Jump to content

Al Bundy's Car


Al Bundy

Postare recomandată

On 4/4/2016 at 3:55 PM, Al Bundy said:

Nu stiu numarul informarii, stiu daor ca se specifica faptul ca bucsele  de pe brate  isi fac joc.

eu am 240 de mii cu ea si pe spate nu am schimbat nimic

 

Link către comentariu

Si pentru caseta ce soluti sunt?

Despre ce suruburi si saibe e vorba si care emotivul schimbarii lor?

Link către comentariu
On 29.04.2016 at 10:14 PM, teologul said:

Si pentru caseta ce soluti sunt?

Despre ce suruburi si saibe e vorba si care emotivul schimbarii lor?

de strans un pic tachetii de la caseta.

Vreau sa le schimb si sa pun acele saibe deoarece la viraje stanga-dreapta apar niste pochituri, sub-frame-ul se misca pe suporti.

On 29.04.2016 at 10:34 PM, Jorjel said:

Cati litri de ulei au bagat in cutie la plin?

6 din care au scurs cam 3-400 ml.

CA si feedback, cutia schimba mai lin acum, nu se mai simt acele clanck-uri de la 3 in 2 si de la 2 in 1.

Link către comentariu

Vezi ca acei tacheti de la caseta cica nu se strang, prin strangerea lor dispare jocul dar se limiteaza, ingreuneaza cursa volanului, mi-a zis si mie un mecanic, de o fi adevarat.

Link către comentariu

Acei tachei se strang sa limitezi jocul, nu sa nu se mai miste cremaliera libera.

Link către comentariu

Inainte sa te apuci sa strangi tachetii trebuie sa faci urmatorul lucru.

Pui interfata VCDS si cu motorul pornit te uiti la tensiunea furnizata de alternator, ce cadere are in momentul in care rotesti volanul pana la capat de cursa stg./dr, o notezi (nu stiu daca in steering ai vreun camp in care este precizat curentul absorbit de motorul de la caseta de directie, in cazul asta poti sa te uiti direct la valoarea respectiva).

 

Acum despre tacheti, strangerea lor nu rezolva nici o problema, poate pe termen scurt.

Tachetii aceia au in spate un arc care teoretic ii impinge in axul cremaliera, daca a aparut joc la caseta inseamna ca tachetii s-au blocat si arcul nu reuseste sa-i mai impinga.

Strangerea lor este paleativa. Singura solutie este caseta data jos, scosi tachetii, eventual pusi unii noi si lubrifiata zona.

Se monteaza caseta inapoi si se strang tachetii atat cat trebuie.

Pentru ca senzatia de usurinta a miscarii volanul este relativa trebuie sa ai la ce sa te raportezi, deci trebuie sa pui interfata si in aceleasi conditii ca la primul pas incepi sa rotesti volanul stg/dr. pana la capat de cursa si strangi tachetii pana caderea de tensiune este la fel ca la inceput.

Daca tachetii apasa prea tare pe axul cremaliera motorul va consuma mai mult curent si in cazuri extreme se va arde, iar asta inseamna deja caseta noua.

 

Ca o masura de verificare, daca volanul nu revine la punctul 0 singur (bineinteles dupa refacere geometrie si stabilire punct de 0) cu masina in miscare, caseta este stransa prea tare.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
13 hours ago, Al Bundy said:

6 din care au scurs cam 3-400 ml.

CA si feedback, cutia schimba mai lin acum, nu se mai simt acele clanck-uri de la 3 in 2 si de la 2 in 1.

Au masurat poate si cat au dat jos din cutie? La mine au bagat 5 litri si la nivel au mai curs 300-400 ml. Cand a dat drumu l-a ulei, l-a scurs intr-un bidon gradat, si au curs fix 4,5 litri. Mecanicul a zis ca nu are rost sa mai bage si al 6-lea litru pentru ca nici nu mai intra si pentru ca la nivel vor ramane exact 4,5 litri in cutie cat a avut din fabrica. De ramas au ramas 4,5 dar acu nu stiu cum e mai bine. La majoritatea am vazut ca le-au introdus 6 litri. Teoretic eu in cutie am acu 4,5 litri si tu ai 5,5 ...

Partea buna e ca acelasi feedback il am si eu. A disparut clanc'ul la retrogradare din 3 in 2.

 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Inj cutie la mine acum este mai mult ulei, deoarece nu ai cum sa-l scoti pe tot.

Nu e relevant  cat au scos deoarece , nivelul final se face cu motorul pornit si atunci pompa din cutie baga ulei in toate canalele si in filtru . La scoaterea busonului curge ulei, de unde ar fi intrebarea ta, daca s-a facut nivelul la anteriorul schimb de ulei ?

La tine, nivelul s-a facut cu motorul oprit sau pornit ?

 

 

@Dolfin : pe caseta se poate vedea curentul consumat de motor, piulitele de reglaj au gradatii, o sa invart cite putin , doar 1 sau 2 gradatii sa vad cum se modifica curentul . Si stiu ca volanul trebuie sa revina singur pe pozitia drept.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu

Problema cu tachetii care se blocheaza la casetele cu asistare electrica de la VAG este cunoscuta.

Tu poti sa incerci sa strangi, insa atat timp cat nu deblochezi tachetii respectivi si nu ungi zona, rezultatele o sa fie doar pe termen scurt, iti spun ca sa stii la ce sa te astepti.

La unele modele de masini tachetii respectivi se pot scoate si fara sa dai caseta jos, nu stiu cat spatiu este la Skoda.

Poti lua niste tacheti noi de la atelierele care se ocupa cu reconditionari casete electrice.

 

Tot ca un sfat, nu schimba caseta cu una reconditionata in RO, daca te hotarasti la asta, cumpara direct una noua de la ZF, au reprezentant oficial prin Faur si are un cost civilizat ~2.900Lei TVA inclus si poti pastra caseta veche pe care o poti vinde cu ~1.000-1.500Lei (in functie de starea ei).

 

Link către comentariu

Masina are 58k mii km si e la primul schimb. Teoretic uleiul anterior a fost cel de fabrica. Procedura s-a respectat ca la carte, zic eu. S-a dat drumu la ulei, s-a inlocuit filtrul cu cel nou, s-au adaugat 5 litri ulei nou, s-a pornit motorul si s-a trecut prin toate treptele dupa care am asteptat cu motorul pornit la relanti circa 20 de minute pana temperatura a ajuns la 37 grade si tot cu motorul pornit s-a dat drumu la buson si s-a facut nivelul. Softul ala la care era conectata ii spunea pas cu pas ce sa faca. De mers merge bine si de schimbat la fel ...

Multi km fara probleme iti doresc! :)

Link către comentariu
Publicat (modificat)

 

@Dolfin  caseta nu are un joc exagerat, asa au recomandat cei de la AVIA sa strang tachetii. Deocamdata, pe mine nu ma deranjeaza, o las asa.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu

Cum se manifesta acest joc in caseta? Zgomot , joc in volan, trepidatii la viteza?

Link către comentariu

Zgomot la trecerea peste denivelari, si nu tot timpul.

Link către comentariu

Daca face zgomot la trecerea peste denivelari este cumva timpul sa intervii.

In cazuri extreme, daca se circula foarte mult cu ea in acest mod, bataia axului cremaliera ajunge sa se rasfranga catre angrenajul tip melc de la coloana de directie, si mai sus catre o bucsa a axului volanului.

Pentru acestea nu exista solutie de reparatie cu adevarat, nu se gaseste rulment de schimb si nici o bucsa fabricata in ateliere AM nu mai reuseste sa tina axul fara joc.

Link către comentariu

Zgomotul apare doar la trecerea peste speed bumpere si nu cand trec perpendicular pe ele.

Link către comentariu
  • 4 months later...

Ce ai mai facut cu caseta de directie? Intreb, ca am si eu un prieten cu ceva probleme si nu reuseste sa le rezolve.

Ai reglat-o, ai inlocuit-o?

Link către comentariu

Topicul tau e ca si cel al lui Cosmin :D . Se scrie rar si cand apare pe prima pagina imediat imi vine intrebarea "ce a mai facut oare?", rapid dau clic sa vad. 
De data asta nu ai mai facut nimic si sunt dezamagit :P .

Link către comentariu

NU am mai facut nimic deoarece nu mai am ce.

Urmeaza cat de curand remedierea scartaitului geamului de la pasager si un alt filtru de polen sa nu mai scartaie ventilatorul de habitaclu.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
On 9/12/2016 at 0:57 PM, Aerofan said:

Topicul tau e ca si cel al lui Cosmin :D . Se scrie rar si cand apare pe prima pagina imediat imi vine intrebarea "ce a mai facut oare?", rapid dau clic sa vad. 
De data asta nu ai mai facut nimic si sunt dezamagit :P .

Uite ca acum am mai facut ceva:

MAsina e stirba, in ton cu dantura lui fiimiu. O mica tamponare de azi dimineata, multumesc celor care uda strazile, asta vara nu au facut-o cand era cald.

IMG_0601.JPG

Link către comentariu

Poti sa o iei si ca un zambet in coltul gurii:), glumesc binenteles/imi pare rau de cele intamplate.

Link către comentariu

Asa arata si fiimiu acum, cu 2 zile in urma i-a cazut un dinte din fata de sus.

Link către comentariu

Grila, rama, colt capota, bara fata, armatura si ce o mai fi pe acolo, vad la reconstratare.

CEl din fata mea a franat brusc, eu nu am reactionat la timp, ud pe jos si asa a iesit un impact la vreo 8-10 kmh.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!