Jump to content

Dimensiunile noilor anvelope trecute in talon


BogMW
 Share

Postare recomandată

Trebuie sa te duci la reprezentanta sa iti dea in scris ce alte marimi de roti se mai potrivesc pe masina dupa care te duci la RAR sa ti le treaca in carte de indentitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai ce am venit de la RAR...cu treaba rezolvata

o sa va prezinta pasii ce i-am urmat pentru trecerea de dimensiuni obtionale in CIV

1.sunati la RAR si va facet o programare...o sa va dea un numar de programare,sa il notati undeva ca fara ala se complica treaba

2.cu anvelopele care vreti sa le treceti in carte montate pe masina va duceti la RAR voluntari la poarta 2 unde e un nene care in baza numarului de programare,va intruma unde sa mergeti

3.va asezati la rand si asteptati pana intrati in hala unde va preia un nene de la RAR cariua sa ii specificati ce vreti...ca la mine se apucase de identificare,si iam zis ce vreau si mia luat CIV-ul ,s-a uitat la roti si sa dus in birou l el..

dupa 10 min a venit inapoi si m-a trimis la caserie,am platit si m-am intors

dupa ce i-am aratat chitanta m-a pus sa duc masina in parcare si sa astept in sala de asteptare...

acolo stai pana ce te striga o tanti sa iti dea actele..

m-a costat 90RON

dovada:D

post-14266-0-51266400-1319548049_thumb.j

da nu am inteles de ce mi-a trecut 91V cand pe masina erau 91T:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei se trece un indice de viteza mai mare ... ceea ce iti va permite sa folosesti, oricum, si anvelope cu un indice de viteza mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să înțeleg că nu a trebuit să schimbi talonul și CIV?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma gandesc ca normal ar fi ca indicele de sarcina respectiv viteza trecute in talon si/sau CIV sa reprezinte valorile minime; asta in teorie pt ca in practica gasesti destul de greu de exemplu cauciucuri de iarna cu indice de viteza V - asa am si eu trecut in CIV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CIV-ul nu l-am schimbat...doar mi-a adaugat acolo dimensiunea aia...si talonul...inca nu am fost la politie cu el,da cred ca o sa-l dau pierdut,si il schimb cu cel tip nou,in care nu mai sunt trecute dimensiunile...

Cat despre indicele de viteza,cred ca este mai plauzibila varianta cu maxim...ca din moment ce constructor-ul iti da voie sa mergi cu 210km/h de ce nu ai avea voie cu mai putin...asa invers...e mai greu....parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ar trebuie sa fie exact invers sa fie trecut un minim, ca ce e peste nu te afecteaza cu nimic dar in mai jos da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt minime clar pentru ca sunt legate de masa maxima autorizata a masinii respectiv de viteza maxima constructiva trecuta in specificatii; ca doar nu poate fi la modul tu poti sa pui cu T ca conduci mai incet, altul merge mai tare deci tre sa puna H iar altul si mai tare deci V sau W; pana la urma poate imprumuti masina cuiva si ala merge mai tare decat tine de felul lui...

Oricum mi a spus un prieten de la RAR ca nu a vazut talon luat pt ca nu corespundeau indicii de sarcina si/sau viteza, se verifica in principiu doar dimensiunile jantelor si anvelopelor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai te cam contrazici...

eu tot imi mentin parerea ca trebuie pus maxim...daca imprumuti masina...sa stie si acela cu cat sa mearga maxim...cat ii permite masina...

indici sunt dati de constructor...nu ti-i alegi in functie de cum mergi tu...trebuie sa iei in calcul ca masina poate ajunge la o animita viteza,unde ii trebuie un indice de viteza corespunzator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te contrazici tu orice masina are in CIV viteza maxima de xxx km/h iar cauciucurile sunt trecute cu indice sa fie peste viteza aceea sa poti merge in siguranta cu viteza maxima a masinii. Nu cred ca se poate pronunta cineva ca este un minim sau maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tocmai...din moment ce masina este trecuta cu viteza maxima...de ce nu este si indicele maxin corespunzator acelei viteze?si vrei minim?

daca masina imi permite un indice de viteza W...de ce sa imi pun indice T?sa fiu limitat de cauciucuri?

deci,

T-190km/h

H-210km/h

V-240km/h

W-270km/h

Y-300km/h

luam ex masina mea care are viteza maxima constructiva 205km/h deci s-ar incadra la H...dupa tine...ar trebui sa ii pun T...

ti se pare normal?sa ii pun T si daca vreau sa ating acea viteza sa imi explodeze cauciucurile?

de aici imi mentin parerea si este ultimul post...daca nici acum nu intelegi de ce am zis maxim...nu are rost sa mai continuam...

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nici tu nu ai inteles ce vreau sa spun trebuie sa fie minim H sa mergi in siguranta. Tu sustii ca ar trebui maxim H ceea ce e total aiurea.

Masinile se mai si tuneaza mai creste puterea si nevoia de cauciucuri mai bune etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lawrentzyu_86 In talon ti s-a pus "V" si nu "T" cum aveai tu montate pe masina, adica ti s-a pus indicele minim care este mai mare decat viteza maxima constructiva a autovehiculului. Indicele asta minim este impus de constructor, nu de logica celui de la RAR.

Indice maxim ar insemna "Y" (300Km/h).

Eu stiu ca iarna, cel putin in vest, ti se impune sa pui un abtibild undeva vizibil pe bord in caz ca folosesti cauciucuri cu indice inferior vitezei maxime constructive a masinii. Ma refer doar la anvelope MS.

In Germania vara cel putin, nu iti da nimeni inspectia tehnica daca anvelopele cu care ai echipata masina au un indice mai mic decat cel agreeat de constructor. Bineinteles ca esti pasibil si de amenda politailor si de retinerea certificatului de inmatriculare.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar ca interpretam diferit limba romana:)))

io ma refeream la indicele minim adica "T" sau indicele maxim "Y"..iar @dizy se referea la minimul si maximul indicelui,oricare ar fi ala....cred ca vorbim de acelasi lucru..dar ne exprimam diferit...

cand spun indicele maxim H...maxim il interpretez ca si pronume...nu adjectiv

nu vorbim de tuning...vorbim strict de specificatiile date de constructor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, de asta am si scris aici. Am observat ca "toata "lumea" sustinea acelasi lucru dar intr-o exprimare diferita.

Atunci cand faci inspectia in vest, in fisa e trecuta rubrica "indice corect de viteza". E scris asa, si nu minim sau maxim, tocmai sa nu se lase loc de interpretari. "Corect" inseamna cel putin egal sau mai mare decat cu cel impus de constructor. Adica, de exemplu, poti sa ai bine-merci montat pe masina indice W in loc de V cat zice constructorul.

Abtibildul la care faceam referire in postarea anterioara:

post-314-0-52416200-1319988728_thumb.jpg

post-314-0-07184500-1319988738_thumb.jpg

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu in talon nu am trecuta nicio dimensiune a anvelopelor. In CIV, nu stiu. Ideea e ca ca oricum nu umblu cu CIV-ul dupa mine. In cazul asta s-ar putea lua de roti la o eventuala oprire ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

se pare ca politia nu poate,ca nu stie ce anvelope ai in carte. dar daca e RAR sau ARR, ei au baza de date si pot verifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

problema delicata!!!!, am luat masina echipata cu roti pe 235/45/R17 iar in acte am trecuta o singura valoare, si anume:195/65/R15, intrebare e, daca cineva a mai avut dimensiuni similare, in ideea omologarii si daca intradevar, pt aceste dimensiuni se poate trece in legalitate la RAR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Raza rulare anvelopă 317,25 mm 321,65 mm Circumferinţă anvelopă 1993,34 mm 2020,98 mm Diferenţa în circumferinţă 27,64 mm 1,39 %

Se recomandă o diferenţă de +/- 2,5 % drept urmare noua anvelopă este COMPATIBILĂ.

De o vreme incoace s-a inventat gooooogle

Poza este pentru colegul mclaurian

post-25908-0-93707200-1329245362_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am fost si eu ieri la RAR pentru mentionarea altui tip de anvelope in CIV.

Pasii urmati ar fi cei de mai jos (in caz ca nu s-au mentionat de suficiente ori pe forum :) ):

- facut programare (telefonica) la RAR pentru "mentionarea altui tip de anvelope in CIV" (eu am facut in Voluntari pentru ca ma grabeam, dar se poate face si pe Grivita, doar daca se cupleaza cu un alt serviciu - precum identificare) - notati numarul programarii just in case

- m-am prezentat la RAR Voluntari dis-de-dimineata (aveam programare la 8.30 si am ajuns acolo pe la 7.50)

- am asteptat la o coada de vreo 10 masini pana pe la 8 cand ne-au bagat drumul inautru (n-au avut nici o problema ca am ajuns ceva mai devreme)

- spus numele la poarta, primit o hartie de completat cu date personale si serviciile pe care le doresc

- am mai asteptat cateva minute la usa halei in care se verifica masinile apoi am intrat

- am mai asteptat 5 minute pana m-a bagat un inginer in seama, caruia i-am spus ce vreau

- a luat CIV si hartia cu serviciile dorite si s-a dus in birou pentru 10 minute

- s-a intors cu hartia primita de la poarta pe care trecuse niste coduri si m-a trimis la casierie

- am platit (111.1lei), i-am dat factura, m-a scos din hala si mi-a zis sa parchez afara si sa astept in sala de astept CIV completat

- cel mai mult a durat asteptarea dupa CIV, cred ca vreo 25-20 minute

La ora 9 am plecat de acolo, foarte surprins ca am scapat asa repede!

Cerusem inainte de la Porsche extras din certificatul de omologarea al masinii in care aparea ca pot monta anvelope 225/45R17 (ceea ce ma interesa). Nu mi-a cerut nimeni nimic si nici eu nu l-am aratat, din moment ce a verificat in baza lor de date si nu a comentat nimic. Ar fi indicat sa-l cereti la Porsche, pentru a sti ce dimensiuni puteti cere la RAR. Banuiesc ca si cei de la RAR tot de acolo iau dimensiunile si nu cred ca puteti cere mentionarea altor dimensiuni decat cele mentionate in certificatul de omologare.

Eu eram cu anvelopele de iarna, care au indice de viteza mai mic decat cel trecut in CIV/certificatul de omologare dar pare sa nu fie o problema. Se verifica doar dimensiunile.

Cam asta ar fi aventura RAR pentru mine, sunt in continuare foarte surprins cat de repede am rezolvat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform ultimelor circulare interne de la RAR, se permite echiparea autovehiculelor cu anvelope (de dimensiunile prevazute in CIV) care au un indice de viteza mai mic decat viteza constructiva a masinii, dar minim 140Km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca nu mai trebuie document de la Porsche?

Eu ma gandeam sa ma duc pe jantele de vara si daca vor o documentatie sa duc certificat TUV pentru jante unde se specifica exact ce dimensiuni sunt admise pentru Golf 6. Problema este ca tot documentul este in germana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi-au cerut. Nu stiu daca este obligatoriu sau nu, dar cel mai bine sa-l ai decat sa fii nevoit sa te intorci la RAR ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!cauciucurile de iarna sunt ok si trecute in civ si anume 195/65/r15.a doua optiune pentru anvelope in civ este 205/60/r15.eu am anvelope pe 205/55/r16 cat sunt normale pe golf si trecute si in hartia de la cardinal pe care o am.

problema e ca mi-au cerut 255 lei care mi s-a parut enorma pentru o astfel de modificare.adevarul este ca nu aveam nici programare nici nimic....deci ce sa fac? sa fac o programare si sa mai incerc?pot afla si la telefon pretul?

later edit: am sunat la bucuresti la informatii au spus 100 lei.am sunat la rar constanta la programari vedem ce se intampla.de la 100 la 255 e cale lunga :))

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Azi am fost la RAR de le-am zis ca vreau ca sa omologhez jantele Santa Monica 225.45.17 iar ca raspuns am primit NU .Le-am aratat foaie de la reprezentanta VW (cica e falsa).Cum truda mea sa fie falsa cand ea contine VIN-ul ,nr. inmatriculare,dimensiunea jantelor 225.45.17 ,nume si semnatura inginer si stampila??A mai omologat cineva jante pe 17"pe Golf 4 1.4 16v?

Va atasez un document pe care l-am primit din Germania ." acestea sunt toate dimensiunile pe care le puteti trece in talon" raspuns primit de la Wolfsburg

Zugelassene Reifen.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!