Jump to content

Detalii despre AAZ


richiteanu
 Share

Postare recomandată

Parca m-a auzit Dumnezeu cand am zis ca am remediat problema in postul de mai sus. Iar a inceput sa oscileze pinionul dupa 4 luni cand l-am schimbat. Incerc sa fac acelasi lucru pe care l-a explicat AlexSava in topicul acesta. Ce nu inteleg daca poate sa imi explice cineva de ce imi creste turaia la relanti de la 900 rpm la circa 1050 cand ajunge apa la 90 de grade? O sa revin cu detalii despre modificare dupa ce reusesc sa gasesc un meserias bun pentru rectificat vibrochenul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • niku_nd4spd

    55

  • AlexSava

    33

  • PandaBlue

    19

  • look2you22

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

schimba fulia care vine prinsa peste pinionul de pe vilbrochen , cred ca de acolo pornesc toate problemele , am patit-o si eu de doua ori prima data rau de tot , tot tacamul rectificat chiulasa , vilbrochen , schimbat supape si toate alea , pinion nou si o functionat aproape 350 km , dar avand experienat deja am oprit la timp si nu am mai stricat nimic , am mers la mecanic si la pinionul nou a dat doua gauri prin el si in vilbrochen in care a bagat doua capete de burghiu acu are trei pene si pare mai trainic, el zice ca a mai facut asa si la altele si nu a intalnit nici o problema, si ca totul pleaca de la fulia curelei alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Fulia de care zici tu Ionut ii intradevar sursa problemelor.

Singura lucru de care trebuie tinut cont e ca daca fulia pt auxiliare are joc mare si mai ales de mai mult timp, poti fi sigur ca bataile fuliei au uzat si capul de vilbrochen si prinderea cu pinionul de pe el. Si daca capul vilbrochenului are uzura sau deformare atunci nici un pinion nou nu mai se aseaza perfect pe el, oricat ai strange de surub, isi face joc pana la urma...

Bravo tie ca ai gasit meserias care sa iti puna intaritura pe pinion, ii cea mai rapida si ieftine solutie.

Spor la modificari "hijackthis". Posteaza cand ai noutati, sa poata beneficia si altii din experienta ta.

Numai bine. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu detalii! Totul a pornit de la marirea relantiului de la 920-950 la 1050. Asta fiind si simptoma precedenta la problema cu pinionul (ca am mai patit-o o dtata) am dat fuga la mecanic dupa ce vorbisem in prealabil cu cineva sa modific arborele dupa pinion tdi (pe care m-am grabit sa il comand.). Tot acelasi mecanic imi lucrase la masina cand am pus pinion nou de aaz acum vre 5 luni si a inceptu sa desfaca. ideea e ca nu a putut sa desfaca pinionul (surubul mai exact. Am tras cu o teava de 1m pusa pe tubulara cu rac si tot nu am putut sa il mai desfac, deci nici vorba de pinion. Apoi tot mi s-a parut mie ca "se mai aude ceva", ca doar daca te mananca te scarpini, asta e. Am desfacut si capacul de la culbutori. Toti intregi nu avea nicunul cel mai mic joc. Pana la urma am facut doar un schimb de ulei Am pus 10 w 40 ca desteptul de mine pusesem 15w40 (nici eu nu imi explic de ce.). S-a redus zgomotul la motor, porneste mult mai usor pe frigul asta. Dupa aia Am fost totusi la un pompagiu sa vad ce e cu pompa de injectie (era clar ca doar de acolo mai putea sa imi faca figura cu relantiul.) Concluzia. Pompa de injectie da semne de cancer in metastaza. Mi-a reglat relantiul , mi-a aratat si mie unde sa umblu, dar mi-a zis ca dupa ceva timp (si a avut dreptate) o sa se deregleze. Deci alta pompa de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apelez la cei care au avut probleme cu fulia de la vilbrochen. Rugamintea mea este sa descrieti bataia (zona din care vi se parea ca se aude, in ce interval de turatii se auzea).

Eu am o bataie puternica la 1Z (se aude doar intre turatia de relanti si 1100 ture) si suspectez ca de acolo ar veni. Toate consumabilele motorului sunt schimbate si bataia a aparut la app 9.000km de la schimbarea distributiei. De asemenea motorul nu are nici o alta problema (porneste usor, trage etc).

Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi_Ciolpani

cozmino io am avut un golf 3 din 95 si am schimbat un motor din cauza fuliei de la vibrichen da distributia jos si verifica jocul de la fulie mare atentie cand verifici jocul fuliei la prinderea pe vilbrochen o sa gasesti o pana de ghidaj daca locasul ala sa marit e posibil sa ti sara de la punct cu juma de dinte si de aici sa ti fi aparut acea bataie io unu asa am patit bafta si :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa sara cu juma de dinte?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi_Ciolpani

daca lacasul acela din capatul de la vilbrochen sa latit, fulia capata joc si se deplaseaza dar nu cu mult se de aici pot sa apara multe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu imi spui de pinion (pe el vine cureaua de distributie) in timp ce eu ma refer la fulia pe care vine cureaua de transmisie si daca nu ma insel vine prinsa pe pinion cu ajutorul a 4 suruburi (imbus).

Din cate am citit pe cateva forumuri din afara, se pare ca pana dupa 1996 s-a facut un alt timp de fulie (harmonic balancer) mai buna ca design decat precedenta.

Momentan, din lipsa timpului nu am apucat sa demontez nimic, verificarea fiind in topul listei de prioritati. Tot ce am observat ochiometric, este ca rola intinzatoarea de la transmisie face un dute-vino (app 3-4mm in fiecare parte) in timp ce motorul functioneaza. Atat intinzatorul+rola cat si cureaua de transmisie au cateva sute de km de cand au fost inlocuite cu unele noi (rola si intinzatori febi-bilstein si curea conti).

O sa demontez cureaua de transmisie si o sa pornesc motorul fara ea, sa vad daca se mai aude bataia.

Inca ceva, pana de ghidaj e prezenta si la motorul 1Z sau doar la AAZ, 1Y etc ? La 1Z nu e cumva in forma de D capatul ?

Orice alte sugestii sunt binevenite.

Pe aceastea cale imi cer scuze in eventualitatea in care va poluez topicul cu discutii legate de 1z.

Multumesc!

Modificat de cozmino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cozmino,

Tu nu ai pinionul de distrubutie prins intr-o pana cum au AAZ-isti, la 1Z adica TDI capul vilbrochenului este precis in forma de D, deci extrem de putin probabil ca bataie ce o ai sa fie de acolo.

Fulia pe care stau curelele pt auxiliare(alternator,servo, AC) are o insertie de cauciuc in miezul ei de aliaj. Rolul cauciucului fiind de tampon adica sa amortizeze vibratiile motorului si asa nu se forteaza rulmentii de pe alternator, servo etc.

Acum cauciucul ala se uzeaza in timp, imbatraneste si isi pierde elasticitatea si asa fulia nu se mai invarte in plan, are o bataie(ca opturile de la rotile de bicicleta).

Concret in cazul meu bataia fuliei nu se auzea ca si sunet dar o vedeai la "ochi" cand te uitai la motor in relantii(in turatie nu mai puteam vedea bataia, se invartea prea repede). Alt lucru era ca bataie fuliei imi rupea cureaua de alternator, se crapa pe lungime. Si eu cand am facut ce ziceai tu, sa pornesc motorul fara curele pe fulie, bataia de pe fulie s-o accentuat si mai mult, avea uzura mare deja...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la postul asta da am motor AAZ dar eu am mufat un vag-com la mufa de deasupra brichetei si ce este in document aia a iesit...din cite vad sunt probleme la buji,relee sau contacte dar nu am idee exact...am citit si pe net ce sunt eroriile respective cel mai mult ma streseaza cea legata de sincronizarea pompei de injectie !!!

inca odata ce am vb mai sus referitor la erori sunt doar presupuneri pe baza "marelui GOOGLE"...dar astept o parere de cunoscator sa vedem ce sunt acele probleme si cum le remediem...intre timp am gasit o bujie arsa

Modificat de look2you22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

minunat motor :)

dupa ce vreun an nu mi-am batut capul cu el s-a terminat dragostea...

avusesem probleme cu pompa de motorina, sarise si de la punct, relantiul oscila etc. am pus-o din nou la punct, am mers la pompagiu.. s-a rezolvat... sau cel putin asa credeam eu atunci.

dupa 1000 km iar aceleasi simptome.. iar sarise si se auzea un tacanit dubios. nenea mecanicul a verificat pinionul de la arbore si celebra pana era cam tocita. a verificat vibrochenu si restu si mi-a zis ca-s ok si sa cumpar doar alt pinion + surub stelat.

citisem in acel moment pe net experientele altora cu acest motor si i-am povestit ce solutie au propus ei. dar mi-a zis ca inca nu e cazul... buuuuun.

am schimbat pinionul+curele+intinzator... toate bune si frumoase vreo 3-5000 km cand a inceput sa se auda un scartait ingrozitor.

si de atunci chin! iar alte curele de servo+alternator(aveam pe masina ceva 923 si oricat o intindeam tot era larga, si am pus 915. vreo 1000 km a incetat scartaitul) fulia la pompa de apa din fina a facut niste caneluri de vreo 2-3 mm (are totusi 17 ani cred) si am schimbat fulia+pompa+alta curea de 915.. daca la inceput parea sa fi biruit, dupa cateva zile a revenit scartaitul.

fulia mare de ce vine prinsa pe vilbrochen cam... vibreaza, face niste mici 8-uri parca. am pus alta fulie... facea mai urat :)

acum nici nu mai stiu ce sa verific ce sa inlocuiesc. am lasat la urma partea cu rectificat + alt pinion in D pt ca prin zona asta nici nu mi-a recomandat cineva vreun mester care sa stie ce face... iar pe cei ce i-am intrebat mi-au zis ca ei nu se baga la asa ceva. deci daca stiti pe cineva prin nordul moldovei (suceava/botosani sau chiar iasi/bacau/neamt) e binevenita informatia si cam cat v-a costat.

si revenind la acest scartait... ce as mai putea verifica? de la ce altceva sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia de la alternator ai verificat-o? Si aceasta poate fi sursa scartaitului.Eu am schimbat-o cu una cu ambreiaj si nu mai am acel scartzait enervant.

De obicei daca problema e de la fulia de alternator uzata sunetul creste odata cu turatia. Sper ca ti-a fost de folos.Numai bine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robert_rby fulie cu ambreiaj? in ce sens uzata? ca am vazut canelurile alea de pe ea sunt ok, la palpare sunt proeminente...

si sunetul nu pare a veni dinspre alternator..

dar am sa incerc si varianta asta, poate poate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista un topic unde s-a vorbit despre aceasta problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut baieti , de cateva zile sunt posesorul unui vw vento 1.9td AAZ , bineinteles ca imediat dupa achizitie mi-am facut un cont aici si am citit de ma dor ochii, ffff tare forum`ul VA MULTUMESC MULT !! Problema mea e urmatoarea , dimineata cand o pornesc scoate fum alb mult ,cu soclu tras relantiul scate de 200 iar creste adica da sa moara , asta pentru 10 sec dupa care creste la 1100 (cu soclu tras ) si nu mai am probleme bag soclu 900 merge f bine , dar daca o las 2 ore (20 - 25grade) apare iar problema ! Cineva mi-a zis ca e de la supape si ca m-ar costa 1200lei reparatia !!M-a cam speriat , ce ziceti ma puteti ajuta cu niste pareri ?Va multumesc mult si va doresc drumuri bune !!

Daca am gresit cumva cu post`ul va rog sa ma scuzati si sa il stergeti/mutati !!

p.s: cel care ma ajuta are 2 zile la costinesti la vara :P:P:P:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e alb inseamna ca iti intra apa pe undeva la chiulasa(intra apa in camera de ardere. se intampla de ex. cand ai garnitura de chiulasa dusa sau in cazuri mai nasoale cand se crapa chiulasa de obicei in urma unei supraincalziri. dar asta o sa scoata fum alb tot timpul nu numai la start) iar daca e alb-albastrui si un miros intepator iti papa ulei la pornire asta pana cand se incalzeste motorul.Intradevar poate sa fie si garniturile de la supape sa fie uzate sau in cel mai rau caz motorul e pe duca.Cel mai bine mergi la un mecanic si incepe cu ce e mai ieftin.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Cine imi explica si mie putin cate ceva legat de cuplu (e 1900rpm la motorul asta?); de ce e bine de mers in cuplu, care e legatura cu consumul si ce e mai important legatura dintre cuplu si turbina. Ca am auzit si citit cate ceva insa sincer nu prea am inteles :(

Dealtfel cand e considerat subturat... si "forjat"?. Ca eu am observat ca pt a trage putin trebuie turat pe la 2800-3000, si cand schimb ma lasa in 1900-2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Stiu ca este cam tarziu:dar incerc sa aflu si eu ceva aici.Deci, am avut chiulasa sparta, din cauza ei s-au inlocuit:chiulasa(evident) garnitura chiulasa pompa apa curea pompa apa, curea distributie.Acum cand o pornesc dimineata(rece) porneste cu soclu) imi sta foarte jos in relanti(sub 900 gen 800- 700~).Mentionez ca inainte nu am avut probleme cu relantiul(900 la pornire, de pornit greu tot asa pornea), bujiile sunt bune, au fost verificate.Ponturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
niku_nd4spd

In caz ca nu ai rezolvat, exista un surub in spatele pompei de unde poti sa-ti reglezi relantiul(idle adjust din poza) eu asa mi-am reglat relantiul cum am vrut ca si mie mi se parea cam low.

post-27759-0-84378200-1368607815_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare oameni buni imi cer scuze daca incalc ceva din regulament sunt nou pe forum apreciez forumul dar am si eu ceva intrebari legat de motorul de pe golful meu 1.9 td aaz tot am citit topicurile legate de cresterea perrformantelor la  cazanu asta, si mam gandit la o varianta de crestere relativa a puterii o adaptare de turbo de transporter si un intercooler plus un meserias care sa creasca debitu la pompa de injectie mecanica da ma tem ca totusi il crap dracului cu turbo ala si nu stiu sigur daca se pot adapta si daca din pompa mecanica se poate da asa debit mare cer si eu niste sfaturi daca se poate sa dati niste raspunsuri concrete 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari tuturor! La un AAZ, martorul de la bujii se aprinde intermitent la punerea contactului, nu ajunge tensiune la bujii. Dupa pornirea (greoaie) a motorului, la cateva secunde, se stinge. Am schimbat releul de bujii (pozitia 12 din panoul de sigurante), dar simptomele sunt aceleasi. La mine s-a cam terminat stiinta.... asa ca am nevoie de idei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile le-ai verificat? Daca da verifica si siguranta lor, o gasesti in cutiuta neagra deasupra la pompa de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!  Ai avut dreptate, cu siguranta. Bujiile erau bune, dar siguranta era praf... M-a indus in eroare siguranta din compartimentul motor, cea din cutiuta neagra, care ... era buna si eu credeam ca este cea pentru bujii. Mai mult, si in manual tot pe aceea o da ca fiind pentru bujiile incandescente. La exemplarul pe care il posed ( fabricatie 1996 ) este pozitionata in panoul de sigurante, deasupra releului pentru bujii. Mi-a luat ceva timp sa o descopar.. dar acum e in regula. Inca o data, multumiri pentru idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

        Nou fiind pe acest forum doresc sa salut intregul staf care vegheaza la buna functionare a acestuia si nu in ultimul rand pe toti pasionatii in ale motoarelor, pasiune fara de care acest dialog virtual , nu ar avea loc.Cu totii dorim ca masinutele noastre sa functineze cat mai bine si atunci cand se intampla sa faca ,,febra" ,incepem sa ne ingrijoram (sa recunoastem ca dupa atata timp petrecut in masina din cauza traficului si nu numai,parca ai impresia ca masina uneori te intelege de ce cateodata calci pedala prea tare, sau franezi prea brusc, sau dai cu pumnul in volan dand maruntel din gura claxonand.Nu stiu daca ati observat ca daca exagerezi ,se razbuna cam rau :dry: )Nu stiu daca este locul potrivit pt. postare dar vazand ca este vorba de AAZ-turi,m-am simtit dator sa va multumesc tuturor pt. informatii si sugestii,cu ajutorul carora am reusit sa invat multe lucruri foarte utile .In 2003 am cumparat acest Golf Variant CL sw fabricatie 94 td 1.9 1H versiune XOGAAZ21,deci masina are 21 ani si 240000km.In acesti 15 ani de posesie nu mi-a creat probleme,in afara de consumabile nu am schimbat nimic la ea.Dar semnele batranetii nu iarta pe nimeni, semne care le-am depistat cu ajutorul vostru :icon_thumleft: .Dotari :ABS,2 Air Bag-uri ,trapa electrica ,oglinzi electice inchidere centralizata, antifurt pe pompa de motorina(acea cheie lunguiata care se introduce in partea opusa celei de contact, fara de care nu porneste) , AC(cu care pare sa am ceva probleme ), duze stergatoare incalzite si cam atat.  Putine dotari dar si probleme pe masura.Nu are ECU desi mufa cu cei 16 pini , am gasito deasupra brichetei ( tot cu ajutorul vostru).Cand am schimbat un bec dreapta spate , am gasit in soclu inca doua mufe, sub cea mai mica  scrie TV. :icon_confused: .Daca v-ati pierdut cheia de la antifurt, va zic eu unde se afla cea de rezerva.

        Sa ne intoarcem la semnele batranetii de care va vorbeam mai sus (fara de care nu ar exista progres, din pacate).De cateva saptamani , in partea dreapta a motorului a inceput sa se auda un zgomot ciudat , un trancanit care se aude mai tare la relanti.Citind pe forum am inteles ca motivele ar fi 3 :fulie alternator , care in cazul meu e fara ambreiaj,fulie compresor AC(rulmenti) sau fulie vilbrochen,pinion,canal pana ,pana, uzate.Eram decis sa schimb fulia de la compresorul de AC dar la o privire mai atenta , cu motorul pornit, am observat oscilatii (mici dar totusi vizibile), la fulia de la vilbrochen.Cea de la alternator nu are nici un fel de joc sau semne ca e ,,batrana".Prefer sa fie de vina cea de la AC p.t ca ar fi mai simplu,dar tare ma tem ca o sa trebuiasca sa le schimb pe toate 3, inclusiv cea de la alternator ca fiind principala vinovata din ansamblu .Nu prea ma pricep la motoare dar ,explicatia unuia din ,,colegii" de pe forum mi se pare logica referitoare la tensiunea di curele, care afecteaza punctele mai slabe de pe circuit (acest sistem de angrenare a rotilor dintate cu canal si pana ,chiar daca sta la baza multor inventii ,este din pacate f. vulnerabil la socuri mecanice).Acum,dorind sa rezolv cat mai repede problema ,doresc sa pun cateva intrebari maestrilor de pe forum:

     1) -este cineva care a facut aceasta modificare, punand la vilbrochen pinion de tdi (cu rectificarea capului in D) inclusiv schimband si fulia de la alternator cu una cu ambreiaj, fara ca in timp sa mai aiba probleme? 

     2)-stie cineva ce fel de compresor de AC are acest tip de motor?(eticheta de pe al meu s-a dezlipit si mi-ar trebui seria sau codul original)

     3)-se gasesc in comert praguri din inox?(apropò ,ca idee pt. o mica afacere,vazand ca mai toate golfurile au aceasta problema , nu s-ar pricepe nimeni sa le faca? as fi primul client.

      4)-daca dau jos cureaua de pe fulia de la vilbrochen pt.ai vedea jocul si pornesc motorul, se ,,deranjeaza " cumva si distributia?

      Merci pt. raspunsuri in cazul ca le voi obtine :001: .

      Nu inchei inainte de apreciza si ceva referitor la consum carburant:in autostrada 5,5L/100km;in oras 7,5-8L.

      Schimb uleiul (10w40) si filtrul la fiecare 15000km , iar cel de motorina odata la 30000km dar evit sa merg pe rosu iar de 8 martie(o cheama Marita) ca sa o rasfat i-i

fac plinul si-i pun aditiv pt. injectoare/sist.de alimentare.

      Acestea fiind spuse eu va salut dorindu-va o seara buna in continuare cerandumi scuze pt.,,risipa de cerneala",rugand sotiile si prietenele voastre sa va ierte pt. timpul petrecut de voi pe sub masina dar foarte important pt.cei aflati la ananghie si mai ales pt. cei mai tineri ca noi care au posibilitatea sa-si umple timpul liber cu lucruri utile nu prin alta parte.

                                              Cu stima . :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!