Jump to content

bucse,rotule etc...


microb
 Share

Postare recomandată

am schimbat si eu bucsele pe fata si vreau sa merg sa fac geometria,am cautat pe forum dar nu am gasit niciunde ,ar putea sa imi spuna si mie cineva daca unghiul de fuga la polo 9n se face la" zero"sau este ceva + sau -,si daca da cat? multumesc anticipat si scuze de deranj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aditu

    17

  • barbulescu marius

    13

  • dan 48

    8

  • Lupisor

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

acolo unde vei face geometria ar trebui sa stie. Daca nu stiu, mai bine nu te du.

Eu personal geometria o fac in reprezentanta si iese ceas. Acolo imi garanteaza test de drum si reglaje pana cand iese. De cate ori am facut-o in alta parte, de fiecare data a iesit aiurea, ba volan stramb, ba tragea masina...

La reprezentanta iese perfect si fara invocari cum faceau cei de la celelalte serviuri.

Si in plus e diferenta de doar cateva sute de mii.

Succes si ai grija ce alegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,dar pe mine ma intereseaza totusi daca poate cineva sa-mi spuna daca ungiul se face la zero sau nu si daca nu cat+ sau- ,vreau eu sa stiu de asta am apelat la forum ,ca unde trebuie facuta geometria stiu si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am inlocuit si eu bucsele brat inferior,bucsele bara stabilizatoare + un burduf de planetara + geometrie roti si toata treaba m-a ajuns la 630 RON...la reprezentanta, cu piesele lor.

Am profitat de promotia asta cu masinile din grupul VAG,mai vechi de 5 ani,adica 35% reducere la manopera si 20% reducere la piesele originale si asa

m-am hotarat sa fac lucrarea.Oricum am fost la mai multe service-uri(no name)si ma ajungea cam tot pe acolo cu manopera lor si piesele luate de mine ....dar ca si dotari nu se comparau cu service-ul de reprezentanta si ca sa-i dau dreptate lui Aditu,geometria rotilor facuta la reprezentanta,este altceva:rapoarte,grafice......vorba cuiva: Scump....dar merita.S-auzim de bine si drumuri faine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Prin documentatie am gasit urmatoarea imagine

post-70233-0-81824900-1315293990_thumb.j

Au schimbat cei de la VW bucsa? E aceeasi cu cea in X de care s-a vorbit anterior?

Si ca un sfat, nu va zgarciti la bucse ieftine de la magazinul auto. Tin de 10 ori mai putin (asa a fost in cazul meu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat si eu bucsele pe fata si vreau sa merg sa fac geometria,am cautat pe forum dar nu am gasit niciunde ,ar putea sa imi spuna si mie cineva daca unghiul de fuga la polo 9n se face la" zero"sau este ceva + sau -,si daca da cat? multumesc anticipat si scuze de deranj

Daca mecanicul care schimba bucsele de bascula nu da consolele jos nu este necesara ajustarea unghiului,iar daca se dau jos consolele,la repozitionare se folosesc 4 inele de centrare si ,la fel,nu e necesar sa faci unghiul.Eu mi-am schimbat de 2 ori bucsele fata,o data fara demontarea consolelor si o data am demontat toata puntea fata,iar la remontare am folosit elemente de centrare si nu am avut nici un fel de probleme niciodata.Nu trage in nici o parte,volanul sta drept,uzura e uniforma la cauciucuri,deci...spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Ceva simtpome vis-a-vis de bucsele de bascula in X...

LE: sorry o sa pun atasamentul diseara ca de la job nu pot.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Lemforder sunt producatorii originali de piese pt mai multe marci,doar ca pe piese la comanda clientului apare numele cerut de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unghiul la Polo se face in zero,ca tot intreba un coleg mai sus...Al meu asa e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
sir_galahad61

Hai sa-mi spun si eu istoria,pana unde am ajuns.

Deci masina este adusa de 3 saptamini din Germania.dupa rezolvarea a unor probleme legate de alte domenii ale mecanicii am ajuns si la bucse brat.

Dar un mic istoric:vin cu masina 1880 de km din germania,motor ok,directie ok,,se putea lua linistit mana de pe volan pentru multe sute de metri.Cind intru in tara ma uit la cauciucuri si surpriza :uzau foarte tare pe interior.

Deci cumpar cauciucuri noi,le echilibrez,fac 100 de kilometri cu ele si masina incepe sa traga dreapta(ciudat cind uza cauciucurile nu se intimpla).Fug la directie,meseriasul se apuca de treaba ,ii spun ca ma trage dreapta,sa verifice si eventuale jocuri.

Constatarea lui a fost ca nu sunt jocuri,si ca unghiul de fuga era mai mare cu 8mm.

Se rezolva problema ,plec si dupa citiva km iar ma trage dreapta.

Nu m-am mai intors inapoi sa nu-l.............da nici nu mai calc pe la el.

Ridic masina acasa pe cric si bag un levier mic intre bratul bascula si suport si vad in spate in joc f. mare,bucsele sunt intacte dar probabil moi.

Azi am dat comanda si cred ca miine le am si am optat pentru cele in X.

Intrebare :sa fie oare bucsele vinovate pentru pt ca masina tragea dreapta?

Mentionez ca bucsele bara stabilizare sunt ok,capetele de bara la fel,bieletele antiruliu ok,pivotii ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil. Daca stii despre bucsele in X probabil ca ai mai citit pe forum pe aria de Fabia, si aici la Polo.

Si eu sunt de apropae 1 an si ceva in situatia in care imi tot trage dreapta. Fin, dar trage.

Verificat de f multe ori si nu am nici un joc, nici la capete de bara, nici la pivoti, am si amortizoare noi pe original, cu flanse si rulmenti noi. Bucsele de bara nu au treaba cu trasul si nici bieletele antiruliu.

Am facut directia cam la fiecare 2-3 luni sperand ca doar-doar or nimeri-o. Nimic. Mici ameliorari.

Am incercat mai multe combinatii, rotind anvelopele, jantele...Nimic.

Si eu am pus acum vreo 3 ani bucse in X.

Sunt singurele suspecte acum, poate au devenit prea moi, ca rupte nu sunt. O contributie o pot avea si bucsele mici de la brat, si ele pot fi uzate si nu prea le poti vedea

. Practic, daca stai sa te gandesti e plauzibil sa fie din bucsele de brat. La gropi sunt foarte solicitate. Si la franare si la accelerare. Cand sunt moi si accelerezi brusc sau franezi brusc se simt cum misca sau bat dedesubt. Doar ca nu se aud metalic.

Daca rezolvi ceva sa postezi sa ne spui si noua.

Bafta!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sir_galahad61

Intrucit am fost foarte ocupat citeva zile nu am putut raspunde imediat asa ca o fac azi.

Am schimbat bucsele(spunea cineva intr-un post anterior ca un mecanic a schimbat bucsele in 30 minute-eu am schimbat pe partea dreapta cam in 4-5 ore ,cu multe balbaieli iar pe partea dreapta in 45 minute).

Acum parca e alta masina,nu mai trage dreapta deloc,ci doar o idee trage stanga,motiv pentru care o sa fac si directia.

Din ce am contatat (am schimbat bucsele si am dat jos numai bratul ,in rest totul s-a facut pe masina)bucsele astea suporta o greutate destul de mare ,practic toata greutatea puntii din fata si mai devreme sau mai tirziu tot vor cadea.Normal ca cele originale(care vin cu masina noua) tin mai mult ,dar ca sa nu mai fie probleme sfatul meu este sa folositi bucsele pline.

Ideea este ca bucsele in 2 aripioare sau in x in timp devin mai moi sau se rup(o cauza ar fi drumurile din Romania) dar atentie masina mea este adusa din germania si nu erau rupte ci moi( tot proaste) si asa se destabilizeaza directia masinii,si se aud si zgomote ,batai,de asemenea printre simptome ar fi si o intarire a directiei la virare maxima,ca si cum la virare ar fi un prag cind merge volanul mai greu si apoi trece si merge usor-nu stiu daca m-am exprimat corect.

In concluzie am avut urmatoarele costuri:

-2x35 roni bucse=75

-2x35roni pivoti marca Lemforder=75

Total 150 roni.Manopera aproximativ o zi de munca dar aici a intrat si pregatirea ,studierea forumului,cautat surub pentru presa(gasit la piata surub filetat M10 cu lungimea de 150mm) si intrucit era cald pauze multe si cite o ....apa rece. :)

Multumesc foarte mult tuturor celor care au postat sfaturi pe forum ,posturi ce mi-au fost de mare ajutor.Si ca un sfat ,daca aveti ceva cunostinte de mecanica ,si,mai ales rabdare puteti face operatia de inlocuire a bucselor mari la brat bascula.

Bafta!!!!

P.S.Si citeva imagini,ultima e cu bratul de pe partea dreapta unde se vede ca bucsa nu era instalata corect

post-65542-0-25412100-1341133334_thumb.j

post-65542-0-16075700-1341133344_thumb.j

post-65542-0-16986000-1341133354_thumb.j

post-65542-0-14680400-1341133366_thumb.j

Modificat de sir_galahad61
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna treaba.

Cand ai strans bratul la loc, ai infiletat cu grija surubul care trece prin bucsa mica de punte?

El se infileteaza in consola de aluminiu si risiti sa o strici daca nu infiletezi bine surubul.

Ale mele bucse in X cred ca au ajuns si ele moi. Am cu ele cred ca vreo 30-35.000km, si vreo 2 ani jumate. Semne insa dau de vreo 8000km si cam un an.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sir_galahad61

Da am strins bine si corect surubul.

Aici am avut atuul ca masina a rulat in Germania si nu a intrat pe filet mizerie(pe partea filetata libera adica).

azi merg la RAR si sper sa nu am probleme.Cind am venit cu masina mi s-a aprins becul galben de motor,acasa am facut o scanare ,am postat pe forum la martori aprinsi in bord dar nu mi-a raspuns nimeni.

Daca te pricepi cumva poate arunci o privire,oricum am sters erorile si nu au mai aparut -inca:).

Multumiri speciale pentru Aditu si scuze de off topic pentru ultimele rinduri.

Si daca ai vreodata drum prin Iasi,mai precis prin Pascani mi-ar face placere sa ne intilnim la o cafea.

O zi buna si drumuri bune(de aici deduc ca ai statie CB pe masina,asa este?):)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ADITU te rog zi-mi si mie un cod pentru bucsele X, trebuie sa le schimb.

Am 110.000 si nu am schimbat nimic la ea, inafara de consumabile.

Mersi anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu il stiu pe de rost. Cauta pe aici pe topic sau pe Aria de Fabia... Nu am timp sa il caut eu acum sa ti-l zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am strins bine si corect surubul.

Aici am avut atuul ca masina a rulat in Germania si nu a intrat pe filet mizerie(pe partea filetata libera adica).

azi merg la RAR si sper sa nu am probleme.

Nu e vorba atit de stringerea surubului,cit de pozitia bratului atunci cind l-ai strins.Presupun ca l-ai pozitionat corect in plan orizontal inainte de a stringe surubul.Termenul de "corect" din propozitie deduc ca la acest aspect facea referire,nu?Cit despre mizerie pe filet nu are cum,deoarece suruburile nu ies prin consola,dimpotriva,ramine filet in consola nefolosit la stringere.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Iata in imagini cea mai eleganta si simpla metoda de a schimba bucsele de bascula. Cel mai important e sa ai extractorul si presa.

Totusi nu inteleg ce face la final. Strnage piulita de la planetarea? de ce?

LE: e clar de ce...pt ca a desfacut-o la inceput ca sa poata scoate bratul.

Totusi parca e corect ca la final sa strangi bratul in surub cu masina lasata daca nu gresesc, ca sa protejezi bucsa mica.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Metoda este foarte simpla si foarte usoara. In realitatea lucrurile nu sunt asa simple si de ce spun asta.. bucsele pot fi intepenite si tragi de ele de innebunesti. Eu a trebuit sa le dau jos sa le tai buza de plastic si apoi sa trag usor sa le scot. Aveti mare grija ce metode de scoatere, prese folositi pentru ca suportul basculei este din aluminiu si riscati deteriorarea acestuia.

Eu am pus bucse in X de la Febi la 25 lei buc. Mentionez ca aveam bucse simple care erau rupte amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand mi le-am facut am dat jos tot suportul acela de aluminiu sa pot sa lucrez ca omu. Pe cele vechi le-am rupt cu o surubelnita si le-am scos de acolo, iar pentru cele noi mi-am confectionat o presa din tabla groasa, o tija filetata de calitate, la care i-am suflat filetul intr-o parte pe o portiune si am pus o piulita pe ea sa stea bucsa centrata.

I-am facut semn cu markerul si a iesit super.

Schimbat bielete de directie, bucse mari la brat si alea antipraf de la telescoape pe spate in 3 ore.

Am pus bucse Lemforder au fost vreo 40 si ceva de lei bucata.

Modificat de Snake_CMC23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut

ce se poate intampla daca mai merg 1000-1500 de km cu bucsele de la bascula si pivotii uzate(destul de rau, scartaie in ultimu hal). E perioada asta acu cu sarbatorile si nu prea gasesc unde sa le schimb (la un pret rezonabil), planuiesc sa le schimb in ianuarie si nu as vrea totusi sa imi distrug masina din cauza asta... mi-e sa nu se strice bascula in vre-un fel sau suportul in care intra busca pt ca stiu ca este din aluminiu.

Si inca o intrebare la polo 9n din 2008 nu se poate schimba decat busca aia mare (cea mai apropiata de sofer) ca nu mi-e foarte clar sau se schimba si cealalta.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut masinuta mea scartaie destul de rau la denivelari uractul/coboratul de pe bordura problema ar fi bucsele? sau ar putea fii si altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. Stie cineva grosimea barii stabilizatoare la Polo 9n 1.4 16v cod motor BBY? M-ar ajuta foarte mult pentru ca la magazinul de piese auto mi-a zis ca sunt vreo 5 modele pe grosimi diferite si ca ar fi indicat sa stiu exact grosimea barii stabilizatoare. Chestia e ca nu dispun de un subler iar pe la service-uri daca nu iei piesele de la ei, nu mai stiu cum sa te goneasca mai repede

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa o serie de caroserie...imi lasi cu quote...sa nu uit de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seria caroserie Polo 1.4 16V Cod motor BBY:

WVWZZZ9NZ2Y074143

Lasa o serie de caroserie...imi lasi cu quote...sa nu uit de tine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!