Jump to content

Sfaturi pt achizitie Golf 4 / Bora


bazil
 Share

Postare recomandată

Salut. Motorul 2.0 e gurmand, de conceptie mai veche decat 1.4/1.6 si consumul de carburant nu se justifica pentru diferenta de performanta fata de 1.6.

Motoarele pe benzina din generatia Bora sunt in general fiabile, dar cum toate au deja o varsta, ai mai sanse sa dai peste unul care fie papa ulei la greu, fie are probleme cu bobine, bujii, EGR, clapete, relanti instabil si in general probleme mici, neprevazute si cu siguranta foarte enervante. Dovada e topicul cu probleme specifice motor 1.6/1.4.

Nu as da mai mult de 3000e pe o Bora/Golf 4, maxim 3500e daca este in stare impecabila/iei de la un cunoscut/pasionat.

Motorul de 2.3V5 o sa te rupa la impozit/consum/asigurare si performanta nu e cine stie ce, mai degraba iei un ARL cu chip si iesi mai bine.

In concluzie, trebuie sa ai mare grija la ce cumperi, dar in bugetul tau m-as orienta spre o benzina de productie coreeana, non-VAG (nu spun marca/model ca sa nu incalc reguli, dar iti pot trimite pe PM detalii daca vrei). Conceptie mai noua, motoare mai noi, mai fiabile si de la proprietar din Romania ai sanse sa gasesti un 1.4 aspirat sub 100k km reali - si tine cont ca eu am o Bora. Nu este masina rea, dar in bugetul tau poti face o afacere mult mai buna decat Golf sau Bora.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

garpthehero
20 minute în urmă, yeeeeman a scris:

Salut. Motorul 2.0 e gurmand, de conceptie mai veche decat 1.4/1.6 si consumul de carburant nu se justifica pentru diferenta de performanta fata de 1.6.

Motoarele pe benzina din generatia Bora sunt in general fiabile, dar cum toate au deja o varsta, ai mai sanse sa dai peste unul care fie papa ulei la greu, fie are probleme cu bobine, bujii, EGR, clapete, relanti instabil si in general probleme mici, neprevazute si cu siguranta foarte enervante. Dovada e topicul cu probleme specifice motor 1.6/1.4.

Nu as da mai mult de 3000e pe o Bora/Golf 4, maxim 3500e daca este in stare impecabila/iei de la un cunoscut/pasionat.

Motorul de 2.3V5 o sa te rupa la impozit/consum/asigurare si performanta nu e cine stie ce, mai degraba iei un ARL cu chip si iesi mai bine.

In concluzie, trebuie sa ai mare grija la ce cumperi, dar in bugetul tau m-as orienta spre o benzina de productie coreeana, non-VAG (nu spun marca/model ca sa nu incalc reguli, dar iti pot trimite pe PM detalii daca vrei). Conceptie mai noua, motoare mai noi, mai fiabile si de la proprietar din Romania ai sanse sa gasesti un 1.4 aspirat sub 100k km reali - si tine cont ca eu am o Bora. Nu este masina rea, dar in bugetul tau poti face o afacere mult mai buna decat Golf sau Bora.

 

Multumesc mult pentru feedback ! La coreeni nu m-am gandit pentru ca probabil am sechele de la un vecin care are o Hyundai Accident, vai de steaua ei. Am incercat și gama Opel ( Astra și Vectra ), da sunt robuste dar comfortul nu m-a incantat in mod deosebit. Cunoștințele mele cu Mercedes imi spun să fug de Mercedes dacă vreau benzinar pentru că sunt mari, gurmande și stricăcioase. Toyota mi-ar fi plăcut dar nu știu ce e cu prețurile SH, e nebunie totală. La fel ca și la Octavia, nu înțeleg de ce o Octavia SH costă la fel cât un Passat din același an. Alfa Romeo e spectaculoasă dar nu e pentru România. De piața SH de la BMW nici nu mă ating. Iar la chinezării nu m-am gândit prea mult ce e drept :). Cine știe, poate mintea mea inchisă nu mă ajută prea mult ( cel mai probabil ).

 

Am să îți las un mesaj în privat ! Mă interesează in primul rând fiabilitatea și comfortul, fără prea multe valențe sportive sau economie de carburant :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JulianoDamin

Mare dreptate are colegul yeeeeman.

Desi am vazut ca te intereseaza benzinar, la numarul de kilometri si zonele in care ii faci, iti recomand un diesel.

Eu te indrum spre o japoneza diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Nu as da mai mult de 3000 euro pe un Golf 4 1.6, fie el si impecabil. La 200k kilometri cat are motorul, deja incepe sa manance ulei, sa pice senzoi, samd. Un pret corect, ar fi 2500 euro, daca toate actele sunt in regula si masina nu are defectiuni majore. Dar repet, mare atentie la motor, ca 1.6 pe Golf 4 nu e foarte fiabil/trainic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum mananca ulei dar asta nu zice nimeni...si 3 mii e mult asta in caz ca nu este vreun exemplar deosebit.Eu nu as lua benzinar decat scurt pentru ca la break ai cu 100 de kg in plus la caroserie pe acelasi motor si asta nu poate fi de bine in nici un caz.Cauta pana gasesti ca ai de unde alege si probe tata plus rampa si verificare temeinica pentru ca sita cu aceste masini este cam cernuta.

Modificat de sdR+
Greseli de ortografie.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evita pe cat posibil samsarii de masini, mai ales pe aia mari.

In poza apare o masina, actele sunt de la alta, cand ajugi acolo iti arata alta masina, spera sa te agate cu altceva ce are prin parc etc. (personal, am dat peste niste situatii de iti sta mintea-n loc; incredibil cat de tare incearca unii sa te “faca”).

Cauta pe cineva care isi vinde masina personala si mergi cu ea la un service sa verifice ce se poate verifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai cadavrele mananca ulei , eu la al meu 1.4 axp dupa ce am segmentat motorul si am schimbat toate supapele si refacut chiulasa , e al 3 lea schimb de ulei si n-a mancat gram de ulei ... si asa cum e el a vazut si talpa 170 la drum intins si turat in oras si chiar ma mir cum nu mananca chiar deloc , unii mecanici spun ca doar prin schimbarea supapelor scapi de mancatul de ulei .

Eu am incercat sa`mi vand masina cu motorul complet refacut si multe piese schimbate anul trecut ... si mai faceau mofturi la 2000 de euro , sa-si cumpere de alea de 1000-1500 aspiratoare de bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici al meu 1,9 TDI nu papa deloc si nu am avut nicio intervenție la motor. La 2500 de Euro nu am gasit niciun pretendent, mi-am bagat picioarele si am păstrat-o.

Cel din anunt cere 3500 dar nu valoreaza nici jumătate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca nu ai avut nici o interventie la motor nu cred ca este ceva de laudat... :)) 

Totusi...masinile acestea au o varsta...si daca nu ai intervenit tu...mai mult ca sigur va trebui sa intervina urmatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau nu e nevoie fiindca motorul e f ok? La asta te-ai gandit? Hai sa nu intram in polemici daca trebuie intervenit sau nu asupra motorului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

48 minutes ago, dolnet said:

Numai cadavrele mananca ulei , eu la al meu 1.4 axp dupa ce am segmentat motorul si am schimbat toate supapele si refacut chiulasa , e al 3 lea schimb de ulei si n-a mancat gram de ulei 

Fix despre asta vorbeam. Nu vrei sa cumperi o benzinara si sa te apuci de segmentat si schimbat piese la motor, ca oricum te costa cat banii pe masina, iar succesul nu e garantat.

Doar motoarele diesel de pe Golf 4 sunt durabile, fara sa intervii la piesele interne. Se poate uza totusi turbina (insa asta se poate verifica relativ usor inainte de achizitie) si volant cu dubla masa (care rezista ~200k km).

In alta ordine de idei, cum spunea si @JulianoDamin actele nu sunt in regula, asa ca nu are rost...

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...e deocheata afacerea asta cu adusul masinilor. Daca deschizi siteurile de vanzari auto din Germania si faci o comparatie de preturi, tragi concluzia ca daca vrei profit, trebuie sa iei o masina cu 380-450 k km. Desigur ajung in Romania cu 190 k km indiferent de varsta, indiferent ca e G4, G5....etc.

Intrebasem pe cineva din Iasi cat costa sa aduc o masina la comanda, iar pretul de 900 de euro mi s-a parut cam mare...el garantand ca o verifica la fata locului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, Liviu_sbn said:

Sau nu e nevoie fiindca motorul e f ok? La asta te-ai gandit?

M-am gandit...dar din moment ce ai probleme cu pornirea la rece...ma face sa cred ca nu intelegem acelasi lucru prin motor foarte ok... :)) 

 

29 minutes ago, yeeeeman said:

Doar motoarele diesel de pe Golf 4 sunt durabile, fara sa intervii la piesele interne

Depinde ce intelegi prin durabil...100..200...300...400k km...

Pot spune ca la PD vine un moment in care injectoarele sapa in chiulasa...produce uzuri si O-ringurile nu mai etanseaza...efecte:pornire grea...motorina amestecata cu ulei...etc

Ce crezi...axa cu came nu este life-time...deci trebuie si ea inlocuita...la fel si simeringuri supape...responsabile in multe cazri pentru fum la pornire...

Cred ca in momentul in care cauti o masina...trebuie sa te gandesti cat de grave sunt defectele care le are ...si vezi daca esti ok sa le accepti sau nu...ca daca pleci cu gandul...vreau sa gasesc o masina impecabila la 200k km si 15 ani...s-ar putea sa pleci la drum degeaba... :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minutes ago, Laurentiu_LWR said:

dar din moment ce ai probleme cu pornirea la rece...

Deviem de la subiect, dar te intreb: ai verificat tu masina mea ca sa vezi de unde vine problema pornirii la rece si ai tras concluzia ca trebuie segmentat motorul pentru a o rezolva? Ca daca ne dam cu presupusul gasesc total irelevant comentariul tau.

Later edit: poate ai dreptate, poate nu, dar pana nu se gaseste problema exacta nu are rost sa dam vina prin presupunere... 

Modificat de Liviu_sbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la ce ma asteptam...daca prin interventie la motor intelegi numai segmentat...nu are rost sa discutam... :))

Intelegem foarte diferit termenii de "motor foarte ok "sau "interventie la motor"...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele nonPD nu au probleme de genul celor care apar la PD, pompa de injectie rareori pica sub 500k km, iar pornirea la rece se poate spune ca e un inconvenient, nu musai o problema, ca de pornit porneste si la -20 de grade, dar mai greu. 

Poti sa dai peste o masina intretinuta, exploatata cu simt de raspundere, fie ea si benzina, din generatia despre care se vorbeste si te poti folosi de ea cativa ani buni fara interventii mari. Insa secretul consta in atentia acordata la achizitie, verificarea temeinica intr-un service si pe parcurs, preventia in ceea ce priveste lucrarile de mentenanta.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Mai merita sa achizitionezi un Golf 4 dupa atatia ani? Eu as vrea sa-mi iau unul. Bugetul nu este foarte mare, undeva in jur de 2800 euro si m-as orienta la un motor de 1.6 benzina. La partea de condus sunt la inceput, nu am de gand sa fac naveta la munca sau sa ma plimb in fiecare zi cu masina, dar mai e nevoie sa mergi de colo-colo cateodata si e utila, deci kilometri multi n-am sa fac cu ea (cel putin asa gandesc acum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt masini ok, important e sa gasesti una intretinuta ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Gaseste una ok la vro 1800 sa mai ai macar 1000 de bagat in ea , ii faci motorul , directia , franalele si o ai o viata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
Dumitriu Tony - Cristian

Buna ziua,

Merita sa cumpar un Golf 4 1.6 16v din 2001. Masina are toate dotarile originale si este foarte bine intretinuta (parte mecanica, interior, exterior), iar pretul este de 2500 usor negociabil.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare grija la motor. Majoritatea ajung sa consume foarte mult ulei și necesită segmentare.

Mai citește și ce s-a scris înainte. 

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult de 1500 de euro nu as da pe una indiferent cat de bine arata si cat de ingrijita a fost...are totusi aproape 20 de ani sa fim seriosi!Eu zi sa te mai orientezi si in alta parte si sa nu te grabesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, Dumitriu Tony - Cristian a scris:

Buna ziua,

Merita sa cumpar un Golf 4 1.6 16v din 2001. Masina are toate dotarile originale si este foarte bine intretinuta (parte mecanica, interior, exterior), iar pretul este de 2500 usor negociabil.

Multumesc!

Stati cuminti cu sume de 2000+, masinile astea sunt vechi, si-a luat un prieten o bora break 1.9 ajm cu motor super ok la 1500 si arata foarte bine, doar ca il lasa volant, ca deh.

Nu mai merita peste 1500 indiferent ca e impecabila sau nu, pentru ca iti garantez ca bagi inca odata banii in ea, am patit personal, chiar de o cumparasem de la cunoscut si era impecabila atunci, dupa 3 ani am bagat iar suma pe care am dat-o in ea.

Mai bine te orientezi catre ceva mai nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce masini prindeti voi, dar in 14 ani de cand o nu am bagat cred ca 1500 in ea pe piese de mentenanta si nu presupun ca am fost eu mai norocos. E adevarat ca lucrarile le fac in regim propriu, dar chiar si asa.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!