Jump to content

De ce motorul se incalzeste asa greu iarna?


YEP
 Share

Postare recomandată

Am observat inca din februarie anul asta cand masina era noua, si nu prea am dat importanta. Cilindree mica, benzina, am zis, normal ar trebui ca motorul sa ajunga la 90 grade destul de repede.

Dar nu prea e asa.

Ieri (duminica) am parcurs cam 6-7 km prin oras (pentru cunoscatori, din Tei pana la Gara de Nord) mers sustinut pana a ajuns aproape de temperatura optima.

Mi se pare cam mult pana sa se incalzeasca.

Masina de altfel, merge PERFECT.

Exista oarece explicatii tehnice?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pf... e greu de spus. La mine dupa aprox 2 km apa ajunge la 50 grade si dupa alti 2,5 (aprox) ajunge la 90 de grade (caz concret azi cand dimineata au fost 0,5 grade si in 4km motorul a ajuns la 80-85 grade). Am mers chiar incet, adica nu sustinut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ii posibil ca termostatul sa fie calcaulat sa se deschida mai repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

Idem cu cele spuse de rex. Totusi vreau sa spun ca aerul cald incepe sa se simta in masina mult mai repede. Imediat ce acul de la indicatorul de temperatura apa a depasit usor temp de 50 grade deja prin gurile de aerisire vine aer cald.

Chit ca intercooler-ul are circiut separat de apa (sau gresesc?) ma gandesc ca si radiatorul are doua circiute de apa. Astfel, e destul de greu sa incalzesti atata cantitate de apa si probabil de aici temperatura ajunge mai greu pana la 90 de grade.

Pe mine unu nu ma deranjeaza chestia asta. Poate fi enervanta pentru cei care vor s-o forjeze repede la scurt tipm dupa ce au plecat cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, in carte scrie ca poti sa o forjezi imediat ce temperatura trece de aprox 55 de grade. Eu o menajez pana la 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat, nu ma plang in mod deosebit de temperatura din masina sau ca nu pot sa o forjez. La mine chiar dupa 2 km acul ramane in aceiasi pozitie ca la pornire, dar in masina incepe sa intre aer cald.

Totusi acul se ridica la 90 grade destul de greu. Sa aiba si intercoolerul partea lui de "vina"?

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chit ca intercooler-ul are circiut separat de apa (sau gresesc?)

Intercoolerul (IC) este un schimbator de caldura aer-aer. Nu are ce cauta apa acolo :ceuameni:

ma gandesc ca si radiatorul are doua circiute de apa. Astfel, e destul de greu sa incalzesti atata cantitate de apa si probabil de aici temperatura ajunge mai greu pana la 90 de grade.

Pana deschide termostatul lichidul de racire circula prin circuitul scurt, iar dupa aceea trece prin circuitul lung (include si radiator).

LE: recomand calduros "forjatu" la cateva minute dupa ce temperatura la apa ajunge la 90 grd. De ce? -pentru a permite si uleiului sa ajunga in temperatura de lucru.

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intercooler-ul la TSI 122 e racit cu apa, nu cu aer. IC-ul este situat in spatele motorului, deci are ce cauta apa acolo :ceuameni:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiam ca la TSI e cu apa.

Deci corectie: schimbator de caldura aer-apa.

My bad :ceuameni:

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

Nicio problema Predator, cu totii invatam ! :)

Eu eram sigur ca intercooler-ul la noi este cu racire pe apa dar inca nu stiu daca are circuit separat fata de cel obisnuit de racire al motorului. Din ce am vazut, conductele de racire ce vin de la intercooler duc separat catre radiator ... poate am vazut eu prost :icon_thumright:

Evident, marea majoritate stie ca aproape orice motor trebuie forjat dupa o anumita perioada de timp dupa ce a ajuns apa la 90 de grade ... De-am avea si un indicator de preisune ulei si/sau temperatura ulei, tare bine ar mai fi :Driver:

O alta chestie ar fi ca apa trebuie sa treaca si pe la turbina caci o parte din racirea ei se face si cu apa si in concluzie rezulta o cantitate foarte mare de apa din intreg ansamblul motor ce trebuie incalzita.

Ar fi interesant de aflat ce cantitate de apa/antigel exista in TSI-ul de 122 cp.

Sa fie oare si intercooler-ul inclus in "circuitul scurt" si de aia sa se incalzeasca putin mai greu ?

Ati observat ca si aici se aplica aceeasi regula ca si la diesel ? Daca stai cu motorul la relanti imediat dupa ce l-ai pornit, nu urca temp apei in veci.

De ex la dacie dupa ce-i pui antigel pornesti motorul faci aeriseirea dupa mai multe metode :blah: si apoi astepti pana ce termostatul da drumul "circuitului mare" dupa cum zicea si Predator. In tot acest timp furtunul de retur de la calorifer e destul de fierbinte semn totul lucreaza in parametri si functioneaza chiar si la relanti. (scurt istoric despre dacii :P )

Aceeasi racire a intercooler-ului o gasim si la TSI-ul de 1.2 si 105 cp :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata cat s-a incalzit motorul dupa 3,3 km la temperatura de -2 grade celsius.

iepumare la tine nu e asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna trecuta am vrut sa iau si eu un TSI-122CP dar m-a avertizat vanzatorul exact despre problema asta: motorul TSI-122CP pe un Golf se incalzeste la fel de greu ca un TDI-105CP, mai ales daca mergi prin aglomeratie si nu ai unde sa-i dau ture. Nu prea am crezut dar iata ca se confirma.

Am cerut parerea unui om din service care mi-a explicat ca de vina ar fi turbina care functioneaza de la turatii joase pe acest motor si circula prea mult aer rece. Trebuie tinut in sarcina ca sa se incalzeasca mai repede. Eu presupun ca "de vina" ar fi si eficienta sporita a motorului, mai echilibrat, frecari mai putine, amestecul mai sarac...

Colegului rex vad ca are Revo 122CP+, ceea ce inseamna ca are avansul/fereastra de injectie modificate si in cazul asta e normal sa se incalzeasca ceva mai repede.

Circuitul de racire cu apa al IC-ului este separat dar comunica cu cel principal pt mentinerea nivelului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceiasi poveste o am eu la motorul de 2.0 TSI se incalzeste f f greu; poate sunt :icon_thumright: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi vine greu sa cred ca se incalzeste greu ca un diesel. acum, depinde si de diesel. dar ce zice rex nu mi se pare asa dramatic 3km nu e mult. la mine, la dci, imi lua 7-8 si o tineam in 2500rpm, insa un megane cu acelsi motor se incalzea super repede mai avea un circuit ceva in plus. cred ca si la golf e la fel, ca de aia zice rex ca ii intra aer cald dupa ce ajunge la 50 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegului rex vad ca are Revo 122CP+, ceea ce inseamna ca are avansul/fereastra de injectie modificate si in cazul asta e normal sa se incalzeasca ceva mai repede.

Am dispozititv cu ajutorul caruia trec cand vreau de la softul stock la softul performance, iar poze pusa de mine e cu soft-ul stock. Asa se incalzeste in mod normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul de la vazari conducea de cateva luni un Golf cu motor 1.4 TSI 122CP si m-a atentionat din propria experienta, stiind ca sunt o persoana friguroasa :) si ca m-am plans de vechiul diesel care se incalzea greu. Chiar m-am interesat despre acest subiect, am citit toate posturile posesorilor de 122CP, Velocity_Warrior a fost cel mai activ la vremea respectiva - jos palaria, dar nu s-a confirmat. Acum ca a crescut numarul posesorilor vad ca au inceput sa apara si alte pareri.

Rex ok am inteles, dar conteaza si cum ai mers cei 3,3km, una e daca mergi sustinut si alta e daca mergi in aglomeratie, iar din punctul asta de vedere Cluj nu e prea departe de Bucuresti. Ca sa fiu carcotas pana la capat, glumesc desigur, conteaza si cu ce compari. De ex. motorul meu 1.4 MPI 60CP ajunge in aceleasi conditii la 90 de grade si daca dau caldura la maxim aproape ca frige daca pun mana pe gurile de aerisire.

Modificat de bender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea se incalzeste ceva mai greu ,dar cred ca am si o pb cu termostatul....

putin OT informativ:

acum 3 ani am condus un fiat punto 1.3d ,erau -22 grade afara...masina s-a incalzit extrem de greu,eram pe la sighet....am asteptat pe cineva in masina cam 10-12 min cumotorul pornit la relanti,cand ma uit in bord,surpriza!....motorul se racise complet pana a ajus acul la limita inferioara,nu mai baga aer cald deloc.

deci se poate si mai rau....masina era aprox noua,vreo 2 ani si 23000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate motoarele pe benzina se incalzesc mai greu iarna fata de dieselurile moderne. Am avut din toate pana acuma, la dieseluri circuitul de apa e preincalzit electric si in 2 minute dezgheata parbrizul LA RELANTI si la -10 grade afara. Benzinele trebuie accelerate pe loc minim 5 minute la -10 grade afara ca sa dezghete parbrizul. E un fapt constatat, cine a condus ambele tipuri stie. Alt lucru interesant la 1.4 TSI dar si la vechiul 1.4 FSI l-am constatat, motorul la sub -10 grade celsius afara pur si simplu nu se incalzeste la relanti niciodata daca nu e tinut accelerat. Asta e foarte nasol ca nu poti lasa masina pornita singura si sa revi in anumit timp sa o gasesti dezghtata. Trebuie sa stai in ea sa ii tii pedala de acceleratie. Asta e motivul pt care nu o sa mai cumpar bezinare niciodata.

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pornesc motorul la -10 grade, temperatura urca. Nu stiu unde ai vazut tu ca nu urca, dar la masina din semnatura asa se intampla. Ii drept ca de la 60-70 de grade daca tin motorul pornit temperatura nu mai urca, dar important e ca temperatura sa ajunga la 50 de grade pentru ca de acolo da caldura. Iar, pe loc temperatura ajunge acolo :icon_cool:.

Pentru cei care nu ma cred, si au Golf 5, ii rog sa foloseasca climatronicul pentru a vedea ca, intr-adevar, motorul se incalzeste (AC+aer sus, meniul 19, submeniul 2). Pentru Golf 6 nu stiu daca se poate urmari acest lucru din climatronic.

LE: Si referitor la dezghetat parbriz, am avut ocazia anul acesta sa vad in cat timp se dezgheata (afara erau vreo -3/-4 grade)... Parbrizul se dezgheata in aprox 10 min.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la -10 grade la motoarele pe benzina nu se desgheata geamurile nici in 10 minute daca nu tii acceleratia apasata. Si stiu asta pt ca am vazut, nu pt ca am auzit ;)

Dieselurile in schimb dezgheata la -10 grade ca la -2 grade. In 2-3 minute e dezghetat parbrizul si asta la RELANTI. Nu trebuie sa stai in masina sa tii acceleratia.

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu unde ai vazut, colegul, dar sigur la mine nu ai vazut ;). Incearca cu tsi 122 (asa cum e titul topicului) nu cu "benzina" in general si apoi pune aici concluzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul diesel se incalzeste mult mai greu decat cel pe benzina, nu invers. Exista o rezistenta electrica responsabila cu dezgetarea parbrizului, intra in functiune de la o anumita temperatura in jos. De aceea dupa maxim 1 min parbrizul incepe sa se dezghete. Nu stiu la benzina cum e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e dezghetat doar la masinile care au acel circuit electric suplimentar. nu il au toate, desi nu mai vb la general si stiu pentru ca am avut diesel si mureai langa ea pana se dezgheta, dar am vazut si alte diesel cu acelasi motor ca al meu care bagau caldura inauntru mult mai repede. iar faptul ca s-a dezghetat parbrizul asa repede nu are nicio legatura cu incalzitul motorului. poti sa stai atat la diesel cat si la benzina pe loc cu orele (exagerez) ca sa se incalzeasca motorul. scrie in cartea oricarei masini moderne. incalzirea e normal sa nu se faca repede la relanti.

o simti la picior cand e incalzita si cand nu, iar la diesel e mult mai rau ca la benzina, zici ca ai un mort sub tine fata de momentul in care e motorul in parametrii standard. ca sa nu mai zic ca la -10 consuma de rupe; acum 2 ierni cand au fost si -15-20 in bucuresti, imi lua si 10%, fata de 7 cat imi lua in mod normal. bine, si benzina consuma mai mult cand e frig.

Modificat de mandelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are rost sa ma apostrofezi ca vorbesc de benzinen in general. Am 1.4 TSI, am avut 1.4 FSI si am avut si alte masini pe benzina. Nici o diferenta intre ele, toate dezgheata greu parbrizul. Aste era cel mai enervant la ele. Deci repet, 1.4 TSI este exact ca orice alta masina pe benzina.

Referitor la dieseluri, aia ziceam si eu: modelele mai noi, de cativa ani incoace au toate incalzire electrica suplimentara pe circuitul deincalzire. Dezgheata instant si la relanti. Nu stiu de ce nu fac chestia asta si la benzinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai TSI 122, atunci nu inteleg cum nu iti dezgheata parbrizul in 10 min la -10 grade. Incalzirea e mai eficienta daca treci pe recircularea aerului. Asa ca imediat dupa ce pornesti motorul si clima, treci pe recirculare fara AC. Incearca asa si vezi daca merge.

LE: Nu te-am apostrofat :icon_thumright:.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!