Jump to content

Senzor (G2/G62)/ Indicator temperatura lichid racire motor - probleme


SSorin
 Share

Postare recomandată

Am schimbat mai demult carcasa corp termostat care vine cu senzor temperatura si termostat , dupa montaj apa ajungea greu pana la 90 dupa care scadea la 50 - 60 , am pus tot termostatul vechi cu tot cu flansa lui (cel de acum) .

 

Cum am zis si mai sus nu mi  place cum baga caldura , si furtunul acela gros care iese din termostat si intra in radiator este rece(si cand apa ajunge la 90),ambele furtunuri care intra in calorifer sunt calde. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dragilor,

 

vin cu o intrebare la voi, dupa indelungi cautari pe forum/goagal, fara sa gasesc ceva sa ma lamureasca 100%. povestea e mai lunga... de aprox 2 ierni, 2 ani, am umblat cu termostatul blocat pe deschis, bineinteles vara nu era problema dar in anotimpul rece, disperam. in tot acest timp am frecventat 2 service-uri, schimbat (asa sper) termostat-ul de 5 ori, din care odata cu tot cu corpul lui. nici una din aceste 5 schimbari de termostat, la service-uri, nu a rezolvat problema. se incalzea foarte greu cand temperatura sezonului scadea sub 15 grade, iar sub 10 grade nu imi ajungea la 90 in bord nici dupa 15km. daca circulam cu viteza mai mare de 60, acul ce indica termperatura in bord cadea pana la primele 3 liniute. conducta ce pleaca din termostat spre radiatorul din fata masini se incalzea la fel (in stationare verificata, bineinteles) ca si cea care mai subtire ce merge spre radiatorul habitaclului. in fine, cu nervii intinsi la maxim, vineri, am schimbat eu flansa termostat, o-ring si termostat (Gates). Culmea, la -5grade afara, se incalzeste masina in max 5 min. Ce am descoperit cand m-am apucat de lucru,filetul din carcasa termostat, a surubului de sus flansa-termostat, era mancat, culmea nu imi dau seama cum a stat asa fara sa curga lichid. Operatiunea de schimbare mi-a reusit, am pus un surub mai lung care si-a facut singur filet in carcasa termostat. Cand am completat cu antigel/apa, nu am respectat raportul de 1/1, nu mi-a ajuns nici antigelul nici apa, si am completat cu apa de la robinet ca sa pot ajunge la piese auto sa cumpar antigel apa distilata.

Acum, ma bat de o alta problema. Am pus ieri vag-com-ul pe masina, si am observat ca termocupla porneste in momentul in care termperatura coolant-ului e 105 (pe engine), desi pe bord acul imi arata 90---nu am citit cu vag-ul pe instruments, nu am stiut si baiatul care detinea vag-ul se grabea--- .

Intrebarea mea, pentru senzorul G62, conteaza raportul antigel-apa? - intreb pentru ca am auzit povesti cum ca ar conta..

Termocupla e actionata de catre G62? cand si cum..pentru ca eu stiu ca in momentul in care temperatura lichidului ajunge la 92 porneste treapta 1 la termocupla, iar la 98 treapta 2 - caz in care eu ar trebuii sa schimb si senzorul.

 

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La gama VAG benzina, modelele ceva mai noi peste 2000 au 2 praguri de temp. 102-105 uzual iar in full load scade pe la 90-95...daca ai termostat mecano-electric...mecanic deschide la 100 si electric controlat de ECU sa ajunga la 90...

diferentele sunt prea mici sa conteze...

Termostatul electric e controlat de ECU functie de G62, iar ventilatorul ori are termoreleu ori e controlat de ECU functie de senzorul de temp de pe radiator...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns. da, masinuta e din 2004, termostatul mecanic.

sa inteleg ca sa nu ma mai agit, totul e ok. intr-adevar , in timp ce citeam de pe vag - coolant temp. 105 si pornea termocupla, scadea pana la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor,

Sunt nou pe forum si as dori  sa va cer un sfat legat de problema Golfu-ului achizitionat de curand.

Imdiat dupa pornirea motorului, se incalzeste si fultunul care preaca din flansa termostatului in radiator, motorul se incalzeste greu (mai greu decat la cealalta masina care este diesel) iar in mers scade intre 50 si 60 de grade moment in care nici caldura in habitaclu nu mai baga.

Am schimbat termostatul acul 2 saptamani (Behr) si lichidul de racire G12 si sambata am curatat caloriferul din masina dar degeaba.

Este normal ca acel furtun sa se incalzeasca imediat si nu dupa ce deschide termostatul, in flansa in care se pune termotatul trebuie sa exista vreo garnitura, eu ma gandesc ca termostatul nu sta etans in flansa si lichidul trece si pe langa el astfel generant si problemele mele.

Multumesc anticipat

Am uitat sa menționez ca motorul este 1.6 AZD

Modificat de Paul ANP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă te referi la flanșa, nu am schimbat-o, am cumparat-o săptămâna asta și intenționez sa o schimb în weekend. Totuși cred ca termostatul are o problema și a rămas blocat deschis deoarece furtunul de care este prinsa pe flanșa și merge în radiator de incalzeste imediat după pornirea motorului astfel încât este deschis tot circuitul. Menționez ca mai am alta mașină și la cealaltă furtunul care ajunge în radiator se incalzeste după ce motorul ajunge la temperatura optima. Nu știu dacă la acest motor circuitul de răcire funcționează diferit.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor, acuma seara am scanat si eu masina si am niste valori nu tocmai ok la colant temperature...zic eu...masina nu a mai fost pornita de la ora 4 (de aprox 7-8 ore) si tinand cont ca afara sunt -3 grade valorile sunt urmatoarele : pe engine 11,8 grade, pe instruments 7 grade si pe BC -2.5 grade. Masina dimineata porneste cam greu si scoate fum cu miros puternic de motorina neasra, relantiul urca singur aproape de 2000 rot dupa care revine la 1100 si sta asa vreo 2 minute, apoi pana incepe sa se incalzeasca antigelul relantiul oscileaza foarte mult 800-850-900-800 rot, merge rau de tot. Injectoarele au valori care nu depasesc 0,5 - 0,6 :(( Oare sa fie tot probleme cu G62 ? \

Multumesc !

Modificat de adyasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba senzorul de temperatura motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Friday, December 16, 2016 at 10:53 AM, Paul ANP said:

Dacă te referi la flanșa, nu am schimbat-o, am cumparat-o săptămâna asta și intenționez sa o schimb în weekend. Totuși cred ca termostatul are o problema și a rămas blocat deschis deoarece furtunul de care este prinsa pe flanșa și merge în radiator de incalzeste imediat după pornirea motorului astfel încât este deschis tot circuitul. Menționez ca mai am alta mașină și la cealaltă furtunul care ajunge în radiator se incalzeste după ce motorul ajunge la temperatura optima. Nu știu dacă la acest motor circuitul de răcire funcționează diferit.

Multumesc

Da,la flansa ma refer. Cand o schimbi sa inspectezi vizual termostatul. Se vede daca e deschis. Testeaza-l in apa fierbinte sa vezi cum deschide si la ce temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Al Bundy said:

Schimba senzorul de temperatura motor.

Multumesc frumos, am sa revin cu detalii dupa schimbarea lui. Am atasat si o poza unde se vede cat de turat sta, in alta ordine de idei poti sa imi spui daca sunt bune valorile din cele 3 grupuri ? Multumesc inca odata !

valori vag com.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/23/2016 at 9:48 AM, F l o r i n said:

verifica intai cablajul, sa nu fie rupt vreun fir... vezi sa nu ai contacte oxidate in mufa.

daca nu - atunci inlocuieste senzorul, cumpara Hella sau OEM

Florin cum identificam un senzor Hella sau unul OEM ? Vreau sa stiu ce cumpar si sa nu arunc banii aiurea. Nea vanzatoru poate sa-mi dea un senzor de 20 lei si sa imi spuna ca e Hella doar ca la alti bani nu ? Intreb pentru ca si eu trebuie sa schimb g62 si nu vreau sa iau teapa. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hella vine la cutiuta galbena, in punguta sigilata si stantat pe senzor. Tot asa, cel oem vine in cutia lui iar pe piesa ai stantele cu siglele VAG, PN, etc.

La Hella - vine in cutie insotit de oring si clema de fixare - recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos ! Am facut comanda acum la unul Hella. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 18.12.2016 at 10:24 AM, marius1982.11 said:

Da,la flansa ma refer. Cand o schimbi sa inspectezi vizual termostatul. Se vede daca e deschis. Testeaza-l in apa fierbinte sa vezi cum deschide si la ce temperatura.

Dacă te referi la flanșa, nu am schimbat-o, am cumparat-o săptămâna asta și intenționez sa o schimb în weekend. Totuși cred ca termostatul are o problema și a rămas blocat deschis deoarece furtunul de care este prinsa pe flanșa și merge în radiator de incalzeste imediat după pornirea motorului astfel încât este deschis tot circuitul. Menționez ca mai am alta mașină și la cealaltă furtunul care ajunge în radiator se incalzeste după ce motorul ajunge la temperatura optima. Nu știu dacă la acest motor circuitul de răcire funcționează diferit.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pt. sfaturi, am rezolvat problema cumpărând termostat cun tot cu flanșa. Temperatura motorului ajunge la 90 grade și acolo rămâne și în mers și pe loc. Termostatul celalalt deși era nou, nu se etanșaza pe flanșa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 19.12.2016 at 11:29 AM, adyasu said:

Multumesc frumos ! Am facut comanda acum la unul Hella. 

Salut. S-a rezolvat pornirea greoaie? Martorul cât stă aprins pe bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, s-a ameliorat putin,adica porneste mai bine si nu se mai tureaza singura. La mine mai este o problema si tind sa cred tot mai mult ca am probleme la injectoare cu toate ca pe vag valoriile sunt foarte bune. Martorul sta cam 2-3 secunde aprins la temperatura de -3, -4 grade si cam 5-6 secunde la temperatura de -12 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt toate uzate - injectoarele - in blocurile de masura o sa apara cu compensatii spre 0 toate.

oringurile la injectoare le-ai schimbat ? chiulasa are uzura, la scaunele injectoarelor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, am si eu o problema cu indicatorul lichidului de racire. Acesta urca pana la 90 dar in timpul mersului se intampla sa mai cada la 0 apoi urca iar si tot asa de mai multe ori. Pe tester nu a aparut ncio eroare legata de aceasta problema. Care poate fi cauza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzor temperatura defect. Schimba senzorul de temperatura motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, mka1 said:

Salut, am si eu o problema cu indicatorul lichidului de racire. Acesta urca pana la 90 dar in timpul mersului se intampla sa mai cada la 0 apoi urca iar si tot asa de mai multe ori. Pe tester nu a aparut ncio eroare legata de aceasta problema. Care poate fi cauza ?

cumpara numai OEM sau Hella.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor! Imi poate spune si mie cineva de ce in VagCom imi arata temperatura lichidului de racire 62 grade iar indicatorul din bord imi arata 90 grade? La o scanare nu imi da nici o eroare legata de senzorul de temperatura. Iarna asta am observat ca temperatura la apa crestea foarte repede, in 5-6- minute arata pe bord 90 grade si afara erau minus 10 grade.Nu am fluctuatii la indicatorul de bord. Daca o las in relanti, la un moment dat indicatorul urca peste 90 grade, pana pe la 120 si pornesc ventilatoarele si revine la 90. In mers nu indica mai mult de 90 grade, sta teapan la 90. La temperatura de acum de 4-5 grade e normal sa porneasca turat pe 1100-1200 de ture si apoi usor usor sa scada la vreo 780? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba senzorul g62. Cumpără numai Hella sau Oem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!