Jump to content

Frane


jpg292
 Share

Postare recomandată

diametru pistonului parca e de 44mm... discurile le-am luat de la un magazin de piese, am dat 150 ron pe bucata, sunt brembo pt 1303s. pentru jantele tale trebuie discuri cu 5x25mm bineinteles dar nu stiu daca se gasesc asa usor, sau daca butucu si fuseta sunt la fel poti sa pui jante 4x130... acum eu nu stiu daca sunt aceleasi cote la butuc (disc) si fuzeta pe modelele cu suspensie cu beate si bara pe fata cu modele 1303 si 1303s

stai asa, ca acum mi-a picat fisa.... sunt discuri pt jatele tale dar sunt aftermarket.... cred ca totusi merita daca gasesti pe net... intereseazate pe www.vwheritage.com / www.streetstyleandpower.com / www.aircoolvw.co.uk / www.hoffmann-speedster.com

daca gasesti ieftin merita, daca nu trece-o pe jante cu 4x130

Modificat de boaba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    10

  • LYON KING

    8

  • broscar_valcean

    7

  • boaba

    7

etrierul pe fata se monteaza spre spatele masinii iar cel din spate spre fata masinii...

rasuceste flansele spre spate si suceste cei 2 etrieri intre ei sa poata deveni "spre spate".

in rest felicitari!

am facut si eu o data candva chestia asta cu etrieri de golf2 si discuri dublu aerate de oltcit.

acum mi-am tras set complet fuzete-discuri-etrieri de 303 (parca stau mai linistit stiindu-le "de fabrica").

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UVeule, esti chor mama.. :blah:

is spre in spate...

la 5x205 solutia ar fi cu strunjire de tambur, sau cu confectionat de butuc la cote.

de asezat discul peste, confectionat de suport de etrier, montat etrierii in pozitie e laborios si cere un pic de grija dar se face.

ma gandesc eu de exemplu ca daca se adapteaza un disc de golf4, cu etrier etc, pe suprafata discului unde vin prezoanele se prinde o flansa cu sau fara offset, gaurita/dotata cu prezoane la distanta de 5x205.

probleme ar fi ca iese roata un pic mai in afara fata de tambur, dar se poate corija cu punte narrowed si ajustabila... :(

am pus si o poza in paint facuta la repezeala. stiu ca is multe variabile si masuratori si nu e deloc simplu de facut, dar nu imposibil.

prezoanele de interior pot fi folosite chiar de la masina donatoare de etrier, ca sunt la duritatea potrivita.

post-2659-1274611354_thumb.jpg

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CLAR am nevoie de ochelari.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt UVeul: etrierul pe fata se monteaza spre spatele masinii iar cel din spate spre fata masinii...

de ce? e vreo regula sau e mai eficienta franarea in configuratia asta?

pt Boaba: era bine daca dadeai un strat de vopsea pe discuri mai putin zona pe care ating placutele. in caz contrar, asa de frumos or sa rugineasca...!

Modificat de kerosen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista regula unde se monteaza etrierii! ei se pun unde iti permite fuzeta si directia! exempul general, o masina cu bratul de directie spre spate are etrierul spre fata, un cu bratul in fata are etrierul spre spate (ca si 1303)! si bineinteles exita si exceptii la regula asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cine este interesat, am reusit sa inlocuiesc franele pe tambur de pe fata cu frane pe disc la un 1303 '74.

Frumos lucrat! Pe la ce strungar ai facut flansele respective?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce ala din fatza spre spate si celalalt din spate spre fatza? .. eu credeam ca se monteaza dupa cum iti vine bine.. de ex eu ii montez pe cei din spate oblic sus, asa imi vin mai bine conductele si cablul de frana de mana

post-17229-1274719703_thumb.jpg

post-17229-1274719707_thumb.jpg

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos lucrat! Pe la ce strungar ai facut flansele respective?

flansele au fost facute la uzina 1 Mai ploiesti... nu stiu exact la cine pt ca a fost plimbata prin uzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, singurul avantaj al montarii etrierului spre fata masinii este , ca in timpul franarii, reduce sarcina (incarcarea) pe rulmentii repectivei roti. Daca etrierul e montat spre spate, fortele din timpul franarii, maresc apasarea pe acesti rulmentii. Poate ca pe toata durata de viata a unei masini sa aibe o oarecare influenta asupra uzurii rulmentilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si atunci de ce, exista masini care au, unele in fata, altele in spate ... pozele de mai sus sint de la doua masini care au facut istorie, bmw si vw ... care crezi ca e mai putin fiabila? .... iti pot da si alte exemple, cum ar fi audi, modele in productie, la un model in fata, la celalalt in spate, la fel si mercedes

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista bineinteles ambele variante, deoarece uneori era mai simplu, ieftin, mai putin complicat sau mai stiu eu ce, sa se monteze pe partea din spate, Avantajul dat de incarcarea rulmentilor fiind nesemnificativ fata de economiile in productie, pret sau complexitate a asamblarii etc.

Eu am afirmat doar ca montarea etrierilor in fata si in spate , are o mica influenta asupra incarcarii rulmentilor, nu am afirmat ca nu se pot monta numai spre fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista bineinteles ambele variante, deoarece uneori era mai simplu, ieftin, mai putin complicat sau mai stiu eu ce, sa se monteze pe partea din spate, Avantajul dat de incarcarea rulmentilor fiind nesemnificativ fata de economiile in productie, pret sau complexitate a asamblarii etc.

Eu am afirmat doar ca montarea etrierilor in fata si in spate , are o mica influenta asupra incarcarii rulmentilor, nu am afirmat ca nu se pot monta numai spre fata.

sa stii ca am stat un pic sa ma gandesc si daca iei fortele care sunt existente pe o roata in timpul franarii chiar are logica ca etrierul pus in fata sa streseze mai putin rulmentii iar cel pus catre spate sa streseze mai mult!

Modificat de boaba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca ne stresam prea mult cu stresul rulmentilor, daca ar fi fost vorba de niste masini de curse, sau cine stie ce minuni ale tehnicii (nu ca nu ar fi), la care fiabilitatea functionarii sta in pozitia etrierului, as mai zice, dar cind pui rulmenti de URB sau de Calarasi, sau mai rau, altii facuti pe la turci, si mai si pui vaselina cu polonicul, atunci despre ce vorbeam? fiabilitate? cred ca mai degraba echilibratul rotilor face mai mult decit pozitia etrierului, si nu stiu ce forte si cupluri care streseaza bilutele rulmentului... eu merg pe criteriul de "cea mai buna asezare", pe semicercul de sus, astfel incat conducta sa nu fie incomodata de alt element al puntii si nici sa nu incomodeze si la fel si cu cablurile de frana de mana ... stresul este pina gasesc piesele pe care le doresc, pentru ca nu as vrea sa pun orice pe principiul "las' ca merge"

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stii ca am stat un pic sa ma gandesc si daca iei fortele care sunt existente pe o roata in timpul franarii chiar are logica ca etrierul pus in fata sa streseze mai putin rulmentii iar cel pus catre spate sa streseze mai mult!

Hai pe bune? După mecanica newtoniană, relativistă sau cuantică?

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stii ca am stat un pic sa ma gandesc si

post-17229-1274980379_thumb.jpg

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unii vorbesc serios si altii fac misto! ce tare! bravo! hai sa ne luam toti la P@#% pe forum!

unii vorbesc serios si altii fac misto! ce tare! bravo! hai sa ne luam toti la P@#% pe forum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze. :biggrin:

Nu am vrut să te jignesc, doar că

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stii ca am stat un pic sa ma gandesc si daca iei fortele care sunt existente pe o roata in timpul franarii chiar are logica ca etrierul pus in fata sa streseze mai putin rulmentii iar cel pus catre spate sa streseze mai mult!

cred ca daca te mai gandesti putin o sa ai alta parere,

etrierul pus in spate aplica sarcina pe partea de jos a rulmentului - care este neincarcata si astfel se echilibreaza distributia de forte pe rulment daca etrierul este pus in fata componenta verticala a fortei de franare este indreptata in sus si se suprapune pe sarcina deja existenta, da astea-s fleacuri care nu se aplica la broaste, mai ales pe fata, unde rulmentii sunt acveeasi ca la AUDI A6/C4 pe spate iar sarcina este 1/4 :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unii vorbesc serios si altii fac misto! ce tare! bravo! hai sa ne luam toti la P@#% pe forum!

unii vorbesc serios si altii fac misto! ce tare! bravo! hai sa ne luam toti la P@#% pe forum!

... nu te inci nge ... eu cred ca toti vorbim serios ... misto doar cind incepi sa aberezi in "pustiu" ... ti-am demonstrat cu poza ta ca n-ai stat nici o clipa sa calculezi vre-un cuplu sau forta care actioneaza asupra fuzetei sau asupra rulmentului .. hai fii serios ... ti-am scris foarte serios ca eu nu ma leg de nici un criteriu mecanic ci mai degraba pragmatic .. adica cum vine piesa pe masina ... spor la treaba in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca daca te mai gandesti putin o sa ai alta parere,

etrierul pus in spate aplica sarcina pe partea de jos a rulmentului - care este neincarcata si astfel se echilibreaza distributia de fort....

vrei sa zici ca partea de jos a rulmentului este incarcata (forta normala)? iar etrierul pozitionat in spate genereaza o forta in disc opusa normalei (in alte cuvinte pamantul impinge roata in sus iar etrierul in jos)?

pt bogdan_bus:

chiar am calculat! spre deosebire de multi, mie imi place sa 'masor de 10 ori si sa tai odata' daca ma intelegi... flansa confectionata resista la o forta de cel putin 10 ori mai mare... iti garantez eu!

si nu inteleg ce ai vrut sa arati incercuit in poza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. cam asa ceva, nu-i cazul si nici locul potrivit pentru studii de incarcare dinamica a lagarelor....

Oricum din partea mea - Mega respect pentru lucrare, Bafta la drum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca daca te mai gandesti putin o sa ai alta parere,

etrierul pus in spate aplica sarcina pe partea de jos a rulmentului - care este neincarcata si astfel se echilibreaza distributia de fort....

vrei sa zici ca partea de jos a rulmentului este incarcata (forta normala)? iar etrierul pozitionat in spate genereaza o forta in disc opusa normalei (in alte cuvinte pamantul impinge roata in sus iar etrierul in jos)?

pt bogdan_bus:

nu inteleg ce ai vrut sa arati incercuit in poza...

:icon_thumright: :)

Partea de jos a rulmentului este ne

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta inseamna ca i-am pus bine sau nu pe astia?

post-3308-1275086009_thumb.jpg

post-3308-1275086016_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta inseamna ca i-am pus bine sau nu pe astia?

si ai si ABS?...

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!