Jump to content

T4 - Probleme


nelu_tm
 Share

Postare recomandată

incerc sa caut piesele dupa modelul tau de masina, care are duze :) ce model ai si ce motorizare? ( ca la profil nu vad sa fie trecut)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil toate t4 ( cel putin astea cu fata de caravell esi multivan ) ca din cate stiu la transporter e alfel farul nu cred ca e loc sa treci cu diuzele prin far !al meu e 2,5 tdi de 102 cp caravelle

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am un transporter din 2003 si am o mica problema, mi-a zis la tester ca am o problema cu injectorul cu fir (senzor miscare ace), efectul defectiunii ar cam fi ca la relanti oarecum merge in gol.Cum se poate remedia daca s-ar putea ceva fara sa-l schimb :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.... cred ca am o mare problema. dupa ce am rezolvat problema cu scurgerile de motorina pe la pompa.... masina a inceput sa aiba o bataie in mers... care se auzea din ce in ce mai tare cand o acceleram ( mai ales acceleratie brusca ). am mers la mecanic si mi-a spus ca e decalibrata pompa... si de asta face asa.. si ca cel mai bine schimb distributia ( oricum tb schimbata) si se pune la punct atunci. Duc masina undeva la curte... si ma apuc sa schimb distributia .. dau jos cureaua... imobilizez pompa, pun arborele cotit in TDC.. si desfac capacul motorului sa pun axul cu came la punct... cand vad un capacel deplasat si turtit (venea sub axul cu came) ... poza atasata mai jos. Are cineva idee ce s-a intamplat? cat de grav e?

ps: cunoasteti vreun mecanic priceput pentru Bucuresti care se si poate deplasa? MS

post-3797-0-58477300-1294672953_thumb.jp

post-3797-0-15881500-1294672983_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o zi buna tururor sunt nou pe forum si nu stiu unde ar trebui sa postez imi cer scuze daca am gresit.am nevoie de o parere a unor oameni care mai cunosc ceva mai mult decit anumiti MECANICI.am achizitionat un t4 2.5 TDI am efectuat 1000 km cu ea ok am facut schiburile tot ULEI CASTROL EDGE 5-40W DUPA CARE AM MAI PARCURS 60 KM SI AM lasato in parcaream pornito si la -4 grade porneste instant fara fum dupa circa 1 minut incepe sa dea cu fum alb ma poate ajuta cineva cu o parere?va multumes anticipat.CRISTIAN

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil avans dereglat - se verifica cu tester

dupa acel minut se anuleaza "socul" si avansul revine la starea initiala care poate fi eronata.

nu o lua ca si o certitudine, ci doar ca o posibila explicatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu banuiesc turbina. Daca porneste la -4 grade nu se incalzeste doar intr-un minut. Da fum la relanti sau daca o accelerezi? A mea dadea fum alb-albastrui dupa ce o turam peste 2000 RPM pana nu se incalzeste macar la 70 grade. Probabil a ramas turbina blocata si s-a adunat ulei in partea de evacuare a turbinei. Eu am facut un tratament cu XADO si acum s-a dus fumul. Am tot un 2.5 din 1997 la 450.000 km. Mai multi oameni priceputi mi-au spus ca la asa uzura sa pun 10W40, nu 5W40 (si i-am ascultat). Daca acum e 5W40 - ce ulei era inainte?

Presupun ca e fum serios, nu aburul alb pe care il da orice diesel sub 0 grade pana se incalzeste... se evapora apa din galerii, imi da si la Megane nou, si la benzina da dar mai putin ca se incalzeste mai repede - scoate gazele la temperatura mai mare. Lasa-l sa mearga daca nu se aprinde nici un bec si nu scoate zgomote ciudate. Motorul 2.5TDI e atat de vestit ca se incalzeste greu incat majoritatea au din fabrica incalzitor auxiliar (Eberspacher)

Modificat de Oxigen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e problema de avans intarziat ( se vede pe grafic in vag-com mai jos decat trebuie) o sa porneasca foarte greu si cu mult fum la pornire. E ceva normal sa afume umpic dupa pornire.. asta daca e vorba de un fum putin dens, asa e si la mine si merg spre 500 000km.Eu am observat o diferenta la pornire dupa ce am pus prima data ulei MOTUL 10w40. Motorul nu mai clancane in primele 3 secunde de la pornire. Inainte aveam Mobil1 5w40 si nu era tocmai ok.. consuma 1L la 15 000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VA MULTUMESC ptr.opini sunt f.bine venitte masina e un multivan din 1998 279000km intradevar avansu ela min sau umpic sub mim asta a zis mec cara a bagat un letop pe el si tot el a facut evaluarea mot si a zis ca merge impecabil adevaru ca in afara ca a inceput sa scuoata fum albmerge f.f rotund azi am opservat ca daca merg cu ea citva km mai scuate f. putin dupa care nu mai scuate deloc?turbina cum se puoate verifica tot cu acel leptop?MULTUMESC

ARE SI ACASTA ACEL SISTEM DA NU STIU SI NU LAM VAZUT FNCTIONID CIND AM LUOATO MI SA ZIS CA E BUJIA ARSA.CE SA FAC IN ACEST CAZ SA PUN ULE 10-40W?MULTIMESC

nu stiu ce ulei a avut inainte asa a venit din germania,da dupa un min dupa ce il pornesc atinci icepe usor usor si face si dupa 2000\rot\min

intradevar se incalzeste f.greu am asteptat 30 min sa se ridice temp aproape de jumate nu se aprinde nimic la bord in acest timp nici dupa cunoasteti o persoana priceputa unde ar putea sa constate ce este ?NORMAL CONTRA COST.VA MULTUMESC INCA O DATA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu ce e aici! Va rog respectuos sa folositi semnele de punctuatie si sa scrieti cat mai corect posibil. Nu alearga nimeni dupa dvs. incat sa fiti nevoit sa scrieti repede.

Problema cu incalzitul foarte greu pot fi cateva lucruri: nu functioneaza webasto/eberspacher , sau, termostat blocat pe deschis/intredeschis. Daca sunteti tipul de om care nu se baga la orice, va trebui sa apelati la un mecanic. Daca sunteti indemanatic , incet si cu rabdare le puteti face dvs.

Ulei, eu folosesc 10W40 - Castrol.

La webasto/eberspacher, il gasiti sub baterie (are el acolo un loc, special al lui) si il puteti da jos, (cu grija si cu interconectarea furtunelor de apa), il luati in casa la curatat, verificat bujie , schimbat bujie si ce mai are el ...defect pe acolo . Grija insa cum le testati (bujia e la 8v nu la 12).

succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit sa ma laud cu ce am mai patit cu masina mea :)). Ieri mi-am programat schibarea curelei de la accesorii (am schimbat-o cand am luat masina si se pare ca dupa 15.000 km s-a rupt pe margini... destul de suspect).

I-am spus ca intra greu in viteza si mi-a aerisit ambreajul, a verificat uleiul in cutie... si in final a gasit o problema la pompa de ambreiaj (nu isi facea decat jumate de cursa), dar a spus ca imi rezolva el, nu trebuie sa o schimb. Azi am facut o tura cu masina si am ramas mirat sa vad ca nu imi mai intra masina in viteza din prima. Am reusit sa ii dau a 2-a in mers si m-am dus direct la mecanicul care imi schimbase ieri garniturile la pompa. Cand am ajuns acolo, nu mai puteam nici sa scot din viteza. Ce credeti? Am ramas iar fara lichid de frana caci pompa de ambreiaj (cu garniturile schimbate ieri) a inceput sa curga. Asta la nici o luna dupa ce am schimbat rulmentul de presiune si discul de ambreiaj (care disc era ca nou, l-am schimbat degeaba). Iata ca le dau din nou dreptate celor care m-au sfatuit sa nu cumpar o masina neingrijita. Maine imi vine pompa de ambreiaj noua :)

Pana la vara cred ca o sa mai ramana doar caroseria, motorul si cutia neschimbate, in rest voi avea totul schimbat pe ea. :icon_thumright:

Modificat de 1octav
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare sincer rau pentru tine.astea-s fiarele si masinile sh implicit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ emy D cu 2.5 si dublu climatronic daca dai ventilatia pe mai mult de jumate si caldura fata+ spate si nu ai incalzirea auxiliara functionala iti pot garanta ca faci 40Km si nu ajunge la 90 grade. :D

@ 1octav Curelele de accesorii la T4 sunt de ff multe feluri. Mie mi s-a rupt si dupa codul motorului si specificatii mecanicul a primit 2 de la distribuitorul de piese. Una nu era buna si cealalta a parut buna.. dupa care mi-am dat seama ca e prea larga si patineaza la pornire si cand intru cu viteza intr-o balta mai mare. E o pacoste sa gasesti una perfecta.

Vezi totusi sa fie aliniat totul fulie/intinzator/compresor AC...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ... am dat caruta de bulgaria pe o roaba de romania... '98 pe '93. bun, motorul am vazut ca gaza de cand l-am pornit dar cand urcam o panta , sau o turam putin ramaneam fara apa curgea apa pe la toate furtunele , curios daca mergem cu a-cincea la 40-50 km/h nu curgea apa, am completat vreo 20 de litri de apa in 125 de km. am mai luat de la acelasi tip un motor compet cu toate pompele cu 500 de euro de pe o dubita tipla la care si motorul se auzea bine, nu gaza l-am prnit acum cateva saptamani si se vedea ca nu a fost pornit de mult si a pornit frumos ... de maine ma apuc sa ii schimb motorul. trebuie sa ii fac si caldura, nu baga decat aer rece. mai revin cu detalii... ce o mai fii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noobsound, nu am zis ca nu e asa, ci am zis doar ce ar putea fi. incalzitor auxiliar sau termostat deschis. in ambele cazuri nu se ridica apa la 90 si nu baga caldura. icon_thumright.gif cu termostatul am patito de atatea ori, si la fel si cu webasto dar la sharan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu incalzitul greu pe timp rece o au toate masinile diesel fara incalzire auxiliara si nu din cauza termostatului...la mine iar nu mai merge sirocoul trebuie sa-l dau jos sa-l curat...

1octav- depinde cum a fost exploatata masina...si eu am zis ca am luat o masina ingrijita dar am ajuns sa schimb o gramada de piese, cei drept doar consumabile...cum zicea si colegul astea sunt masinile sh..o loterie... daca ar fi sa-mi iau iar masina de genu asta as lua in considerare si vito, t4 nu e chiar asa cum zice lumea...

Apropo mie imi consuma mediu cam 7.5-8% e bine e mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@1octav cat te-a ajuns pompa de ambreiaj?pe ce producator?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astea sunt masinile sh..o loterie... daca ar fi sa-mi iau iar masina de genu asta as lua in considerare si vito, t4 nu e chiar asa cum zice lumea...

Masinile SH sunt o loterie daca nu te uiti bine la ele. Daca te pricepi, sau macar mergi cu unul care se pricepe, o mai pui pe o rampa, faci niste teste, etc, inainte de a o cumpara, sansa sa aiba defecte ascunse multe scade considerabil. Iar daca zici ca nu iti place T4 si vrei Vito... nu ar trebui sa te orientezi catre un forum Mercedes? Ca noua ne cam plac aceste T4, de-aia scriem pe aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@altec

ai mare dreptate

cumparatul masinilor SH este o loterie curata si trebuie tratata ca atare.

Stiu ca nu sunt un exemplu de urmat insa abele masini care le-am cumparat SH le-am luat direct fara sa mai complic cu verificari la service si alte chestii.

Am gasit masina am studiat-o si am plecat cu ea acasa.

Transporterul avea numere expirate cand l-am luat

am mers , l-am vazut, l-am pornit , am dat 2 metri in fata sa vad ca e legat la ceva motorul ala, si apoi i-am dat omului banii pe el.

l-am luat mult sub pretul pietei si eram constient ca nu poate fi intr-o stare prea buna.

Pana acuma am avut noroc. Am 25000 de Km facuti si inafara de o piesa de la timonerie (90 lei) nu am schimbat nimic inafara de consumabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi curge pompa de ambreiaj si are o parte sparta. Se pare ca e boala generala la T4 - suportul care tine pompa sub pedalier are tabla prea subtire, aceasta de indoaie sau crapa. Neamtul de a avut masina s-a dus si a mai sudat o tabla peste, dar ala cu sudura a pus suportul putin stramb si pedala nu calca drept in pompa, asta a dus la o uzura rapida si la fiecare apasare se prelinge putin lichid de frana. Merg cu lichidul dupa mine si completez la cateva zile, debreiez cat mai rar, o sa schimba cat de urgent pompa dar astept leafa.

@1octav - Cureaua de accesorii mi-a venit 2236 mm dar pe masina era 2240 si am pus Dayco 6PK2240 (am climatronic) - cred ca e putin mare, la oprirea motorului ceva scartie sub o secunda, foarte scurt, cred ca aluneca sau e pompa de servo. Daca cureaua se sfasie pe margini - verifica intai ca sta pe toate rolele cu toate 6 nervurile in canale, sa nu fie deplasata. Rolele fara nervuri (am 2) trebuie sa fie bine in plan cu celelalte si fara nici un joc lateral sau axial, sunt de plastic si in timp se uzeaza cu santz pe mijloc. Intinzatorul de la acesorii e ca naiba bagat, nu l-am putut inlocui decat dupa ce am scos suportul motorului, e pe o bucata de aluminiu care tine motorul in suport, locul e foarte stramt. Bine ca mi-am printat din ELSA cum, ca mecanicul nu facuse in viata lui asta.

@24 fast - de ce crezi ca masina are doar 279000 km? probleme din astea apar pe la 500.000 km. Turbina se testeaza din VAG.COM numai in test dinamic cu laptopul in brate, se baga a 3-a si se apasa "la blana" pana la vreo 4000 rpm, laptopul inregistreaza parametrii de functionare ai turbinei. Sfatul meu este sa pui 10w40, sa nu o turezi peste 2000 rpm pana nu se misca acul macar 2-3 liniute din alea subtiri. In Germania la masini uzate samsarii pun pentru vanzare ulei pentru motoare uzate (de exemplu Valvoline MaxLife 10w-40) - dar un expert in uleiuri pe care il cred mi-a spus ca asta da bine la vanzare ca merge rotund si nu scoate fum, dar uleiul contine lacuri care prin ardere depun calamina si asta e chiar ca ultima solutie inainte sa arunci motorul.

Sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misumat1- cred ca ma pricep destul de bine, stiu si eu ce defecte avea masian mea cand am luat-o, am inlocuit multe din ele care nu erau neaparat necesar, dar masina am luat-o ca sa trag o platforma (germania-romania) si nu am vrut sa am surprize pe drum, si daca am spus ca as lua in considerare si vito ce te-ai atacat asa? La cati vad aici cu probleme cu t4 nu mai cred asa mult in fiabilitatea lor, cei drept sunt masini muncite, dar daca am avea bani nici unul dintre noi nu si-ar mai lua masini de 10-15ani cu sute de mii de km... deci treba e relativa cu t4 e beton tine 1milion de km etc...

daca am deranjat o sa parasesc forumul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma faratilor voi ori sunteti ghinonisti ori o cauati cu lumanrea (doar uni)

o sa incerc sa raspund la cat mai multe posturi

pompa de ambreiaj ( sunt forte destepte cu cilindru dublu ) setul de reparatie care se gaseste in comert merge doar la pompele de plastic la cele cu corp metalic nu se potriveste ,o pompa costa vreo 150 roni

cureaua de alternator e 6pk 2230(aici merge de pe la 2224 pana la 2250 probat de mine ) nu are voie sa scartie decat daca ceva o tine in loc supapa de la pompa de servoa sau vreun rulment

caldura cu sau fara sirocou in max 5 min de mers trebuie sa se incalzesca ( in 10 sa ajunga la 90 de grade ) daca nu merge sunt 2 cauze termostat ineficient, lipsa ,blocat ://// probleme cu sistemul de racire ( chiulasa garnitura etc ) atunci apare presiune prea mare in radiatorul din fata si instalatia de caldura se umple cu aer ( caloriferele retin aerul si opresc autoaerisirea sitemului daca cantitatea de aer din instalatie e prea mare ) /// si ultima ar fi ineficienta pompei de apa( destul de rara si are ca efect si supraincalzirea motorului )

fumul

negru consum ulei ( putin probabil cel putin la 2,5 e un motor foarte foarte reusit ) probabil de pe la turbina sau amestecul defectuos aer motorina aici intra : avans filtre senzori ( debitmetru supraalimentare) furtune la turbo neetanse

alb apa abur condens ( destul de normal in sezonul rece pana la incalzire motorului macar la 60 de grade datorita diferentelor de temperatura si a condensului format pe instalatia de evacuare)

albastrui gri : simeringuri la supapa presiune prea mica la ulei amestec de ulei in aerul din admisie (de la turbo supape etc)

ca ulei motorul de 2,5 cu 5w30/40 ,,consuma,, uleiul de fapt il arunca turbo pe galeria de aer , cu 10w nu este nevoie de completarea intre schimburi ( eu nici dupa 900 000 km nu completam )

SI INCA UN SFAT INCERCATI SA VA ALEGETI MAI CU GRIJA MECANICI CA IN MAJORITATEA CAZURILOR NU MASINA E DE VINA CI CEL CARE O ,,REPARA,, DE multe ori mai mult strica decat repara un mecanic nepriceput !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat amortizorul pentru pompa de injectie cod pentru abl 074 130 249 B am dat 54.08 eur la o reprezentanta vw

Modificat de piticu_1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vw-raz-van - eu am tot incercat sa-ti spun ca T4 nu e asa indestructibil precum crezi

poate pentru ca tu ai avut masina de noua sau de km putini, dar unii care cumpara acum un T4 de 300-400.000km au de schimbat jumate de motor

la vechiul meu T4 care era facut in 1997, si cumparat in 2003, am schimbat jumate din componentele la motor... am facut si o segmentare pentru ca s-a rupt surubul de la distributie si a topit pistoanele si distrus segmentii... etc

sincer la T5 s-au stricat componente mai vitale cum ar fi: turbina, pompa de apa si cutia, dar de restul inca nu m-am atins :)

cel putin la partea de articulatii, la accesorii precum alternator, servo, etc etc... bine asta e si meritul distributiei pe pinioane, unde nu are ce sa se rupa indiferent cat tragi dupa tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat masina la ~400 000 km. Daca in ~60 000km cat am facut cu ea o fulie de curea +o curea de accesorii+ o pompa de vacum( pe care am schimbat-o ca picura ff rar dar mai mergea mult si bine) vi se pare mult.. atunci nu stiu ce sa mai zic.. La fel ca la toate masinile sunt multe piese aftermarket pe care multi mecanici le folosesc, cunosc nenumarate cazuri in care mecanicii de la ateliere au contract cu diferiti distribuitori de la care iau piese de cea mai proasta calitate si isi pun adaos. Eu am norocul sa cunosc pe cineva dealer de piese care imi spune sincer.. ia asta ca e eftina si buna sau.. ia neaprat original ca restu nu tin deloc.

sa va spun o povestioara. tatal meu a cumparat un VW LT de la un domn ff meticulos care a pastrat LT intr-o stare tehnica excelenta. Cand am adus LT la mine acasa a vazut T4 si m-a intrebat daca poate sa faca o tura cu el ca si el are unu si nu ii place cum merge.Dupa ce s-a plimbat mi-a zis " al meu mai trebuie pus la punct ca are mici probleme" L-am vazut si inspectat Multivan tot de 150 cai. Interior de piele ff asemanator cu al meu doar cu detaliile de multivan dar.... vai vai ce uzat era interiorul, plasticurile, scaunele... KM reali?.. 380 000 verificati cu tester si carte service.. Domnul tespectiv a bagat peste 1500 euro in reparatii si in ultima instantza l-a sunat pe tatal meu sa il intrebe unde isi duce masinile ca nu mai stie ce sa ii faca ca tot baga bani si nu biruie cu el.

A ajuns la mecanicul meu si cand am trecut pe la el mi-a zis ba o trecut ala de ti-o vandut LT si o zis ca o facut cea mai mare prostie ca o dat masina aia. tata a facut ~30 000km cu ea si a schimbat 2 rotule 4 bucse si telescoapele fata.

Schimbati piesele fratilor la oameni priceputi si cumparati piese fie originale fie de calitate si nu o sa aveti probleme.. o piesa mai eftina va poate face sa platiti mai mult mai tarziu.

Cat despre problema userului de mai sus.. mai nu degeaba sunt T4 la 10 000 euro si T4 la 4000 euro.. nu doar un scaun de piele, o clima si un casetofon fac diferentza de pretz.

Cineva mi-a spus odata o vorba legata de masini la cumparare.Bai daca vezi o masina unic proprietar care a fost ff scumpa la cumparare, cea mai dotata posibil e mul;t mai probabil ca omul acela sa isi fii mentinut si respectat masina.

Si e ff adevarat.. unul care isi cumpara un Logan cel mai eftin care nu are nici macar casetofon sau inchidere centralizata.. te stepti sa il intretina pana la 200 000Km cu cele mai bune piese, cu service efectuat la termen si in service de calitate?

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!