Jump to content

bucse,rotule etc...


microb
 Share

Postare recomandată

barbulescu marius

salut..pentru a schimba bucsele de la bascula trebuie sa dea mecanicu jos bascula?ma refer bucsa aia mare rotunda din capat..am fost cu masina sa`i fac geometria si mi`a spus baiatu de acolo ca trebuie sa schimb bucsele de la bascula ca sunt rupte :) Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aditu

    17

  • barbulescu marius

    13

  • dan 48

    8

  • Lupisor

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

infestedblood

Salut,

Va rog mult sa ma ajutati cu ceva informatii cu privire la urmatoarele probleme:

Din vara anului trecut cand am facut ceva mai multi km prin hartoapele tarii a inceput sa se auda un pacanit undeva in stanga jos (aproape de panoul de unde se aprind luminile). Atunci nu am bagat de seama si drumuri lungi nu am mai facut. Dupa ce a trecut aceasta iarna dupa cateva drumuri de ~ 200-250 km pacanitul a inceput sa sa se acutizeze si la fiecare mica denivelare se aude acest zgomot (pe partea stanga, la sofer).

Acum 3 saptamani am fost la service-ul unei cunostinte pentru verificare si mi-a spus ca trebuie schimbate urmatoarele: bucse mari, pivoti, bielete. Am schimbat aceste piese si dupa nici 30km a inceput iarasi sa creasca intensitatea acestui pacanit.

Enervat fiind de situatie si de banii dati si nerezolvata treaba m-am apucat sa fac investigatii proprii si sa intreb in stanga si dreapta cam care ar fi problema si cum se poate rezolva. Din discutia telefonica cu o alta cunostinta si dupa ce m-a pus sa fac cateva teste ( am apucat de volan in pozitia 12:30 si tras interior exterior - pacanitul se auzea; apucat de cardanul de la volan si miscat cu putere in sus/jos - acelasi pacanit) mi-a spus ca este vorba despre o piesa ce trebuie schimbata si ca nu este o problema mare (nu a specificat ce piesa trebuie schimbata si nici costul acesteia sau a manoperei).

Dupa alte cateva zile de la schimbarea bucselor,bieletelor si pivotilor a inceput sa se auda adevarate trosnituri la plecat dupa loc, la frana (nu neaparat brusca) si la reducerea vitezei din treapta 2 de viteza (luat piciorul de pe acceleratie brusc). Aceste trosnituri se aud si la virare stanga/dreapta si le simt undeva pe partea soferului, sub picioare. De atunci si pana acum persista aceste trosnituri (nu prea am mai mers cu masina) si as vrea sa stiu de la ce ar putea fi pentru ca eu ma gandesc cum ca am schimbat degeaba acele bucse/pivori/bielete.

Daca ajuta ca info, dupa ce am inlocuit bucsele/pivoti/bielete, la cateva zile am cumparat si un set nou de 4 cauciucuri pe care le-am montat si imiediat dupa am facut si geometria. Pot sa spun ca imiediat dupa reglaj (geometrie) au inceput sa apara acele trosnituri, initial abia se auzeau dar dupa cateva zile au devenit accentuate.

Va rog mult sa ma ajutati cu info de la ce au aparut aceste 2 probleme, daca si cum le pot rezolva si daca stiti cam cat ar costa (perioada dificila dpdv financiar, cu banii la nevasta pentru amanajarea noului camin :scratch: ).

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Va rog mult sa ma ajutati cu ceva informatii cu privire la urmatoarele probleme:

Salutare

Aprox aceleasi simptome le-am avut si eu.

Am schimbat bucse brat si bucse bara stabilizatoare la aprox 8-10.000 km. DUpa ce am schimbat am mai facut 25.000 si am vandut masina fara probleme.

Pune buscsi originale la bara stabilizatoare si la brat bucsele acestea: 6LL 407 183 (Eu le-am luat de la SEAT, erau pe stoc).

Atasez cateva poze pentru a observa diferenta. (luate tot de pe forum).

PS La montaj roga sa-ti verifice starea rulmentilor din capatul amortizoarelor. Parere personala .. si trebuie luata ca atare.

Drumuri Bune

post-19034-1277130178_thumb.jpg

post-19034-1277130186_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula,cel mai comod e sa dai jos basculele,dar sint care au pastrat basculele la locul lor si au scos doar bratul suspensiei.Nu conteaza ce da jos atit timp cit nu te pune la costuri suplimentare sa faci semiconvergenta fata.S-a mai discutat pe tema asta cu reglajul,sau mai bine zis,cu dereglarea semiconvergentei la schimbare bucse bascula desi,daca as cumpara o suta de bucati sint perfect identice intre ele. :Driver: Sa vedem ce iese la tine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ barbulescu_marius : daca ai fi dat macar o pagina mai in spate sa citesti ai fi gasit postul asta >>aici<< care te va trimite la discutii vaste despre aceste bucse, unde vei gasi si recomandari.

Iti recomand sa pui bucse in X, care sunt mai durabile, dau un plus de stabilitate si intaresc puntea fata.

Succes!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

infestedblood
...Aprox aceleasi simptome le-am avut si eu.

Am schimbat bucse brat si bucse bara stabilizatoare la aprox 8-10.000 km. DUpa ce am schimbat am mai facut 25.000 si am vandut masina fara probleme.

Pune buscsi originale la bara stabilizatoare si la brat bucsele acestea: 6LL 407 183 (Eu le-am luat de la SEAT, erau pe stoc).

Salut,

Costurile acestei operatiuni la cat s-au ridicat? Maine am programare la service si as vrea sa stiu cam cat trebuie sa scot din buzunar:) Ma gandesc ca niste bucse nu pot sa coste asa mult. Manopera cred ca o sa ridice pretul.

Multumesc pentru raspunsul promt de astazi.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi mai sus postul meu... De ce nu cititi? :rolleyes: Este un topic foarte documentat cel la care veti ajunge urmarit postul meu. Metode, preturi...coduri piese. E tot ce va intereseaza acolo.

O bucsa nu e mai mult de 50 Ron, si le recomand pe cele in X luate de la reprezentanta (eu de la Skoda am luat). Manopera e mai mare...depinde cum gaseste fiecare la de la 80 la 200 Ron pt ca in majoritatea cazurilor se da bascula jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

o sa iau atunci bucse in X

sper sa gasesc in X cum zici u aditu ca, probabil la reprezentanta sunt bucsele care le am acum pe masina si nu sunt in X din cate am vz eu... o sa vad maine.. o sa merg la PBN sa vad ce au.. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

am gasit bucse in X cum a zis aditu la reprezentanta ..prima data am crezut ca imi da la fel bucse de care am acum pe masina si nu sunt in X sunt normale... sper sa tina mai mult cu astea ..revin cu detalii dupa montare si sa spun cum se simt pe masina astea in X... aditu le`a recomandat :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, eu ti le-am recomandat doar. Decizia ai luat-o tu si nu e una rea. Numai sa nu ai si alte jocuri.

Ai citit topicul indicat de mine pe aria de Fabia? Trebuie sa fie si montate corespunzator (nu mai au buza aia de cauciuc pt protrivire in consola de aluminiu). Asa ca ai grija cine si unde le monteaza. Si mare grija cand iti strange consola sa nu iti infileteze stramb suruburile (pistolul pneumatic ar fi de evitat). In plus sa iti alinieze bine consola cand o strange.

Succes!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

am un prieten care a lucrat la reprezentanta la toyota...si stie ceva meserie nu e un paduche dala din spatele blocului.o sa se orienteze el si o sa vada cum se potriveste bucsa in consola...oricum multumesc de sfat.si vroiam sa te mai intreb dupa montare bucselor trebuie sa merg sa fac geometria inapoi nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa am facut. Am mai mers cateva zile sa se aseze mai bine pe bucse si apoi am facut geometria. Iar, ai grija unde faci geometria :icon_thumleft: Eu am experimentat si cazuri neplacute. Mai nou prefer sa dau pe la o reprezentanta agreata de mine de unde iese cu geometria ceas.

Acum vezi si tu cum iti va trage, cum o sa iti stea volanul... Depinde si de metoda de montaj. Cu presa direct pe masina sau cu demontare console.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

am inteles.. mersi pentru ajutor..o sa postez dupa ce le montez si iti zic ce a iesit.. multumesc inca o data :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

am montat azi bucsele de la bara stabilizatoare si cele de la bascula..si se vede o intarire a puntii fata acum cand trec peste limitatoarele de viteza nu se mai aude bubuitu ala enervant acum sa vedem cat tine :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, clar sunt mai bune decat cele in 2 aripioare. Plus ca aduc un aport stabilitatii masinii.

Cum a decurs montajul? da detalii mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

montaju a fost cam vro 2 ore juma.mi`a dat jos fiecare bascula si a pus`o la presa sa ca bage bucsele noi...cele vechi erau varza erau rupte aripioarele alea rau de tot cele de la bara stabilizatoare mai mergeau da le`am schimbat si pe alea..!:D.acum cand franez nu mai e senzatia aia de "hatz-hatz" scartaiutu ala enervant.sa speram ca va tine macar cat au tinut cele vechi (70 mii):icon_thumright: si manopera a fost 150 ron plus 30 ron la mecanic!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

da am senzatia ca mecanicu nu le`a pus cum trebuie.. a pus bucsa cu cele doua semne de pe ea in sus.. a zis ca asa se pune adik cum vine in forma de X da X-ul rasturnat intr`o parte ( http://vwforum.ro/index.php?showto...4095&st=240 ) cum e bucsa in X de aici din poza asa e montata pe bascula in pozitia asta ! o fi bine aditu-le ?u cum le`ai montat?

am cautat pe aici si am vz o poza pusa de tine cu o sageata cum trebuie sa vina bucsa si nu mi`a montat`o bine din pacate... astea e acum..Dumnezeu cu mila...:(

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau sa aud asta.

Eu ti-am indicat sa citesti topicul ala de pe Fabia inainte de a le cumpara si inainte de a le monta. Montaj bucse in X.

Eu pentru siguranta am luat si pozele cu mine la mecanic...Dar a zis ca sunt ca cele de Golf5/Ocatvia2 si a stiut sa le monteze.

LE: sa te duci sa ti le monteze corect...cam greu caci la demontare sunt mari sanse sa se sparga. Numai sa le faci scandal si sa iti plateasca ei si piesele si sa le monteze gratis amenintati cu OPC-ul. Sau sa iti iei alt set sa il pui corect undeva.

LLE: Nu stiu ce ar putea sa iti afecteze montajul asta. X-ul fiind culcat imi imaginez ca in viraje va fi mai rigida si mai moale pe verticala. Sau poate invers caci acum pe vericala ai limitatoarele alea de cauciuc cu X-ul culcat, care practic ar fi trebuit sa limiteze in viraj nu pe vericala. Ma rog...daca o iei logic intelegi rationamentul.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

deocamdata o sa le las asa ca nu mai am alti bani daca o sa se rupa si astea o sa pun altele si o sa le monteze corect asa masina se comporta bine ti`am zis e mai rigida mai bine inghegata ca sa ma exprim asa...:icon_bounce: acum asta e mergem mai departe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt mai tipicar de fel...si imi place treaba bine facuta.

Dar in limitele financiare :icon_bounce: de asemeni.

Clar ca e inchegata...Si pana se vor rupe...mai ai de asteptat.

Cu directia cum stai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

barbulescu marius

directia e buna am facut gemoetria din nou!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Am si eu o intrebare. De vreo 3 sapt. a inceput Polo-ul meu sa faca foarte urat: pe drum cu piatra cubica si ceva gropi, chiar si pe drum foarte bun, cand masina face balans, cand iau o groapa, cand demarez mai tare sau cu rotile bracate ori cand pun frana se aud niste pocnituri/trosnituri ( nu stiu cum sa descriu sunetele ). Am fost cu ea la un "doctor", a tras-o pe canal, s-a bagat sub ea si m-a pus sa incerc sa plec cu ea de pe loc dar cu frana de mana trasa sa vada de unde se aude pt. ca ridicata pe elevator si examinata nu a gasit nimic. A constatat el ca este vorba despre un suport de sub motor/cutie ( a zis ca ala se misca sau ceva de genu'). Piesa are codul acesta 6Q0 199 851 AJ ( conform ETKA ). Nici nu stiu cum se cheama. Intrebarea mea este daca e posibil sa fie aceasta piesa cauza pt ca mie mi se pare ca sunetul vine din partea dreapta fata iar piesa asta e pe centrul masinii sub motor si nu as vrea sa dau 200 lei + manopera si sa faca in continuare la fel. Multumesc

Ps: Inca o chestie, daca e intr-adevar piesa asta se schimba greu? adica trebuie dat motorul sau cutia jos?

Modificat de wall-e
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El te pune sa schimbi un suport. Posbil sa fie cauza. Posbil sa nu fie si sa incerce si el ceva.

Eu ti-as recomanda sa verifici si bucsele de bascula mai atent. Ele fie sunt prea moi, fie sunt rupte... Chiar si daca nu sunt rupte si sunt doar moi, dau un comportament destul de urat masinii: un fel de recul la accelerare/franare, chiar si batai infundate in unele cazuri, instabilitate...

Nu strica sa verifici si bucsele de la bara stabilizatoare.

Citeste acest topic, mai exact de pe undeva de pe la pagina 2. Vei gasi si link-uri catre un topic similar dar pe aria de Fabia (aceasi Marie cu alta palarie). Vei gasi acolo mai multe detalii, manifestari, cauze, solutii, coduri, montare, impresii...

Search and read!

E bine sa te documentezi, eviti astfel necazurile si cheltuielile inutile, cum NU a facut colegul de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si aceste bucse pot sa le verific eu? Adica nu trebuie desfacut ceva? Daca ma bag sub ea si le verific vizual se observa daca sunt defecte? Cum imi dau seama daca trebuie schimbate? Este posibil ca vizual ele sa arate ok dar totusi sa necesite schimbare? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa le vezi si tu...dar trebui sa tragi de ele ca sa vezi daca sunt sau nu rupte. Prima data eu ma uitam la ele si imi pareau ok. La mecanic insa am vazut ca de fapt erau rupte. Faptul ca sunt moi se vede din ce am zis un post mai sus. Oricum ele prin constructie sunt genul de bucse moi.

PS: Ai citit ce ti-am recomandat? Nu are rost sa iti fac eu un rezumat in loc sa citesti tu. Spor la lectura.

LE: uite niste bucse rupte... Dupa 2 randuri de bucse din astea in 2 aripioare, primele rupte, urmatoarele moi...am luat in X ca in poza.

post-17144-1279803594_thumb.jpg

post-17144-1279803603_thumb.jpg

post-17144-1279803610_thumb.jpg

post-17144-1279803615_thumb.jpg

post-17144-1279803623_thumb.jpg

post-17144-1279803627_thumb.jpg

post-17144-1279803634_thumb.jpg

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!