Jump to content

Cit de kosher e sa adaptezi ceva la broasca?


bubu
 Share

Postare recomandată

Azi am studiat putin pe la broscuta lu' Kastilio. Printre unele modificari am descoperit una barbara. Fostul, sau mecanicul fostului, a facut niste puncte pe fusul mare al fuzetei, astfel incit rulmentul mare, uzat sau, in disperare de cauza, potrivit cine stie de pe unde sa nu mai clampane. Kastilo a scos greu rulmentul vechi, mai ales fara extractor, dar si mai greu a fost sa-l puna pe cel nou, luat dupa cod, la loc.

Intimplarea a facut ca un tip care se pricepe (lucreaza la o firma care vinde rulmenti auto) sa treaca pe acolo si sa vada despre ce e vorba. Concluzia lui, dupa niste argumente politehnice, a fost: dat jos fuzeta, incarcata cu material, rectificata si adusa din nou in cota. Adica megadistractie care costa si dureaza.

Intrebarea mea: nenea priceputu' care a facut chestia asta, merita niste dornuri in cap?

Cind adaptam ceva, dam o gaura in bord, taiem o chestie, legam cu sirma sau chiar facem o treaba de mintuiala, sa ne gindim ca s-ar putea, la un moment dat, sa ne despartim de broaste. Viitorul proprietar trebuie sa suporte inovatiile noastre?

Astept parerile dumneavoastra, da' sa nu incepeti cu chestii de genul: „Eu nu o sa vind niciodata broasca!“

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intimplarea a facut ca un tip care se pricepe (lucreaza la o firma care vinde rulmenti auto) sa treaca pe acolo si sa vada despre ce e vorba. Concluzia lui, dupa niste argumente politehnice, a fost: dat jos fuzeta, incarcata cu material, rectificata si adusa din nou in cota. Adica megadistractie care costa si dureaza.

<{POST_SNAPBACK}>

Aberatii de tip carpato-danubiano-pontic - atat timp cat masina nu face parte din categoria celor care pot fi numite unicat iar piese se gasesc garla, atat noi cat si s/h, ce mai buna solutie este inlocuirea fuzetei/fuzetelor cu altele, evident originale :angry: - asta cu incarcarea am mai auzit-o - o fi buna pentru repere care chiar nu se mai pot replica.

...si ce poti sa faci? aceste "incidente" fac parte din categoria "viciilor ascunse" la care trebuie sa te astepti mai ales cand cumperi o masina s/h, trecuta prin taspe maini, intr-o perioada nefasta, atat inainte de 1989 (lipsa importuri piese schimb) cat si dupa (lipsa info, lipsa bani, tampenie etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 Todesengel

Printre unele modificari am descoperit una barbara. ...eu ma gindesc ca aceste masini au fost rulate si uzate in romania pe vremea lui Ceausescu cind era f.greu sa gasesti de mincare,darminte piese de schimb pt.masini straine....se mai gindea cineva la viitori proprietari?! se inchinau daca reuseaua din cirpeli sa faca masinile sa mai tina un an....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mon cher RG, da-mi voie sa te contrazic: metalizarea, daca e facuta cu shtiintza si cu mareriale de kalitate, e o metoda f. buna de reconditzionare. Sunt 2 variante: metalizezi moca sau pe cateva beri la serviciu/cunoshtintze etc- cazul ideal, sau metalizezi pe bani adevaratzi la o firma, caz in care cumpararea altor fuzete s/h e mult mai rentabila.

Oricum, eu personal ash fi luat cu mare grija cu o pila chinezeasca varfurile infloriturilor ca sa nu mai intre asha greu si lasam asha. In fond, problema cea mai nashpa e daca se mishca, nu daca intra greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul cand ai pus sudura pe un material in acea zona ai indus tensiuni termice si structurale care vor micsora viata acelei piese.Mai este vorba si de legatura metalografica intre materialul de adaos si cel original si difereta de durtati. Metoda poate merge dar este dificila (depinde de piesa si alte lucruri) si in general este evitata. Cati dintre voi au vazut aparate de sudura cu plama in argon (eventual in imersie) folosite pe scara larga in atelierele de prelucrari mecanice ca sa poata sa incarce o zona fara a o solicita termic ca la balamuc ?.Dupa sudura trebuie normalizate tensiunile (pusa in cuptor si adusa la 500-600 oC) si apoi adusa la cota de lucru.

Cu banii cu care iti face cineva serios treba asta mai bine iti ei o fuzeta noua si mai bei si un suc/bere. Parerea mea

Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis sudura, am zis metalizare, e alta gasca'n alta traista :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis sudura, am zis metalizare, e alta gasca'n alta traista :cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

Apropos de metalizare (sic!): Exista un motorash de ford cu arborele la nishte cote de necrezut (undeva pe la reparatzia 7-8 :-( ). si chir e f. greu de gasit un arbore bun (nu se pune problema de nou ca nu se produc pentru motoarele cu doar 3 paliere). Shti pe undeva prin ro unde se poate metaliza ? Ca eu shtiu doar la cluj (unde mi-au cerut 18 milioane!!!!!!) si constantza unde mi-au zis ca e prea mic arborele pentru ce fac ei (arbori de vapor probabil!) :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se strunjeshte fusul de recond. sub cota finala cu 0.75-1 mm. pe raza, se pune sa se invarta incetishor, in fatza lui 2 sarme se pupa si fac scanteie, si un jet de aer improashca topitura pe fus (cam cum ai da cu flama de la flex pe el). Se strunjeshte, se rectifica si gata. Tre' sa ai meseriash si sarma buna, ori al 2-lea articol cel putzin lipseshte la mine la reatebel, daca facetzi rost de sarma putem incerca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate si cu crom-nichel dur si rectificat?

Nu stiu daca mai exista undeva o baie functionala de crom-nichel dur dar acum ~5 ani mi-am refacut axele de la bratele suspensiei spate de la GSA in felul asta la Romaero (nu mai functioneaza baia). Sunt niste tevi de ~40mm diametru pe care umbla niste rulmenti cu ace.

Dupa refacere suprafata este la fel de dura ca si calea de rulare de la rulmenti.

Modificat de eugenro2001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suprafata este atat de dura dupa cromare incat se prelucra foarte foarte greu pe masini obisnuite (nu prinde nici pila pe suprafata, este asa de dura ca toceste cutitul de strung)

Alta problema mai mare este ca trebuie sa bagi tot arborele si distrugi gaurile de ungere cu ulei si filetele, si tot ce are pe el, plus ca pierzi echilibrarea din fabrica.

Deci nu merge.

Charlie ce are arborele de ford ?

Saptamana asta pe la sfarsit o punem de un sinod?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Portiunile pe care nu se doreste depunerea se acopera cu o ceara speciala. Dupa metalizare se rectifica nu se strunjeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charlie ce are arborele de ford ?

Saptamana asta pe la sfarsit o punem de un sinod?

<{POST_SNAPBACK}>

Pe vineri, asha ceva, dau o bere.

Arborele de pe ford e cu 2mm mai mic in diametru pe manetoane decat era la standard :banghead:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau dar am fost fortat de niste prieteni sa-i duc la mare azi (vieneri) asa ca va trebui sa amanam putin.

Am un prieten care a facut cuzineti pentru un V8.De obicei astia sunt din aluminiu si acoperiti cu un strat de material antifrictiune. De facut cuzinetii la cota pentru manetoane se pot face, nu stiu unde se face tratamentul antifrictiune.El il lasa asa, doar suprafata de aluminiu (la astia noi stratul antifrictiune nu se mai depune ci se baga intr-o baie si se depune un strat micronic de material (babit, ceva)).Daca nu vrei sa tragi tare de motor mergi ingrijit cu el si relativ rara, asa la o parada, chestii d'astea pot sa vorbesc cu el daca iti face niste cuzineti speciali pentru cota ta.

Daca ai cromat dur o suprafata Mutu (Adi) iti mai preluctreaza suprafata aia, duritatea este asa de mare (60-80 HRC parca) incat iti distruge sculele (de la masini adica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai cromat dur o suprafata Mutu (Adi) iti mai preluctreaza suprafata aia, duritatea este asa de mare (60-80 HRC parca) incat iti distruge sculele (de la masini adica)

<{POST_SNAPBACK}>

Asa cum am mai spus, dupa crom-nichel dur, se rectifica pe masina de rectificat care functioneaza cu piatra abraziva asemanatoare cu cea de polizor. Este singura metoda uzuala prin care se asigura precizia necesara de ordinul micronilor. Nu cred ca palierele arborelui cotit se prelucreaza pe strung deoarece nu exista strung care sa poata asigura precizia de sutime de mm asa cum sunt date cotele in schite.

Asa cum am spus, eu am folosit aceasta tehnica pentru a reconditiona axele bratelor de suspensie spate de la Citroen-ul GSA.

Pe aceste axe ruleaza niste rulmenti cu ace, adica niste role f subtiri. Suprafata axului formeaza chiar partea interioara a rulmentului deci trebuia sa aiba aceeasi duritate.

Axele au fost mai intai polizate, apoi partea care nu trebuia acoperita cu crom a fost vopsita cu ceva special. Apoi au stat in baie pana cand cromul s-a depus in grosimea necesara iar apoi au fost duse la masina de rectificat pentru a fi prelucrate la cota finala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, lagarele se rectifica, nu se strunjesc(ca sa iesi in cote) pe masina de rectificat.

Am pus niste intrebari pe aici pe la mine si se pare ca in principiu se poate, dar in principiu.Trebuie mare atenti cu gaurile de alimetare a cuzinetiilor sa fie protejate cu niste stifturi.

Personal cred ca este o solutie dubioasa, eu nu am vatut astfel de reparatii pe lagare , dar sunt multe lucruri de care nu stiu, asa ca s-ar putea sa merga, oricum grija mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!