Jump to content

Reglaj turbina 1.9 TDI


tziku
 Share

Postare recomandată

maryuscrysty

Salutare dragi colegi se pare ca am depistat de unde era problema la masina mea aveam blocul vacumatic defect si de aici aparea si fumul negru la accelerari bruste 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut colegi sunt nou pe forum , nu stiu daca am postat bine, am o skoda o2 2.0  bkd de curand(1 saptamana) sa reconditionat turbina dat nu mai trage la fel cum tragea inainte, atasez un log , sper sa ma ajute cineva cu interpretarea lui, scuze daca nu am postat unde trebuie.Geometria sa curatat si planat reglajele ramanand aceleasi  la capsula vacumatica.LOG-01-003-010-011 cu grafice.csv

Modificat de man99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Vin si eu cu o problema care ma sacaie de ceva timp. Sharan 1.9 tdi 2003, intra in limp cu eroarea 17965 adica presiune prea mare in turbo. Le-am luat pe rand, am curatat N75, se pare ca functioneaza, la setari de baza pe grupul 11, am un minim de 950 si un maxim de 1150 ceea ce e ok din cate am inteles. Geometria variabila la fel, e scoasa din ecuatie atata timp actuatorul trage tija de la min la maxim. Ceea ce mi se pare ciudat e ca N75 comanda actuaturul sa traga mai mult decat trebuie. De ce se intampla asta? N75 lucreaza aiurea? pe on si off e ok dar procentual nu-si face treaba? Adica acolo unde trebuie sa fie la 50% el de fapt e deschis complet si trage de tija la maxim? Sau arcul actuatorului e slabit si permite lui N75 sa traga mai mult decat trebuie? Certitudinea e ca geometria este trasa mai mult decat trebuie si astfel apare presiune mai mare decat trebuie. Acum trebuie sa caut cauza acestui fenomen.

Mai specific faptul ca in mers, inainte sa intre in limp mode am valori foarte mari fata de cele prescrise, de 500-600 mbar

Modificat de onyx-20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17965/P1557/005463

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai sti de care ori am citit simptome/cauze/solutii... Nu-i asa de simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte simplu ,agata geometria cand se incinge. Da actuatorul jos si misca de tija.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorul oprit misca de tija, vezi daca are cursa lina, fara agatat/scartait.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu agata, am facut lucrul asta. Pur si simplu N75 trage prea mult de geometrie si nu stiu de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate furtunul din actuator si pune un manometru si accelereaza ,cand accelerezi ar trebui sa scada valoarea

tot geometria zic si eu ca e buba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai vcds fă niște loguri si pune-le pe topicul cu interpretare loguri.

Citește topicul asta prima dată

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos furtunul de la actuator si cand accelerez se creeaza vacuum iar turbo nu face presiune conform vcds. Deci n75 functioneaza iar geometria la fel pentru ca ne actionata, nu face presiune. Cand montez furtunasul la loc, din nou se creeaza presiune prea mare. Pana si la ralanti am 1000 mbr fata de 979 cat ar trebui sa fie normal. Cu cat accelerez mai mult cu atat diferenta intre valoarea prescrisa si si cea reala e mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa log in mers cum ti a zis colegul

ce faci tu cu presiunea la relanti pe gr 11 e irelevant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut . O intrebare , cam ce valori ( presiune ) ar trebui sa aiba turbina la anumite turatii ? 

Eu cu programul Torque Pro in mers am cam asa ... 

La mers constant intr-a 3a cu 60km/h si 2000 - 2200 rpm undeva pe la 0.5 -0.7 bari , cu aceeasi treapta la 80km/h si 3000 - 3200 rpm undeva pe la 2-3 bari , daca o duc in 4000 rpm variaza intre 4 si 10 bari cand accelerez constant ... 

Atasez si o poza sa nu ziceti ca mint . Este normal ? Mi se pare cam multicel ... masina trage destul de bine pentru 90 cp si 1.9 l diesel ... 

Doar ca sunt curios . Am facut si Log dar nu inteleg mai nimic ... 

20200108_145917.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4-10 bar ? Buna gluma ! Arunca chinezaria.

Fa un log in mers cu vcds-ul ca sa vezi presiunea actuala si specificata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca unitatea de masura e PSI....comuta din setari pe BAR si va merge foarte bine...

Eu am comparat VCDS / Torque/ceas boost si erau foarte apropiate..deci indica bine daca dai pe unitatea de masura corespunzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si asa, presiunea e prea mica. 10PSI fiind 0.69Bar. Vad ca tu o calci constant, dar presupun ca nu la podea.

Cat arata daca o calci maxim de la 2000-4000rpm in a 3-a?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Torqure iti masoara ca si manometrul...doar presiunea..

Vcds-ul iti arata ce arata si torque plus presiunea atmosferica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o calcam brusc ci progresiv ... o sa mai fac teste sa ma uit si la setari sa vad ce trebuie selectat . Ca aplicatie mie personal mi se pare buna ...

M-am uitat pe log si la 3000 rom avea 2.0 bari cam asa ceva . oricum va multumesc . 

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata partial. Am cumparat un N75 nou pentru a elimina orice suspiciune. Dupa ce l-am montat aveam tot presiune mare.

 Geometria o misc cu mana deci nu agata, asa ca am montat un arc de parghia care actioneaza geometria ca sa o tensionez pentru ca nu revenea complet la ralanti. Nu se mai creeaza overboost, nu mai intra in limp mode, trage foarte bine, logul arata normal, fara diferente notabile. 

 In concluzie este actuatorul de vina, mai exact arcul din interior sau geometria nu merge asa cum ar trebui cu toate ca o misc cu mana destul de usor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil actuatorul defect ,da-l jos si testeaza-l cu vacuum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, ce boost ar trebuie sa faca un golf 4 alh? Am ceas de boost si cand sunt blana imi urca presiunea pana la 1.1 bar,  nu ia limp mode.  Masina e stock. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,948 bari

Aici este topicul pentru reglaj al turbinei. Tu ai ceva probleme în primul rând şi trebuie să le găseşti. Pentru asta ai nevoie de un vcds fără de care nu poţi face mai nimic. Dacă nu, verifică  vacuum-ul la capsula vacuumatică a turbinei (prima dată cu un furtunaş de combustibil verifici dacă  nu ai membrana spartă - tragi cu gura aer şi vezi dacă ţine vacuum-ul).

Dacă găseşti vcds studiază acest topic

Dacă nu vom continua discuţia pe acest topic. Acolo explici pe larg problema, eventual ce ai verificat şi ce ai constatat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare, după ce am postat logurile cu BS011 și BS003 in topicul cu interpretări, a rezultat printre altele diferența prea mica între turbo on și off cca 100 mbar(907,928-1020,1050), am testat vacuumul ce vine de la N75, sta peste -600. După asta am incercat sa le aduc la valorile normale din tija actuatorului dar nu am putut scoate mai mult de 1060 pe on, off a rămas la fel. Ce am descoperit este șurubul de Stop care este desfiletat aproape complet iese cam o spira. Partea urâtă e accesul la el de sus e cam imposibil, oare de sub mașină e mai accesibil ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna

Daca am schimbat miezul la turbo 2.0l tdi 140cp trebuie reglata si tija si surubul de stop ? La surubul de pe tija nu sa umblat,este turbo cu senzor pe "ciuperca"de vacum

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă niste loguri si postează-le aici. Dacă ai avea si niste loguri vechi spre comparație ar fi foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!