Jump to content

Sfaturi pt achizitie Golf 4 / Bora


bazil
 Share

Postare recomandată

Probabil ca pentru tine este ok, poate tu ai vrut si putere si consum mic. Dupa cum am mai spus, masina se ia dupa nevoile fiecaruia ( desi daca ar fi sa gandim logic nu ai mai vedea nicio limuzina prin oras ). Omul a spus clar ce doreste. Este si asa destul de greu sa gasesti o masina de 13-15 ani in stare foarte buna, aspirata ; sansele scad dramatic pt una turbo, cu atat mai putin la 3000€.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionasem ca suma s-ar putea mari la 4000 dar ma gandesc si la situatia din tara. Acum cativa ani puteai sta in R.MD 180 de zile pe an, apoi s-a scos legea si perioada a devenit nelimitata. Iar daca pun astia legea inapoi un golf 4 l-as vinde mai usor in caz de forta majora ca e masina mai "romaneasca". Dar cu o Corolla care as putea-o lua de la prim proprietar din Romania cu kilometri maxim 200K verificabili in reprezentanta sau un Focus 2, situatia ar deveni cam dificila. Pentru japoneze piese se gasesc in Moldova si Ucraina caci dupa cum ziceam aici sunt mai populare. Cam asta e punctul meu de vedere. Optez pentru o masina cu numere romanesti pentru ca nu stiu ce va fi peste un an doi si as putea sa ma transfer in Iasi la alt loc de munca, si daca imi iau cu numere moldovenesti m-ar costa 38 de euro cartea verde pentru 15 zile sa vin in Romania sau 380 pe an.

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca si 1.8T il considerati avion e problema voastra. Atat in MD cat si in RO se monteaza gpl si pe v6-uri sau v8 aspirate sau turbo. De banii astia gama de masini e restransa, stiu asta pentru ca si eu am cautat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt un pic offtopic si iti dau dreptate alexutz23, Chiar azi am trecut la reprezentanta BRC si era acolo un Pajero cu motor de 3.0, Honda CRV un X5 si o Toyota Avensis Verso. Am vazut multe Land Cruiser Prado, Touareguri si Lexusuri pe gaz in Chisinau.

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu este ca nu se monteaza sau ca " bubuie masina " ori " se strica motoru " ... Problema era ca tu ai zis ca vrei o masina simpla si fiabila ; din partea mea poti sa-ti iei si mazda rx7 ca este in buget si are motor rotativ ; costul unei instalatii GPL pt motoarele turbo ajunge la ~ 3500-4000 lei, nicidecum numai este 2200-2500 lei, asta pe langa pretul mai scump de achizitie, taxe, impozite , consum, costuri de intretinere mai mari. Eu in locul tau m-as gandi bine ce vreau, daca merita gpl in defavoarea unui tdi / hdi clasic, si sa dau 4000+ euro pe o masina din 2003, cu 250.000+ km cu gpl..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis ca as da maxim 3000 nu 4000+.

Diesel nu vreau, mai ales de la volkswagen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai zis ca bugetul s-ar extinde la 4000 ;

Dai 3000 pe una neinscrisa, care cu taxe si inmatriculat pt 2004 mai pui 400€, cu GPL inca 600€, si cu o revizie de bun simt fara probleme majore inca 500€ ( filtre ulei lichide distributie cauciucuri + strictu necesar ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu...dau maxim 3000 pe una inscrisa, gpl-ul il iau de pe masina actuala, deci inca 100-125 cu tot cu autentificare + ulei, distributie cauciucuri. Cam asa planuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună dimineața, colegi! În primul rând: LA MULȚI ANI!

Nu știu dacă postez bine, și, vă rog să nu-mi săriți în cap...

Mi-am cumpărat un golf 4 1.9 tdi, care inițial a fost un alh 90cp dar a suferit o înlocuire de motor ( prin 2006 )... Cauza... Dumnezeu cu mila, nimeni nu o știe! Mașina o am de la unchiul meu, luată în probe, nu trăgea deloc... Deloc, deloc, deloc... A 5-a blană - 90km/h. Până la urmă i-a dat Adi Mazilu de cap: debitmetru + injectoare înfundate... După lungi căutări prin alte părți... ( verificat: turbină, egr, vacuum, catalizator etc )

Ideea este următoarea: moșulică spune că motorul este AHF ( avea el notat... ) dar nu știu dacă să am încredere sau nu! Cum pot verifica eu? Să știu sigur! De ce sunt în dubii?!?! Simplu: AHF-ul văd că este de 110cp, iar mașina mea nu prea trage nici de 90 și este cam galagioasă între 1500-2200 turații...

Întrebarea doi: dacă motorul este de 110cp, iar injectoarele de 90cp, câți cp are mașina?! Întreb pentru că moșul nu mai știe ce a făcut, decât că a făcut plata în momentul respectiv. Mă gândeam să nu fi păstrat injectoarele de ALH ... La noul motor ?!?! AHF să zicem

P.S: nu îmi săriți în cap, este prima mea mașină!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si felicitari pt alegerea facuta :).

Codul de la motor e stantat pe bloc in dreapta filtrului de ulei cum ar veni, dar e si un sticker pe capacul de la distributie, cum e aici (asta e PD, dar tot asa e si la tine) http://www.blauparts.com/assets/vw_engine_code_bew.jpg

 

Despre injectoare nu te putem ajuta decat daca ne spui ce cod au trecut pe ele. Daca sunt de ALH atunci estimez ca puterea e undeva intre 90 si 110, sa zicem 100, asta daca ere si ECU de AHF, daca nu, ai 90 de cai. Desi daca s-a inlocuit motorul pe garantie ar trebui sa fie tot ALH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ma bate un gand de ceva vreme - mai precis de cand am masina de munca, si cea personala este mai mult de weekend.

Si anume, un GTI. Tot mk4, imi placea oricum platforma, iar Bora m-a facut sa o iubesc.

Problema o stim insa toti, se gasesc extrem de greu Gti-uri curate, nemanarite, netunate, nemodificate. Planul este, la fel ca si la Bora - stock cu OE upgrades. Poate un remap mic. Am gasit tot felul de masini obosite, omorate, sau de culoarea gresita :D

Am gasit un GTI - in anunt din 2004, aparent stock, cu lemn, recaro 1, montreal 2, minidot, climatronic, si cu AUM-ul. 17x k km, cica reali.

O sa ma duc sa dau o tura, sa vad daca "imi vorbeste", cum am facut cu toate masinile pe care le-am avut, insa intrebarea este, ar merita trecerea?

Bora, se poate vedea si in topic, este in stare excelenta, n-are elemente revopsite, are toate geamurile originale, mecanic este 100% ok, motorul trage cel putin multumitor, dotari am absolut tot ce vreau, si o cunosc bine... Merita sa o iau de la capat?

Nu vreau sa intram in discutia diesel vs benzina - am avut si V6 benzina, si Boxer, insa niciodata benzinar turbo.

Nu stiu daca vreau G5 - stiu ca e platforma mai noua, dar e mai complicata, cu mai multe lucruri problematice, inclusiv TFSI fata de 1.8T, si mplatforma gen IV imi place mult...

Visul suprem ar fi un 25th Anni, insa sunt al naibii de rare, si cei ce le au le tin :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus 1.8T 180 hp si m-a convins sa-mi iau benzinara turbo. Tot ALH am avut inainte ... si e o diferenta majora. E altceva.

Platforma G5 e un pic mai firava, iar altceva in afara de 2.0 sau 1.4 n-ai ce alege dintre benzinarele turbo ... si ambele sunt mult mai problematice decat 1.8T-ul. Daca puneau astia 1.8T pe G5, e clar ca aia imi luam.

Dupa parerea mea, 1.8T-ul e cam in aceeasi liga cu ALH-ul, la capitolul fiabilitate. Putere pura, fara prea multi senzori. Dar cel mai bine vorbesti cu un coleg din Bucuresti cu 1.8T sa-ti dea masina o tura, sa vezi daca iti place sau nu. Eu unul, m-am indragostit. Nu stiu daca o sa-mi iau vreodata altceva :)).

Sa fii atent daca zornaie lantul dintre axele cu came, care se afla in partea opusa a distributiei si sa verifici ca furtunele de vacuum sa nu fie manarite, ca sunt doar 12 valve unisens pe acolo si nu e fain sa stai sa refaci "harta". In rest, verificarile normale + test compresie.

Modificat de MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, MRC said:

Putere pura, fara prea multi senzori.

cute...but wrong :)

dupa 7 ani cu S3 1.8T, am invatat ca 1.8T are cei mai multi senzori intre motoarele beninzare de la VAG. ia cauta userul bbm, care e expert pe CupraR 1.8T...vezi ce zice :)

motorul..este genial daca e in mintile lui, daca nu..ai mult de tras si mecanicii nu toti se pricep. dar gasetsi piese multe la preturi f bune. si poti urca puterea f usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu, in toamna lui 2012 mi-am luat Bora ALH pentru ca imi placea mult platforma, motorul stiam ca este unul din cele mai robuste, dar in acelas timp decenta ca si putere/cuplu, si nu in ultimul rand, mi-a placut exemplarul pe care am sfarsit a-l cumpara.

o scurta poveste:

Am avut din 2006 o alfa 156 jtd (un fel de alh al fiat-ului) de vreo 4 ani vechime - eu fiind al doilea proprietar. Masina excelenta, m-a dus peste tot, de pe circuit pana pe munte, fara ezitari, cu un confort si o tinuta de invidiat. Si cu toane de Alfa. Si am vrut la un moment dat mai mult. Si mi-am luat o alta 156, V6 de data asta. Motor fain, tragea incredibil, dar cand avea el chef doar, si atunci consuma ca porcu... Si masina mult mai prost intretinuta decat jtd-ul, pe care l-am regretat mereu... Mi-e sincer teama sa nu fac aceeasi greseala acum, efectiv, Borei nu am ce sa ii reprosez, imi place cum se conduce cum arata, cel putin la fel ca in prima zi cand a venit robert cu ea, curata dar cu tablele ruginite si fara capace :) si tot mi-a placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ai facut trecerea de la Alfa la Bora, am mers si eu cu o Alfa 159 motor 2,0 l de 170cp, este incredibila, sare peste toate marcile in clasa ei, iti da o senzatie aparte, bine lucrata, stabila, interior de calitate, motorul e superb, chiar mi-a ramas gandul la acest model, Cine a condus o Alfa stie ce spun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g am avut 145, si doua 156, diesel si v6 - toate mult mai complicate si cu tot felul de chichite care le faceau enervante zi-de-zi, in ciuda tinutei de drum ceva mai buna (dar nu cu atat de mult) decat platforma G4. Iar v6-le era extrem de nose-heavy, mai rau ca VR-6-le, motorul fiind V in 60 de grade, cu bancul din spate vertical - practic "atarnat" in fata puntii fata.

gata cu offtopicul. :)

as vrea sa vad in weekend gti-ul insa m-am izbit de o treaba - omul nu accepta scanarea cu vcds-ul meu "chinezesc"

poate asta insemna ca ascunde ceva? stiam ca din contra, cele originale pot vedea mai multe lucruri decat astea chinezesti.

la AUM nu se pot citi km in ecu, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa-l bagi in p***a masii si alta la rand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la asta ma gandeam si eu. Keep searching. Oricum as cam vrea albastru. Cum e Bora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede ca e chinezesc :)

Si nu asta e ideea, ci cum a intuit marius, ceva e dubios daca nu accepta un anumit tip de diagnoza. Iar masina nu imi place atat de mult, si nu are un pret atat de bun sa incerc sa o iau la puricat.

De exemplu cand am vandut fosta 156 jtd l-am lasat pe om sa scaneze masina, si inainte i-am si zis ca e posibil sa apara erorile pe care le stiam. Vorba de samsar: "rog si ofer seriozitate"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o parte din vanzatori spun ca "accepta orice test autorizat" din 2 motive:

- sa nu isi bage nasu orice habarnist si sa le strice masina (diagnoza china folosita de toata lumea sau service/mecanici " la 3 ciocane)

- sa descurajeze cumparatorii care ar trebui sa apeleze la service-uri mari (reprezentante) unde ar plati mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu prea inteleg ce poate strica un vcds cu care te loghezi si dai o scanare a tuturor modulelor... sincer...

sunt foarte de acord sa nu accepti sa fie verificata masina in orice kkt de service din spatele blocurilor - de "mecanici" dubiosi - si culmea, cu astea nu are probleme omul, mi-a zis ca la orice service...

vorba neamtului, fuckit :) si mai cautam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa fie un habarnist, tu stii, daca te-ai intalnit cu el si sa fi auzit el cine stie ce tampenii de la prietenii lui lafel de pe langa domeniu.

Daca chiar merita, pai du-o la servisul autorizatu pacii, asta daca nu e samsar, altfel ramane valabila prima varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

As avea nevoie de un sfat. Ma gandesc sa-mi iau un golf 4. Ma intereseaza consum mic si taxe mici.Spre ce ar trebui sa ma orientez? Inteleg ca trebuie sa fie neaparat euro 4, si motor 1.6 (sa nu fie FSI). Nu am bani de inceput, voi face un credit. Orice sfat e binevenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o idee proasta sa faci credit pentru masina sh si mai ales la cat costa un g4.

Modificat de drazzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!