Jump to content

Reglaj turbina 1.9 TDI


tziku
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am cautat pe forum si nu am gasit nimic.

De curand am schimbat plosca de la turbina.

Am luat de la dezmembrari o plosca si am montat-o pe masina fara sa o compar cu cea care era deja pe masina iar dupa ce am montat-o pe cea noua am constatat ca masina nu mai trage cum trebuie si consuma f. mult...din pacate nu mai am piesa veche pt. a vedea cat a fost tija de lunga.

Am rezolvat partial partea cu consumul mare prin schimbarea senzorului G62.

Dar parca tot consuma ffff. mult fata de cum consuma inainte cand facem Campina-Bucuresti cu un consum mediu de 4,8-5% iar in orin oras scoteam ~6%.

Cu senzorul G62 defect imi consuma 12% extraurban si 19% in oras iar dupa schimbarea lui a scazut la 7% extraurban si 9% in oras.

Am pus masina pe tester iar singura problema este de la turbo care baga mai mult decat trebuie.

Cum se regleaza tija de la plosca vacumatica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala se numeste actuator sau capsula vacumatica, presiunea mare nu iti cauzeaza crestere a consumului, multe alte probleme da :) dar nu crestere de consum.

Daca nu e asa, sa ma corecteze cineva.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fa un log in mers grupurile 3, 10 si 11 treapta 3 blana de la 1500 la 3500 rpm si pune-l aici. Daca presiunea e prea mare mai lungesti tija, daca e prea mica o scurtezi. NU e nevoie sa o dai jos de pe masina, se slabeste piulita de blocare si apoi se invarte de surubul de reglaj dupa cum am zis mai sus si se strange la lioc piulita si apoi se reface logul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand presiunea mai mare mareste consumul deoarece turbina absoarbe mai mult aer prin debitmetru si acesta trimite informatia la ecu, care da mai multa motorina, acum banuiesc k va sari lumea si va zice k masina trebuia sa traga mult mai tare, dar aici intervine limitatorul de cuplu si nu va aparea fenomenul de more horse power

cat despre actuator acesta se regleaza astfel incat inainte de a pune piulitele la el sa duca boltul geometriei la max inchis si sa se mai apese tija in membrana inca jumatate de mm

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce limitator de cuplu? :vaidecapulmeu:

Si de cand valoarea de la MAF dicteaza legea, parca era talpa, sau nu?

Dar nu ma contrazic, tu esti expertul :).

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura chesti cu consumu sa fie de la geometrie.... cand turbina este "activata" la maxim sectiune de curgere a fluidului ( gaze de ardere) scade pt a creste viteze lor... dar apar si frecari mari... dar sincer nu cred ca e diferente mai mare de 0.5 l

sigur o fi din altceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc in legatura cu reglat vacum turbo la tdi ai grija am vazut doua motoare facute praf dupa ce a umblat la vacumul turbinei inainte cu 5 minute mergea bine cum a umblat s au spart asa ca eu nu te a s sfatui

La unele motoare nu functioneaza turbina in parametri uleiul din turbo se duce in intercooler ,se strange acolo si cind o faci sa mearga bine presiunea impinge uleiul in cilindri si bum mai bine scoti intercoolerul si l speli si apoi umbli la reglaj vacum

Este doar un sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"varule" nu cred ca e cazul la mine. La mine baga prea mult aer turbina. Asa mi-a iesit si pe tester. Trebuie sa o mai inchid. Dar cel cu testerul nu e si mecanic, iar eu nu ma bag sa umblu...am intrebat cum se regleaza pt. ca nu vreau sa ma plimb la tester 10km pt. fiecare incercare de a regla turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi ar cam trebui sa ai un tester sa faci verificari dupa fiecare reglaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te orientezi in asa fel incat intre "specified" si "actual" sa nu fie diferente mari .

Am incredere in Cipos ca e adevarat ce spune el . Nu pot sa imi explic exact ce se intampla insa in 9 cazuri din 10 ce a spus el s-a adeverit.

Tzikule vezi ca Voinea are un colaborator la Boldesti Scaieni . Nu stiu cat de departe este de tine insa cred ca te-ar ajuta omul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce limitator de cuplu? ;)

Si de cand valoarea de la MAF dicteaza legea, parca era talpa, sau nu?

Dar nu ma contrazic, tu esti expertul :icon_thumright:.

cel din ecu , care lucreaza pe acelasi principiu cala turbina, are valoare ceruta si valoare furnizata, daca depaeste cerutul, atunci intervine asupra cantitatii de motorina

in majopritatea cazurilor cand erau probleme de suprapresiune oamenii se plangeau de consumuri mari, dupa rezolvarea turbinei consumurile reveneau la normal si asta e chestie stiuta de multa vreme, am mai descris odata fenomenul dar nu stiu in ce topic mai exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu cipos :icon_thumright: , pt curiosi log pe grup 008. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cineva sa fie mai pe intelesul meu;cum se vede reglajul tijei actuator pe vag;pe loc,in mers,dupaa fiecare reglare trebuie sa fac log? la ce turatii...............stiti voi mai bine ce va rog;numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log in mers treapta 3 blana 1500 3500 rpm grupuri 3, 10 si 11 dar e importanta valoarea din grupul 11 camp 3 parca unde este presiunea obtinuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log in mers treapta 3 blana 1500 3500 rpm grupuri 3, 10 si 11 dar e importanta valoarea din grupul 11 camp 3 parca unde este presiunea obtinuta.

1.in primu rand de ce vrei tu sa umbli la actuator ??de unde sti ca turbina nu e blocata din cauza depunerilor de funingine??ar trebui sa verifici si aspectul asta parerea mea .

2.dupa ce umbli la actuator sa la turbina (curatare) verifica si intercooleru deoarece se strange ulei mai ales atunci cand turbo nu merge in parametri si masina nu trage in alta ordine de idei de aici apar motoarele bubuite sau turbinele crapate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la actuator am unblat pentru ca l-am schimbat,celalalt fiind membrana sparta;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log in mers treapta 3 blana 1500 3500 rpm grupuri 3, 10 si 11 dar e importanta valoarea din grupul 11 camp 3 parca unde este presiunea obtinuta.

cam cat timp se merge asa? si cum se salveaza logul? intr-un fisier txt? se salveaza automat sau manual?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam cat mergi de la 1500 la 3500 rpm la blana?

Logul il salveaza VCDS automat in excel daca pornesti tu sesiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cu a zis Al Bundy : de la 1500 pana la 3500 indiferent cat timp ii trebuie motorului sa ajunga la turatia repectiva si talpa blana, iar pentru detalii foloseste cu incredere google ca o sa gasesti manuale de utilizare a vag com-ului.

Scuze , n-am vazut ca i-ai raspuns.

Modificat de ady_mircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel din ecu , care lucreaza pe acelasi principiu cala turbina, are valoare ceruta si valoare furnizata, daca depaeste cerutul, atunci intervine asupra cantitatii de motorina

Daca te referi la indicatia de pe grupul 20, sau ceva de genul, eu nu o am. Deci ,nu am limitatorul ala?

Si inca o intrebare: exista ceva fizic ce masoara cuplul sau pur si simplu e un etalon dupa care se ia ECU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrbare va rog;am luat un actuator de curand dar are vacumul,plosca mai mica decat a mea,la suport se potriveste bine,sant la fel;se potrivesc ,tehnic ma refer,lucreaza amandoua la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marius1982.11 grupul 20 de care vorbetsi tu il gasesti doar la PD. Am mai scris si mai sus, ca sa iti dai seama cum lucreaza limitatorul de cuplu, fa un log pe grup 001 si 008. Dupa aeea uitate atent la Iq real din grupul 001 si uitate la iq-urile din grup 008 :icon_thumright: . O sa ai o mica surpriza sa vezi ca ecu nu tine cont numai de sofer(pedala de acc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrbare va rog;am luat un actuator de curand dar are vacumul,plosca mai mica decat a mea,la suport se potriveste bine,sant la fel;se potrivesc ,tehnic ma refer,lucreaza amandoua la fel?

Cel mai probabil nu. Nu ii mai spuneti plosca - se cheama capsula de vacuum. Dimensiunea capsulei si arcul din interior determina forta si lungimea cursei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!