Jump to content

Senzor (G2/G62)/ Indicator temperatura lichid racire motor - probleme


SSorin
 Share

Postare recomandată

pai e cam tot 10 grade diferenta, daca vag-com il da defect schimba-l dar verifica si pe instrumente pt ca pe engine il da defect doar pe cel care transmite datele la ECU, daca porneste greu si ai fluctuatie schimba-l dar pornitul greu poate fi si din alta cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trutan Darius

Ideea ii ca mi se pare mult 10 grade diferenta intre ecu si cluster. De aia am intrebat care ii diferenta normala intre cele 2:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reusesti sa schimbi numai G2 esti tare :)

Sant 2 in 1...un corp cu 2 senzori si 4 fire...

Daca sa-l schimbi sau nu...daca eu iti zic ca afara sant 15 grade si iti iei geaca pe tine , dar surpriza afara sant 25 grade si o sa fie cam cald cu geaca pe tine ...sau invers...

2-3-4 grade sant ok 10-11 sant cam multe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar e mare diferenta de 10 grade dar daca nu il da defect in vcds iti recomand sa il monitorizezi o perioada si daca trebuie intr-un final il schimbi mai ales daca masina merge bine, nu ai fluctuatii de turatie. dupa cum ziceam, pornitul greu poate fi si din alta chestie, mie de exemplu imi pornea greu din cauza electromotorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amestecul se corecteaza si functie de temperatura motorului...inclusiv la pornire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut guys, am avut si eu eroarea asta pe VCDS 

Address 17: Instruments
   Controller: 1M0 920 802 A
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
   Coding: 04106
   Shop #: WSC 00000
   VSSZZZ1MZ2R075691     SEZ7Z0A1380807
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
 
Simptom: Atunci cand motorul era cald, masina stand la relanti(700 rpm), acceleram pana in 4000 ture de ex, iar apoi luam piciorul rapid, scadea turometrul sub 700 de parca vroia sa moara motorul(ca si cum s-ar destabiliza), apoi iar se stabiliza la 700, dar era prea putin sesizabila aceasta chestie, relantiul e batut in cuie in rest si motorul merge rotund.
Probleme de consum nu am observat, dar nici nu prea am stat sa masor asta.
Ideea e ca am scos mufa de la senzorul G2/G62, am dat cu WD40, am sters eroarea cu vcds, dupa care am repornit motorul, l-am lasat vreo 10 minute, apoi am scanat iar, si surpriza, no errors + ca nu mai facea figura pe care o facea inainte.
Posibil sa fi scapat de eroare ? Sau sa ma astept sa apara dupa cativa km.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asteapta-te sa apara din nou. daca nu apare repede e doar o chestiune de timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, detin masina din semnatura Octavia 2 BKD si am o problema cu pornirea motorului la cald si nu stiu cum sa masor turatia electromotorului (fara sa il demontez) cu vag-com dar mai exact unde gasesc setarea? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In blocurile de masura unde arata turatia. daca e mai veche de 2006 masina, se rezolva din soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua.

Detin un VW Golf IV 1,4 16v, cod motor AXP si am urmatoarea eroare in VCDS (si singura de altfel):

 

  • 01039 - Coolant Temperature Sensor 30-10 open or short to plus

Probleme: Pornirea motorului la rece (porneste doar la a 2-a cheie).

 

Dupa ce am sters eroarea, aceasta a reaparut dupa 2 zile. Dupa care am achizitionat si am montat un senzor nou (Febi).

Problema este ca masina are aceleasi simptome (dimineata porneste tot la a 2-a cheie). 

 

 

Intrebarea mea este urmatoarea: este necesar stergerea din nou a erorii pentru ca noul senzor sa functioneze in parametri?

Sau ce anume este de facut, daca se poate masura in vreun fel tensiunea pe 2 din cele 4 fire, am inteles ca ar trebui sa fie de 5v? 

 

P.S. Mentionez ca inainte sa achizitionez noul senzor, am facut o proba cu unul din dezmembrari, si masina pornea la sfert de cheie dimineata, insa dupa aprox 40-50 de km de mers mi s-a aprins martorul Check Engine in bord: 

Modificat de Xtended2404
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune un senzor original.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor original insemnand ce si de unde as putea sa-l achizitionez?

Inainte sa il cumpar, ca sa nu dau banii de pomana, as vrea totusi sa stiu daca firele, respectiv mufa sunt bune si exista continuitate pe ele.

Am inteles ca se poate masura cu un voltmetru tensiunea dintre pini (aprox. 5 volti).

 

La dezmembrari nu au golf-uri decat 1,9 Tdi. Se potrivesc senzorii?

 

Si care e diferenta intre G2 si G62?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Original inseamna vandut de VW...de la orice magazin de piese auto...de la aprozar nu cred...

Sau poti incerca si cu Hella sau Beru...amandoua firme sant super ok... ~120-150RON

Electronica din dezmembrari nu-ti recomand...

95% e senzorul 5% fire/mufa etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre pinii 1-3 sunt aprox 4,9 - 5v

Ce am observat este ca intre pinii 1-2 exista o mica tenisiune de 0,4-0,5 v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare am. Pe bord urca normal temperatura pana la 90 de grade si sta acolo acul batut in cuie. Senzorul de temp e nou, nici nu am erori pe el. Cand pun VCDS pe ecu, la engine module -> measuring blocks imi arata undeva 100 grade la motor. De unde aceasta diferenta ?

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg totusi scopul raspunsurilor voastre. De a oferi solutii tehnice viabile si de a explica niste princpii de functionare universal valabile (indiferent ca e vb e OEM sau AM) pentru solutionarea/clarificarea unor probleme sau de a face reclama la piesele OEM? 

Ce nu mai inteleg este cum de la altii, pe aceeasi motorizare (1,4 16v) senzor pe Febi e in parametri si functioneaza si la mine nu. unu

 

 

 

P.S. Daca a intampinat cineva pana acum, probleme cu senzorul de temperatura after market nou, in sensul ca el sa nu mearga din momentul in care este montat, este asteptat sa ne impartaseasca experienta sa.

 

Nu s-au mai cumparat pana acum piese after market care sa functioneze? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Juice : de pe la 65-70 grade sta la 90... temp de regim la masinile mai noi este de 100-105 grade am vazut si 108...

Nu te alarma ... decat daca variaza ca proasta...daca sta tapana si umflata la 100 e super ok...

 

Xtended: multi de aici vorbesc din experienta proprie sau cum e cazul lui Al Bundy din experienta de service... iar in cazul meu si din experienta altora...

 

Se poate pune si AM, dar senzorii de 30RON ii schimbi cel putin odata cu uleiul...

Aseara cineva ma intreba de ce s-a dus dracu sonda lambda noua universala...la 150RON ce vrei sa iei avion cand una buna e de la 400-500RON in sus in cazul lui...

De foarte multe ori pretul reflecta calitatea...

Eu unul mi-am luat-o cu bucse, amortizoare etc...e de preferat sa dai ceva bani in plus decat sa umbli ca disperatul dupa cai verzi pe pereti ( a se vedea garantie)...

 

Daca zici ca ai luat senzorul (functional) de pe o masina si l-ai pus la tine si nu merge deja e alta problema...deja trecem la mufa, cablaj si in cel  mai rau caz ECU...

Dar daca pe una e FEBI si merge si tu iei alt senzor FEBI si nu merge la tine deja incepe sa se contureze situatia de mai sus...adica de ce se recoamnda senzor de calitate...

Aftermarket inseamna si Behr, Hella...dar pretul e apropiat cu OEM... dar astea vin si in echipare OEM...

Vanzatorul de la care iau piese (are Jdeani de experienta, si e oarecum amic) cand am luat senzorul de temp, (i-am zis ca vreau ieftin si bun) , m-a intrebat cite vreau ? Vazandu-mi fata , a reformulat: ia unul de rezerva sa-l ai in portbagaj daca pleci din oras :)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Moog, o sa incerc sa fac o plimbare mai lunga cu masina, punand pe cineva in dreapta cu vcdsul sa masoare temperatura in mers, la mine a urcat la 100 grade dupa vreo 5-10 min de relanti, timp in care mai scoteam niste valori pentru EGR si verificasem catalizatorul pe vcds (am o banuiala ca e cam infundat si asta).

Posibil ca in forja sa urce mai mult, dar nici nu vreau sa ma gandesc ca apar probleme si aici. Cel putin pe bord temperatura e indicata ok, urca constant de la 60 la 90, si acolo ramane, de asemenea dupa o stationare de 1-2 ore scade pe la ~70 pe bord, deci senzorul e in regula, am pus nou de 2-3 saptamani.

Ca si DIY ce l-am facut ieri si am simtit mici diferente in comportamentul motorului(in bine), ar fi curatarea senzorului MAP. La mine era imbibat de praf si cu un fel de murdarie groasa neagra. L-am curatat bine cu WD40, mufele la fel, si am facut vreo 20 km; in teorie masina se misca mai bine. Eu avusem o eroare legata de acest senzor, care a disparut de la sine iar acum m-am decis sa-l curat, merita incercat, dureaza 10 15 min :)

Ieri am dat comanda de EGR nou de pe ebay si un compresmetru, deoarece am simtit ca fara el si cu erorile in bord a crescut ceva consumul, si parca puterea e oarecum limitata  :icon_confused:  Compresia o s-o masor eu acasa pana la urma, cu mecanicii astia de balta care n-au timp sa faca lucrurile precum le zici tu, nu prea e de stat la discutii.

Modificat de JuiCe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul se curata cu spray de contacte nu WD40 :)

Ca si MAP-ul...un spray bun de contact e mult mai rapid si curata tot...

Nu trebuie sa ai pe nimeni in masina...fa un log :)

In mod normal nu ar trebui sa varieze mai mult de +-2-3 grd...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, sapt viitoare voi comanda un senzor pe original.

Faceti-ma insa sa inteleg 2 lucruri:

 

Daca:

OE : Original Equipment (VW, Volvo, etc)

OEM : Original Equipment Manufacturer (Hella, Beru, samd)

 

Atunci:

1. Atunci de ce OE< ca pret decat OEM? 

2. Pot sa folosesc si un senzor nou OE? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM poate fi facut de oricine atata timp cat are sigla VAG.

OE facut de unul din producatorii care fac si pe original dar fara cod de VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Xtended daca ai pus un senzor nou pe masina, Febi parca ziceai, ai sters eroarea dupa?

Te-ai uitat pe gr 32 sa vezi LTFT/STFT ? Poate masina a intrat in balarii din cauza senzorului defect...

Teoretic dupa schimbare si stergere eroare, daca nu mai apare eroarea, ar trebui sa-si revina dupa citeva zile...Nu-si revine instant daca a fost "data peste cap"...

La mine a durat ~ 150-200km de oras sa-si revina cum trebuie ...

Sa nu schimbi de fraier si sa ne injuri pe noi :)

Teoretic si un senzor FEBI e bunicel ...macar citeva luni :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, macar cateva luni. Avand in vedere importanta acestor senzori si din experienta, va recomand unul bun.... Hella - nu stai sa-l schimbi in fiecare zi si nu ai probleme cu el.

 

Altfel, cu Febi si restul, e la noroc.

 

Sunt componente care merg si pe AM... sunt unele care chiar nu merita altceva decat OEM sau OE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Surpriza...am cumparat senzor OE - 110 Lei (cu stanta VW) si aceleasi simptome. 
Pe VCDS nicio eroare. No fault codes. 

Am dat scanare generala si nicio singura eroare. 

 

@Moog ..pe GR 32 imi apare sonda lambda care e in parametri.

Sincer nu stiu ce sa ii mai fac. Dupa cateva ore de stationare (de regula mai mult de 3-4) porneste doar la a 2-a cheie. La fel si dimineata. Deci la rece.

Voi posta maine un filmulet sa vedeti cum se manifesta. 

 

Pana acum au fost schimbate urmatoarele: bujii, filtru de benzina, senzor de temperatura. 

In rest, in mers masina se comporta exemplar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!