Jump to content

1.6 Diesel CR pe Octavia 2


virgilius23
 Share

Postare recomandată

Din pacate cuplul motor nu ajuta in depasiri acolo unde conteaza CP vs greutate si etajarea cutiei (implicit cuplul la roata), sa nu ne imbatam cu apa rece.

Masina se simte bine la mersul pe autostrada (pentru asta e facuta), dar in depasiri il prefer pe ala micu'.

Ce am mai observat este faptul ca masina trebuie turata destul de mult pentru a avea o dinamica corespunzatoare, asta in conditiile in care nu cobor niciodata sub 2000rpm unde motorul este complet mort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te contrazic, "ala micu" al tau e mai ok in oras (linute intre semafoare) si imprejurimi, dar pe autobanda "ala micu" nu se mai tine de ala mare, n-are cum...nici la tinuta si nici la consum.

PS: imi place apa rece si ma-mbat greu cu ea, beau frecvent :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si dinamica, desi pe hartie pare mai buna, in realitate o simt mai lenta decat un Polo 1.4i 75CP.

Eu mai merg si cu Fabia 1.4 101CP si tot nu as da 1.6 TDI de pe Octavia pe asta. Sa nu inducem lumea in eroare, ca incep toti sa-si ia 2.0 TDI sa nu se faca de ras in fata Matiz-urilor.

Sa inteleg ca in general te deplasezi prin oras si fara prea multi pasageri in masina, ca altfel imi dau seama cum poti sa o simti asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate dercos legat de cuplu si greutate. Conduc si un Mondeo 1.8i din 2005 cu 110CP la 1365kg. Masina produce maxim 165Nm ,Si totusi este mai rapida ca o octavia 1.6 TDI care are 250Nm. Problema e ca are cuplul ala prea jos. Nu cuplul ajuta la depasiri, ca poti sa ai 500 Nm, daca ii ai intre 750 si 1250 rpm, este ca si cum ai avea 250 Nm intre 1500 si 2500, sau 125 Nm intre 3000 si 5000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi cred ca nu intelegeti ce e cuplul asta de spunesti asta ... Ca sa nu intru in fizica va spun mai pe romaneste ca, cuplul e apasarea in scun pe care o simti cand apesi acceleratia. Cuplu e critic, ala te ajuta cel mai mult in depasiri. Bine acum depinde de plaja pe care ai cuplul maxim disponibil (ma refer la marime) nu unde incepe si unde se termina. Da la puteri comparabile benzia are cuplu mai mic, pentru ca e pe o plaja mult mai mare, pe cand la diesel e pe o plaja mai mica. Diesel-ul e bun pentru ca mergi tot timpul in zona de cuplu maxim pe cand la benzina trebuie sa tii masina turata (in jur de 4000 rpm la cele non turbo), asa ca daca esti langa un benzinar de accesi putere si accelerati amandoi in acelasi timp pana schimbi urmatoare treapta de viteza te vei departa clar de el, dupa aia ... ,dar majoritaea depasirilor trebuie facute repede asa ca nu necesita schimbul urmatoarei trepte deci cuplul e critic in depasiri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A primit si nevasta-mea de-astea de 1.6 si 105 cp la firma.

Cele vechi erau de 1.9 si 101 cp parca.

Ce comparatie pot face dupa 1000 km mersi afara?

Motor mai slab in ture joase, cam dupa 2500 ture isi ia zborul.

Destul de lenes dupa 120 in depasiri, trebuie turat mult si lung sa-si faca treaba.

Ala vechi de 1.9 era mai sprintar, nu cu mult dar era o diferenta.

La parti bune trec consumul, la 100/110/120 constant aparea consum si de 3.8, 4.2/4.4.

Apoi silentiozitatea motorului si confortul interior, plansa de bord, afisajul, totul este super.

Ma enerveaza combinatia aia infantila intre luminile superbe alb neon cu rosu la bord si verdele prostesc si invechit la butoanele de pe usi, cass si cele ambientale.Probabil chestie de marketing, sa nu urce inspre cele premium de la Audi.

Luminile alea verzi se pot schimba insa cu altele.

Frane, directie, confort, totul super.

Claxonul este demential, se aude gros si puternic.

Aduce foarte mult la timbru cu Nautilus Stebel, pentru cine cunoaste.

O reala surpriza, fata de guitatul ala clasic de pe Octavia Tour.

Scaunele mi se par prea inalte(am 183 cm)cu tot reglajul lor.Daca plecau cu ele mai din podea dadeau mai bine.

Un plus pentru suportul de brat intre scaune.

Masina este foarte bine izolata fata de compartimentul motor cit si fata de zgomotul de vant.

N-am inteles de ce pornesc luminile cind pui contactul si pornesti motorul(fara sa se aprinda bordul), apoi le poti trece pe zero(ramane insa aprinsa pozitia) si dupa mai ai o treapta in care ai lumini de drum+bord aprinse?

Aiurea, puteau sa aiba doar doua pozitii, una cu luminile de zi+bord aprinse automat si cealalta pe zero!

Desi farurile(halogen din fabrica)sunt cu lupa si disperseaza bine spotul, lumina este insuficienta.

Se indreapta usor cu montaj de xenon aftermarket.

Directia fata simpla, cu o bascula, un cap de bara si o bieleta, toate de metal, practic si ieftin, nu are moarte.

Silentioasa pe fata, pe spate zdruncina cind treci peste denivelari/ canale.

Nu enervant(cum este la Ford Mondeo astea noi, iti rupe rinichii!!), dar se simte.

Una peste alta o masina buna, frumoasa, economica, pe care te poti baza.

Modificat de l.u.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cuplul ajuta la depasiri, ca poti sa ai 500 Nm, daca ii ai intre 750 si 1250 rpm, este ca si cum ai avea 250 Nm intre 1500 si 2500, sau 125 Nm intre 3000 si 5000.

dar ce ajuta in depasiri ? :blink:

daca ai 500 Nm intre 750-1250 rpm fii sigur ca nu valorile de cuplu pe care le amintesti le vei avea in turatii mai mari , altfel masina te da cu capul de bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor mai slab in ture joase, cam dupa 2500 ture isi ia zborul.

Destul de lenes dupa 120 in depasiri, trebuie turat mult si lung sa-si faca treaba.

Ala vechi de 1.9 era mai sprintar, nu cu mult dar era o diferenta.

La parti bune trec consumul, la 100/110/120 constant aparea consum si de 3.8, 4.2/4.4.

Apoi silentiozitatea motorului si confortul interior, plansa de bord, afisajul, totul este super.

Frane, directie, confort, totul super.

Claxonul este demential, se aude gros si puternic.

O reala surpriza, fata de guitatul ala clasic de pe Octavia Tour.

Masina este foarte bine izolata fata de compartimentul motor cit si fata de zgomotul de vant.

Directia fata simpla, cu o bascula, un cap de bara si o bieleta, toate de metal, practic si ieftin, nu are moarte.

Silentioasa pe fata, pe spate zdruncina cind treci peste denivelari/ canale.

Bravo dl-lui l.u.v. pt descriere, acealeasi impresii le-am avut si eu cand am fost la duel 1,4 tsi cu 1.6 tdicr si am ales TSI pt ca voi avea ~ 15k km pe an si se misca mult mai usor la turatii joase + ca are suflu bun pana la 160km/h. In rest consum cam 7 in medie.

Va doresc drumuri bune!!!

Modificat de BiCos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Foarte economic agregatul, dar am remarcat ca odata ce depasesc 100km/h trage destul de multa motorina din rezervor. Cred ca un plin te poate tine extraurban 1000km cu o singura conditie: sa nu se mearga turat cu ea.

Cutia este foarte lunga cu 130km/h in treapta a treia, as fi preferat o cutie mai scurta, s-ar fi miscat mai bine. Motorul insa pierde din suflu dincolo de 3700-3800rpm.

Din cand in cand motorul se aude mai galagios, dupa care isi revine, habar nu am ce poate fi. Altfel este silentios Eu folosesc masina in limitele legale plus 10km/h si e suficient motorul, dar pentru cineva care vrea sa mearga mai repede recomand 1.4 TSI/2.0 TDI.

Consum mixt Bucuresti (nu foarte aglomerat) si extraurban in proportii asemanatoare 6.3% pe CB probabil spre 7% real ceea ce nu e rau deloc. Astept sa vad cum se comporta la frig si cat de repede se incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

are careva codurile de referinta (norma VAG) pentru consumabilele 1.6 TDI CR de la Ocatvia?

filtru ulei

filtru motorina

filtru aer

filtru polen

etc

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,

Iata codurile pe care le am eu pe factura:

- filtru ulei 03L115562

- filtru aer 1K0129620D

- filtru de praf 1K1819653B

- buson baie ulei cu senzor N 90813202

Cost revizie 540 RON fara TVA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos pt coduri...ce producatori sunt mai ok pret-calitate... mann, bosch?

Modificat de octavia owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Aveti cumva idee daca exista vreun update ptr softului motorului? Nu de alta dar m-a spart cu consumul(6.7 % in regim austrada la max 130km/h ) si DPF-ul(in 15k km ni s-a aprins becul de 3 ori si regenerari din 500 in 500 km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au spus si mie in doua randuri oameni care erau linga masina in timp ce eu parcam ca se aude un zgomot ciudat in partea dreapta fata. Cand repetam manevra binenteles ca nu se mai auzea nimic.

Ar trebui sa verifici daca nu a intrat o pietricica intre etrier si discul de frana. Sunetul e metalic si ascutit.

Am patit de cateva ori treaba asta, in acelasi loc, aveam de parcurs un drum de 200m iar in capat era o portiune cu argila. Cand iesiam de pe drum incepea scartaitul si se auzea cand rulam incetu, la viteza mare nu se auzea nimic, daca dadeam in spate nu se mai auzea o bucata de timp dupa care iar incepea. Am scos pietricelele cu o sarmulita. Dau doar roata jos si comprim cu doua surubelnite pistonasul de la etrier, pentru a vedea mai bine unde e, am prins in acelasi timp chiar si pe ambele parti. Daca comprimi pistonasul, la pornirea motorului sa apesi de cateva ori frana altfel nu ai frana la prima franare. Acum sa tasat acel drum si nu am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Aveti cumva idee daca exista vreun update ptr softului motorului? Nu de alta dar m-a spart cu consumul(6.7 % in regim austrada la max 130km/h ) si DPF-ul(in 15k km ni s-a aprins becul de 3 ori si regenerari din 500 in 500 km)

Uite aici o discutie despre asta http://www.skoda-club.ro/index.php?topic=855.15

Pretul mi se pare cam mare.

Si mie mi sa aprins becul de la dpf in ultimii 1000 de 2 ori. am schimbat motorina (cea de vara). Am 7500km si nu sa mai aprins pana acuma. Am facut o prostie, in ambele situatii am mers pana aproape am epuizat motorina din rezervor, o graseala foarte mare. Consumul a fost mult mai mare arunci cand era becul aprins.

Modificat de levis36
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe forumurile Germane am vazut ca ar fi aparut ceva care sa rezolve problema de lag la turele joase. In Cluj la compexit dealer skoda am intrebat ultima data cand am fost la ei ca sa-mi activez corneringul si au pus masina pe tester dar au spus ca am ultima versiune de soft pe care o au si ei. Intr-adevar consumul este peste asteptari eu am cam 8 in oras cam 5 in afara. Am observat ca se incalzeste destul de greu uleiul motor si pe perioada cand e rece mananca de numa, apoi incepe sa mai scada dar oricum mi se pare mare consumul fata de ceea ce dau in cartea ta imehnica. Cateodati pare rau ca na-m luat 1.4 TSI pentru ca vad ca , consumul e cam acelasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Aveti cumva idee daca exista vreun update ptr softului motorului? Nu de alta dar m-a spart cu consumul(6.7 % in regim austrada la max 130km/h ) si DPF-ul(in 15k km ni s-a aprins becul de 3 ori si regenerari din 500 in 500 km)

Cel mai bun update il poti face cu piciorul drept. Apasa cu incredere acceleratia si nu cobori niciodata sub 2000 rpm.

Sunt sigur ca mergi subturat, fapt ce paradoxal ii creste consumul. Fa un test la 70km/h in treptele 3,4 si 5. Vei vedea ca in treapta a treia consuma cel mai putin 3.x%.

Motoarele diesel trebuie turate ceva mai mult decat spune folclorul urban.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in cazul in care ai DSG si schimba ea?

La mine daca merg incet se intampla sa fie in treapta a 7-a chiar si la 65-70 km/h,caz in care are cam 1200 rot/min..

@Bogdan2: ai pus mai sus in lista de la revizie si codul N 90813202-buson baie ulei cu senzor. Senzoru asta masoara temperatura uleiului? Ieri cand am plecat de la revizie am observat ca nu imi mai indica temperatura si nu stiu de la ce ar putea fi.Arata numai -- indiferent cat de mult merg cu ea.

Modificat de Aanndrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil ca setarile DSG-ului sa tina cont mai degraba de consum/poluare decat de regimul de functionare "sanatos" al motorului.

eu am manual 5 trepte si se pare ca maxidotul ma indeamna sa schimb ceva mai repede decat simt eu, adica subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare:La CR iarna trebuie sa astept sa se incalzeasca bujiile sau pot da la cheie direct, indiferent cit de frig este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie, e mai bine sa o lasi cateva secunde, mai ales dupa o noapte mai racoroasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am aflat eu, la 1.6 TDI CR, bujiile sunt pregatite de pornirea motorului in clipa in care se sting martorii de pe bord...martor dedicat bujiilor incandescente nu am vazut la masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista acel martor in bord pentru bujii incandescente si da, trebuie asteptat sa se stinga ... la mine se stinge la cam 1 sec dupa de s-a pus contactul. La restul luminitelor din bord nu mai trebuie asteptat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de ce nu l-am vazut sa se aprinda?

se aprind doar cele care se aprind de obicei:ulei, baterie, centura, airbag...o sa fiu mai atent, ala de bujii ar trebui sa arate cam ca o spirala, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!