Jump to content

Detalii despre AAZ


richiteanu
 Share

Postare recomandată

daca iese euro 2 . te costa 1254 euro,iar cu filtru de particule 940 e . insa tu ai zis ca deja ai rarul facut . cea ce inseamna ca nu mai poti face depreciere...

daca iese euro 1.te costa MULT . 2660 EURO ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • niku_nd4spd

    55

  • AlexSava

    33

  • PandaBlue

    19

  • look2you22

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mie mi-a iesit euro 2 fara sa dau dreptul. Bine, asta acum doi ani, cand inca nu se dezmeticisera ei ce si cum...

Modificat de PandaBlue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a iesit euro 2 fara sa dau dreptul. Bine, asta acum doi ani, cand inca nu se dezmeticisera ei ce si cum...

Ciao,

Am citit cu atentie toate postarile voastre de pina acum si as avea si eu citeva intrebari:

1. Legat de deprecierea taxei de inmatriculare, nu se pot demonta de pe o masina extrasele ( de ex clima ) si sa declari ca masina nu are clima, ii faci deprecierea si apoi o montezi la loc? Cam citi bani iti ies la aceasta depreciere pt ca s-ar putea sa nu renteze toata "distractia".

2. Legat de normele de poluare... Eu am pe masina mea un motor 1Y , in acte non euro si un prieten de-al meu, pe un Vento cu acelasi motor are euro 2. Ce parere azeti, pot sa-l fac si eu pe al meu euro 2 si ce implica asta?

3. Merita sa inlocuiesc un 1Y cu AAZ-ul?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma de poluare se ia dupa seria caroseriei si tipul motorului ,nu prea cred ca daca ati pui un motor de aaz ati va iesi euro 2 ,alfel mi-as pune si eu motor de golf euro 4 si asi avea masina euro 4.Intreaba pe la sediul RAR din zona ta pentru detalii,ati vor spune ei daca se poate sau nu. :)

Modificat de Robert_rby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma de poluare se ia dupa seria caroseriei si tipul motorului ,nu prea cred ca daca ati pui un motor de aaz ati va iesi euro 2 ,alfel mi-as pune si eu motor de golf euro 4 si asi avea masina euro 4.Intreaba pe la sediul RAR din zona ta pentru detalii,ati vor spune ei daca se poate sau nu. ^_^

dupa cum am spus mai sus, prietenul meu cu Vento la acelasi motor ( 1Y ) si acelasi an de fabricatie ( 1992 ) are euro 2. Nu ma refeream la faptul ca daca imi schimb motorul implicit sa am euro 2, ar trebui si la motorul actual sa am.

Daca este un posesor de masina care a facut o trecere de la 1Y la AAZ as vrea sa aflu si eu daca se simte ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum am spus mai sus, prietenul meu cu Vento la acelasi motor ( 1Y ) si acelasi an de fabricatie ( 1992 ) are euro 2. Nu ma refeream la faptul ca daca imi schimb motorul implicit sa am euro 2, ar trebui si la motorul actual sa am.

Daca este un posesor de masina care a facut o trecere de la 1Y la AAZ as vrea sa aflu si eu daca se simte ceva.

Salutare trecerea am facu-o eu de la 1y la aaz si se simte o diferenta nu foarte mare dar se simte. La putere castigi 11 cai si 20NM cuplu iar la consum la drum lung la 120 la ora consuma mai putin decat 1Y cam cu jumatate de litru nu-i mare diferenta

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare trecerea am facu-o eu de la 1y la aaz si se simte o diferenta nu foarte mare dar se simte. La putere castigi 11 cai si 20NM cuplu iar la consum la drum lung la 120 la ora consuma mai putin decat 1Y cam cu jumatate de litru nu-i mare diferenta

ok, multumesc. Dar in acte? Ai facut omologarea? Daca da, cit a costat?

PS. Ai schimbat si cutia de viteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, multumesc. Dar in acte? Ai facut omologarea? Daca da, cit a costat?

PS. Ai schimbat si cutia de viteze?

Omologarea "artizanala" cum ii zice a costat cam 650ron cu totul cutia n-am schimbat-o e aceiasi cutiile sunt identice pe 1y si AAZ si motoarele impart acelasi bloc + alte componente blocul si vibrochenul sunt identice restul difera dar motorul pur si simplu merge la fix in locul celuilalt eu in locul tau as mai pune ceva bani si as pune un tdi care s-a pus pe golf 3 la vremea respectiva + cutia aferenta si instalatia electrica merita mult mai mult din toate punctele de vedere putere/consum/fiabilitate

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, am si eu o problema. De cand a inceput primavara, releul de bujii cupleaza cand vrea el si cand cupleaza becurile din bord (apa, ulei, frana de mana) se aprind mai incet + ca releul de la bujii cupleaza la intervale scurte timp de vreo 1-2 minute dupa pornire. Am fost astazi la cineva si a inlocuit releul cu pricina, este pe pozitia 12, si nimic aceiasi problema. A scos un releu mare (parea sa aibe 2 relee in el) sincer nu stiu de unde, care mi-a spus ca da comanda la releul de bujii. A indoit pinul care duce la senzorul de la apa si surpriza, se aprindea becul. Problema este ca dupa ce pornesc masina (cu pinul respectiv indoit), releul de bujii cupleaza in continu, iar becurile de la apa, ulei si bujii fac ca cele de la pomul de iarna.

Stie cineva ce releu este acela si cat ar costa unul sa il inlocuiesc ?

Modificat de refuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa ajute lumea de pe forum si astept sa vad prima modificare de genul asta de la noi
Daca fac un targ bun cu mecanicul pt manopera probabil ca o sa fac eu. Cu cat citesc mai multe si pe vortex cu atata imi dau seama mai bine de toata situatia...

Masina as vrea sa o fac ca pentru mine si sa pot porni oricand la drum cu ea fara frica.

Am promis ca dau de veste daca fac ceva referitor la bataia fuliei. So here goes... :Driver:

Conversie cap vilbrochen TD -> TDI:

Cand am dat jos alternatorul sa schimb rulmentii in el, am pornit motorul fara curelele de accesorii. Fulia de pe vilbrochen batea si mai tare decat cu curelele montate. Am gasit alta fulie la dezmembrari in stare buna, pret bun si am zis ca o schimb. Pun fulie noua si surpriza, juca tare si asta. Deci bataia imi era din pinion nu din fulie.

Am incercat sa conving mecanicul sa imi monteze un bolţ, stuţ in modul in care am fazut pe vwvortex, nu am reusit. Apoi alti mecanici sa faca asta iarasi nu am gasit. Se pare ca nu ii genu de munca la care sa se bage oameni, trebuie migala, rabdare, ii responsabilitate mare daca faci aiurea ceva si in plus nu poti cere multi banii pentru ca ai dat 2 gauri si ai bagat niste bolţuri. Nu am reusit sa fac o varianta de improvizare. Ce sa zic, sociatate de consum... lucrare cea mai sigura desi ii mai mult de lucru, doara plateste clientu. M-o cam enervat toata situatie da nu am avut ce face.

Asa ca singura optiune era sa desfac motorul sa dau jos vibrochenu si sa il duc la rectificat. Reparatia o fost asa: s-o incarcat cu sudura capul vibrochenului, inclusiv pana. Apoi l-o luat la strung dupa cote si o facut o teşitura(forma de D) ca sa potriveasca pinionul de tip TDI sau 1Z.

Apropo, cand am dat jos pinionul de distributie se vedea uzura, nu era mare dar practic pinionul culca/strangea pe capul vibrochenului doar in 2 puncte(asa avea bataia)plus ca surubul era slabit. Capul la vilbrochen avea si umpic de rugina si pinionul nou pus cu mana pe el juca.

M-am inteles la pretul de manopera 450 lei si gasit un atelier care rectifica vibrochene, mi-o facut munca cu 45 lei. Deci total manopera o fost 495 lei.

Pe langa asta o venit piesele, pinion 1Z/TDI 115 lei, ceva ulei de completare, semeringuri, fulie.

Toate puse cap la cap, habar n-am cat mai mergea masina fara interventia asta. Meseriasul care o rectificat vibrochenu zicea ca mai mergea inca mult si bine, acuma habar nu am.... Am mai auzit pareri avizate total false. Tot ce stiu ii ca fulia, dupa 2 saptamani incepea sa o rupa cureaua noua(aia veche era vraişte). Si m-am gandit ca daca si distributia joaca asa nu ii prea sanatos.

Cel mai fain ar fi fost sa gasesc un mecanic care sa aiba rabdarea si meseria in el necesara sa corecteze direct pe motor vibrochenul.

Daca m-am grabit sau nu cu reparatia ramane o enigma, să termin is spirit poetic :icon_thumright:

P.S.: Am poze cu pinionul uzat si vibrochenul, daca cineva ii curios.

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te-ai grabit deloc cu reparatia acum poti sa stai linistit :icon_thumright:

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ca singura optiune era sa desfac motorul sa dau jos vibrochenu si sa il duc la rectificat.

Ce a implicat scoaterea vibrochenului? Ai dat baia de ulei jos,... (ma intereseaza pasii asa in mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa scoti vibrochenul trebuie prima data sa dai jos distributia, pinionul de jos, apoi baia de ulei, cutia de viteze, volant si ambreajul. Astea is piesele majore. La partea de sus a motorului, bloc, chiulasa nu o trebuit sa se umble.

Pe langa asta la mine s-o demontat electromotorul; sa poti sa bagi un varf de surubelnita sa blochezi vibrochenul si sa poti trage cu ceva ranga de surubul de pe pinionul de distributie. Is stranse foarte tare suruburile alea, greu le dai jos si greu le montezi inapoi.

S-o mai dat jos si piesele care te incurcau: alternator, pompa de apa, pompa de servo, cutie filtru aer, baterie, astea ca sa ai spatiu sa lucrezi. S-o blocat roata dintata de la pompa de injectie cu un surub gros, sa nu ametesti avansul. La axul cu came nu stiu daca o blocat ceva.

Ii lucrare mare si multe pot merge prost daca nu stii ce faci.

Partea buna ii ca am scapat numa cu 2 semeringuri schimbate(insignifiant) si 1 litru de ulei. Restu pieselor din motor si de pe vilbrochen nu erau uzate si au putut fi remontate. Si in plus am gasit fulie cu 150 lei originala(cel mai ieftin no_name ii 300), SH adevarat, dar arata foarte bine, nu are uzura la cauciucul dintre bucatile de metal din care ii facuta.

Modificat de AlexSava
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti aveti idee la ce foloseste mufa incercuita din imagine ?la mine lipseste firul cu tot cu mufa de acolo(poza am luat-o de pe topicul lui doru_fant4 sper sa nu se supere)

post-27759-1271917568_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, a mai avut cineva probleme cu releul 136 cod "1H0 906 123 A" "control unit for diesel engine"?

Stie cineva un gasesc cat costa si de unde as putea cumpara asa ceva ?

Modificat de refuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce pozitie se afle pe placa de relee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa un an si ceva in care a mers perfect (cam zgomotos insa am inteles ca asta e normal la el) au inceput sa apara problemele. motorul smunceste la relanti acul inregistreaza diferente de peste 200 tpm, probleme cu niste aer pe furtunurile tur/retur sau nu baga deloc motorina; urmeaza sa verific pompa de motorina etc sper sa nu-mi manance o gramada de bani. am mai citit zeci de pagini pe forum legat de problema asta, insa daca stie cineva ceva legat de ea in particular pt acest motor ii multumesc pt sfat.

in rest... sunt multumit de el, pare a fi fiabil, singura data cand am incercat sa vad cat consuma mi-a iesit ~6% in exterior in conditii de aprox 120 km/h constant pana pe la 160 cand era liber drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

in cazul in care masina scoate fum negru...,masina din semnatura care ar putea fi cauza??? si este normal sa scoata cind este turata p la 3000 si ceva sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot timpul scoate fum negru? Daca scoate doar cand o turezi brusc, atunci e normal.

Fumul negru e motorina nearsa. Daca scoate tot timpul trebuie facute cateva reglaje la pompa (debit, avans - nu mai stiu exact. eu nu pot sa-ti zic exact ce si cum pt. ca merg la un pompagiu aici in Buc); mai poti verifica si filtrul de aer sa nu fie foarte imbacsit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa fiu nu stiu.... am observat cind cineva s-a urcat sa vada cum se simte in masina ca ar vrea un schimb cu mine si atunci cind a accelerat am observat fumul negru....l-am pus sa tureze brusc masina de citeva ori si acelasi efect...asa daca o las pornita nici nu observ fum decit la pornire.....la ce te referi exact cind zici tot timpul sau cum sa fac sa fiu mai exact in explicatii !!!

mersi de raspuns.

p.s am schimbat cam toate consumabillele la ea doar filtrul de motorina este cel vechi :ceuameni: care saptamina asta o sa fie si el schimbat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face doar la accelerare brusca cu pedala aproape de podea (gen demaraj) e normal. Daca scoate tot timpul - la mers normal - nu e ok; aici poate fi de la filtrul de aer sau reglaje la pompa (are debitul prea mare).

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu o poza mai clara la intrebarea care am mai pus-o la postul 189 stie cineva la ce foloseste chestia aia incercuita de pe pompa ?

post-27759-1275471494_thumb.jpg

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa scot acea mufa de acolo, in timpul functionarii motorului si nu am observat nici o schimbare in functionarea acestuia. Vine impreuna cu un alt fir, cel de la pompa de injectie, pe care daca il scoti, se opreste motorul. Si nu porneste pana cand nu il pui la loc. Insa, nu am nici cea mai mica idee la ce anume ar folosi acesta. Daca stie cineva, il rog sa ne lamureasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am nici un fir cu mufa acolo asta imi lipseste masina neffind la origini TD de aceea incerc sa aflu de la ce poate fi ma gandeam ca e ceva mai vital...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!