Jump to content

De ce motorul se incalzeste asa greu iarna?


YEP
 Share

Postare recomandată

aha, aia e treaba ta daca pur si simplu nu vrei sa crezi. Mergi si intreaba la voi la service sau intreaba pe un forum dedicat marcii tale, de ce vii sa ne intrebi pe noi despre marca ta atunci? Ti-am zis, pt vw exista linkuri puse la documentatie chiar pe acest thread.

Daca nu ar avea preincalzire un diesel nu s-ar incalzi decat dupa zeci de minute sau deloc. Asa se incalzeste mult mai repede decat un benzinar. La peste 1000w cat are circuitul de incalzire cred si eu...

@adi76: Eu nu am intrebat nimic, ci pur si simplu am descris niste experiente foarte asemanatoare ale voastre, pentru o motorizare oarecum echivalenta. Nu pot sa te cred pe tine doar pentru ca scrii tu ca asa e. Nici nu am negat ca este o explicatie plauzibila. Iar de cautat am spus deja ca am cautat si am intrebat pe forumul marcii, si ca nu am gasit inca nicio informatie intr-un sens sau altul.

Daca am deranjat, imi cer scuze! Si daca sunteti de parere ca informatiile postate de mine nu sunt de folos si n-au legatura cu topicul (fiind despre alte marci), atunci un moderator poate sterge post-urile mele.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am configurat masina am cerut asta in mod expres. Acest sistem de incalzire este optional in tot grupul

VAG.

O seara buna

Pentru cultura generala, imi spui te rog cum se numeste acest optional? Tocmai m-am jucat la configuratorul lui Audi s n-am gasit nimic relevant.

Din ce-mi aduc aminte singurul optional tangent la subiect este incalzirea stationara (cu telecomanda...bla bla). Iar bujiile de pe circuitul lichidului de racire si PTC sunt sau nu sunt prezente, in functie de model.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista un astfel de optional si nu a existat niciodata nici la audi si nici la vw decat cel intitulat "incalzire stationara cu telecomanda" dar deja suntem OT rau de tot. :o

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru adi76 si MarlboroMan am verificat in aceasta dimineata si am sistemul PTC pe masina. Adica acela cu rezistente electrice. Masina am configurat-o in noiembrie 2007

la reprezentanta Audi in Germania si cumparat-o de la reprezentanta Audi din Germania in februarie 2008. Cei de acolo mi-au spus ca nu toate autoturismele au acest sistem

de incazire rapida a habitaclului (nu a apei din motor sau radiator cum am mentionat eu gresit, mea culpa). Aceasta dotare mi-au inclus-o ca optionala si am platit-o ca optionala

pentru ca pe acest model de A4 nu venea in standard. Nu stiu cum este in Romania la configurarea unui autoturism de la reprezentanta Audi dar in Germania sunt total diferite

optionalele care se pot pune pe masina. Ca exemplu puteam sa-mi pun volan incalzit care exista numai pe A8, etc., ceea ce la noi cand m-am dus sa-mi configurez masina mi-au

zis ca nici nu exista, asta apropo de profesionalismul vanzatorilor de la reprezentantele din Romania.

Scuze moderatorilor de OFF TOPIC.

O zi buna, sanatate si Craciun Fericit la toata lumea.

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ar avea preincalzire un diesel nu s-ar incalzi decat dupa zeci de minute sau deloc. Asa se incalzeste mult mai repede decat un benzinar.

Esti intr o mare eroare,asta pentru ca nu ai idee cat de repede se incalzeste un benzinar aspirat sau un aspirat cu turbina

comparativ cu un diesel.Intreaba ti colegii care au benzinar sau benzinare cu turbina de pe forum.

Nu o lua ca standard fosta ta masina fsiul ea nu este reprezentativa pentru benzinarele produse de Vag.

Tehnologia tfsi a imprumutat cateva lucruri de la diesel insa a preluat si dezavantajele celei din urma,in fine ar trebui sa fiti multumiti de randamentul motorului ce pare de exceptie. :icon_thumright:

Pentru tfsi este nevoie de un sistem auxiliar de preincalzire exact cum este la diesel.

Intrebarea este daca se poate monta acest sistem de preinclazire pe tfsi uri,chiar after market ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian_1976 draga, postul tau nu isi are rostul. Esti in eroare pentru ca nu ai citit tot threadul. Eu acum am 1.4 TSI 160 cai si despre asta vorbeam aici. Nu e nici o diferenta fata de 1.4 FSI prin [risma acestui topic. Ba chiar se incalzeste mai greu.

EDIT: IAr aici nu voarbea nimein de TFSI ci de TSI.

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa ma apostrofezi ca vorbesc de benzinen in general.

Am 1.4 TSI, am avut 1.4 FSI si am avut si alte masini pe benzina.

Nici o diferenta intre ele, toate dezgheata greu parbrizul. Aste era cel mai enervant la ele. Deci repet, 1.4 TSI este exact ca orice alta masina pe benzina.

....Nu e nici o diferenta fata de 1.4 FSI prin [risma acestui topic. Ba chiar se incalzeste mai greu.

...este bine sa stii ca pana in luna iunie 2008, marea majoritate a benzinarelor produse de Vag sunt aspirate si benzinare cu T turbina. :Driver: Este o mare eroare sa spui ca un benzinar se incalzeste mai greu ca un diesel.

Un motor diesel chiar cu preincalzire dotat un 2.0 tdi sa spunem,nu se poate incalzi mai repede ca de exemplu un 1.8T este elementar lucrul asta.

Daca expierenta ta in ale benzinarelor a inceput cu 1.4 FSI esti de inteles.

...drumuri bune si fara incidente :(

Tsi si Tfsi ul au aceasi conceptie:injectia directa si supralimentarea;chiar daca prima are si un compresor.

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai inteles nimic. Mai citeste odata titlul topicului si ma repet. Poate intelegi.

"Nu e nici o diferenta fata de 1.4 FSI prin [risma acestui topic."

Prin prisma titlului acestui topic. Adica a incalzirii motorului la rece. Se intelege?

Iar despre legatura dintre TFSI si TSI chiar nu inteleg ce vrei sa spui. Aici este vorba de TSI care sa incalzeste foarte greu. Mai greu decat orice TDI care are pe circuitul de racire un sistem de preincalzire cand temperatura exterioara cade sub 4grade si iti dezgheata parbrizul in 2 minute oricat de frig ar fi afara. Si daca vrei sa bagi si TFSI-ul in discutie poti sa il bagi, se incalzeste la fel de greu ca si TSI. Nu dezgheata nici ala parbrizu nici dupa 10 minute la -10 grade afara. Si am condus 2.0 TFSI destul. E la fel.

Un motor diesel chiar cu preincalzire dotat un 2.0 tdi sa spunem,nu se poate incalzi mai repede ca de exemplu un 1.8T este elementar lucrul asta.

Cred ca nu stii ce vorbesti. Daca iti spun mai multi oameni cum e pai ar cam trebui sa-i crezi. Ia si citeste mai bine topicul. E urat sa contrazici pe cineva ca nu e asa cand habar nu ai ce vorbesti. Ti-am spus ca am condus toate tipurile de motoare(subliniez, toate ca vad ca citesti numai ce iti place, adica tdi, tsi, fsi, tfsi, si echivalente de la alte marci), pe toate tipurile de vreme. Mai spun si altii aici ce spun eu, exista topic separat la care gasesti link aici despre incalzirea aia suplimentara la tdiuri si sunt convins ca te lamuresti. Nu are rost sa vii tu acum sa ne spui ca 1.8T, 2.0TFSI, 1.4 TSI si care or mai fi benzine cu/fara turbine/compresoare se incalzesc mai rapid. Circuitul ala de pe dieseluri de preincalzire nu e pus degeaba si e mult mai eficient. Atat. Ia, condu si apoi sunt convins ca nu o sa mai postezi doar de dragul de a spune ceva.

Scuza-ma daca ti-am gresit cu ceva...

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru clarificare: TSI 122 hp, e de fapt TFSI. TSI e deumirea de marketing.

Acest motor, TSI 122hp, e Turbocharged Fuel Stratified Injection si nu Twincharged Stratified Injection. Totodata si Turbocharged Stratified Injection e accepatata, dar pentru a nu se crea confuzii e mai bine sa folosim TFSI si TSI unde e cazul. Aici, la motorul de 122, e cazul sa folosim TFSI.

Uite ce scrie in dotarile masinii: D4X = 4-cyl. gasoline engine 1.4 l/90 kW TFSI, homogenous Base engine is TU0

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai greu decat orice TDI care are pe circuitul de racire un sistem de preincalzire cand temperatura exterioara cade sub 4grade si iti dezgheata parbrizul in 2 minute oricat de frig ar fi afara.

LA cele cu Preincalzire circuit racire se incalzeste motorul dar nu se dezgheata parbrizul asa repede. Cele cu PTC intr-adevar dezgheata parbrizul dar nu se incalzeste motorul asa repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, nu stiu ce este acel PTC de care zici tu, poate ne dai detalii(poate te referi la incalzire stationara care e cu totul altceva) dar circuitul de incalzire este acelasi cu cel de racire al motorului ;). Agentul termic are temperatura foarte mare la preincalzire si e chiar invers decat spui. Dezgheata mai rapid parbrizul decat incalzeste motorul. La 2.0 TDI de exemplu pe un passat b6, fara nici o optiune de genul incalzirea stationara masina incepe sa dezghete parbrizul in 2 minute la -10 grade. Pur si simplu deja face gaura in gheata si poti sa pleci de pe loc daca dai ventilatorul la maxim. Cred ca acelasi motor pe care il ai si tu in semnatura. 2.0 tdi pd. Acelasi lucru se intampla si pe alte marci, masini cu dotari standard pe parte de incalzire. De exemplu la bmw in 3 minute dezgheata chiar complet parbrizul, pe cronometru si la relanti, la -10 grade afara, cu ventilatorul la maxim iar benzinarul de la aceeasi marca face exact ca si TSI-ul. Nici in 10 minute la relanti. Oricum, mare diferenta intre diesel si benzinare pe partea de incalzire la rece.

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, dar eu am inteles ca iulian zicea altceva, si anume ca motorul nu se incalzeste la diesel asa repede si are dreptate. tu te referi la ce se intampla in habitaclu si nu prea te intereseaza ce se intampla cu motorul asa tare. cele 2 idei coexista, nu se exclud reciproc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate, nu ma intereseaza decat in interior si asa e, pot coexista ambele idei ;)

Atat ca iulian spune ca "un motor diesel chiar cu preincalzire dotat un 2.0 tdi sa spunem,nu se poate incalzi mai repede ca de exemplu un 1.8T este elementar lucrul asta." ceea ce e complet fals. Cu preincalzire motorul la diesel se incalzeste mai repede. Chiar si motorul, nu interiorul masinii. Iar daca lasi masina pe benzina la relanti motorul se raceste mai tare si ami repede decat cel diesel. Poate asta se intampla pt ca motorul diesel este mai masiv si pierde mai greu caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am testat, pt ca acolo mi-a fost usor data fiind situatia, la un megane diesel cu preincalzire cum ii spui tu (adica baga super repede aer cald in habitaclu) si la symbolul meu tot diesel, fara asa ceva si pot sa iti zic ca nu am sesizat diferente notabile intre incalzirea motorului, insa erau la habitaclu, motorul insa tot il simteai rece in primele minute, in comparatie un benzinar chiar din prima il simti mai aproape de normalitate (cand e incalzit adica). la diesel simteam imediat cum apasam pe acceleratie ca e rece, urca greu in ture si nu se comporta ca atunci cand e incalzit.

deci nu stiu daca se aplica si la vw si nu pot trage concluzii, insa nu e universal valabila treaba asta pe care o zici tu.

am mers de vreo 3-4 ori cu tsi-ul mic la drive-test si de fiecare data masina a bagat super repede caldura dupa standardele mele, insa poate se mersese cu ea anterior.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a bagat super repede caldura dupa standardele mele, insa poate se mersese cu ea anterior.

pai atunci de ce vorbim, asta e ca si cum "poate" nu ai fi zis nimica. ;)

Edit: eu am incheiat pe subiectul asta. Sper sa vina unul care chiar stie ce zice si sa ma convinga ca nu e asa desi e cam greu ca am TSI si vad cum se incalzeste.:)

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fac o clarificare pentru colegul adi76. Exista 2 aspecte:

1 incalzirea motorului care este si subiectul acestui topic si

2 incalzirea habitaclului.

Sa le luam pe rand.

1. Intotdeauna motoarele diesel se incalzesc mai greu (incet) decat cele pe benzina. Motivele sunt cunoscute si nu mai intru in amanunte. Tocmai din aceasta cauza autoturismele

cu motoare TDI generatie mai noua sunt dotate cu un sistem de incalzire cu bujii a lichidelor din motor in speta lichidul de racire. Atasat in format PDF se gaseste fisierul care arata cum

functioneaza acest sistem.

Din acest motiv incalzirea motorului la autoturismele TDI de generatie mai noua se face mai repede deca la benzina.

2. Pentru incalzirea habitaclului s-a inventat acel sistem de incalzire cu rezistente (P T C), care nu are legatura cu incalzirea auxiliare (Webasto), de care vorbea si colegul Al Bundy si

care il am si eu pe masina din semnatura. Tot atasat in format PDF se gaseste fisierul care arata cum functioneaza acest sistem.

Sper ca sa se lamureasca aceasta problema. Acelasi lucru l-a spus si colegul Al Bundy dar intr-o forma prescurtata. Toate aceste informatii au mai fost postate pe acest forum dar in

aria Passat B5 daca nu ma insel.

O zi buna

Incalzire_cu_bujii_a_motorului.pdf

Incalzire_habitaclu_cu_rezistenta.pdf

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

OFFTOPIC:

Rog pe unii dintre voi sa renuntati la atitudine.

Discutia asta trebuie bazata pe argumente, date tehnice, nu pe radio-shantz si parerea vecinului cu Cielo

macristian1 felicitari! este poate primul post complet la subiect de aici!

Posturile care nu vor aduce nimic vor fi sterse iar userii avertizati - cititi si voi ultimele 5 pagini si vedeti ce intelegeti :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
OFFTOPIC:

Rog pe unii dintre voi sa renuntati la atitudine.

Discutia asta trebuie bazata pe argumente, date tehnice, nu pe radio-shantz si parerea vecinului cu Cielo

macristian1 felicitari! este poate primul post complet la subiect de aici!

Posturile care nu vor aduce nimic vor fi sterse iar userii avertizati - cititi si voi ultimele 5 pagini si vedeti ce intelegeti :)

Eu am un G6, 2.0 TDI, 140 CP. Eu sunt din Germania (dar tot roman de pe langa Craiova). In oras merg 8-10 Km si abia trece apa de 50

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un pic off topic cu problema asta dar nu consider ca merita un thread nou:

Ieri seara am lasat masina in parcarea firmei. In seara asta am urcat in ea si am dat sa o pornesc... Pun contactul, da in gol de 3-4 ori si nimic... Am repetat figura de vreo 5 ori, putin nervos si stresat. Am apasat acceleratia a 6-a oara si abia atunci a plecat. Am incercat sa o turez putin la scurt timp dupa ce a pornit si era un zgomot dubios, adica nu suna normal.

Sunt total bulversat de situatie, nu stiu pe nimeni cu masina cat de cat noua care sa fi patit asa ceva. Am masina din aprilie, 16000 km, revizia am facut-o pe 22 decembrie. Benzina pun numai Mol Evo (daca are vreo importanta).

Si acum, intrebarile:

A patit cineva asa ceva?

E normal sa patesc asta (ok, un rateu sa zicem, dar nu 5)

In caz ca nu e ok, ce trebuie sa fac?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand sa te duci la service. Sa le spui ce ai patit si sa primesti o foaie cum ca ai reclamat problema (pentru a fii complet asigurat).

Eu nu am patit asa ceva. Nici macar pe aproape (si eu bag numai Mol Evo de vreo 16000km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, nu stiu ce este acel PTC de care zici tu, . La 2.0 TDI de exemplu pe un passat b6, fara nici o optiune de genul incalzirea stationara masina incepe sa dezghete parbrizul in 2 minute la -10 grade.

Tocmai ca de la PTC se dezgheata parbrizul asa de repede. E un radiator electric montat langa cel de caldura din habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata am efectuat un test privind incalzirea motorului la masina din semnatura.

Afara temperatura era de -17,5 C, am lasat motorul sa mearga inainte sa pornesc max.5 min, timp in care am curatat geamurile. Dupa aceea am pornit si am mers in oras, trafic lejer,am folosit majoritar treptele de viteza 2-3 numai pentru scurt timp treapta 4, turatie in jur de 2.000 rpm schimbat pe la 2.700rpm. Climatronicul setat pe HI, ventilatia la nivel 2-3.

In aceste conditii au fost necesare 25 minute respectiv 9 kilometrii pentru ca lichidul de racire sa incalzeasca la 90 grade C.

Am constatat ca in cazul in care climatronicul e setat la Hi si ventilatia la nivelul 3-4 sau mai mare, timpul necesar pentru incalzirea lichidului de racire la 90 grade C creste semnificativ comparativ cu situatia in care ventilatia e setata la nivelul 1-2 sau nu este pornit deloc.

Ca proprietar de motot TSI trebuie sa admit ca lichidul de racire la motoarele 1,1 TSI 122cp se incalzeste ceva mai greu la 90 grade C decat la un benzinar aspirat dar mai repede decat la motorul 1,9 TDI (motor care am avut pe masina anterioara).

Modificat de szaki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

si eu am patit astazi o situatie similara.

Masina ,un tsi de 122 cp, a stat afara ,dupa care am plecat la drum.Am facut 15 km si pot sa spun ca temparatura apei era undeva la 60-70 grade,in mers la 2000 de ture.In cazul in care acceleram,temperatura in loc sa cresca scadea.Banuiesc ca termostatul a ramas blocat pe deschis.Stiti cam cat costa unul nou?

Masina are 30000 km. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dakino2008 daca mai ai garantie pe ea dute la service !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!