Jump to content

Reglaj turbina 1.9 TDI


tziku
 Share

Postare recomandată

Bună ziua tuturor. Am următoarea problemă: după schimbarea actuatorului, turbina se simte că lucrează abia după 2200 rpm comparativ cu ce era inainte cand o simteam ca lucreaza pe la 1800 rpm. Ar putea cineva sa se uite pe un log si sa imi dea un sfat? Mai fac mentiunea ca si consumul a crescut semnificativ de la 4.8% undeva in jur de 6.3%. Motorul este un AXR de 74 kw. Multumesc. 

LOGq.CSV LOGw.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil că trebuie reglat actuatorul. Pentru a vedea cum stau treburile (în logurile puse de tine se vede într-adevăr că turbina face presiunea necesară după 2300 rpm, dar nu se vede şi cauza) mai trebuie două loguri cu maşina în staţionare BS003 şi BS011. Citeşte în link-ul de mai jos cum se fac

https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru/?tab=comments#comment-2898342

Pentru reglaj actuator citeşte aici

https://vwforum.ro/topic/113892-reglarea-surubului-limitator-si-a-tijei-ghid-valabil-pentru-turbocompresoarele-garrett/?tab=comments#comment-2903548

Dar mai întâi vino şi cu cele două loguri să vede ce se observă în ele. Şi nu uita după fiecare intervenţie faci cele trei loguri (în mers în tr. 3 şi tr.4, BS003 şi BS011) pentru ca în cazul unor nereuşite să ştii în ce punct să te întorci şi pentru a putea trage concluziile corecte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cam moartă turbina şi cred că problema este de vacuum pentru că nu numai la turbină se observă deficienţa ci şi la EGR, la ambele pe timpul secvenţei când acţionează vacuum-ul asupra actuatorului

La turbină

image.thumb.png.5ec2dbff2e86e06858aeed01fac4c9ad.png

La EGR

image.thumb.png.e802c5be7a2a91ab13efd4a57cd19140.png

 

Deci înainte de a te gândi la reglaje verifică vacuum-ul, începând de la pompa tandem, după schema de mai jos

axr vacuum.pdf

Înainte de toate verifică actuatoarele (EGR, Shut off) şi rezervorul de vacuum să nu fie crăpate (pui o bucată de furtunaş nou şi tragi cu gura, trebuie să rămână limba lipită de furtunaş)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru amabilitate si pentru pareri. O sa revin dupa ce fac verificarile sugerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

 

Salut! Ma poate ajuta cineva , se pare ca am presiune mai mare in turbina la turatii mari si iau limp daca merg in ture mari cu deviatie pozitiva ca eroare.

Daca micesc lungimea acctuatorului pe care l am schimbat cu jumate e tura  se va mici presiunea?

LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că este din cauza lungimii tijei, primul log arată relativ ok, al doilea o întârziere în atingerea presiunii specificate, nici vorbă de suprapresiune. Dacă se întâmplă ceea ce ai descris tu cred că mai curând de vină este geometria care agaţă în anumite condiţii. Fă un log în care să iei limp să vedem.

image.thumb.png.55dbe25cdd9f6cf476adbb680a6b0d69.png

 

image.thumb.png.cf8610dc22ff1188ebfe6536b9f716d0.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am revenit cu loguri ,in unul am luat limp!  Multumesc anticipat!

LOG-01-003-010-011 (1).csv LOG-01-003-010-011.csv

Chiar acum, emilvef a scris:

Salut, am revenit cu loguri ,in unul am luat limp!  Multumesc anticipat!

LOG-01-003-010-011 (1).csv 3 kB · 0 downloads LOG-01-003-010-011.csv 3 kB · 0 downloads

Facute in a 3 a si a 4a

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ai pus acelaşi log de două ori pentru că sunt identice (de altfel sunt identice cu cel de ieri) şi în niciunul nu se vede că ai fi luat limp

image.thumb.png.6233f25800778c7d934c3c33b49e83fb.png

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acum este clar. Eu cred că geometria este de vină, când îi dai WOT de la turaţii mai mari cred că ajunge într-o zonă unde sunt depuneri, aşa că momentan nu cred că rezolvi nimic umblând la reglaje (dacă era din reglaje se manifesta la fel şi în logurile precedente). Pune şi BS011 şi BS003 să vedem mai exact despre ce este vorba

image.thumb.png.6c7ad3454bd683802efe5b096009ca5c.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

 

LOG-01-011-xxx-xxx.CSVLOG-01-011-xxx-xxx.CSVLOG-01-003-xxx-xxx.CSV

Chiar acum, emilvef a scris:

Am luat iar limpede, am observat ca agata puțin la cald geometria în partea în care e atrasă capsula, log făcut cum m am descurcat sa țin la 1400 rpm. Păreri? MS!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS011 este prea scurt pentru a se observa ceva. lasă-l vreo 7-8 cicluri de on/off

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,între timp am desfăcut turbina iar geometria era ruginita în jurul inelului. Am montat  tot la loc și am făcut log în mers iar presiunea măsurată la turații mari e mai mare decât cea cerută  iar la wot,  duty cycle  e c 92% .Menționez ca nu am umblat la șurubul limitator niciodată dar parca cursa acctuatorului nu ajunge în el, am lungit tija cu 2 ture fără rezultat.  E normal sa refaci reglajele după demontarea geometriei?Ms! Nu mi mai funcționează  forumul pe laptop și nu pot încarcă fișiere pe telefon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai lungit tija acctuatorului cu inca o tura ,limp n am mai luat dar cam fluiera turbina iar la deccelerare se aude cum descarca presiunea.

atasej ultimul log in a 3a si BS11

11.csv 6.csv

Ce se poate intampla daca circul asa ? Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu completari ,dupa incercari  esuate de a regla turbina am demontat o din nou si am constatat ca am montat inelulde actionare a vanelor invers si cursa era decalata. 

Am facut log din nou si un BS003  care la presiunea atmosferica de aici nu e relevant SI BS011

gata.csv gata.csv 3.csv 11.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 07.10.2021 at 19:37, emilvef a scris:

Revin cu completari ,dupa incercari  esuate de a regla turbina am demontat o din nou si am constatat ca am montat inelulde actionare a vanelor invers si cursa era decalata. 

Am facut log din nou si un BS003  care la presiunea atmosferica de aici nu e relevant SI BS011

gata.csv 4 kB · 2 downloads gata.csv 4 kB · 1 download 3.csv 6 kB · 1 download 11.csv 7 kB · 1 download

 

a4a.csv

Chiar acum, emilvef a scris:

SI  unul mai concret i viteza 4. Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai umblat şi la şurub şi la tijă şi nu mai ştii poziţia lor eu zic să reiei de la început paşii reglajului descrişi în topicul dedicat pentru că logurile nu arată prea bine.

Trebuie făcut pas cu pas cum scrie acolo

https://vwforum.ro/topic/113892-reglarea-surubului-limitator-si-a-tijei-ghid-valabil-pentru-turbocompresoarele-garrett/?tab=comments#comment-2903548

 

Logul în mers (cel în tr.4 pt. că cel în tr.3 nu este corect făcut, este început prea sus peste 3000rpm )nu arată chiar rău ca formă, dar valoarea cam mare a Duty cycle indică faptul că reglajul nu este chiar ok, în mod normal ar trebui să stea pe la 40-50%. MAF ok

image.thumb.png.7482aa85e4f5a47d1bb53e9a5e444155.png

BS011

Este prea mică diferenţa dintre valoarea maximă şi cea minimă. Valoarea minimă este ok, câţi va mbari sub cea atmosferică, deci lungimea tijei ar fi ok. Valoarea maximă, pentru a o ajusta ar trebui să umbli la şurubul limitator. Dar înainte de a umbla la el trebuie urmărit dacă pe timpul Turbo On pârghia geometriei este lipită de şurub, dacă nu trebuie căutată cauza.

image.thumb.png.ed940bb525f0cf98d5a18a10d1749721.png

 

BS003

Valoarea maximă este ok, în schimb valoarea minimă indică o recirculare cam mare. O cauză (printre altele) poate fi şi un reglaj deficitar al geometriei

image.thumb.png.62f2e14ce816106a1886d9fde49a5cae.png

 

Ca o concluzie, după ce se vede în BS011 ar trebui intervenit asupra şurubului limitator (deşurubat) pentru a mări diferenţa on/off. Dar înainte de asta trebuie să fii sigur că nu ai probleme de vacuum (650-700 mbari la actuator), geometria este curată (cu actuatorul detaşat de la pârghie, aceasta trebuie să se mişte cursiv dintr-un capăt în altul), actuatorul este în perfectă stare (detaşat fiind de geometrie şi cu vacuum aplicat trebuie să facă cursă completă cursiv).

După fiecare modificare fă câte o pereche de loguri (3-10-11 în tr. 3, BS011 şi BS003). Dacă faci mai multe modificări într-o şedinţă faci câte o pereche de loguri după fiecare modificare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MS! Mai pun un log in a 3 si a 4a facut tot atunci;

Mentionez ca sigur geometria merge usor si calca pe surubul limitator la care nu am umblat niciodata si oricum e greu de ajuns la el, vacum exista, doar daca mai pot scoate ceva de la reglajul acctuatorului pe care l am lasat pana la 1mm atacata membrana.

BS e greu de facut la ALH +ca nici nu sta turata la 1400,iar presiunea barometrica e mica pe la mine...

Exista vreo problema daca o las asa?

nou.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ești mulțumit de comportament o poți lăsa așa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ! Dar doar din lungimea tijei nu cred ca mai pot corecta ceva in toata gama de turatii .Am dreptate sau se mai poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că s-ar mai putea. În primul rând să aduci recircularea la o valoare mai ok (valoarea minima in BS003 să fie spre 250mg/str). În mod normal nu ar trebui să influențeze lungimea tijei recircularea pentru că pe timpul BS003 pârghia geometriei sta lipită de șurubul de stop, dar practic am observat la colegii care au pus loguri ca se modifică. Nu am o explicație, dar trebuie încercat dacă mai ai răbdare și nervi. Apoi dacă mai coboară valoarea la Duty cycle s-ar putea să obții un răspuns mai bun.

Fă o încercare cu scurtarea tijei si pune aici cele 3loguri să vedem ce se întâmplă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!