Jump to content

Alternator.


Komissar
 Share

Postare recomandată

AWO, esti tu sigur ca asa se leaga la alternatorul cu 4 borne? La mine nu merge becul din bord nicicum. Inainte aveam un releu de dacia fara fir de + suplimentar, si mergea legat becul la releu (nu mai stiu la care borna). Acum am un releu de dacia cu fir de + si becul nu functioneaza... Am lasat doar B+ sa mearga la baterie si DF de la releu, si incarca foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cristobob

    6

  • Komissar

    6

  • toni-peste

    5

  • asterics

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va salut stimati colegi.

Nu sunt un expert in ale forumurilor, asa ca va rog sa ma scuzati daca incalc vreo regula.

Eu am un alternator care are doar un papuc cu piulita de M6 pe care vine un plus si un papuc "baioneta" ..pe care l-am incurcat..

Mai precis, refac instalatia si nu stiu unde sa duc fir de la papucul baioneta. Are cineva schema?

va multumeste,

un proaspat posesor de VW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel fir este o masa (-) care trebuie dus la becul de la bord care indica incarcarea. + pentru acel bec trebuie sa iei din tabloul de sigurante dupa contact. cand pui contactul se prinde becul rosu. dupa ce ai pornit ar trebui sa se stinga. astfel stii ca functioneaza incarcarea. La brotacul meu vre-un geniu a impartit firul ce alimenteaza bobina in 2 si mi l-a infipt acolo. deci a dat + in loc de minus.

Uita-te in poza a 2-a de la postul meu de mai sus. Asa arata alternatorul tau? E vorba de firul rosu cu papuc verde? Daca da... ala e!

Modificat de toni-peste
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AWO, esti tu sigur ca asa se leaga la alternatorul cu 4 borne? La mine nu merge becul din bord nicicum. Inainte aveam un releu de dacia fara fir de + suplimentar, si mergea legat becul la releu (nu mai stiu la care borna). Acum am un releu de dacia cu fir de + si becul nu functioneaza... Am lasat doar B+ sa mearga la baterie si DF de la releu, si incarca foarte bine.

Sunt extrem de sigur. Ideea e ca nici la mine nu mai merge becul, dupa ce am reasamblat motorul, desi eu imi aduc aminte ca era legat la fel si mergea inainte. Becul se aprinde doar daca ii tai contactul. Hmm.. Cred ca stiu. Cred ca mi-a venit o idee.. :D

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am luat motorul Valentinei la demontat, si spre marea mea bucurie are alternator. Problema este ca nu stiu cum se leaga firele la el. Are borna mare B+ care merge la baterie si mai are unul D+. Asta se leaga la becul din bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. E cu releu incorporat, inseamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e cu releu incorporat. Imi place ideea. Mersic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Bre, am pus laba pe un alternator de bus, modelu''  FARA releu regulant p'afara..

 

--e, CUM il pot verifica FARA sa-l pun pe masina???(ca e lucru' dracu' sa dau  toate alea jos numa' ca sa vad ca nu merge..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zice-se ca nu prea ai cum sa-l verifici fara al pune pe masina.  Poate doar daca il desfaci si incepi sa verifi infasurarile si puntea de diode separat.

Sper sa ma contrazica cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau, este banc special pentru probat alternatoare .incearca la un atelier specializat pe electrice .

mai demult prindeam alternatoarele in menghina, puneam o baterie, bec, un ampermetru (de ala de la masinile vechi cu -20A +20A) si le invarteam cu o bormasina .e o metoda primitiva dar sa-ti faci o idee despre piesa respectiva e buna .

PS: iti trebuie bormasina serioasa nu chinezarie   :icon_thumleft:  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate pune domnul liviu o poza sa stim si noi ce a descoperit,si da asa este pentru verificare daca incarca se pot invarti si cu bormasina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A "descoperit" un alternator uzual de bus aircooled, cu releu incorporat.

Ca cel postat de mine la initierea topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!