Jump to content

T4 - Probleme


nelu_tm
 Share

Postare recomandată

imi pare rau pentru tine dar daca nu iei atitudine cu asa zisii mecanici te duci pe tobogan,stiu ca este ff greu sa gasesti un mecanic adevarat,in prezent viata este scumpa ,banii nu se mai fac usor,intreaba pe cati mai multi acolo unde esti .raspunsuri aici poti sa gasesti ,dar un mecanic trebuie sa execute corect cu simt de raspundere.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut sant nelu si apreciez ca este foarte adevarat ceea ce spui despre t4 caravelle si despre asa zisii mecanici si care dintro masina f buna poate sa o faca harb .un t4 daca are 900 000 km si a fost intretinut la timp mecanic si estetic este o bijuterie si in prezent,pentru cei care nu cunoasteti nu mai faceti afirmatii nefondate despre t4 interesativa ce inseamna t4 111kw/axg/151cai la cei care le-au ingrijit.personal ,am cumparat-o din 2003 inceputul anului,intradevar ff scumpa dar a meritat,acum are 870 000km si merge foarte bine.in 2006 mi-a dat pe ea 17000 e,ches si nu m-am despartit de ea.daca ar fi sa o vand credetima plec imediat si imi iau acelasi model,dar bussines class.multumesc pe aceasta cale celor care au deschis acest forum si celor care pri experienta lor o impartasesc celorlalti.bafta

pentru ra-zv-an,posibil sa fi umblat la tija de la turbina, care poate sa topeasca pistonu,asa am aflat zilele acestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ra-zv-an,posibil sa fi umblat la tija de la turbina, care poate sa topeasca pistonu,asa am aflat zilele acestea.

E imposibil asa ceva icon_biggrin.gif turbina ce crezi ca baga? Nitrogen lichid? Baga doar aer mai mult si nu poate mai mult decat poate ea sa duca.

ps: si nitrogenul, raceste camera de ardere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine ti-a zis ca o tija de la turbina dereglata duce la topirea pistoanelor.. ar trebuii sa se intoarca inapoi la mecanica de dacia 1300. O tija dereglata de la actuator poate duce la presiune prea mare caz in care ECU sesizeaza si intra in limp-mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vreau sa modific tija de la turbina ca sa bage mai multa presiune, si e bine ca nu am ECU ca nu o sa intre in limp mode :D si sigur nu o sa se topeasca pistoanele ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa cresti cantitatea de motorina injectata nu vei obtine imbunatatiri de performante...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da stiu, si chiar si un intercooler ar fi indicat. Asta din ce am citit pe la englezi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buba este ca e posibil sa ne lovim de alte limitari mecanice sau termice ale motorului

adaugarea unui intercooler ar modifica putin eficienta arderii

conform logicii mele ar trebui marita putin presiunea din Turbo ca sa compenseze contractia aerului aparuta la racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact: Maresti presiunea din turbo din acel actuator (se scurteaza actuatorul mai exact) , se face un debit mai mare la motorina (exista si aici un surub de reglaj), si se pune intercooler.

ps: A nu se confunda debitul cu avansul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramane de vazut daca sistemul de racire face fata, gazele ies mult mai fierbinti si imbatranesc prematur turbina, iar pistoanele si vilbrochenul preiau socuri mai mari din explozii mai energice. Si asa motorul ABL este exploatat din greu de o masina mare si grea.

Desigur se poate injecta si azot lichid :) dar am dubii ca mai faceti milionul de kilometri cu acelasi motor.

Exista mereu compromisul intre performanta si durabilitate. Eventual un chip-tuning?

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chip tuning? pe ce anume? ca nu avem calculator la motor, nu avem injectie electronica, nu avem pompe duse, nimic. Totul mecanic. Din ce stiu , presiunea in turbo se poate mari pana la 1,1-1,2 bari , iar referitor la rezistenta, ca piese rezista ca sunt calculate sa reziste la mai mult decat e facut motorul. ( acelasi lucru se poate intampla si daca faci un chip tuning la un motor TDI sau o resoftare) .

2.5 TDI are intercooler si pentru aia nu imbatraneste prematur turbina.

ps: chestia cu azot lichid, adica acel N2O, raceste camera de ardere si din ce m-am documentat, rezista mai bine ca un motor pe benzina. Probabil ca puterea nu va fi asa mare ca la benzina dar cica se simte bine. chestia e ca e ilegal in romania. Deci, deocamdata e exclus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca faci niste confuzii enorme

N20 este "Nitro" => Oxid de Azot

Se foloseste de catre cei care vor sa forteze motoarele cu combustie interna. Se injecteaza in camera de ardere si la temperaturi mari degaja mai mult oxigen decat poate fi absorbit din aerul atmosferic (e ca si cum ai baga Oxigen pur pe admisia motorului )

Se poate cumpara ori in varianta industriala la tub asemanator cu cel de O2 ori la varianta medicala purificata.

Am pus in functiune acum cativa ani un spectrofotometru cu Absorbtie atomica, care folosea pentru functionare un tub de N2O si un tub de acetilena.

LA motoarele Diesel nu cred ca imbunatateste mare lucru, motoarele noastre functionand oricum in exces de oxigen, nici nu am auzit vreodata N2O folosit la Diesel.

Ca si concluzie:

ABL si asa e batut de soarta, nu are nici un rost sa-l mai omoram si nou cu "Tuning mioritic"

sunt 100% ca se duce dracului in cel mai scurt timp

intai va ceda turbina apoi vreo biela sau bolturi / arbore cotit

Sunt convins ca majoritatea motoarelor ABL se cam apropie de milion de Km in realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa-i fac, la cald nu i-mi pierde antigel cand se raceste motorul si scade presiunea din vas scade nivelul antigelului cu un litru, banuiesc ca sunt tot furtunele, poate o fi vreo unul crapat.

daca ar fi garnitura sau chiulasa banuiesc ca ar trebuii sa fie ulei in vas, sa i-mi piarda antigel in mers, sau sa apara spume, presiune mare. in schimb eu de ieri nu am mai pornit motorul, azi dimineata inainte sa-l pornesc cand am deschis busonul de la vas mai aveam putina presiune, dar chear si cu motorul cald nu-mi face multa presiune.

Modificat de antald
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ar fi un furtun cu siguranta ar pierde antigel in timpul functionarii masinii nu in repaus. Pot exista mici diferente de nivel in borcan daca e sa compari motorul cald sau rece. Daca zici ca trebuie sa completezi lichid in stalatia de racire iti pot recomanda sa dai scutu jos si sa verifici toata instalatia de racire. De la radiator( sa nu cumva sa aiba ceva pori si sa piarda apa) si toate colierele si racordurile de cauciuc. Pui mana peste tot si unde vezi ca e umed e bai...

De obicei cand e garnitura de chiulasa iti baga aer pe instalatie( iti creaza presiune in borcan) sau iti baga ulei. Motivul e simplu.. compresia din cilindrii impinge aer in instalatia de racire dupa gandirea ca presiunea e mai mare in cilindru decat in instalatia de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da... se pare ca trebuie sa-i schimb toate colierele pe la toate i-mi curge antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut... am o problema cu pornirea unui t4 1.9 abl - intrebarea este.. exista posibilitatea sa am probleme cu electromotorul chiar daca acesta invarte ( se roteste distributia cu tot cu axu cu came.. pinionul de la pompa ) ? bateria nu este problema ( am incercat 2 ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la tuning pe 1.9 ABL .. se poate.. exista topic-uri intregi despre acest subiect pe un forum englezesc ( dedicat T4 si T5 - l-am mai postat pe aici). Practic se elimina egr-ul si se monteaza in loc un intercooler, se creste debitul in pompa de motorina si se modifica presiunea in turbo din tija care o actioneaza. se castiga pana la 20-30 de cai din ce ziceau baietii acolo. la vara ma batea si pe mine acest gand ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mii de multumiri colegilor de pe forum si a datelor exacte, tocmai i-mi afiseaza si mie cata motorina am in rezervor.

intebarea este... oare arata corect? momentan nu stiu cat ar mai fi in rezervor dar in bord i-mi arata 50l... voi aveti erori???

cei drept eu am pus 20 de litri si am parcurs aproximativ 250 de km la un consum de 7-8 cam asta ar fi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca acul e la jumate nu ai 40L daca e la 3 sfer nu ai 60 si daca arata 1 sfer cu siguranta nu mai ai 20L. Cel putin la mine asa e.. de exemplu am facut 700 km dupa ce am facut plinul si era putin peste jumate.. la intoarcere nu mi-a ajuns pana acasa.. .

Ca o eroare la mine pot spune ca dupa ce alimentez plin se ridica doar pana la jumate si dupa cateva minute incepe sa se ridice acul si sa arate plin. Ca o ciudatenie.. mi s-a intamplat 1 singura data.. mi-a aparut pe bord" bitte tanken" si dupa 2 km am ramas fara motorina.. desii alta data am facut 15km dupa semnalizarea pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vechiul t4 i-mi arata forte bine cata motorina aveam in rezervor. asta urmeaza sa verific... ei drept am bagat un furtun in rezervor si cand am suflat se auzea borborosind.

Modificat de antald
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca alimentezi si nu arata plin - insa de fiecare data este "stabila" pozitia de plin - trebuie recalibrat acul din bord. Daca zici ca arata jumatate dar dupa ceva timp si probabil kilometri si zgaltaieturi incepe sa arate mai plin... foarte probabil ca ai probleme cu "plutitorul" din rezervor, e semi-blocat si se misca cu intarziere si la umplere si la golire.

"Fuel gauge sender" - accesul este sub mocheta langa frana de mana. Se desface ca un borcan de vas de expansiune de Dacia 1300. Incearca intai sa il cureti, vezi ca are un brat cu plutitor. Cod 7D0 919 183.

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deocamdata scade... nu am apucat nici sa alimentez, dar nici sa merg la un drum mai lung, doar prin zona. maine am o cursa si urmeaza sa verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o problema... poate un coleg cu 2.4d sa i-mi spuna care sunt culorile si asezarea lor in mufa de la senzorul cu patru borne de deasupra termostatului. astazi am gasit mufa dar eu am cablurile taiate si nu i-mi pot da seama cum vin asezate sunt 4 (doua peste doua pe mufa ii scris 1,2,3,4). senzorul ii prins pe un furtun...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc eu maine sa ma uit,trebuie sa trag radiotoru in fata?sau se vede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se vede pe sub masina... eu nu am scut

ma intereseaza ce culori au cablurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!