Jump to content

Lipsa putere


popi3333
 Share

Postare recomandată

La G4 ASV e pe intercooler, garantat

Toate cele bune

Modificat de joky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am schimbat distributia la masina din semnatura G4 2002 AXR, am spalat intercoolerul,am demontat MAP, spalat tubulatura. Dupa montare masina porneste bine, am reglat avansul care fluctueaza intre 0,6 si 1,1.

Problema este ca motorul nu mai trage cum tragea inainte. Am facut log in mers la un prieten pe care il atasez.El spune ca este MAP-ul de vina.

Ce parere aveti?   Nu am umblat la turbina sau la debitmetru. Inaine targea motorul bine acum deloc, cred ca intra in limp mode.LOG-01-003-010-011.3 a.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a rezolvat. Am gasit un furtun de vacum iesit de la locul lui si nu mai aveam vacum. Probabil cand am lucrat la distributie am atins acel furtun care a iesit de la locul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare tuturor, 

Problema masinii mele e subiectul topicului (Lipsa putere).

Motiv pentru care apelez la bunavointa voastra in a ma ajuta in legatura cu masina din profil. Am nevoie de ajutor in identificarea problemelor legate de subiectul topicului. Am citit topicul aproape in intregime, am capul mai mare decat inainte si sincer imi caut un "tatic". Nu ma pricep la mecanica motoarelor, am achizitionat o interfata VAG-COM, care ma depaseste putin si nu am posibilitatea de a face loguri in mers (nu-mi tine bateria la laptop mai mult de 30 de minute (nu am experienta ce si cum sa fac din vagcom), nu am posibilitate sa imprumut un alt laptop), detin foarte putin timp liber, am trecut pe la foarte multe service-uri din Cluj si m-am saturat sa investesc fara nici un rezultat, nu ma dau banii afara din casa si tare as avea nevoie sa-l prind pe D-zeu de un picior in aceste momente...

Am nevoie de putin ajutor de specialitate din partea cuiva binevoitor pentru a testa impreuna si verifica problemele masinii. (imi place masina si m-am atasat de ea, sa o vand nu ar fi o decizie buna deloc, in ciuda trecutului acesteia)

 

Situatia/povestea motorului e lunga... nu cred ca are rost sa repet, dar totusi sa incepem de la un moment straniu:

Mai 2013: ... coborand un deal am fost nevoit sa franez, am observat ca aluneca (franele) masina si am apasat pedala mai tare... 

Am fost de urgenta la repr. Skoda Cluj, mi-au schimbat un furtun de la pompa de vacuum, totul a functionat ok, nu am observat mai nici o schimbare - 100lei furtunul + manopera (furtunul probabil fusese crepat/spart de catre cei de la serviceul precedent) WOW...

 

Iunie 2013: Dupa nici 1 saptamana imi moare turbina la propriu (inainte cu 1 luna facusem schimbul de ulei si filtre), s-a indoit axul... insa nu a fost rupt...(reconditionare turbina... la Bucuresti...)

montata intr-un alt service din Cluj, unde cunosteam seful de service. (Reprezentanta Skoda: daca au depistat un furtunas crepat, reprede l-au inlocuit, dar nu au avut de gand sa verifice mai mult/ sau chiar functionarea - dupa inlocuire nu am simtit mare diferenta cel putin nu la prima apasare a pedalei de frana ci la a 2-a, a 3-a samd)

 

Iulie2013: iar moare turbina... alti bani alta distractie - de fiecare data am schimbat toate filtrele+ uleiul si curatat tot si verificate... bineinteles cel putin pe hartie, fizic nu am fost acolo sa pun mana.

Revenita turbina de la Bucuresti pentru a doua oara dupa ce mi-au refacut-o pe garantie, avand in vedere ca cei din service au respectat toate conditiile normale de montaj si verificarile impuse...m-am gandit sa o montez intr-un alt service din Cluj, zis si facut.

 

Aprilie 2014 am verificat geometria variabila a turbinei pe un tester din Cj si injectoarele.. totul ok.  am dat 50 lei pentru o verificare de 10 minute si m-am saturat motiv pentru care am achizitionat o interfata VAG COM. (cu care as vrea sa ma joc impreuna cu cineva pasionat si binevoitor sa determinam ce probleme poate sa aiba masina, fiindca eu nu o recunosc)

 

Iulie 2014: Masina merge si in prezent (cu turbina reconditionata atat prima cat si a doua oara), dar nu ca si inainte (cu cea originala inainte de a se defecta).

Ex. Cu turbina originla inainte de a se defecta: in viteza a 3-a aveam si scartait de roti daca trebuia sa sprintez de urgenta. Cu aceasta turbina nu. 

Consumul a crescut inca de la prima reconditionare a turbinei cu cel putin 2l, acum a mai crescut cu 1l fiindca am schimbat si rotile pentru  stabilitate si siguranta mai mare din R15 - 195/65 (tabla) in R17 - 225/45 (aliaj), in total consumul a crescut cu 3l...foarte mult de la 6-7 la 10-11 in ora; iar in afara de la 4-5 la 6-7-8

Bineinteles de cand am reconditionat turbina conduc mai turat, respectiv schimb la 2000 pana se incalzeste motorul si la 3000 sau peste dupa incalzire (cand prind cale libera urc la 4500 si schimb viteza pt curatare - simt turbina cum se invarte si ea ar putea, dar ceva nu-i da voie parca e sufocata de ceva...)

Zilele astea a fost mai cald, aer conditionat reincarcat anul trecut si verificata instalatia, pe maxim ca ventilatie si minim ca temperatura. Aveam 50km motorina standard de la Petr.. in bord, am zis sa alimentez, fac un plin de la M... cu evo diesel sa mai curat injectoarele si sa mai strang niste puncte. 

Dupa 1h patesc de imi moare motorul in sens cu viteza 1... (era blocat sensul giratoriu) ...merg mai departe, semafor... viteza 1 acceleratie... a trebuit sa accelerez la peste 1500 sa fiu sigur ca nu moare naibii motorul din nou... (2 persoane in masina goala)... la un moment dat a trebuit sa intorc din 2 manevre, cand sa dau cu spatele fum alb si se simtise asa ca un dop care fusese infundat si tocmai se desfundase sau un furtun care crepase sub presiune, sau unul al carui capat iesise, insa nu fluiera/suiera nimic, zgomotele masinii erau aceleasi... in rampa din nou 2000 de ture sa nu moara motorul in vitea 1...

Culmea ironiei in viteza a 2-a si a 3-a tragea normal...

 

Un alt fenomen care are loc de la reconditionarea turbinei:

Cuplul maxim nu mai e la 1900rpm e la 2500rpm din ce si cum simt eu, la 2500 si pana in 3000 trage, in rest peste, am impresia ca turbina e degeaba, iar inainte de 2500 se simte putin, dar foarte lenesa.

Inainte sa cedeze turbina inca de la 1500 de ture se simtea tractiunea si la 1900 unde e cuplul maxim al masinii simteam ca pot schimba deja viteza, si o schimbam pe la 2000-2500 (dar degeaba frate daca un furtun de la pompa de vacuum poate face ravagii... ). 

 

Acum consuma ulei motorul, lucru foarte straniu deoarece pana la reconditionarea turbinei nu a avut loc acest fenomen. Ok, am completat, verificat si tot asa, ne-am obisnuit... pana cand la un moment dat a trebuit sa completez cu 200ml si am fost la un alt service, unde au gasit ca un furtunas subtirel cat o tigara e fisurat extrem de putin si l-au inlocuit, de asemenea au gasit un joc la o conducta ce merge la turbina si au semnalat faptul ca sunt transpirate de ulei imbinarile ce duc la turbina, dar nu pare sa curga ulei (e ulei acoperit de praf). Totodata am facut si revizia cu scimbul de ulei si filtre, moment de la care nu a mai consumat ulei nici un strop si am facut cel putin 1000km (60% oras; 40% afara).

 

Cand a murit turbina prima data eram in viteza 1 si acceleram in nestire sub stresul unei situatii de urgenta, moment in care am crezut ca a intrat motorul in Limp Mode (fiind neatent la turometru), cand defapt... Imi aduc aminte si acum momentul cum se simtea fiecare rotatie in plus ca tractiune iar apoi m-am uitat pe bord si am vazut 5000rpm, si nu am mai apucat sa iau piciorul ca a cedat. (Nu vreau critici, stiu ca nu a fost ok ce am facut...).

dupa ce am cumparat masina in 2011, SH - 76k km, un prieten mi-a recomandat sa o incerc din toate punctele de vedere, sa incerc sa fac cu masina tot ce poti face... si bineinteles am inceput ca toata lumea cu viteza maxima (am fost in germania pe autoband  :lol:  )  19O... fara nici un stres, ca e panta ca e rampa, ca e ploaie, vant, puteam controla din pedala accelerarea, simteai in scaun puterea si ca inca mai putea, pedala nu trebuia sa o apas pana la fund. Acum... de la 13O.. 14O.. si cu pedala la fund astept si mai schimb o viteza si astept si cred ca imi trebuie undeva la 2-4 km sa ajung la performanta de dinainte.

A doua oara mergeam in concediu spre Bulgaria si in apropiere de Sibiu intr-u sens giratoriu am intrat cu frana de motor 3-2 si se aude un fasait, dupa care ies din sens la 3000 schimb din nou in a 3-a, si pe cand sa schimb in a 4-a - game over (ploua daca are vreo relevanta). Din Sibiu m-am intors cu masina pana la Turda fara turbo (fum negru maxim...)... apoi vezi pct. "iulie 2013:".

 

Daca exista cineva binevoitor sa ma ajute, rog sa imi lase un PM cu un numar de telefon si numele. 

Multumesc anticipat si-mi cer scuze daca sunt offtopic cu unele fraze, insa abia astept sa revin cu solutiile care au stat la baza rezolvarii problemelor in situatia de fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poveste lunga..

- trebuie ca cineva priceput sa vada ce se intampla la masina ta.  ppentru inceput cu un VCDS.  

Incalzesti motorul la 90 grade si faci urmatoarele verificari.

 

1. cu VCDS intrii la 01 ENGINE -  te uiti la Fault Codes - daca e ceva acolo - notezi si postezi aici. 

    Dupa aceea, tot pe 01 ENGINE  > Basic Settings  . acolo ai o caseta undeva cu lista dropdown. Selectezi Turbo charger si urmaresti valorile presiunii turbo cand actuatorul este ON si OFF

    Idem faci si EGR-ul... 

Ai mai putea sa te uiti la blocurile de valori, pe canalul 4 sa vedem niste date cu avansul, pe canalul 13 la relanti sa vedem injectoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut mai multe loguri, insa nu cred ca sunt de mare folos... Mai incerc, mai exersez, mai citesc... si pana la urma sper sa reusesc.

Nu gasesc optiunea de Turbo... ca sa pot sa-i fac un log, undeva cred ca gresesc... interfata care o am e 12.12 (daca ajuta la ceva...) Am ajuns pana la Basic Settings insa acolo sunt doar 2 optiuni ... cred ca de la Measuring blocks se fac masuratorile nu? respectiv de acolo ce grupuri ar trebui sa aleg?

Ma straduiesc pana le scot cumva la capat.

 

Am observat urmatorul fenomen la turare pe loc, motor incalzit 90°, pana in 3000rpm pot urca turatia din pedala controlat, peste insa, nu mai pot controla turatia, respectiv sa o tin in 4000rpm, constant 3s, nu reusesc, turatia creste continuu si singura solutie e sa ridic de tot piciorul de pe acceleratie, chiar daca nu mai apas pedala si o tin in pozitie fixa.

LOG-01-02F-03F-04F.xls

LOG-01-003-004-011.xls

LOG-01-03F-04F-057-062.xls

LOG-01-03F-047-054-631-1261.xls

LOG-01-023-03F-047-054-631-1261.xls

Log-106710km-66306mi.txt

Log-Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la basic settings exact alea 2 sunt testele care ne intereseaza EGR si Charge pressure

respectiv canalul 3 si 11.   dupa ce selectezi canalul, apesi sus butonul ON si poti sa faci log, sau urmaresti valorile si le notez.

 

Motorul e BJB? 

nu prea imi place avansul 2 grade.  daca nu cumva este cu minus in fata ( canalul 4, pozitia 4 - Torsion value)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, intr-un final a reusit sa efectuez log-urile (folosind optiunea de Reduce CPU Usage la KWP 1281 si KWP 2000- desi cred ca era suficienta doar a doua) se tot intrerupea conexiunea cu Controlerul... sper sa fie ceea ce trebuie de data aceasta.

 

PS: da motorul e BJB.

 

PS1: nu prea inteleg valorile, ai putea sa ma ajuti sa inteleg fizic, efectiv ce inseamna acest avans/valorile? cu ce anume are legatura, respectiv piesa/componenta? Nu de alta dar urmeaza sa se duca si volant si Ambreiajul (simt in pedala cand o apas usor dupa primii 2-5cm se aude un sunet si pedala trepideaza usor de tot, aproape insesizabil (ambreiajul prinde jos la mine, trebuie sa las pedala pana la jumatate sa prinda maxim); de asemenea cand schimb vitezele, simt ca agata putin (in ideea in care la inceput schimbam si cu 1 deget, acuma cu podul palmei si cu degetele pe pozitie deoarece e cald si transpir si-mi aluneca nuca daca agata putin), cel mai tare agata in viteza 1, 2 si marsarier + ca la intoarcerea din doua miscari cand ma opresc si schimb in marsarier se aude un zgomot ca si cand ai schimba viteza fara sa apesi pe ambreiaj... foarte ciudat, scot din viteza, introduc din nou in marsarier si nici un zgomot... - binenteles stand pe loc, nu in miscare.)

 

PS2: cele de mai sus doresc sa fie considerate amanunte/detalii nu sa devieze subiectul topicului.

 

Eventual, spuneti-mi ce log-uri as mai putea face sa ne ajute?

 

Multumesc anticipat pentru intelegere si ajutor!

LOG-01-003.xls

LOG-01-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am citit tot topicul si-am intrat si mai mult in ceață. Masina: Passat B6 1.9 TDI 105CP, motor BXE. Brusc, nu mai trage sub 1800-2000 rpm. Singurul lucru nasol pe care l-am facut înainte sa se manifeste asa a fost ca am calcat-o intr-o dimineata in care am întârziat la lucru, si motorul era încă rece.

Log in mers nu am reusit sa fac, se blochează VCDS-ul dupa 5-10s. Dupa 2000 rpm motorul trage ca de obicei, nu da in nas, nu apare niciun mesaj de eroare, nu se aprinde vreun indicator la bord.

Înainte de a ajunge la service, e ceva ce pot verifica personal? Sunt cam paralel cu mecanica, ma descurc însă cu electrica/electronica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema in familie, mai exact la masina tatei, Jetta 1,6 TDI CAYC, achizitionata in septembrie 2009 (deci MY 2010). Ma exact, nu prea are putere (nu mai trage cum tragea) si consuma in draci. La un drum Neamt-Bacau ia undeva intre 5,6 si 6,2 litri%. Inainte scotea cam 4,2-4,3. S-a verificat motorul, nu pare nimic in neregula, s-a facut un log in mers, iarasi valorile par bune. Ce sa fie?

 

Atasez log-ul.

jeta LOG-01-161-321-331-341-411-421-431.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vad pe acolo presiunea din turbo.  EGR l-ai schimbat din ce imi aduc aminte....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat, pus altul nou, astazi a fost si adaptat. Faza e ca la intors, cu tot cu tempomat, consumul a fost mai mare, desi s-a mers mai incet si mai lin, iar motorul era cald (la dus era rece). Am mai calcat-o eu pe coada de cateva ori, insa sub 6,1 nu am putut scoate. La 110 intr-a V-a, cu tot cu tempomat (sau fara), consumul nu scade sub 5,8%. Foarte mult pentru un motor modern, construit pentru a fi si economic.

 

Ni s-a mai recomandat sa schimbam motorina, sa bagam de la rompetrol sau omv. O sa incercam si asta.

La relanti, consumul instant e de 0,3%, daca are vreo relevanta. Iar motorul are 90k km.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

Log-ul e din Advanced Measuring Values .Grup 16 pedala aceleratie ,grup 32/33 presiune turbina, grup 42/43 egr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, am confundat cu presiunea din rampa, ca am vazut ca era in hectopascali si la conversie in minte, mi-a iesit 1xx-2xx bari, in loc de 1,xx - 2,xx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati pierdut cu pascalii astia...

Până la urmă ce are hârbul ăla de nu trage cum trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

buna ziua,  zilele trecute am plecat din germania la volanul unui golf 4 116cp spre constanta, toate bune si frumoase pana la 150 km/h  moment in care motorul nu mai vrea sa traga  (in masina doar soferul si doua jante cu haine) ,nu se opreste,nu fumeaza, doar ca nu mai vrea.   prima oara am oprit , m-am invartit pe langa ea, m-am uitat putin ca vitelul la poarta noua si ce sa vezi, si-a revenit!  a mai facut exact la fel tot la 150,i-am luat contactul in mers 2-3 secunde si isi revine. as dori sa imi spuna cineva cauza cat mai precis daca se poate. nu as vrea sa schimb pe ghicite toate cele, masina s-ar putea s-o vand.   multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers pe grupurile 003/010/011 un BS in grup 003/010 si o sa te lamuresti.

Banuiesc turbina/agata geometria(asa numitul limp mode)daca spui ca i si revine dupa ce iei contactul.

Cauta pe forum sunt informatii suficiente pt.a te lamurii.

Glob de cristal nu avem nici unul pe aici sa ti spunem"pe ghicite"dar fara o diagnoza nici nu prea putem spune multe.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua.  am rezolvat problema cam asa :  am schimbat singurel furtunasele cele acoperite cu un fel de tesatura de la vacuum si turbina cu unele de conbustibil tur-retur nepanzate . am gasit furtunasul de la rezerva de vacuum sau cum se numeste sfera cea neagra de pe motor rupt dar nu se vedea din cauza tesaturii. facut proba pe A4 190 km/h  de cateva ori totul ok. sfatul meu : incercati sa faceti singuri ce puteti ca nu e mare scofala, apoi sa apelati la schimbatori de piese autorizati(asazisi mecanici ).    o zi buna la toti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off.topic.

@florin.ct

Daca stiai/erai in stare/aveai cu ce sa faci tot ce ti am scris eu m ai sus atunci vedeai ca ai o pierdere de vaccum.

In alta ordine de idei nu trebuie sa jignesti pe nimeni"schimbatori de piese/asazisi mecanici". Pana una alta TU ai cerut ajutorul aici si ti sa raspuns.

Vreau doar sa ti spun(e doar parerea mea)ca nu cred ca te ai"desteptat/te ai facut schimbator de piese" dintr o data incat ai stiut ce/cum/unde sa cauti(tot un schimbator de piese te a rezolvat).

Sfatul meu pe viitor e sa nu jignesti pe nimeni.

Duminica frumoasa tuturor dar...si tie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie la ce furtunase folositi. Eu le recomand pe cele OEM.... se cumpara la metru, de la reprezentanta - aceastea rezista in timp.

 

cele de carburant, la 5 lei... 8 lei/metru, te tin cam un an... dupa care crapa.

 

mai sunt bune cele de silicon, Gates, etc... dar si acestea sunt mai scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEm se cumpara doar la multiplu de 5Metri de la reprezentanta, mai putin de 5m nu vinde nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de reprezentanta/magazin.... eu am luat la metru, de la Avia Militari, acum ceva timp.

 

ele vin - cf Etka - la rola de 5m, de aceea nu vor sa vanda altfel. O rola ajunge la 2 masini.... in linii mari.

 

pretul este per metru, dar de vandut, incearca doar la pachet... mai sunt si exceptii - trebuie incercat.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare,

sper sa ma poata ajuta cineva si cu problema mea care e comuna pe aici, mai exact simptomele masinii sunt urmatoarele:

in treapta 1 si 2 se comporta ca o bestie indiferent de turatie si sarcina(bineinteles ca dupa 2000 rpm e mai agresiva), daca schimb in treapta 3 cand masina e la 4000rpm si nu e in sarcina se comporta bine si in treapta data dar in treapta 4 la 3000rpm ii da in nas(limp mode),si nu se mai tureaza deloc. daca nu o urc la 4000rpm in treapta 2 pentru treapta urmatoare, ii da in nas la treapta 3 in jur de 3000rpm. deci ca un rezumat:

    treapta 1 - orice turatie, orice sarcina - comportament ideal

    treapta 2 - orice turatie, orice sarcina - comportament ideal

    treapta 3 - daca  e data la 4000rpm si nu e in sarcina - comportament ideal doar daca o tin turata peste 2500rpm

                   - daca e data la turatii mici, e in sarcina, turatii mici - limp mode si nu depaseste 3000rpm-120kmh

    treapta 4 - daca e data la 4000rpm si tinuta in turatii mari fara sarcina comportament normal (foarte rar pot ajunge aici)

    treapta 5 - nu mai tin minte cum mergea bine...

 

PS de vreo 2 ani am observant o problema la pedala de franare si citind aici pe forum am gasit rezolvare ,renumitul stut avea joc la pompa de presiune vacuum, si deci am schimbat pompa, nici inainte de problema cu stutul nu tragea mai tare de 160kmh, dupa schimbarea pompei ajungeam si la 190kmh indiferent de sarcina dar a inceput din ce in ce mai des sa intre in limp mode (intr-o perioada de 2-3 luni). am schimbat MAF, filtre, curatat EGR, schimbat furtunasele, sensor presiune turbo(eroarea cu senzoru o dadea la un log in mers, dar nici dupa schimbarea lui nu s-a rezolvat)

mentionez ca nu mai am posibilitatea sa fac testari VAG.

astept orice sugestie

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!