Jump to content

Reglaj turbina 1.9 TDI


tziku
 Share

Postare recomandată

Nici în grafice nu prea s-a schimbat nimic, deci nu cred că poţi obţine mai mult din reglajul tijei

image.thumb.png.b815b7d9c6631fe5d8e435b84741b15b.png

image.thumb.png.44021daa81b2cc0a6f659d290e03bc20.png

image.thumb.png.3c993f4804065008d1ee44451e11ad1a.png

image.thumb.png.3f01d8fcfbc03858c16c3a0d04c7dcc3.png

Dacă nu poţi determina care este cauza recirculării mărite eu zic să pui la EGR o garnitura cu gaura mai mică pentru a reduce recircularea

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc, cam ce gaura sa aibă?

Și ce se întâmplă dacă circul așa?

Oare nu are legătură ca am sofr stage1 TCM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre asta este vorba

548123_x800.thumb.jpg.1272eaf7f34b642d3af6d9f78454d868.jpg

Are codul pe original 028131547b

4 hours ago, emilvef said:

Și ce se întâmplă dacă circul așa?

Când EGR este deschis la maximum (anumite regimuri de funcţionare, sarcină parţială) se vor recircula mai multe gaze de evacuare decât trebuie. Rezultatul va fi mai mult fum cu consecinţele de rigoare (cum ar fi ancrasarea prematură a geometriei, înfundarea catalizatorului)

4 hours ago, emilvef said:

Oare nu are legătură ca am sofr stage1 TCM?

Nu cred pentru că pe timpul BS003 geometria este închisă la maximum pentru asigurarea presiunii maxime la turaţia de 1400 rpm şi asta nu are legătură cu softul ci cu reglajele turbinei. Şi aşa la tine face o presiune mai mică decât ar trebui (diferenţa dintre on/off în BS011 ar trebui să fie măcar 160mbar cu motorul cald ori la tine trece puţin peste 100) şi tot ai recirculare mare.

 

Dacă eşti mulţumit de cum trage maşina las-o aşa, dar pune-i garnitura aia (fă şi nişte loguri după aia să vedem dacă a avut efectul scontat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, confectionat din tabla da aluminiu de 1,2mm acea garnitura gaura de 8-9mm , masina merge la fel

log in mers primul  wot  3a si ultima parte de wot a 4a. prima parte din 11 oct e greseala s-a salvat peste Pareri?

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Primele BS cu motor rece si in continuare cu motor cald

 

Modificat de emilvef
greseala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da acum recirculara este ok. Restul logurilor nu s-au modificat deci normal că maşina trage la fel. Beneficiul regularizării gazelor recirculate este că se evită colmatarea prematură a geometriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Eu la bora din 2004, alh, 90 cp am presiune maxima 1.2 bari, cel putin asa zice Torque Pro ... dar in majoritatea timpului cand merge relaxat 0.0 sau 0.5 bari ... turbina e vnt 15 garett ... turbina a fost reconditionata. Ceva pareri ? E in parametri ? Masina nu are nici o eroare ... merge normal ... 

Screenshot_20220208-190513_Gallery.jpg

Screenshot_20220208-190459_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La problema mea expusă pe la începutul lui septembrie pe acest topic am găsit cauza. In urma sugestiilor primite am verificat toate furtunele și furtunașele de la vacuum și până la urmă am depistat că ștuțul de la pompa tandem avea un pic de joc. Am înțeles ceva mai târziu că ar fi o problemă destul de des întâlnită la vw. Bineînțeles că am reușit să-l scot de tot de la locul lui dar am găsit în magazin un adeziv din două componente pentru lipit aluminiu, l-am lipit, am zis că provizoriu dar ține și acum fără niciun fel de problemă. Motorul parcă a întinerit dintr-o dată, se comportă normal zic eu doar că nu am mai avut timp să fac niciun log (sau am uitat). Mulțumesc pentru îndrumări și amabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
On 15.06.2017 at 19:02, adrenaline92 a scris:

bun,deci am intrat pe bs011 si turbo off este 989.4 si on este 1152.6 d cycle 99.6.la surubul de stop nu a fost umblat deci problema este doar din tija

postez si logul

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

La mine îmi arată 969 e bun așa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

LOG-01-011-010-003.CSVBuna,daca se poate sa ma lamuriti si pe mine cu o problema si anume:folosesc un sharan 1,9 85kw auy 2005,ulei sub partea de admisie turbo,limp mode la panta lunga,drumuri in afara tarii cu trailer.....am decis ca e cazul sa mi reconditionez turbo de frica de a nu avea necazuri ,zis si facut,comanda a fost ca sa mi reconditioneze turbo meu(miez+geometrie noua)la AutoniK CJ,nu la facut pe al meu(am avut semne facute pe el),na am zis ca nu corpul este important ci ce este inauntru,am primit altul gata facut,ok fericit ca am terminat rapid la cj,merg acasa dau jos galeria de admisie avand spatiu acum,egr,curat,spal,garnituri noi,filtru aer  nou,ulei schimbat,montez turbo.....DAR parca nu mai era masina mea,lenesa in demaraj, dupa 2400tr trage bine,nu mai intra in limp mode,am facut si log pe 03,10,11 sper bun ,va rog sa ma ajutati cu interpretarea lui,va multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

LOG-01-011-xxx-xxx.CSVLOG-01-011-xxx-xxx.CSV Va salut. Audi A3 BKD 2004. Turbina originala la viteze de autostrada mers lin facea overboost  2500mb+ incepuse sa scartie, am decis sa schimb cu una reconditionata.

Montat turbina reconditionata, identica. Masina e lesinata rau si nu face boost, acum iau limp pt Control range not reached, cere 2200 si face 1500 max.

Azi dimineata la service, am cerut scurtare tijei, 360+180 grade s-a rotit piulita, si un 180 grade la surubul blocant micsorat.

Log-urile nu mi-au iesit prea bine, maxim a3a am putut sa dau prin oras. Mai incerc.  Ceva sfaturi? Turbina inainte tragea foarte bine inca de la 1800 1900 rpm simteam ca ma baga in scaun si tragea pana la 3000+ blana. Asta noua nu trage aproape deloc, 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. 
 

image.thumb.png.8fc266797f2a38af3dae1ba4c02772bd.png

Asa arata graficul la tine. Clar nu e reglata cum trebuie, sau, cand a fost reconditionata nu a fost asamblata cum trebuie. 
Ar fi de ajutor si un BS011 la rece si unul la cald sa vedem cum e reglata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că l- a pus dar este la începutul postarii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah, ce l-am scapat din vedere. 
image.thumb.png.a685f52f83eb80e1757f8e6329eee2eb.png

Asta e graficul de pe BS011. Geometria se misca extrem de putin. Diferenta dintre on si off e enorm de mica. 81mbar. 

Din logul in mers, avem asa: 

Atmospheric

Pressure

 mbar

999.6

deobicei, turbo off ar trebui sa fie cu vreo 10-15 mbari mai mic decat presiunea atmosferica. Adica undeva la aprox 984-985 mbar. La tine este 969 mbar. 
Turbo off e prea jos (969mbar) = tija prea lunga (daca nu am ruginit si am inceput sa uit principiile de functionare). 
Turbo On e iarasi mic. Daca tija e prea lunga, evident ca nu reuseste sa faca presiune. 
Despre surubul de stop nu pot sa zic nimic daca tija nu e reglata corect. 

As incepe cu scurtarea lungimii tijei in asa fel incat turbo off sa fie cu aprox 15 mbar mai jos decat presiunea atmosferica. Apoi surubul de stop daca face overboost. loguri pe  BS11 constant si vazut la cat ajunge turbo OFF. 
Cand pare corect in BS011, log in mers. Daca e overboost desi incarca corect si lag extrem de mic, limitezi cu surubul de stop. pasi mici, test, etc. 

Sa ma corecteze cei cu experienta daca gresesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru reglaj poate urma tutorialul de aici

image.thumb.png.5ff8dbd3b901678e6cfbe60fc3b50322.png

Observ că nu face presiune decît la turaţii mari, deci geometria nu se închide suficient şi aici ar fi problema din şurubul de stop

În afară de ce a scris colegul mai sus şi ce scrie în tutorial eu zic să verifici şi vacuum-ul la capsula vacuumatică cu un manometru de vacuum.

Dacă vacuum-ul este în regulă încearcă să faci reglajul urmînd paşii din tutorialul de mai sus şi vedem după aia rezultatul.

Fă şi un log în Basic setting pe grupul 003, putem avea nişte indicii şi de acolo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, Va multumesc enorm pentru promptitudine 🙂

Treaba este foarte ciudata, Vacuum este in regula,  urmarind valorile BS11 am reglat surubu stop pana numai este. E ca si cum n-as avea acel surub acum, se opreste in carcasa.

in BS11 pe cat desurubam cu atat scadea valoarea mica, pana a ajuns la 958 stabil, atentie cu surubul lipsa gen. Valoarea mare, reglata din lungimea Tijei.. am scurtat un pic tija dar cu cat o scurtez cu atat va avea cursa mai mica la deschiderea palelor..

 

Nu inteleg nimic, diferenta este tot 70-80 mb  indiferent de pozitia surubului, acum lipsa..  atasez bs11 la rece azi dimineata(cel cu xx7x) si un bs11 dupa ce practic numai am surub stop.

Eram convins ca turbina are ceva la geometrie, alta geometrie habar n-am, ceva in ea. Dupa ce am plecat de la service, drum scurt pana la birou, simt ca e turbina ca inainte, trage cum trebuie, parca chiar mai bine, nu scoate fum, consumul pe instant parca a scazut. O sa fac cat de repede pot si un log in mers sa vedem ce iese, poate e prea mult si rup axu... as vrea sa dea limp cu overboost si stiu ce am de facut..

 

Nu stiu ce sa-i mai fac sa obtin diferenta de 150-180 mb intre on/off in bs11.. iar valoarea mica, Doamnea ajuta.. nu are logica, o fi fost reconditionata intr-un mediu cu presiune atmosferica mai mare decat avem noi in Buc de ex..

 

 

Va multumesc inca odata! 

 

 

 

LOG-01-011-xxx-x9xx.CSV LOG-01-011-xxx-xx7x.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te așteptăm cu logul in mers și fa și BS003 (daca ai o pierdere de presiune se va vedea în el). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Caldararu said:

reconditionata intr-un mediu cu presiune atmosferica mai mare decat avem noi in Buc de ex..

Nu are legatura, presiunea atmosferică este folosita că un reper pentru presiunea minimă, dar nu are legătură cu faptul că nu se poate atinge diferența on/OFF. Acolo este o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Rectific ce am spus in postul anterior, dupa ce i-am confirmat mecanicului ca am facut "ce trebuie"  si ca trage bine la telefon, nu m-am inteles cu el si a confirmat ca defapt,  mai am surub blocant cateva spire afara, mai am pana la carcasa ceva. (l-am zapacit in cate feluri am tras de ele 🙂 ) incercand sa ating in bs011 diferenta optima..

Am facut un bs03 la rece cand am plecat de la job, si am reusit si un log in mers, la prima parte e cu a3a si partea de final cu a 4-a.  

 

De principiu imi  place cum trage dar ceva nu este in regula la diferenta aia mica. Inca am scutul jos l-am lasat la service, mai reglez maine daca se poate. Nu pot urma procedura ca la carte pentru ca e pozitionata in spate...

 

Multumesc!

LOG-01-003-xxx-xx99x.CSV LOG-01-003-010-011 a3a+a4a.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că tot nu prea trage cum trebuie pentru că face presiune tot tîrziu, pe la 2800 rpm presiunea măsurată o atinge pe cea cerută. Treaba asta ar trebui să se întîmple cam cu 1000 rpm mai jos

image.thumb.png.dca8cd351ba5fc5d5984ce2f241f1bba.png

 

Referitor la BS003

image.thumb.png.6b6e181d15fe9fd1adc2e9b8182e6766.png

Partea superioară este ok, asta arată că EGR închide bine şi că nu pare să ai pierderi de presiune.

În schimb partea inferioară ar trebui să fie pe la linia roşie. Ce arată asta? Că atunci cînd EGR este complet deschis nu se recirculă suficiente gaze sau cu alte cuvinte intră mai mult aer decît ar trebui. O recirculare mai scăzută nu este dăunătoare, dimpotrivă, dar hai să vedem de ce se întîmplă asta.

Cauze posibile:

- vacuum insuficient (în ecuaţia asta intră şi N18) şi EGR nu deschide suficient

- EGR murdar

- ai garnitură cu gaura mai mică montată la EGR

- ţeava care aduce gazele în EGR parţial obturată

- scăpare de gaze de evacuare

- turbina face presiune prea scăzută (pe timpul testului BS003 tubina face presiunea maximă avînd pîrghia lipită de şurubul de stop. cred că ar trebui să verifici asta: dacă pe timpul BS011 cînd este turbo on sau pe timpul BS003 pîrghia stă lipită de şurubul de stop)

Dintre cauzele de mai sus treaba cu vacuumul şi scăparea de gaze pot influenţa funcţionarea turbinei.

 

Ca să mai excludem unele cauze îţi propun următorul test: fără să mai umbli la nimic conectează vacuum-ul direct la actuator (deci ocoleşti practic N75) şi fă un log în mers în tr.3, dar numai pînă pe la 3500 rpm (în lipsa N75 nu se mai poate controla presiunea). În mod normal ar trebui să intre destul de repede în limp mode şi să rămînă stocată şi o eroare de suprapresiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@prelipcean Mihai Bun, acum că am văzut cat plătești pe asigurare :))ne spui și care este eroarea?

 

(Am ascuns postarea pt că nu era de interes public)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Caldararu

Am desenat în poză ce trebuie să faci: practic scoţi furtunaşul care vine la P6 şi îl bagi în locul în care vine furtunaşul de la P1. Astfel vor fi scoase din funcţiune şi celelalte electrovalve din bloc, dar nu este relevant. Una este N18 care oricum cînd pedala este apăsată la podea nu mai livrează vacuum şi cealaltă electrovalva pentru schimbătorul de căldură de la EGR.

420808816_schemavacuumbkd.thumb.JPG.9936e012dd11da4ead0f7e09b74d4d2e.JPG

1907779288_configuratiefurtunasevacuum1.thumb.JPG.ebca33d40144a45af725221c9a409855.JPG

2105975160_configuratiefurtunasevacuum2.thumb.JPG.86cb6ed1de312fa9e50b27a3f66fe823.JPG

 

Cu testul ăsta vreau să văd cît de repede atinge turbina presiunea maximă atunci cînd geometria este închisă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 14.09.2023 at 10:33, Caldararu a scris:

Valoarea mare, reglata din lungimea Tijei.. am scurtat un pic tija dar cu cat o scurtez cu atat va avea cursa mai mica la deschiderea palelor..

 

incurci lucrurile. 

Valoarea mica din BS011 se regleaza din lungimea tijei. Teoretic, o lungime corecta a tijei ar trebui sa nu aiba neaparat nevoie de surubul de stop, insa practic e nevoie de el acoo ( masura de siguranta) 

Tija e ca o parghie dar in functie de reglaj, ea fiind mai scurta sau mai lunga, va modifica rapoartele parghiei.  Tija prea scurta: cursa geometriei va fi mare si rapida. Tija lunga va face ca geomtria sa se miste mai lent si mai putin. Optim reglata, geomtria se va misca cat trebuie si cu "viteza" care trebuie. 

Modificand lungimea tijei, vei modifica valoarea mica dar implicit si valoarea mare. Modificand surubul de stop, vei modifica doar valoarea mare. 
Oricum, ia postul facut de Rune si postat aici de Lupa BV si daca respecti pasii de acolo ar fi cam imposibil sa nu reusesti sa o reglezi cum trebuie. 
Mai stiu ca daca uneori montajul partilor componente din geometrie nu e facut corect ( backplate in mod special)? , nu vezi valori ok in BS11 si prin urmare nu prea poti face reglajul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si va multumesc pentru info.

Am incercat sa desprind furtunele sa le pun cum spune Lupo_bv insa parca sunt lipite, n-am reusit sa le clintesc, aproape sa le rup. 

Din nerabdare m-am mai jucat ieri cu reglajele, in mare am scurtat surubul stop, tija, am testat, am lungit surubu stop, am testat, eram la limita de overboost insa n-a dat. Valorile in Bs011 au crescut marginal. N-am reusit sa obtin nimic, cred ca am stricat mai mult.

BS003 la rece pare sa fie in parametri acum. BS011 la rece val mica pe la 969 cam cum era la inceput..

Tind sa cred ca nu e montata bine cum spune Emy, n-am cum sa fac reglajul  conform Rune pt ca e aproape inacesibila turbina, printre planetara catalizator e foarte complicat de ajuns, reglam pe pipaite.

 

In alta ordine de idei ma dau batut, oricum trebuie sa desfac chiulasa s-o duc la verificat, si voi reconditiona turbina mea originala in acelasi timp la robnec; o voi da si pe asta la verificat sa vedem ce e  in neregula. Daca dupa toate astea nu e bine, posibil electrovalva sa nu functioneze corect? Ori calculatoru..

 

Atasez starea de acum. Va multumesc, si va tin la curent. N-am reusit decat cu a3a.

LOG-01-003-010-011 sambata.CSV LOG-01-011-xxx-xxxxxxxx.CSV LOG-01-003-xxx-xxxxxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, greu de spus. Tind să cred că problema este la turbină din moment ce problema a apărut la schimbarea ei.

Logurile

image.thumb.png.e9d4f08f3886e29882856812ac5c2af8.png

image.thumb.png.6d85d1cf8385504b0ef3ea90518d8add.png

image.thumb.png.5d11542c0d3fa7d709aec0725ce344d4.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!