Jump to content

Turometru


icebergservice
 Share

Postare recomandată

Salut

Dupa ce pormesc motoru turometru merge la 5000 de ture.

Ceasurile sant de pe t4de 2,4 td. Trebuie modificat ceva la mufă ?

T4 este 19 abl an 98

Modificat de scotian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Emy D

    17

  • augustin_bt

    12

  • cabina

    10

  • alexandru_poparo

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

alexandru_poparo

deci daca ceasurile cu turometru sunt de pe 2,4 iar masina pe care vrei sa le montezi 1,9.....ai toate sansele sa nu mearga. Motivul:fulia alternatorului si puntea de diode difera de la 1,9 la 2,4 deci si semnalul este altul. variante: ori afli valoarea exacta care o da alternatorul tau(cate impulsuri) si dupa reglezi turometrul din bord. {in 80%  din cazuri nu se reuseste repunerea acului pe pozitia normala} sau citesti codul de pe instrumentele fara turometru, punel aici si iti pot da 2 sau 3 variante de coduri dupa care sa cauti instrumentele de bord cu turometru. Dar inainte de toate verfica daca ai mufa pentru turometru atacata(te urci in masina apesi pe butonul de reset al km pui contactul, il iei frara sa iei si mana de pe buton apoi pornesti masina. ar trebui sati apara pe display un meniu cu "P" apesi pe butonul de reset pana apare P7 si vezi daca iti arata turatiile.)

Modificat de alexandru_poparo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fac procedura cum ai zis tu imi va

arata turatia pe turometru sau pe display?

Asa trebuie setat ca sa recunoasca semnalu de la alternator corect?

Imi face la fel ca in video clipu postat de un coleg cateva posturi mai sus

poate se rezolva din setari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

iti va arta turatia pe diplay......da terotic trebuie setat ca sa recunosca semnalul de la alternator insa.......nu stiu pe nimeni care a facut traba asta sau care stie sa o faca  :question: . nu stiu ce fel de setari ai putea sa-i fac la acel instrument OFF Topic:macar ti-l citeste vag comu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu citeste vag com

dar cred ca trebuie schimbat ceva fir in mufa deoarece indicator motorina apa ceas .km functioneaza numai turometru cand pornesc motoru merge la 5000ture

cum pot verifica daca vine semnal pe pinul 10?

Difera mufa de la2.4 la1.9 ma refer ca firul de la alternator sa fie pe alt pin in mufa si asa sa isi ia semnalu de pe alt fir?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

pinul 10 este pt semnal turometru la toate instrumentele cu mufa de 28 pini ai facut cum ti-am spus eu cu butonul de reset(vezi ca merge si daca instrumentele sunt ca cele din poza nr2 a ta). Aproppo ca sa nu mai umplem topicul cu "n" intrebari si raspunuri ai id-ul meu, momentan sunt on-line: alexandru_poparo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari dragi colegi!am un t4 din 91 cu motor 1.9 60cp,si am schimbat chiulasa pe motor am pus una second identica,merge porneste bine dar la relantiu toate tablele vibreaza pe masina,iar in sarcina face ceva smucituri pana demareaza!ma puteti ajuta cu niste informatii de la ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu... tu n-ai vazut ce titlu are topicul acesta?  :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut,

Sunt proaspat posesor the T4 4x4 Doka 1995 motor 2.4l AAB si nu am turometru.

Pe alternator nu am borna W ca sa pun un turometru.

Am incercat cu un app pentru telefon ca sa aflu turatia dar imi da rezultate care nu sunt credibile.

 

Daca poate cineva sa ma ajute cu o informatie de genul:

 

Viteza cutie (1 la 5), Viteza in Km/h, turatia motorului

 

pentru fiecare viteza a cutiei si doua turatii diferite, ca sa-mi fac o idee cum sa merg cu el (nu prea le am cu sofatul, ureche muzicala nu prea, primul meu diesel).

 

Va multumesc anticipat,

Crampoia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

salut crampia deci pt problema ta......ar fi o rezolvare usoara daca in bord ai afisaj electronic(adica km parcursi tii arata pe un display) urmezi urmatorii pasi: apesi butonul de resetare chilometri; pui contactul pana ce se aprind beculetele si astepti sa se termine bujia fara sa eliberezi butonul; dupa ce sa terminat becul de la bujie iei contactul si apoi rotesti de cheie ca sa pornesca(dai la automat). ATENTIE TOTI CEI TREI PASI TREBUIE FACUTI CU BUTONUL DE RESET AL CHILOMETRILOR APASAT. DUPA CE PORNESTE PE DISPLAY ITI VA APAREA UN MENIU TIP: P1;P2 etc tu apesti pe butonul de reset pana ce ajungi la p7 sau p8, acolo iti va arata turatia motorului. sa nu te sperii da acul de la apa sau rezervor o va lua razna se intampla cand acceseszi meniul ala. daca nu ai display si km tii arat clasic ca la dacie e cam greu sa-ti explice cineva la cati km sa schmbi treptele fiinca variaza in functie de incarcatura cod cutie etc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Alexandru,

din pacate, e cel clasic.

crampoia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o masina t4 an 1997 cu motor 19 td ABL si  s-au defectat ceasurile din bord cu turometru si kilometraj electronic .Am pus de pe la dezmembrari vreo 10 borduri dar la toate sta turometrul la maxim cand pornesc .Ce pot face sa rezolv problema ? post-132974-0-35584900-1392806059_thumb.   Aceasta este  seria de pe bordul care mergea.Astept si eu o rezolvare daca se poate face ceva .Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca la toate sta la maxim turometrul e cam clar ca nu e bordul de vina. Probabil e in scurt firul de la alternator. E cam fragil si se poate duce protectia de pe el sau sa faca scurt pe traseu spre mufa de langa electromotor. E o problema cunoscuta treaba cu firul. Cel mai simplu scoti fin mufa firul si din alternator si il verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat firele toate ,inclusiv cel care duce de la w alternator la pinul 10 la bord .Am schimbat si alternatorul . Si becul de la ulei palpaie si bazaie buzerul din bord cand ajunge apa la 90 si motorul e la relanti , daca turez se stinge becul si dispare buzerul.Posibil sa fie o incompatibilitate intre borduri ? , nu mai stiu ce sa i fac :( Ma gandesc ca impulsurile care vin de la alternator nu sunt compatibile cu bordurile astea :( da kiar nici unu :((( din atatea :((

Modificat de ionutonofrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

deci ca sa rezolvam problema repede ai doua lucruri de facut daca bordul e de ala cu display urmezi pasii de la pstul 85 ca sa accesezi meniul "secret" daca la p7 iti arata mazimul de rotatii vro 5500 ar trebui ineamna ca bordul nu se potriveste.....(ala care lai cumparat tu) daca pe display iti apare turatiile corecte inseamna ca sa dus variatorul de la turometru in sensul ca pe placa instrumentelor undeva face masa sau nu are curent de ajuns daca acele tale de la bordul vechi au luato razna si/sau nu mai functioneaza e simpla chestia daca ai un pic de cunostinte electronice. uite aici ceva ce te-ar interesa http://www.t4-wiki.de/wiki/Spannungskonstanter si aici cu exacticitate ce rol are fiecare fir din mufa aia http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument. sper sa-ti fie de folos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema rezolvata ! schimbat bordul cu unul model nou , o anumita serie , intradevar nu se potrivesc :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

tocmai ca astzi la munca m-am uitat dupa seria pe culoare verde care ti-ar trebui si/sau iti trebuia tie. mi-a supus rapid inclusiv reprezentanta ca bordurile ca ale tale au fost o varianta super limitata si ca nu se mai gasesc decat pe albastru dar ai 5 din 10 sanse sa nu se potriveasca pentru ca toate sunt inlocitori. iar pe tec-doc imi dadea 2 variante dar imi cerea seria de la diode(sau alternator daca nu a fost umblat in el)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poate spune si mie careva cum as putea shimba  bordul la un t4 2,5 tdi 102 cp, an 1997,are turometru ,dar as vrea unul ca la passat sau golf 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu as vrea acelasi lucru, se poate dar,implica mai multe, inclusiv schimbata partea electrica cu tablou de sigurante cu tot.

M-am interesat si eu si mi s-a cerut undeva pe la 200-250 Euro pt ele,la care se mai adauga manopera pentru electrician.

Este un coleg ilie007 care a modificat total un Multivan din 91 in modelul facelift si a schimbat si motorizarea si ceasurile.

Am inteles  ca a dat pe ceasuri undeva pe la 200 de lei, dar nu stiu de ce masina a folosit, pentru  ca incercat mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe sa se vada luminita de la "capatul"tunelului.

Multumim mult manci.

Avem acum ce studia :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mi-as monta un bord cu turometru dar modelul cu km pe cablu , de la Passat B4 1.9td. Din pacate nu gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poate spune si mie careva cum as putea shimba  bordul la un t4 2,5 tdi 102 cp, an 1997,are turometru ,dar as vrea unul ca la passat sau golf 4

dar totusi nu exista unul care sa se potriveasca fara modificari prin instalatie,al meu are o singura mufa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandru_poparo

ba da cand cumperi bordul de la un alt transporter de ala pe albastru ceri si cablajul(asta daca nu l-au taiat inainte, 80% din cei ce dezmembreaza vand instalatia electrica la cupru :RO flag: )  dupa ce ai cablajul trebuie sal desfaci din panoul de sigurante (sunt 2 mufe albastre si 1 sau 2 mici verde si  galbena daca nu ma insel) cablul vechi si il montezi pe cel nou. gata dupa operatia este terminata. insa pana in 98 nu au fost puse cabluri pentru usi senzor placute si inca vreo 2 nu mai stiu exact. U1 si U2 sunt mufele principale de la bord alea mici sunt pe langa. in imaginea 2 este o schema care iti arata cum sa-ti faci tu singur cablajul. Sper sa-ti fi fost de folospost-116902-0-23796300-1394175758_thumb.post-116902-0-31766800-1394175732_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!