Jump to content

Proiect pentru rescrierea EEpromului din ECU


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Din vorba in vorba si din diferite locuri au pornit idei de a "rescrie" maparea injectiei cu fisiere noi. Acest lucru implica posibilitatea de a accesa informatia din EEprom, de a o citi si de a rescrie noua informatie.

Toate bune si frumoase cand acest lucru il faci cu EEprom reader/writter dar implica desfacerea chip-ului de pe placa cu toate implicatiile negative care pot urma.

Haideti sa gasim solutii pentru a accesa mappingul injectiei (a-l citi si al rescrie) via conectorul OBD. Stiu ca exista firme care au inceput sa faca acest lucru dar odata dezvoltat un sistem propriu devine din cale afara de usor de modificat informatia din ECU (chiar daca pur si simplu "uploadezi fisiere construite de altii).

Catre toti cei interesati de acest proiect haideti sa stabilim cativa pasi de urmat si sa ne impartim sarcinile. Impreuna avem acces la resurse uriase de informatii si date.

Sa fie cu bafta si sa ne iasa proiectul !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi, bineinteles ca subscriu, problema softului insa ramane (H/W e ca si rezolvata, nu?). Cine stie sa faca un soft care citeste continutul eepromului via OBD?

Dupa citire urmeaza modificarea softului - cred ca aici e nevoie de insider-info pt a afla adresele de memorie ce trebuie modificate

...si in final rescrierea noului soft pt ECU.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, mare branza sa scoti memoria din ECU si sa pui un soclu in loc nu cred ca este ....

Acum depinde foarte mult ce tip de memorie este in interior.....

Ar trebui sa desfacem un calculator sa vedem cam ce are in interior ca sa stim ce trebuie sa pregatim pentru citit,scris....

Incerc sa vorbesc eu de un calculator pe care sa-l putem desface.... eventual unul busit. :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana in stadiul de modificare a informatiei citite (desi exista softuri free care te lasa sa faci chestia asta, am un coleg care chiar si-a downloatat asa ceva, am mai gasit si eu altul) trebuie sa ajungem sa putem "citi" si "rescrie" chiar aceiasi informatie:

Exemplu: modifici injectoarele de la ALH (duzele) cu cele de .205, si rescrii EEpromul cu informatia citita de pe un AHF. Automat ai transformat un TDI 90 Cp in 110 Cp (stock) exact ca cel de fabrica pentru numai costul duzelor de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa stabilim pasii care trebuie urmati "to the ultimate goal" :

a. Impartirea sarcinilor (fiecare sa spuna domeniul pe care doreste sa-l acopere)

b. Aflarea detaliilor protocolului de comunicare cu ECU

c. Avand in vedere ca mai multe controllere sunt interconectate se pot face modificari si in EEpromurile fiecarui modul in parte, trebuie sa strangem date despre procedurile de acces.

d. Modalitatile practice de initiere a procedurii de citire si rescriere (hardware-software)

e. Descifrarea informatiilor citite

f. Modificarea si adaptarea informatiilor

Completati si/sau corectati lista please.

P.S. Eu ma ofer sa ma ocup de partea electronica, informatii si lucrari tehnice/mecanice, si group research

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 lucruri distincte aici

- metoda programarii prin mufa OBD

- scoaterea memoriei si scrierea pe o interfata specializata

Prima metoda este simpla , dar implica un know-how pe care nu il detinem momentan -(

Metoda a 2-a implica un pic de munca hardware, dar este aproape sigura ( batraneasca :-) ). Daca vom incepe cu acesta metoda, cred ca o sa putem capata experienta necesara pentru a dezvolta un sistem capabil de programare prim mufa OBD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... Stiam pagina... Din pacate nu prea sunt multe informatii ... De initiat o comunicatie nu este prea greu ...

"The OBD-II software is the bit where the trouble starts. Lots of people want it, a few people know how to initiate an ECU conversation.... and about 3 people know how to code it!" :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alt link gasit http://www.hex.co.za/vaginfo/index.html (subtirel de asemeni) dar naste o mica intrebare:

din schema pinior conectorului OBD apare o diferenta intre ceea ce au afisat ambele pagini si schemele electrice pe care m-am uitat eu si anume:

Nu exista asa numitul L-line in conectorul OBD la nici una din masinile la care m-am uitat (Golf, Passat si Audi A4 dupa 2000) in schimb apar pe pinii 6 si 14 Conexiuni CAN bus (Can High - pinul 6 si CAN Low - pinul 14)

Practic singurele conexiuni electrice la conectorul OBD sunt :

1 - +12 V (S5)

4 - Ground

5 - Ground

6 - CAN High

7 - K Line (1)

14 - CAN Low

15 - K Line (2)

16 - +12 V (S2)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am postat pe forumul-fantoma, sa vedem ce raspunsuri primesc.

:(

... raspuns negativ, nu-mi vine sa cred ca nu a rasuflat treaba pe undeva...

:scratch:

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic pentru a initia o comunicatie cu o masina mai noua ( VW, skoda, seat ) nu ai nevoie decat de 1 pin ( un pin ) : K line ! Eu folosesc 3 pini pentru ca pe ceilalti 2 pini imi iau +12v si ground-ul! BTW, am rezolvat problema pe care o aveam cu interfata si o sa pun un topic separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu consta in modul de initializare a comunicatiei! Conteaza care este adresa de inceput pt eeprom (sau flash) read, unde sun informatiile XOR de paritate, unde incepe mapa fum/putere si unde se termina, daca se poate activa scrierea eepromului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de toate trebuie aflat suportul fizic prin care se realizeaza accesul la EEprom.

K-wire-ul este linia de comunicare OBDII si nu stiu daca se poate accesa si altceva in afara de datele stricte legate de functiile standard OBD II (ISO).

Flash-ul de EEprom (foarte probabil) este facut via CAN Bus.

Sapam in continuare dupa protocoale si interfete CAN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Date specifice pentru protocolul de comunicare si muulteee alte bunatati (acum le downloadez la greu, nici nu am apucat sa ma uit pe ele) dar din pacate sunt pentru fiat (dar bune pentru a ne face o impresie)

http://norme.auto.fiat.it/html-en/pdf/07284.pdf sau direct in directorul pdf http://norme.auto.fiat.it/html-en/pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corectez supozitia cu Flash-ul numai pe CAN Bus.

Flash-ul se face si pe K line, iar daca avem noroc si procedurile Fiat sunt aceleasi si pentru ECU Bosch ne mai trebuie numai protocolul de autentificare (Seed and Key).

Ii rog pe cei care au "prieteni si cunostiinte" de programare sa rasfoiasca documentele 07284.jpg 07223.jpg (clic pentru download) si sa se pronunte asupra informatiei continute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi, eu cred ca mai important este tipul Flash-ului montat in ECU decat producatorul ECU-ului. De exemplu la Fabia exista ECU Magneti Marelli si ECU Siemens. Eu cred ca daca reusesti sa-l citesti pe unul, il citesti si pe celalalt. La TDI-ul tau ai ECU Bosch?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate TDI-urile de ultima generatie au ECU BOSH si au la baza microcontrolerul c166.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am date despre Epromurile din ECU-urile TDI:

PLCC-27C010 EPROM CMOS (131072x8 biti) (5V) (Vp=12.5V) 70nS-150ns capsula DIL-28

DIL-27C512 EPROM CMOS (65536x8 biti) (5V) (Vp=12.5V) 90nS/120ns capsula PLCC32

PLCC-28F010 EEPROM FLASH (131072x8 biti) (5V) (Vp=5V) 90nS capsula PLCC32

PLCC-29F010 EEPROM FLASH (131072x8 biti) (5V) (Vp=5V) 90nS capsula PLCC32

si ce este cel mai important EEpromul din TDI-uri

PSOP-29F400 EEPROM FLASH (256kx16 /512kx8) (5v) (Vp=5V) capsula PSOP44

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acolo am extras codurile chip-urilor. Ce este interesant in acel tabel este valoarea ChkSum-ului pentru fiecare ECU.(daca la boot controllerul detecteaza eroarea de paritate intra in "safe mode").

P.S. HTMl-ul editat numai cu datele ECU-urilor masinilor grupului VWAG il gasiti AICI (este mult mai omenesc de deschis chiar si pe computerele mai putin performante)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Noutati pe pagina lui Andy Whittaker (din 2 august 2003) referitoare la BOSCH MOTRONIC ME7.1 . Cum este structurata mapa memoriei si codul sursa C++ pentru calculul checksum-ului, plus alte "bunatati" inclusiv mapa injectiei de pe Audi S4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut la toti, sint nou pe forumul acesta dar nu in tema aceasta...

Ce incercati voi sa faceti au incercat foarte multi oameni si este aproape imposibil, eu insumi fac programare de ECU (in special Motronic si EDC pentru VAG) de citiva ani de zile si sincer sa fiu n-as fi in stare sa fac un asemenea sistem, si in plus, de ce, cind exista gata facute? Problema este pretul, dar fata de miile de ore de cercetari economisite, nu se compara!

Nu vreau sa va descurajez, nu este scopul meu deloc dar nu am foarte mari sperante... cu toate astea va tin pumnii si o sa incerc sa va ajut cum pot, dar nu la tema asta din pacate...

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine-ai venit Eprommer, nici nu-ti dai seama de cat ajutor ne poate fi experienta ta in domeniu.

Si noi am cam renuntat la ideea de a dezvolta noi un asemenea sistem mai ales din imposibilitatea de a gasi un ECU "cobai" la un pret rezonabil si a disponibilitatii fizice de a aloca timp testarilor.

Sper sa iti faca placere sa mai vizitezi forumul si sa mai discutam pe tema hard/soft ECU VAG.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!