Jump to content

Detalii despre AAZ


richiteanu
 Share

Postare recomandată

Nu este adevarat.....nu desface nimeni surubul de la vilbrochen pt schimbul distributiei, nu poti monta cureaua daca nu dai jos fuliile!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • niku_nd4spd

    55

  • AlexSava

    33

  • PandaBlue

    19

  • look2you22

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca nu desface nimeni surubul de la vilbrochen, deci nu se stramba..... care ar putea fii alta cauza la problemele AAZ-urilor si 1Y ?

Incepe sa ma ingrijoreze scenariu care ii posibil sa se intample...

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauza poate fi de la pinionul cu pana bine gandit caruia ii poate ceda oricand pana eu asa am patit o data s-a rupt pana si a scapt teafar motorul si a 2 a oara n-am mai fost asa norocos s-a rupt surubul cu totul.Ideea e din ce am vazut la canadieni,americani etc pe vwvortex si am auzit si pe la noi ca sa fi sigur ca nu o sa se mai intample cel mai bine fulie+pinion de tdi eventual si vilbrochen sau rectificat cel vechi dupa pinionul de tdi. Vibrochenul de tdi are capul unde vine pinionul in forma de d nu rotund cu o adancitura pt pana ca la celelalte.Pt amatorii de "carnagii" promit sa pun poze cand ma apuc sa desfac vechiul motor(1Y) care asa si-a dat duhul :vaidecapulmeu:

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte mare mie mirarea ca a trecut de toate teste de calitate ale VW un astfel de defect cu asa implicatii mari.

Exista anumite semne de oboseala care sa imi prezica dezastrul? Acuma cat o sa fie desfacut motorul in zona aia as vrea sa ma uit si sa vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai vizibil semn este cand iti oscileaza fulia (face opturi) la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intinzatorul de la cureaua de accesorii provoaca oscilatii din cauza uzurii, nimeni nu schimba acel intinzator cu brat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine intind cureaua de accesorii din alternator; nu am intinzator separat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e de bine pt motor ca nu are ce forta pe fulie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am ajuns de la mecanic. Am vazut totul desfacut acolo, am schimbat distributia, pompa de apa ca era dusa desi ii pe alta curea, filtre si antigel daca tot o venit pompa jos.

Referitor la problematica situatie cu distributia sarita din cate am vazut problema sta asa: fulia elastica care se prinde pe vilbrochen si pe care vine cureaua de servo si de la pompa de apa, are un strat de cauciuc care in timp se mananca. Cauciucul ii intre cureaua si roata dintata de aluminiu. Acuma cauciucul ala se deformeaza si se mananca in timp....=> oscilatii care cu cat se uzeaza mai tare cauciucul ala cu atata cresc si forteaza capul prins pe vilbrochen. La inceput iti rupe curele la alternator apoi face uzura tot mai mare pana reteaza capul prins pe vilbrochen cu tot carnagiul aferent.

Acuma ii de precizat ca fulia buclucasa nu are treaba cu distributia, pe ea is alte 2 curele, dar fulia asta ii prinsa pe acelasi ax cu o roata dintata pe care e cureaua de distributie, aia prinsa in surubul stelat, care odata strans se deformeaza.

La mine stratul de cauciuc de pe fulia aia incepe sa se duca, ii uzat acuma mai mult pe exterior. Fulia are deja si o mica bataie. trebuie sa umblu sa caut fulie noua sau de la dezmembrari. :D

Daca aveti alte idei chiar mi-ar prinde bine. Decat sa risc sa rup distributia mai bine schimb ce ii de schimbat...

Si la TDI-uri ii asa fulia aia? Cu cauciuc pe ea? Nu mi se pare cea mai insipirat design tehnic... :(

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca deja are bataie nu te complica cu alta fulie ca asa am facut si eu am dat 600ron pe una noua care nu a facut nimic sa opreasca carnagiul sfatul meu ia fulie si pinion de tdi si fugi cu virochenul la rectificat si n-ai sa patesti ca mine degeaba se schimba fulia care este prinsa fix de pinion ca ori pinionul ori surubul de la pinion cedeaza sau amandoua ca in cazul meu

Eu nu am probleme cu motoru asta slava domnului da cum o sa inceapa sa bata fulia o sa fac ce te-am sfatuit pe tine sa faci

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna asa drastic totul.... :biggrin: . Cat de mare era batia ta cand ai schimbat doar fulia? La mine ii milimetrica acuma. uzura la prostia aia de cauciuc ii doar pe exterior..

In afara de faptul ca ochiometric este o mica bataie la fulia aia la relanti, ai avut si alte simptome la problema asta? Genu nu porneste motorul sau merge prost?

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Batea foarte rau la mine cand am schimbat fulia+pinion+surub+curele noi dupa ce le-am schimbat nu a mai batut o perioada dupa care a inceput iar motorul mergea ca nou pornea fara probleme iarna pornea fara soc bataia la fulie nu i-a afectat cu nimic functionarea cand a cedat avea 128km sigur reali masina avand-o in familie de noua.Uite dupa 4000km facuti asa a cedat banuiesc ca intai a cedat pana de la pinion dupa care a facut poc surubul si ditamai bubuitura motorul si cand m-am uitat dimneata la ea statea sprijinita de lonjeron asa cum o vezi nici n-am scos surubul din ea

post-27759-1268165080_thumb.jpg

post-27759-1268165080_thumb.jpg

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine momentan e abia sesizabila. Daca nu ai stii dupa ce sa te uiti nici nu ai observa ca ar fi ceva bataie acolo.

Daca ajung la rectificat vilbrochen, se poate face asta cu el montat? Sau trebuie dat jos de pe motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie dat jos de pe motor pt rectificat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine momentan e abia sesizabila. Daca nu ai stii dupa ce sa te uiti nici nu ai observa ca ar fi ceva bataie acolo.

Daca ajung la rectificat vilbrochen, se poate face asta cu el montat? Sau trebuie dat jos de pe motor...

Aprope toate golfurile pe care le-am vazut au o miscare de oscilatie acolo la relanti. E si normal datorita partii de cauciuc.

A mea cand am luat-o avea 155000km, acum are 350000km si de cand o stiu, fulia are o mica oscilatie la relanti. Surubul acela nu trebuie desfacut, iar daca e desfacut trebuie inlocuit.

Chestia cu rectificarea de vilbrochen e prea costisitoare si nu isi are rostul.

Daca te uiti in manualul de reparatii, roata pt. cureua de alternator e denumita "roata de curea/amortizor de vibratii".

Sa te uiti sa vezi ca vibreaza doar fulia pe care e cureaua de servo (trebuie sa scoti cureaua de servo). Fara cueaua de servo la mine nu se observa oscilatia.

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDI-urile au alt mod de a amortiza vibratiile? Sau tot cu fulia de alternator si strat de cauciuc pe ea? Is curios de design

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au aproximativ acelasi sistem doar ca pinionul nu mai e supus la aceleasi forte la pornire vibrochenul avand capul in forma unui D si apropo de rectificat vilbrochen nu-i chiar atat de costisitor eu m-am interesat la un atelier de rectificat piese si mi-au zis cei de acolo ca costa 100 ron rectificarea manopera la demontat de pe motor depinde la cine o faci

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma refeream la tot: demontat+montat+rectificare

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii la fel la toate motoarele. M-am interesat şi am văzut problema asta şi la peugeot şi la alte masini. Fulia care vine pe pinionul vibrochenului, prinsă in alea 4 inbusuri din poza din Postul #98, are o parte/strat de cauciuc cu scopul de a amortiza din vibratiile motorului, astfel inc

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costuri cu montat cu tot in jur de 500 ron maxim atat mi-ar cere mie mecanicul daca as mai fi in situatia asta .Legat de bataie ea e intre vilbrochen si pinion cel putin la mine asa era si treaba cu pinionul de tdi nu-i mare inginerie trebuie luat pinion nou dus la meserias cu vilbrochen cu tot si se rectifica capul la cota dupa pinion alex daca te uiti in poza mea o sa vezi un ciot mic pe marginea din interior a pinionului care era pana cea minunata.

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci spui ca la tine vibratia era intre vilbrochen si roata dintata? Nu e normal sa se intample asta. Vibratia apare la fulia pe care e cureaua de alternator sau la cea pe care e cureaua de servo; tocmai de aceea e fulia cu cauciuc pe ea ca sa nu transmita vibratia la roata dintata si implicit la vilbrochen.

Surubul la tine pare mancat bine de tot de rugina. Chiar si fara vibratii ceda pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In poza la tine ciotul din gaura ii ce o mai ramas din surubul central stelat?

Şi pana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vibrichenul nu mai invarte uniform o sa ti se duca simeringul si o sa vezi ca pierzi ulei pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci fulia era noua pinionul la fel eu nu am zis nimic de vibratie e posibil sa ai dreptate intai sa se duca cauciucul ala dupa care incepe sa bata.Eu am zis de bataia care apare dupa un timp de n-luni ani etc mi se pare absurd la o fulie noua sa inceapa sa bata toata treaba era din capul vibrochenului care banuiesc ca nu mai era la cota si surubul ala rupt a ruginit asa ca a stat si in ploaie fulia aia dupa ce s-a dat motorul jos eu nu am scos surubul din ea cand s-a rupt. ciotul ala care arata ca un punct de sudura e ce a mai ramas din pana de la pinion

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oscilatiile sint de la vilbrochen si pinion, locasul pt pana se largeste si pinionul nu mai are o miscare de rotatie regulata.

Daca schimbi pinionul cu altul nou iti mai merge un timp, dar dupa un timp apare aceeasi problema.

Fulia pt accesorii nu se strica, o schimbati degeaba si nu e ieftina.

Solutia, alt vilbrochen sau taiat alt locas pt pana.

Aceasta problema nu apare din cauza mecanicilor!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!