Jump to content

Ce NU va place la skoda


BLiTZ
 Share

Postare recomandată

octavia owner

conteaza si ce anvelope ai pe masina acum, sunt cumva cele de iarna? unele sunt mai galagioase decat altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Trebuie vazut exact cand/daca iti schimbi gumele de iarna cu cele de vara daca se schimba ceva la acel zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

eu de regula la fiecare schimb de anvelope vara-iarna, inainte de a le da jos, scriu cu o creta pe ele SF-stanga fata, SS- stanga spate, DF- dreapta fata, DS- dreapta spate, doar ca sa am avidenta lor la remontare...deocamdata le montez pe vechile pozitii, dar cred ca in vreo 2 ani voi tine conta sa fac swap intre fata-spate pentru o uzura egala a anvelopelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Trebuie vazut exact cand/daca iti schimbi gumele de iarna cu cele de vara daca se schimba ceva la acel zgomot.

Face cam la fel si cu cele de vara, si cu cele de iarna.Poate o fi zgomot normal, dar repet, la alte masini parca nu era asa "observabil".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Catalin Emilian

Se da urmatorul exemplar: Skoda Octavia 2 Elegance model 2007-2008 cu motor 1.6 MPI si PDG. Masina a fost cumparata SH cu 45.000km, full service la Avia Motors. Am vrut exclusiv motorul MPI deoarece este motorul cel mai tolerant la instalatiile secventiale GPL, iar eu am luat aceasta masina pentru a monta instalatie GPL, altfel as fi ramas la diesel. Locuiesc in Bucuresti, merg preponderent in oras, ies destul de rar, deci caii putere nu au importanta. Totusi cei 102 cai pe benzina si 98 pe GPL sunt suficienti, ba cred ca benzina romaneasca e foarte proasta si caii sunt ceva mai multi pe GPL. In tot acest timp am schimbat un bec de pozitie, in rest totul merge perfect.Acum masina are 53.000 km, iar concluziile mele dupa cei 8.000 km facuti le voi expune mai jos.

Ce imi place la Octavia mea:

-motorul 1,6 MPI BSE este un motor decent ca performante, daca urci in ture se descurca la fel ca si un 1.9 TDI de 100 de cai in depasiri, suficient pentru oras si rusinos pentru autostrada.

-imi place interiorul, foarte ergonomic, spatii de depozitare incapatoare, finisaje de calitate, foarte apropiate de gama premium.

-imi place nivelul de sonorizare standard, este perfect pentru om cu pretentii normale.

-imi place ca este inalta si pot trece cu viteza peste denivelari fara sa simta, probabil percep asa pentru ca o compar BMW seria 3(a doua mea masina), o masina foarte dusmanoasa cu drumurile proaste.

-imi place cum lumineaza farurile, desi nu au lupa sau Xenon, la nevoie se completeaza cu proiectoarele.

-imi place portbagajul foarte incapator si gura mare de incarcare.

-imi place cum se conduce, raspunde usor la comenzi, intra usor in treptele de viteza.

Acum vine rubrica unde imi voi enumera dezamagirile vis-a-vis de aceasta masina:

-tabla subtire ca staniolul ciocolatei poiana

-insonorizare de doi bani, cand rulezi cu viteza mai mare nivelul de zgomot este ridicat.

-suspensia imprecisa la denivelari, probabil un aport semnificativ il are PDG-ul si jantele de 15 inch.

-nu-mi place directia electrica, nu-ti da niciun fel de feedback, parca te-ai juca pe o consola in fata PC-ului.

-nu-mi place ca in masina se aud greieri cand trec peste linii de tranvai, se aud ca niste plastice in zona spate, nu pot localiza precis ce.

-se aud chederele cand mergi pe drumuri denivelate.

-cred se aude uneori haionul, am vazut ca are niste suporti de reglaj, o sa-i rog pe mecanici la revizia de 60.000 sa le mai ajusteze.

-nu-mi place materialul volanului din plastic, il vezi cu ochii cum se deterioreaza, il voi imbraca in piele daca nu gasesc un volan original.

-nu-mi place calitatea vopselei, am atins foarte usor usa in masina vecinului in parcare, a ramas o urma draguta de 2 cm in lac.

-nu-mi place ca ruginesc foarte usor discurile pe spate si haraie la primele franari indiferent ca stau o zi sau mai multe, plus ca eficienta franei este mult scazuta, dupa 2-3 km intra in normal. Placutele si discurile nu au fost niciodata schimbate, deci calitatea este data de ceea ce au pus cehii.

-nu-mi place ca gemuletul spate suiera cand treci de 50 km/h, deficienta de fabricatie remediata prin aplicare de silicon.

-nu-mi place ca dupa 100km/h in partea frontala apare un zgomot de vant, banuiesc ca din cauza greselii de proiectare a oglinzilor.

-nu-mi plac scaunele, desi arata bine stai bine in ele si au reglaj lombar dupa 3-400km te doare spatele.

-nu-mi plac franele, desi pedala tine foarte sus si cupleaza repede la viteza mare sunt slabe, iar ABS-ul lucreaza ingrozitor de prost cand prinde zone diferite de aderenta. Ma simt indreptatit sa spun asta, deoarece compar cu seria 3 unde lucrurile stau la exact 180 de grade.

-nu-mi place vizibilitatea in spate prin luneta.

-nu-mi place ca la viteza mare subvireaza, fiind obisnuit cu stabilitatea BMW-ului era sa ies cu ea de pe strada, acum o cunosc bine si adaptez viteza la potentialul ei.

Per total pot descrie Skoda Octavia ca fiind o masina buna, modesta, o masina perfecta pentru drumurile romanesti, acceptabila ca pret de achizitie si costuri de intretinere. Nu mai am alte poze cu masina, asta este o poza facuta cu un point-and-shoot de slaba calitate, iar acum este murdara pentru a face poze decente cu DSLR-ul.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce imi place la Octavia mea:

-motorul 1,6 MPI BSE este un motor decent ca performante, daca urci in ture se descurca la fel ca si un 1.9 TDI de 100 de cai in depasiri, suficient pentru oras si rusinos pentru autostrada.

Imi pare rau ca trebuie sa te contrazic, dar motorul tau nu va face niciodata ce face un 1.9 TDI de 100CP, oricat l-ai tura tu. Senzatia ca te "baga" in scaun e doar un vis frumos la 1.6 MPI. Am condus si Octavia 1.6 MPI si chiar nu ofera reprizele lui 1.9 TDI. E intr-adevar un motor decent dpv al performantelor si al consumului, dar nu are valente sportive, poate doar pe o caroserie mai usoara (gen Fabia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Stimate coleg ambele motorizari accelereaza de la 0-100km/h in jurul valorii de 12 sec, mai exact 11.8 sec 0-100km/h pentru 1.9 TDI si 105 cai si 12.3 sec 0-100km/h pentru 1.6 MPI si 102 cai. Oricum ai lua-o sunt doua cadavre, vorbim totusi de valori de ~12 sec pentru 0-100 km/h, sunt Loganuri care rad de noi. Cuplul mai mare la 1.9 TDI te pacaleste, dar dupa 3000 rpm lesina, intra in coma si il cari cu targa. Iti recomand sa te mai documentezi despre motoare si modul cum isi obtin puterea. 100 de cai sunt 100 de cai indiferent de combustibilul folosit.

LE: :cool: ... 1.9 TDI are valente sportive? Valente sportive au masinile de minim 200 cp obligatoriu cu tractiune spate sau integrala, cele cu tractiune fata sunt ridicole de la puterea asta in sus.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Stimabile", era vorba de reprizele, respectiv senzatiile diferite care le ofera cele 2 motorizari...

Referitor la valentele sportive, daca te-ai mai informa putin, ai afla ca motorul VW 1.9 TDI cod ARL are 150 CP stock, iar cu chiptuning ajunge aproape de 200 CP. Pe cand acelui lesinat de 1.6 MPI poti sa-i faci ce vrei, ca mai mult de 110-115 CP nu scoti din el :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Am ajuns pe aratura complet, s-a ajuns la un versus idiot si sper sa nu-mi iau suspendare. Vorbeam de motoare de 100 de cai stock si punct. Producatorul a pus datele oficiale, nu crezi in ele e treaba ta. Am condus si eu Skode, VW si Audi-uri cu 1.9 si cu 2.0 TDI-PD, nu m-au impresionat cu nimic, nici nu aveau cum, in comparatie cu diesel-urile altor producatori sunt slabe, zgomotoase si consuma ulei. Dieselul are cuplu intre 2000-3000 rpm, dupa turatia asta benzina il ajunge. Am condus aproape 3 ani BMW 320D (M47N-CR) cred ca am o idee despre dieseluri, din motorul ala am scos ultra safe 180-185 de cai dupa resoftare. Motoarele diesel au cuplu mare pe plaja scurta, la otto este exact pe dos. Pentru mine singurul avantaj al dieselului este consumul, insa cu instalatia GPL am rezolvat si problema asta. Ies mai ieftin in Bucuresti cu mult ca si cost fata de 320D, cam cu 3-4l de benzina/motorina la suta de km. Pentru drumuri lungi si weekend am la dispozitie un motor aspirat superb cu 6 cilindrii in linie de la BMW, simfonie curata.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici Octavia RS TDI nu te-a impresionat? Eu zic ca 170 CP nu sunt de colea... Dar hai sa nu facem comparatii aiurea intre Skoda si BMW ca deja o dam in penibil. BMW, Mercedes, Audi inseamna ceva (si pretul e pe masura), iar Skoda, Renault, Opel etc. cu totul altceva.

Eu unul am pus capat polemicii ca o dam rau in :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Am mers cu Octavia II a finului meu de 2.0 TDI si 140 de cai, nu stiu pe nimeni cu RS TDI. Tot in familie am o ruda cu 1.9 TDI si 105 cai pe care am condus-o.

Fostul meu BMW 320D@185 si 390 Nm era ceva mai rapid decat A6 3.0 TDI motorul din 2005 cu plecare de la zero. Am cronometrat si scoteam in jur 7.6sec 0-100km/h, nu cred sa ma impresioneze TDI-ul de 170 cai, cred ca are o secunda in plus. Puterea declarata de producatori este la volant, iar la tractiune spate se transmite direct si ajung la roata mai multi cai decat ajung la tractiunea fata sau integrala. Oricum ai da-o masinile astea nu vor avea niciodata puterea declarata cu motorina noastra romaneasca.

La motoare de peste 150 de cai mi se pare ca e nevoie de tractiune spate, am mers cu 2.0 T... motorul este puternic, iar tractiunea fata nu pricepe nimic, rupe prea repede aderenta si masina devine de nestapanit pe viraje stranse piatra cubica sau denivelari, este nevoie imperativa de quattro.

OFF si eu.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Dupa 3 ani si ceva de utilizare si 135.000 km, pot clarifica si eu unele aspecte si anume:

- chederele groaznice, am simfonie pe denivelari;

- volant Sachs care chiar..sucks! (inca nu l-am schimbat....insa va urma)

- plastic lateral dreapta care se deterioreaza datorita sprijinirii cotului manei stangi in timpul condusului;

- tapiterie scaune subtire...urmeaza probabil sa se deterioreze;

- stemele skoda care nu rezista in timp; (s-au deteriorat inexplicabil si acest aspect l-am mai vazut si la un Superb 2)

- strat de lac pe vopsea care la cea mai mica atingere ramane urma (datorita vopselei ecologice..probabil..asta e!)

- consum de ulei intre revizii;

- schimbat pe garantie (nici nu vreau sa ma gandesc daca se intampla in afara garantiei) compresor, electrovalva, radiator clima;

- schimbat in garantie, cu chiu cu vai, volan -> deteriorare plastic;

Acum, masina a fost, este si va fi intretinuta ca la carte, cu revizii numai la reprezentante VW/Audi si piese OEM;

Pana acum, cred ca m-au costat, cu aproximatie, more or less....3000 EUR tot ce inseamna intretinerea ei si inca nu am terminat;

Urmeaza probabil volant, bielete spate, discuri spate...si ce-o mai fi...

Datorita utilizarii aproape zilnice si drumurilor din Romania, masina per ansamblu se comporta destul de bine in general; de-abia la 130K am schimbat bucse fata, ceea ce este destul de bine;

Intrebarea este daca as mai cumpara Skoda?!?

Probabil ca nu! Este totusi o masina care este perfect adaptata drumurilor noastre, iar intretinerea este destul de acceptabila, insa nu tocmai ieftina.

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele s-ar putea sa nu depinda de marca:

eu nu am problemele legate de:

- emblemele skoda de pe capota, si portbagaj

- zgomotul de chedere

- plastice deteriorate de mainile sprijinite

- tapiterie

- vopseaua exterioara

si masina e din decembrie 2004, are 120.000 k , e la mine de 3 ani jumate si 50.000 km

Nu o zic ca sa ma laud, insa problemele s-ar putea sa aiba alta cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

masina din mai 2010, ~15k km la bord --> singura nemultumire este un anumit tzacanit sporadic ce se aude de la motor la rece, posibil lot prost de injectoare... cei de la garantii nu-si bat capul cu plangerile mele.

in rest totul e perfect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pai daca ai 1.6 asta e commonrail. Din cate am inteles eu asta inseamna o rampa comuna de alimentare cu o singura pompa care creeaza presiunea necesara. Despre ce injectoare vorbesti tu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vrei sa spui tu, ca sistemul de injectie common rail nu are injectoare? Afla ca si acest sistem de injectie are injectoare (actionate piezo-electric). Dealtfel nici nu exista vreun motor diesel fara injectoare (fie el in 2 sau 4 timpi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Nu imi place:

- volanul standard, se beleste la marea arta si arata nasol de tot;

- farurile care nu lumineaza prea bine, insa sper sa rezolv cu niste becuri noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Si iata cum suntem noi oamenii, cu cat avem mai multe cu atat cautam nod in papura, incep si eu a scrie aici despre masina din anul de gratie 2018. Skoda karoq 1.5 tsi dsg act (si restul combinatiilor de litere). Masina e un adevarat avion plin de tehnologie ( fata de cealalta , un opel corsa doar cu motor si roti)
Dar iata ca are si niste vicii de fabricatie daca le pot spune asa.
- lipsa amortizor capota motor.
- ornamente cromate de pe volan care lucesc si cand ai soare din lateral si deranjeaza la condus.
- ornamente negru lucios de langa schimbatorul de viteze care se zgarie f usor.
- mocheta care se scamoseaza f usor.
- senzori laterali care mai dau rateuri cateodata.
- ornamente cromate geamuri care se pateaza la spalare.
- fete de usi cu prea mult plastic.
- fate usi spate fara partea superioara din poliuretan si fara banda luminoasa(ca pe fata).
- cotiera care mai scartaie cateodata.
- la kick down are lag cam mare. Cred ca e din soft?!
- schimba din 1 in 2 cam repede. Tot soft?!
- balama usa cu 2 pozitii de deschidere. Pt 2019 va fi cu 3.
- unele modele fara varioflex nu au cotiera spate.
- ventilatia la prima [cenzurat] e cam zgomotoasa.
- suspensie spate pe punte. Pe viitor cred ca va fi un avantaj. Mai putine piese de schimbat.
- consum cam mare in oras fata de cel declarat.
- faruri si proiectoare care aburesc mai ales pe timp rece. Se puteau asambla intr-un mediu mai uscat.
- rezervor cam mic 55l.

In rest doar lucruri bune:
O gramada de spatii de depozitare.
Garda la sol destul de mare
Portbagaj mare
Spatiu interior generos
Aspect de nota 10
Simply clever

Etc

Poate ca unele chestii vor putea fi remediare pe parcurs dar sa asteptam sa iasa din garantie.
In rest; sa ne iubim masinile asa cum sunt si sa avem grija de ele ca si ele sa aiba grija de noi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu are frine bune ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ar mai lua o masina fara frane? Hai sa fim seriosi. Mai ales la automata ai infipt amandoua picioarele in pedala de frana si nu are cum sa nu se opreasaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate are o problema cu sistemul de franare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!