupo_bv

    9

  • keluboss

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut Horatiu. Vad ca ai gasit forumul :P

Din cate stiu eu (daca e cine cred eu) nu are probleme cu masina. Ba chiar e foarte multumit de ea. Dar vrea sa stie si parerile altor posesori despre motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

Intr-adevar, nu am probleme cu masina, dar vreau sa aud parerile altor posesori de sdi-uri ce bantuie pe acest forum.

de 2 ori :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SDI este cel mai fiabil motor diesel al casei VAG, intretinut cu grija trece de 500.000km fara reparatii majore. Probleme iarna la pornire nu au de ce sa apara atat timp cat alimentezi cu motorina de calitate, ai filtrul de motorina in regula si bujiile in stare de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se intampla, eu sunt un impatimit al diesel-lui si caroseriei break.

Am avut pana acum 1 saptamana un vw passat break din 1982, 1,6 diesel.

L-am luat in 1991 din germanica la 340.000 km, cu 1000 marci, i-am facut o segmentare si i-am schimbat duzele si am mai facut in romanica cu el inca 270.000 km. Nu am schimbat setul motor. M-a dus batrinica 600.000 km fara nici o problema majora.

As fi vrut sa stiu daca a avut cineva probleme cu acest motor (evident nu datorita exploatarii necorespunzatoare), ce ulei pune in el, cand a schimbat duzele, bujiile, etc.

Multumesc de interesul acordat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

chiar nu are nimeni motor 1.9 sdi pe masina?

sau sunt atat de bune ca nu e nimic de spus despre ele.

Se cam apropie revizia de 45000 km si as vrea sa stiu ce se schimba.

Am auzit de la colegi de servici ca s-ar schimba discurile de frana, placutele si sabotii, plus lichidul de frana. Cica in jur de 8-9 mil. mor daca e asa, fac credit suplimentar la banca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile, placutele si sabotii se schimba daca sunt uzate. Lichidul de frana se schimba la 2 ani (fara limita de km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, discurile nu ai de ce sa le schimbi, si nici placutele! Doar daca sunt uzate... dar nu prea cred! La ultima intalnire de la Brasov, a fost un prieten cu Fabia SDI si a fost singura masina care nu a avut nici o eroare inregistrata in computerul de bord. Cred ca e un motor foarte fiabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit la service azi (B.T.) pt ca trebuie sa fac schimbul de ulei.

(am convenit la 10000 km uleiul si la 15000km revizia.).

Fiind primul schimb de ulei la mine, baietii mi-au zis sa iau ulei Aral High Tronic 5W40, ca este printre putinele uleiuri ce se gasesc la noi, facute in germanica. I-am intrebat de Castrol 10W40 Magnatec 3 sau 5W40 TXT Softec. Raspunsul a fost sec "pe pielea dvs, ca am mai avut probleme la 2 sdi-uri si un tdi cu Castrol 5w40 si nu il mai recomandam". Am fost la Selgros si intr-adevar pe Aral scrie Made in Germany, iar pe Castrol Made by Castol sau Made in E.U. under Castrol supervision sau cam asa ceva. Ce sa mai cred acum?

Sa pun Aral? Oricum este recomandat de VWAG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era si 0w40 dar am impresia ca era in jur de 800.000 lei litrul, si la 5 litri ieseam in jur de 4.000.000 numai uleiul.

Oricum am ajuns inca o data la concluzia

"cititi cu atentie eticheta sau prospectul inainte de cumparare"

cred ca ma dus luni sa iau Aral 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aral 0W40 am gasit cu 650.000 lei /l si Mobil 1 0W40 cu 500.000 lei ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost azi si am luat ulei aral 5w40 la 340.000/l

si filtru ulei mann 380.000

m-am programat joi la schimb. va povestesc atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi la schimb ulei.

Cel de la receptie era mirat ca de ce nu fac acum si revizia, dar l-am convins ca nu e necesar, intrucat am numai uleiul de schimbat.

Dupa o oarecare asteptare, mi-a bagat masina pe rampa.

cu 150k la mecanic, in afara de schimbat ulei si filtru, mi-a verificat daca sunt stranse bine scuturile longitudinale, mi-a suflat filtrul de aer si de polen, a verificat pivotii, suruburile de la punti, frane, etc.

Apoi a conectat-0 la VAS si a verificat toate functiile. Nu a avut nici un cod de eroare pe nicaieri. Asta a durat cam 0.5h.

Cost numai schimb ulei ~ 400.000lei

Mi-a zis ca pot sa vin la 10.000 km sa schimb uleiul si sa fac si revizia (filtru aer,polen,motorina).

Dupa schimb parca merge mai frumos motorul. se aude mai placut "rontaitul".

cred ca nu e rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand uleiul este nou pare sa mearga altfel motorul. Inainte n-as fi crezut nici in ruptul capului ... insa mai multzi am observat-o din proprie experientza pe mai multe mashini. Este vorba de fabii pe benzina si de ulei Aral 5w40.

Legat de intalnirea de la brasov trebuie sa spunem ca nici celelalte participante nu aveau probleme scanate la motor. aveau probleme la alte subansambluri cum ar fi, senzori de temp, senzori lamba si potentziometre pedale de acceleratzie. Potentziometrele s-ar putea sa nu fie de fapt erori ci lipsuri de functzionare, intrucat toate mashinile de acelasi tip au avut aceleasi probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am inteles ca nu fizic motorul a avut probleme, dar un amarat de senzor iti poate da peste cap functionarea si te uti la el ca la .........

Eu de asta sunt interesat daca au aparut astfel de probleme de functionare a unor componente auxiliare motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Eu sunt f multumit de motorul 1,9 l SDI AQM 68 CP pe golf IV model 2001. A pornit mereu la sfert de cheie, in conditiile iernilor friguroase de la Brasov (au fost si -28 de grade acum cateva saptamani) si a faptului ca o tin in fata blocului. Am schimbat uleiul saptamana trecuta la TESS si la scanare nu a afisat nici o eroare. Am folosit ulei esso semisintetic dupa care am trecut pe halovine 5W40 sintetic. Intr-adevar, am constatat si eu ca atunci cand e uleiul nou, masina merge altfel. Per ansamblu, parerea mea este ca e un motor foarte fiabil, are un cuplu motor bun iar consumul este extraordinar. Masina, cu o masa de 1264 kg se misca destul de bine, se comporta excelent la drum lung si daca sti sa folosesti avantajele unui cuplu motor foarte bun si a unei cutii de viteze bine etajate, poti sa faci minuni cu ea. Recomand motorul cu caldura. As mentiona si faptul ca flotele multor firme din vest il folosesc, pentru fiablilitatea sa, iar in cazul unei achizitii SH este bine de luat in calcul ca masinile de firma cu fost intretinute corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna ziua la toata lumea.De 2 zile am pe langa masina mea si o Skoda Fabia 1.9 SDI de care sunt foarte multumit.E argintie are clima,geamuri electrice,central si mai departe nu stiu nimic despre ea.....e din 2003 si are 50.000km si merge "gratis" pana acuma adica consuma undeva la 5 litrii la suta dupa cum am mers eu cu ea 100km combinati afara/oras.Cum aflu daca are ABS?Cine poate sa imi dea mai multe detalii despre acest tip de motor ai raman dator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sub capota, in partea stanga, spre habitaclu, putin in jos. Este Modulul ABS. Daca il ai se aprinde la punerea contactului se aprinde martorul ABS si apoi se stinge. Daca nu il ai nu are ce sa se aprinda.

Fa o alta incercare. Pe un drum liber cu aderenta scazuta ( nisip, apa, etc) pune o frana brusca. Daca se blocheaza rotile nu ai ABS. Daca ai ABS, se aude un carait si il simti in pedala de frana (o vibratie care iti da pedala inapoi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are ptr ca nu se aprinde martorul de bord (ABS) dar in rest super jucaria pana acum am facut 200 km mai mult in oras si computerul de bord pe pozitia 2 nu a aratat un consum mediu mai mare de 5.1l/100km deci cam 150.000 lei la 100km zic eu mai ieftin decat transportul in comun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca e o alegere super pentru deplasarea in oras. Eu sunt f multumit si la deplasarea in afara localiotatilor, pt ca nu sunt vitezoman, iar sa faci un drum de 1700 km, cu un consum de numai 4.9% (84 litri zice BC-ul fata de aprox 86 litri cat am alimentat eu) cu clima pornita pe 80% din drum, chiar mi se pare economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare lume!!--

Am vazut, ca initial ai cerut informatii despre skoda fabia 1,9 sdi si dealtfel dupa cate am citit eu si detii una.

Eu am skoda fabia 1,9 sdi 2001,am facut cu ea 130.000 km masina merge impecabil,nu am avut niciodata probleme cu frigul a pornit iarna ,indiferent cat de frig era afara,la prima cheie,consumul super bun,chiar si acum nu mananca mai mult de 5,4% in oras si pe autostrada Buc-PIt cu o viteza medie de 110 km/h un consum de 4,3-4,5 %.

Vara asta am pus pe ea cateva articole de tuning si cred ca arata super bine--o sa va tin la curent cu noutati :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ma faci curios. In cei 130.000 km ce probleme ai avut cu masina? Nu neaparat de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea am avut probleme,de curand a aparut o trosnitura interesanta pe partea dreapta ,nu am mai auzit-o pana cum cateva zile, am fost la service si oamenii spun ca totul e ok.

Foarte ciudat si misterios,astept sa o bag la un prieten pe laptop sa o scanam sa vedem ce are,presupun cu Vag-com.

Ma intereseaza si pe mine pe cine contactez,in legatura cu intalnirea de joi?

Se face in fiecare joi?? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ma faci curios. In cei 130.000 km ce probleme ai avut cu masina? Nu neaparat de motor.

<{POST_SNAPBACK}>

Eu am seat cordoba 1.9 SDI. De motor nu pot sa zic nimic - nici o problema pina acum; Fiabilitatea pare punctul forte al acestui motor. Doar schimb ulei fara nici o probleama iarna (motorina OMV alpin); La articulatii 70.000km / dec 2001 (schimbat 1 pivot bascula + bucse bara stabilizatoare)

Sunt din Bucuresti si nu ai cum sa nu dai cu masina in gropi.... Cu 1 luna inainte sa schimb pivotul ( 2005 )am fost la inspectie si nu avea nimic; dupa care au urmat 2 gropi crincene primite succesiv la citeva zile diferenta... 1.400.000 costul pivotului si 400.000 bucsele + manopera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!