Jump to content

De ce motorul se incalzeste asa greu iarna?


YEP
 Share

Postare recomandată

Da, si eu CRED ca TSI-ul se incalzeste mai greu decat aspirat (am avut 1,6 aspirat inainte). Din pacate nu am cum sa testez daca e ceea ce cred sau chiar asa se si intampla.

Eu merg 3,6 km pana la servici. In acest timp apa ajunge pe la 70 de grade, deci nu as putea spune ca sunt nemultumit.

Adi, ti-am spus acum cateva posturi ca se dezgheata geamul relativ ok. Cand voi avea sansa sa fac un test, voi face. Deocamdata am copertina si nu imi ingheata parbrizul. La mine cel putin, daca pornesc masina cu 10 min inainte sa plec pot spune ca e acceptabil in interior (adica sa incalzeste putin, cat sa nu fie bocna).

Referitor la incalizirea la relanti (cel putin in cazul meu la ~ -2 grade celsius), inca o data, apa ajunge la 90 (pe bord) de grade cand masina e stationara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred totusi ca tu te gandesti la "incalzirea stationara", care este de fapt o instalatie ce isi face treaba arzand combustibil (diesel/benzina) pentru a incalzi interiorul masinii. Webasto, de exemplu, este o companie care se ocupa de asa ceva.

Multumesc pentru link-uri, acum am vazut si incalzirea auxiliare cu element Z35, despre acest sistem ma refeream, in niciun caz despre "incalzirea stationara" care are un cilindru si arde combustibil din rezervor, stiu cum functioneaza.

Ce nu stiu insa e cat de eficienta este incalzirea auxiliara Z35. Eu tind sa cred ca este cu mult mai rapida decat incalzirea cu cele 3 bujii incandescente care o am si eu. Zic asta pentru ca, electric fiind, sistemul trebuie sa dea foarte rapid caldura in habitaclu.

Eu am mers cu un fost coleg care are un Passat Variant B5.5 si practic dupa pornirea motorului cred ca incepe sa dea caldura in cateva secunde sau zeci de secunde, ceea ce e supertare. Mi-a spus ca are incalzirea auxiliara pusa de proprietar din fabrica ca si optiune, lucru care merita clar la cat de repede da caldura.

La benzina aspirat si eu faceam comparatia tot cu o Fiesta 1.25i care se incalzea foarte repede, dar si consumul era mai maricel, deci pana la urma ce preferam masina sa consume putin si sa se incalzeasca mai greu sau sa consume mai mult, dar cu incalzire mai grea? Bineinteles ca pentru noi solutia este una singura :Driver: : masina sa consume putin, iar de incalzit sa aibe sistem de incalzire auxiliara electric si le avem pe amandoua, cu un cost suplimentar pentru incalzirea suplimentara electrica.

Astazi mi s-a incalzit mult mai repede masina, motivul fiind faptul ca am mers cu viteza mai mica in jur de 60 km/h, dar am avut si temperatura pe HI, zilele anterioare lasand-o doar pe 22 grade, ceea ce nu cred ca activa cele 3 bujii, uitasem putin functionarea. Acum o sa tin tot timpul pana se incalzeste pe HI si fara ECO. Afara erau -6 grade si dupa 4 km aveam acul de la temperatura pe [cenzurat] dintre cea de 90 grade si cele 3 de jos, cred ca inseamna 60 grade sau 45. Oricum dupa ce trece de cele 3 liniute incepe sa se simta incalzirea.

Si inca ceva foarte important, nu trec de 2500 rpm cu schimbarea treptei de viteza pentru ca stiu ca se dezactiveaza bujiile. Asta pana se incalzeste mai binisor, cateodata chiar pana ajunge apa spre 90 grade.

Modificat de sorin_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica se dezactiveaza bujiile? din ce stiam eu, la diesel bujiile nu au chiar acelasi rol ca la benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de cele 4 bujii incandescente de la motor, ci despre cele 3 bujii de pe circuitul de racire. Dar am mai citit acum si se pare ca turatia de 2500 rpm nu are legatura cu functionarea acestor 3 bujii, ci cu oprirea procesului de afterglow a celor 4 bujii incandescente de la motor.

Acum am inteles si eu foarte clar cum stau lucrurile si cred ca e corect. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, nu stiam ca mai sunt si alte bujii in afara de alea de la motor. dar cat traieste, omul invata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu un test

aseara erau -4 C. am plecat de la Bucur Obor cu masina rece. La Autovit acul arata 90 grade.

Am parcat la Rin Grand Hotel timp de 5 minute cu motorul pornit. (acul era la 90 grade). Dupa 5 min imi arata 60-65 grade.

Inseamna ca nu este foarte precisa indicatia de pe bord si in realitate temperatura era mai mica cand oprisem initial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu stiu insa e cat de eficienta este incalzirea auxiliara Z35. Eu tind sa cred ca este cu mult mai rapida decat incalzirea cu cele 3 bujii incandescente care o am si eu. Zic asta pentru ca, electric fiind, sistemul trebuie sa dea foarte rapid caldura in habitaclu.

Incalzirea auxiliara este eficienta. In Fabia, la vreun minut dupa ce pornesc motorul, incepe si sufla aer cald. Exact cum ai descris ca se intampla la Passatul colegului tau.

In schimb, la benzinarul aspirat in habitaclu primesc aer cald mai tarziu, dar se incalzeste mai repede motorul.

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu un test

aseara erau -4 C. am plecat de la Bucur Obor cu masina rece. La Autovit acul arata 90 grade.

Am parcat la Rin Grand Hotel timp de 5 minute cu motorul pornit. (acul era la 90 grade). Dupa 5 min imi arata 60-65 grade.

Inseamna ca nu este foarte precisa indicatia de pe bord si in realitate temperatura era mai mica cand oprisem initial.

Chiar ciudat din punctul meu de vedere. Acum am observat ca la G6 indicatorul pentru temperatura apei e mai mare si s-ar putea sa fie mai exact ca la G5.

Poate la una dintre masinile noastre nu e prea exact acel indicator, cum spui si tu.

Dupa cum am scris mai sus, in conditii asemanatoare cu a ta, la mine, temperatura a scazut de la 87 de grade la 86 de grade (pe climatronic unde temperatura e exacta) dupa 5 min de stationare (dupa vreo 30 sec a scazut la 86 sub care nu mai vroia sa scada). Deci... ciudat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa e rex,

alt exemplu:

Dupa o stationare de 5 minute cu motorul oprit, pun contactul. Acul indica sa zicem 40 grade C. Pornesc motorul si acul coboara sub ochii mei de la 40 grade la 20 grade. Dupa aia incepe sa urce. Asta ma face sa cred ca 20 grade era temperatura reala a apei si nu 40 cat arata la punerea contactului.

Asa ma gandesc ca se intampla si in mers. In momentul cand acul tocmai a ajuns la 90 grade poate temperatura reala nu este 90 de grade ci undeva pe la 70-75, asta apropo de postul meu anterior.

Intr-adevar, dupa ce ajunge la 90 grade si in plus mai merg in sarcina o perioada dupa, acul nu mai coboara cand stationez cu motorul la relanti.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am avut ceva treaba prin masina asa ca am stat cu motorul pornit 30 de minute. Temperatura exterioara -4 grade celsius.

Apa avea 90 de grade pe bord si 86 pe climatronic cand am inceput testul. Iata ce s-a intamplat:

Apa a scazut pana la 85 de grade pe bord (71 pe climatronic), dupa care a urcat pana la 90 de grade pe bord (75 pe climatronic). Nu am atins deloc pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exemplul meu.tsi 170bhp.daca dau zapada de pe masina cu motorul mergand,o sa se incalzeasca maine...la ralanti,oha...cel mai bine se incalzeste in mers/sarcina,cu simt de raspundere.asa e la mine,nu sariti sa ziceti ca e stricat.testat pe climatronic,nu am ceas de apa,in locul lui e cel de boost.brgds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rex, felicitari pt. topic, a trezit interesul multor membri. Adevarul este ca tsi-urile se incalzesc greu. Azi dimineata plecat din zona Titulescu pe -7 grade afara, a inceput sa bage caldura dupa vreo 10 minute si 4 km, iar apa a ajuns conform ceasului de bord la 90 de grade abia la Polus, adica dupa vreo 8 km de mers. Ieri spre Turda, coborare Dabagau, acceleratia libera, racit lichidul de la 90 la 80 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:(. Nu am vrut sa trezesc ineresul altor membri. Am vrut sa prezint datele cat mai corect. Si, din intamplare am avut timp si chef sa fac tot felul de teste.

Oricum, una peste alta, concluzia mea e ca difera G5 de G6 din acest punct de vedere. Sau nu cumva masina mea e mai speciala ca toate celalalte :(.

P.S. Pentru ca esti din Cluj, iti spun ca la mine, in mod normal baga caldura (adica apa ajunge la 50 de grade) dupa vreo 2-3 km. Plec de la gara si in Mihai Viteazul sau cel tarziu in Piata Avram Iancu baga caldura (asta daca nu sunt mai putin de -4 grade; la mai putine grade nu am testat :) ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. Ieri spre Turda, coborare Dabagau, acceleratia libera, racit lichidul de la 90 la 80 de grade.

salut...am patit si eu la fel la tdi, nu cred ca e normal sa se raceasca atat de tare apa. ai vb cumva la autoworld despre asta? ti-au dat o explicatie? eu sunt f ocupat si nu am timp acum, dar cu prima ocazie merg sa ii intreb din ce cauza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: Sincer, m-as mira sa primiti vreo informatie utila de la Autoworld.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vali83, a fost doar o constatare, am mai patit asta si la alte masini, inclusiv tdi. Nu s-a intamplat nimic, doar ca aceasta observatie sustine teoria celor care spun ca un motor la relanti sau care nu este in sarcina se incalzeste foarte greu sau chiar se raceste. Anul trecut de Revelion am pornit un tdi pe - 25 grade afara, la munte, ca sa-l dezmortesc si am avut curiozitatea sa-l las pornit la relanti pana s-a incalzit la 75 de grade. I-au trebuit 50 de minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu ai facut bine. Dieselul nu trebuie tinut mult la relanti. Dupa ce pornesti motorul, in maxim 30 s - 1 min. poti pleca de pe loc. Astfel se asigura si o ungere mai buna a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la -10 grade la motoarele pe benzina nu se desgheata geamurile nici in 10 minute daca nu tii acceleratia apasata. Si stiu asta pt ca am vazut, nu pt ca am auzit :rolleyes:

Dieselurile in schimb dezgheata la -10 grade ca la -2 grade. In 2-3 minute e dezghetat parbrizul si asta la RELANTI. Nu trebuie sa stai in masina sa tii acceleratia.

Confirm: sambata dimineata la -9 grade, am pornit motorul, am setat climatronicul la HI - treapta 4, m-am dat jos 5-6 min sa dau zapada jos, cand am intrat in masina era deja cald si parbrizul era dezghetat 90%. Nu mai stiu sigur unde era acul, dar apa era pana in 50 de grade. Traiasca dieselul! :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Desi nu sunt posesor de TSI si nici macar de VAG, indrasnesc totusi sa postez si eu o experienta si o parere legata de aceasta problema. Incep prin a preciza faptul ca in prezent sunt posesor de Fiat Bravo 1.4 T-Jet 150 CP (injectie de benzina cu turbina, deci oarecum echivalentul TSI-ului) si de Peugeot 207 1.4 HDI 70 CP (turbo-diesel common-rail).

Prima experienta pe care vreau s-o supun atentiei voastre este urmatoarea: saptamana trecuta intr-una din serile geroase in care a si nins (nu mai stiu exact care, nici nu conteaza), eram cu Bravo la serviciu (zona Floreasca) iar 207-le era in parcare in Dr. Taberei, ambele nepornite din dimineata respectiva. Cand am plecat de la serviciu, a trebuit sa deszapezesc Bravo, bineinteles ca mai intai am pornit motorul in ideea de a se incalzi cat de cat pana dau zapada jos. Ei bine, am dat zapada jos, am plecat, si dupa aproape 10 minute abia a inceput sa bage caldura. Am ajuns la 207, aceeasi poveste, pornesc motorul, ma apuc sa dau zapada jos, cand ajung la parbriz (2-3 minute dupa ce pornisem motorul) incepuse deja sa se topeasca zapada de pe el. Termin cu zapada, intru in masina, cald. :D Normal ca am fost surprins. Am cautat in cartea masinii si pe net, am intrebat si pe forumul Peugeot, si nu am gasit nicaieri vreo informatie comform careia masina ar avea incalzire auxiliara sau ceva de genul.

A doua experienta a fost aseara, cand am prins un trafic super-aglomerat. Din Floreasca si pana dupa podul Grant, nu stiu daca am apucat sa schimb a 2-a de 5 ori. Deci masina a mers mai mult la ralanti. Dupa jumatate de ora acul de la temperatura nu ajunsese inca la jumatate, ba mai mult cand stateam perioade mai lungi fara sa ma misc, acul incepea sa coboare. Caldura in schimb am avut suficienta, dar tot dupa aproximativ 10 min. de cand am plecat.

Parerea mea este ca acest inconvenient la TSI/T-Jet este datorat dimensionarii sistemului de racire, care trebuie sa fie suficient de mare pentru a asigura o racire eficienta atunci cand motorul este folosit in sarcina maxima chiar si vara la temperaturi ridicate. Surpriza vine insa din partea HDI-ului care s-a incalzit uimitor de repede, iar pentru asta nu am gasit inca o explicatie.

Modificat de cris.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeste mai atent topicul asta si o sa gasesti explicatia. O sa gasesti si linkuri la documentatie(pentru VW doar). Toate dieselurile actuale au sistem de preincalzire a circuitului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as vrea sa pornim o discutie in acest sens pentru ca nu face obiectul topicului, dar repet, deocamdata nu am gasit nicaieri vreo referinta la faptul ca 1.4 HDI ar avea preincalzire. Explicatia este evident plauzibila, dar pana nu vad undeva negru pe alb ca are sau ca nu are, nu pot concluziona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, aia e treaba ta daca pur si simplu nu vrei sa crezi. Mergi si intreaba la voi la service sau intreaba pe un forum dedicat marcii tale, de ce vii sa ne intrebi pe noi despre marca ta atunci? Ti-am zis, pt vw exista linkuri puse la documentatie chiar pe acest thread.

Daca nu ar avea preincalzire un diesel nu s-ar incalzi decat dupa zeci de minute sau deloc. Asa se incalzeste mult mai repede decat un benzinar. La peste 1000w cat are circuitul de incalzire cred si eu...

Edit: ontopic, ieri dimineata la -12 grade celsius am mers cu masina, 1.4 TSI, cam 20 de minute in oras cu cutia in Drive si cand am oprit indicatorul de temperatura era inca era la baza ceasului. Se simtea ceva caldura dar extrem de slab... A reusit sa dezghete jumatate din parbriz. Urmatoare masina clar: Diesel.

Edit2: Am folosit masina in drive anume ca sa vad in cat timp se incalzeste. De obicei o folosesc cand e frig in sport pt ca se tureaza mult mai tare si deci se incalzeste mai repede. Sa nu imi spuneti de uzura si alea alea ca nu ma intereseaza. :angry:

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am facut de la 1 Mai pana la Victoriei o ora (40 de minute intre Arcul de Triumf si Victoriei) si acul abia urcase la a doua [cenzurat]. Caldura era ceva, dar slab.

Acum stau si ma gandesc, resouri care se alimenteaza la bricheta masinii s-or gasi? As vrea vreo 3...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti cumva la Golf VI 1.6 si 2.0 TDI CR daca sunt dotate din standard cu incalzire suplimentara electrica?

Pot sa confirm ca la masina din semnatura (Audi) am preincalzire electrica pentru apa din motor (radiator). Adica la un 1 minut maxim 2 minute de la pornire in masina este foarte

cald cu temperatura setata la 25 grade deci nu pe HI (28 grade). Cand am configurat masina am cerut asta in mod expres. Acest sistem de incalzire este optional in tot grupul

VAG. Atentie nu vorbesc de incalzire stationara (Webasto). Sistemul acesta a inceput sa fie pus pe autoturisme in grupul Vag cam din 2005.

O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!