Jump to content

Seat Leon Cupra R 265cp


blordc
 Share

Postare recomandată

Eu zic ca va certati degeaba. Cifrele de vanzari vorbesc, nu degeaba Golf e cea mai bine vanduta masina din segmentul compact. Leonul e undeva in spate, si in Romania, si in Europa. Artanis si judson, vorbiti de suspensie la Seat, de Cupra R... cam cate bucati de Cupra R credeti ca se vor vinde? Din astea, cam cati clienti vor fi furati de la VW? Va spun eu, nici unul, pentru ca ceea ce atrage un client la VW sunt calitatea materialelor, designul clasic, confortul in interior si confortul in rulare lucruri care la Seat nu le regasesti. La Seat gasesti in schimb suspensii mai dure, mai ferme, care tin masina mai bine pe sosea, un design minimalist dar functional in interior, un design indraznet si sportiv la exterior, materiale de nivel slab, dar scaune profilate sportiv. Un familist nu va alege niciodata Seat, pentru ca tine la confortul familiei si modul in care masina sta pe curbe nu e printre prioritatile sale. Cei care vor nega aceste aspecte, de bun simt de altfel, ori sunt prea fanatici ca sa recunoasca asta, ori pur si simplu nu sunt la varsta la care sa faca comparatii obiective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • eddie

    15

  • GtSport

    10

  • Bebeee

    9

  • Cristian

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut!

Cristi, deja tu ai devenit prea fanatic in a dezavantaja Seat in fata VW.

Seat nu e "undeva in spate", deoarece nu exista o comparatie directa intre intreaga gama Golf si Seat Leon.

Spun asta deoarece in momentul in care cineva alege Leon, il alege tocmai pentru ca e diferit de "stersatura" aia de Golf.

Si prin urmare, doreste ceva mai sportiv si mai atractiv, deci nu il intereseaza ABSOLUT DELOC ca are cateva plastice in plus.

Il intereseaza urmatoarele:

- ASPECT - Golf este "nobody" la acest capitol

- sportivitate - din standard, Leon este setat mai sportiv fata de Golf, indiferent de motorizare. Prin urmare, EXACT asta asteapa, in detrimentul confortului la rulare. Omu' prefara sportivitate in detrimentul confortului. Care, daca chiar vrei sa stii, este foarte acceptabil, suspensiile sport filtrand chiar foarte bine denivelarile, iar in curbe.....clar peste Golf.

- cost mai mic - cine prefera Leon este clar pregatit sa accepte plastice, dar sa castige multe optionale in schimbul lor.

Spun aceste lucruri nu din vorbe, nu de la televizor, nu din teste auto, ci dintr-o luuunga comparatie, de mai bine de 2 ani intre cele doua masini.

Daca nu esti intr-adevar cunoscator, un GTI banal nu iese cu nimic in evidenta, dar o Cupra......incepe sa-ti bata inima cand o vezi pe strada.

Conducere placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spui asta din punctul de vedere al posesorului de Seat. Ia intreaba tu pe cei care au GTI, sa vezi ca nu au aceeasi parere. In plus, multi nu vor o masina dupa care sa intoarca capul toata lumea, ba chiar sunt mult mai multi pentru care asta nu e important deloc. Cat despre suspensie, imi pare rau, dar nu ma poti convinge ca o suspensie sport filtreaza la fel de bine denivelarile din sosea. Pur si simplu nu are cum, avand in vedere ca amortizoarele si arcurile sunt mai tari, iar articulatiile sunt special facute pentru un comportament bun pe curbe, dar nu la fel de bun pe denivelari.

Intr-adevar, trebuie sa recunosc pentru ca e evident, Leonul e mult mai ieftin decat Golful, mai ales in cazul comparatiei FR/GTI si Cupra/GTI ed 30. Daca comparam alte nivele de echipare, vei vedea ca Leon Stylance nu e foarte ieftin fata de Golf Highline.

Inchei cu o opinie personala, la fel ca toate cele spuse de mine pana acum: la urmatoarea masina nu mai sunt dispus sa platesc pentru suspensie sport si pentru design exterior, atata timp cat in interior nu mi se ofera confortul pe care-l doresc.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, am citit tot topicul nu-mi vine sa cred ce ai scris :)

Eu am ezitat sa postez pt ca toata lumea ma stie de fanatic. Inima mea bate seat.

Ma cunosti f bine si stii ca mie golf nu-mi spune nimic (btw e prima oara cand scriu treaba asta pe forum, am respectat intodeauna pasionatii acestei masini).

Am avut la servici si golf 4 si golf 5 si cunosti si tu masinile, nu mi-au spus niciodata nimic.

Am fost cu tine sa vedem golf 6 si am fost super impresionat de interior si chiar am cochetat cateva secunde cu gandul la unul dar tot leon am luat.

Nu vreau ca pasionatii de golf sa se simta lezati in vreun fel. Recunosc ca e o masina absolut deosebita, atata tot ca nu a fost pe gustul meu la look si la feeling.

M-am intristat tot timpul cand cineva a scris aici critici acide despre seat. Nu am comentat niciodata nimic si nu am incercat sa comabat acele critici considerand tot timpul ca omului nu-i place seat si gata.

Nu e locul meu sa impun nimic nimanui.

Pentru mine si pentru f multi posesori de seat (inclusiv pt tine :) ) masina este muuult mai mult decat o unealta. Eu ii acord atata grija si atentie incat mi-am facut pana si sotia geloasa. :blink:

Seat este o marca care naste pasiuni bolnave, un mic microb de care f greu scapi.

Sa dau un exemplu: eu in orice masina (non seat) ma urc mi se pare ca este o barca si daca conduc un pic mai agresiv ratez curba. Din cele 4 seaturi din familie nici unul nu a lasat pe nimeni in drum nici unul nu a avut vreo problema majora.

De fiecare data cand ma urc in leon ma simt acasa, asa a fost de la primele drive teste(chiar am scris si pe forum). La lansarea leonul am mers cu gasca seat de atunci la drive test, am disparut atunci vreo 2 ore cu acel leon. M-au sunat saracii baietii de la Metrotehnica in disperare sa le aduc masina inapoi :D

Tot timpul in service la seat m-am simtit in familie; acum dupa 5 ani le cunosc prietenele/sotiile vanzatorilor mecanicilor si sefilor de la Metrotehnica. De cate ori ma duc acolo sa fac ceva la masina la ei am incredere 100% ca treaba o sa iasa perfect. S-a mai si gresit dar nimic ireparabil.

Dupa toate experientele de mai sus este f greu sa pleci din familia seat. Mi-am dorit atat de mult leonul si am muncit atat de tare pt el, si tu esti printre putinii care stiu cat de mult ;) incat toata lumea care ma stie poate sa zic fara sa ma supar vreodata ca "sunt bolnav rau de toooot si ca am seat la scufita". :lol:

Ce am scris mai sus e un post extrem de offtopic si poate cu putin cam multa emotie in exprimare dar era nevoie de asa ceva pe o arie seat si pe topicul cu noul Leon Cupra unde toata lumea l-a cautat de plastic si nu la "corason" :icon_thumright:

In ochii mei este cel mai "tare" plastic din grupul VAG la propriu si la figurat and I love it this way :)

Ca un mic rezumat la offtopicul de mai sus:

1. Seat nu este pt toata lumea

2. Are plasticul f "tare"

3. Creeaza clipe de neuitat, prietenii noi si dependenta bolnava in randul posesorilor :D

4. Recunosc ca trebuie sa ai f mare curaj si o mica doza de nebunie sa cumperi Seat cand pt aprox aceiasi bani iti poti cumpara o "masina".

PS: Imi cer scuze anticipat daca am jignit pe cineva,vroiam f mult sa scriu si eu un post cu adevarat partinitor si pro seat pe aceasta arie si sa scot in evidenta faptul ca de gustibus non disputandum si este frumos sa respectam acest lucru :)

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar o mica observatie, sa nu te superi Cristi. Pe pagina anterioara ziceai ca Leonul sta mai prost la stabilitate decat GTI-ul iar acum ca Leonul are suspensiile mai tari dar e mai important confortul. Aici vorbim de masini cu usoare valente sportive, deci cumparatorii ar fi absurzi daca ar vrea sa fie si stabila dar si confortabila pe denivelari. Singura solutie ar fi DCC sau cum se numeste setarea pentru suspensii.

Mie unul imi place mai mult modelul fara face-lift pentru ca este mai rotunjit si bara fata clar mai agresiva. La modelul face-lift interiorul pare ceva mai bine lucrat dar nu deajuns incat sa-mi placa mai mult. Luminile rosii la ceasuri iar parca aratau mai bine. Singurul avantaj al Cuprei actuale ar fi XDS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Foarte frumos, X-Ecutor! Eu nu am vrut sa fiu asa de drastic, dar m-a uns pe suflet mesajul tau.

Revenind la Cupra....

Cristi, spuneai.... "Cat despre suspensie, imi pare rau, dar nu ma poti convinge ca o suspensie sport filtreaza la fel de bine denivelarile din sosea. Pur si simplu nu are cum, avand in vedere ca amortizoarele si arcurile sunt mai tari, iar articulatiile sunt special facute pentru un comportament bun pe curbe, dar nu la fel de bun pe denivelari"

Dar inca o data doresc sa amintesc ca am aceasta masina de doi ani (chiar azi se implinesc de cand am ridicat-o de la dealer) si, desi este varianta sport a gamei seat, suspensia chiar filtreaza foarte bine denivelarile scurte (gen piatra cubica sau gropite).

Spun asta in legatura cu topicul nostru, nu e offtopic, deoarece prin asta demonstrez ca si Leon, chiar daca este mai ieftin si cu setari mai sportive (ceea ce este excelent si exact asta doreste fiecare posesor de Leon), poate fi foarte bine mersi si confortabil.

Si nu o spun fiind partinitor, ci comparand cu multe alte masini (tata are A6, fratele meu a avut A6 Allroad). Evident, nu este la fel, insa nici nu iti rupe rinichii.

Prin urmare, la banii acestia (27 - 29,000 EUR), Cupra R este singura masina pe care as alege-o, iar diferenta pana la un GTI 30 , sau chiar un R20.....genereaza muuulte solutii de "upgradat" la ea, cu care evident va fi mult peste orice hot hatch mai scump, din grupul VAG. Si nu luam in discutie tractiunea integrala, deoarece o masina COMPLETA nu se compara doar la testul de..."liniute", unde e clar ca este avantajata integrala.

Conducere placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citind postu tau mi-am adus aminte de mirarea mea: de ce dra... nu au pus 4x4!!/

sa le stea vw si audi in gat la respectivii!!

o cupra r cu tractiune ntegrala ar fi fost raiul pe pamant! :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns si eu acum acasa si am recit postul de mai sus ;)

Si pe mine ma unge la suflet :beer:

Cristi sa nu te superi pe mine pt postul de mai sus, indiferent ce masina iti place tot prieteni ramanem :beerchug:

Imi este f greu sa te vad in altceva decat seat pt ca te cunosc f bine cand vine vorba de masini, si tu ai microbul in sange. De cate ori te urci in ibiza este un adevarat raliu sa ma tin de tine.

Sa te vad ce masina o sa-ti cumperi care fara ESP si cu 130/h pe autostrada soarelui sa poata evita brusc un caine cum ai facut tu vara asta (eu eram in spatele lui cu vreo 700 de metri) fara sa derapeze sau sa aiba vreo ezitare. Ai facut pur si simplu f brusc dreapta stanga fara nici o ezitare. Recunosc ca o mai fi si skill dar acolo doar ai reactionat.

Sunt ferm convins ca poti veni cu un exemplu bun dar raspunsul pe care il astept este: Seat

Uite ca am mai pus un post f partinitor dar promit ca asta a fost ultimul, imi dau jos scufita si trag pe dreapta. :question:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dane, am ras 10 minute cand am citit... mi-am adus aminte de aventura aia. Intr-adevar, cu alta masina cred ca ar fi fost ceva stricaciuni la tabla. Recunosc, masina asta m-a salvat din multe situatii si de fiecare data cand o conduc ma simt ca intr-un cart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Buna sunt posesor si fanatic de VW in special golfuri (toate). Nu am testat niciodata Seatul Leon cupra R, sau Fr etc. Mie sincer imi place estetic ii frumaosa dar depinde cum si de unde o privesti. La un golf 6 (nu vb de g5 ptr ca nu is asa fruoase ca si leonu) ori de unde l-ai privi va fi frumos.

Partea mecanica ptr mine ii aceasi desi golfurile au demonstrat ca sunt mult mai fiabile. Cu stabilitatea multi au zis ca nu se compara cu golfu (versiunile sport). Multi zic ca nu sta bine, ca si fordu focus. Nu vreau sa fiu offtopic dar cu focus am fost si chiar nu imi place. Aveti ceva informati despre asta?

Deci in concluzie imi place mult estetic si mai ales pretu. Sper sa am ocazia, sansa sa conduc si eu vreodata o cupra sau chiar si un FR sa ma conving. Era ceva comparatie intre leon si golf parca, nu are nime linku?

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Executorule jos palaria!! :blah:

Ai talent in a exprima pasiunea SEAT.

Sper ca si eu o traiesc la fel cum tu o exprimi.

Leon-ul e mai aproape de AutoEmocion si poate de aceea unii nu pot sa inteleaga.

Pentru noi SEATSoul, SEATSport, viata e mai colorata( vezi galben, rosu, verde, orange) decat gri, gricenusiu si gri spre negru ca la altii :D

Modificat de judson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Pai daca spuneti ca prima Cupra R 2010 a ajuns la deja la Timisoara ( eu de la dealer stiam ca inca nu s-a adus nici un exemplar) atunci a doua cu siguranta va fi in Brasov undeva in Februarie Martie ( comanda a fost pusa in Decembrie).

Am cumparat-o fara sa clipesc si abia astept sa vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari Eddie pentru achizitie :D Cred ca vei fi incantat de masina si sa sti ca e loc de tuning la greu :) Sa ne ti la curent :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daaa, clar, numai sa vina. Abia astept s-o vad "in carne si oase" :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca spuneti ca prima Cupra R 2010 a ajuns la deja la Timisoara ( eu de la dealer stiam ca inca nu s-a adus nici un exemplar) atunci a doua cu siguranta va fi in Brasov undeva in Februarie Martie ( comanda a fost pusa in Decembrie).

Am cumparat-o fara sa clipesc si abia astept sa vina.

Si in Bucuresti o sa fie una rapida, comandata tot la inceput de decembrie, galbena, cu navg, bluetooth etc. la Mti in shwroom.

cand vine va anunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, l-am vazut, foarte interesant :P. Pe seatcupra.net e un topic intreg pe baza acestui test, iar pasionatii Seat din UK desfiinteaza EVO si parerea subiectiva a reporterilor, care fac praf Cupra R. Ma rog, fiecare cu gusturile sale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"It was rolling through the corners more and the electronic diff was the least effective".

La un moment dat spune despre Golf ca e un pachet mai bun decat Leon, "the front end is much more positive", dar spune ca pe circuitul ala, Megane 250 Cup este cel mai bun. Asta spun cam toate articolele despre Megane RS, ca sasiul Cup este foarte bun. Leonul Cupra R va avea parte de o concurenta foarte buna, sunt foarte curios cate se vor vinde in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia uite surpriza aici.....eu care intrasem sa pun filmul cu GTI, Megane..si uite ce veste citesc.

bine Eddie. congrats!! ma bucur ca ai ramas in familie.

d-abia astept sa o vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte interesant, pe circuit Leonul a iesit cu 274 BHP (si cel mai bun timp scos + fastest lap) iar sistemul XDS a fost "the least effective" from all the cars.

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, iar Focusul cu mai putini decat spune producatorul. Si al trelea ca FL cu toate ca teoretic e cel mai puternic dintre toate.

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nu e singura masuratoare de genul asta. am mai avzut dyno-uri unde leonul scoate 27x cai. si Focus RSul si in RO a scos sub 300.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Date tehnice Cupra R

ENGINE 2.0 TSI 265 hp / 195 kw

Cylinder / Valve (Total) apr.16

Displacement (cc) 1984

Bore and stroke (mm) 82.5 x 92.8

Compression ratio 9.8

Maximum power (hp / kw / rpm) 265 / 195 / 6000

Maximum torque (Nm/rpm) 350 / 2500-5000

Fuel supply system Direct Injection

Ignition Controlled by characteristic map

Emission control EU5

Fuel Unleaded gasoline 98 / 95 NO

Pollution control Pre-catalytic and catalytic converter with 2 Lambda sondes

Oil capacity in initial fill (l) 5.5

Alternator (A) 140

Battery (A) 280-340

Battery (Ah) 60-70

PERFORMANCE

Maximum speed (km/h) 250 (Autolimited)

Acceleration 0-100 km/h (s) 6.2

Overtaking time 80-120 km/h at 5 (s) 5.7

Overtaking time 80-120 km/h at 6 (s) 7.1

Acceleration 0-1000 m (s) 25.7

FUEL CONSUMPTION (MVEG)

Town (l/100 km) 10.7

Out of town (l/100 km) 6.6

Average consumption (l/100 km) 8.1

CO2

Modificat de eddie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o data eddie sa o stapanesti sanatos :vaidecapulmeu:

Singuru lucru cu care nu prea sunt de acord la Cupra R (in afara de aspectul exterior, mie nu imi place Cupra cu Facelift) sunt jantele pe 19" care sunt super pretentioase.. Si cu 18" trebuie sa ai grija mare la drumuri dar la 19" cred ca e si mai rau :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee de un vin calutii in plus fata de Cupra normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!