Jump to content

Care e cel mai bun ulei pentru TDI PD ?


AndreiO2
 Share

Postare recomandată

cititi voi bine pe bidonul de mobil 5w30 eap si nu mai dezinformati.

spune clar ca pentru R5 si V10 tdi pana in 2006 NU se foloseste 507.00

All VW engines with the exception of Unit-Injector / Pump-Duse TDI without LongLife Service and without DPF between 1999-2003 and R5/V10-TDi before model year 2006

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate  andrei_221 pt R5/V10  tb sa trec 2006-2010 am gresit. Rectific...VW  50700 o inglobeaza dupa 2006 pe vw50601, pt motoarele respective.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puneti voi altceva decat 0w30 506.01 in V10 PD sa vedeti $urprize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa  2006 la motoarele cu DPF R5 V10 se foloseste  VW50700   

 

Mobil da in finderul din uk dupa 2006

 M1 esp 5w30  iar la motoarele  pana in 2006 non dpf nu da nimic scrie refer to manual... (adica trebuie 0w30 vw50601)

Probabil dupa 2006 vw a sch compozitia pinioanelor buclucase care se uzau prematur...

 

sursa mobil uk

 

Touareg 5.0 V10 TDI 4motion Euro4 DPF (AJS, AYH, BLE, BWF QG1 - 230kW)
Engine
DT
Year
2006-2010
MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (DT) MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30 (a) 11.5 l

 

Mai precis ELSA

ElsaWin 3.50 (2008 )
In summary:
- All <’06 R5 and V10 engines should use 506.01, regardless of DPF or service interval.
- All >’07 R5 and V10 engines WITH DPF should use 507.00 regardless of service interval.
- All >’07 R5 engines WITHOUT DPF should use 506.01 regardless of service interval.
- All >’07 V10 engines WITHOUT DPF prefer 507.00, but can use 506.01 as an alternative, regardless of service interval.
- All V6TDi engines should use 507.00

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se observa fani ai intervalului extins de service pe forum, de obicei persoanelor care intra pe forum le pasa suficient de masina incat sa inteleaga acest aspect din primele lecturi, si invata ca sunt importante schimburile regulate de ulei, cat de scurte ramane la auto-aprecierea fiecaruia.

 

Cea mai frecventa problema, in opinia mea, e ca nu se doreste respectarea recomandarilor fabricantului legate de vascozitatea uleiului implicit de norma acestuia. Se observa perpetuarea din reflex a miturilor care duc la "ingrosarea" uleiului. Reflex, care se poate observa anterior, era cat pe ce sa "ingroase" putin uleiul (din 0w30 in 5w30) pentru R5 si V10 pana in 2006. Nu stiu cat de grav era, dar e o realitate. Binenteles, sunt variante de PD (si nu numai) unde VW recomanda doar 5w40 sau 5w30 cu normele aferente, dar si acolo se observa tatonarea vascozitatii dupa aceleasi mituri. Plus mai sunt si alte nerespectari ale recomandarilor fabricantului cum ar fi adaugarea de aditivi in ulei.

 

Una peste alta respectarea tipului de ulei indicat de fabricant si respectarea intervalelor de schimb ulei in regim sever de utilizare (sunt vizati in linii mari cei cu peste ~50% trafic urban in RO) va duce sigur la recorduri de longevitate ale motoarelor pentru tarisoara noastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sondaje online pe alte forumuri    

De aceea plang multi pe la dezmembrari....si prin service,

 

la citi KM schimbati uleiul?
la mai mult de 15 K 4%
                         15 K 18%
                         12 - 13 K 13%
                          10 K 48%
                           7 -8 K 12%
                           5 K 1%
                           la mai putin de 5 K 0%
2,008 voturi

 

---------------------------------------------------------------------------

Fiabilitatea prelungita e in zona 7-8k

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu intrebarea legata de V10 (AYH): peste tot apare informatia ca NU se mai foloseste 506.01, ci 505.01 (cel putin la cel fara DPF)

Imi poate confirma cineva care ARE acest motor? Sau care este mecanic si are de a face cu acest motor? Nu dupa ce scrie in ELSA sau la VW (da, stiu ca e ciudat ce zic, dar cei de la VW mi-au dat norma 504.00/507.00 pt motorul meu din 2004)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V10tdi  si  jumatatea lui r5 tdi( montat pe touareg dar si pe Vw T5 )   cat si W8 si w12 ( astea au nevoie de norma 503.01) sunt motoare mai aparte    Acuma ma intreb si eu.... de ce unii producatori  precum MOTUL  , Vatoil  Mobil, Liquy Moli  .... mai au aceste sortimente de uleiuri care au strict DOAR aceste norme  daca  aceste norme ar fi asa cum spun unii  acoperite de norme mai noi  de genul 504/ 507 ?

 

  Dati un search pe siteul marilor producatori de uleiuri, sunt mai mult nu doar cei pe care i-am enumerat si in categoria de vascozitate  0w30 aproape toti au un sortiment special dedicat strict pentru aceste norme.

Modificat de noobsound
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde evolutia lubrifiantilor e constanta si la zi  uleiurile premium din 2014-2015  inglobeaza toate normele

de ex 

Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3

 

Approvals/Performance levels
SAE 5W-30
ACEA C3-10
Suitable for use in engines where ACEA
A3/B4 is recommended ***
Meets all engine protection requirements of
ACEA C2
BMW Longlife-04
MB-229.51**
Porsche C30
Approved under VW Standard 504.00 /
507.00*
* Can be used where:
VW 501.01, 502.00, 503.01, 505.00, 503.00,
506.00, 506.01 are specified

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liqui Moly Top Tec 4100 SAE 5W-40 (VW 505 01)

Pentru toti utilizatori de PD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au codul QG1 (Adica servicu Long Life ) se poate folosi norma VW 507 00.


Liqui Moly Top Tec 4100 SAE 5W-40

Respecta specificatiile ACEA C3,Deci merge la PD cu DPF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAR tinut max 8000km la calitatea  si cantitatea pachetului de aditiv din uleiul vandut in pietele  din est EU,daca vrei viata lunga la motor (fara anexe)

Nu orice 5w40 C3 protejeaza la fel...toate respecta maximul de uzura pe cama cf normei VW   problema este ca foarte putine  se duc spre minim..si publica testele pt ca sant performante..

 

Un exemplu. oarecare  

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=1026&sector=Car

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu intrebarea legata de V10 (AYH): peste tot apare informatia ca NU se mai foloseste 506.01, ci 505.01 (cel putin la cel fara DPF)

Imi poate confirma cineva care ARE acest motor? Sau care este mecanic si are de a face cu acest motor? Nu dupa ce scrie in ELSA sau la VW (da, stiu ca e ciudat ce zic, dar cei de la VW mi-au dat norma 504.00/507.00 pt motorul meu din 2004)

 

ELSA e foarte clara la acest aspect.  Pana in 2006 , folosesti 506.01

 

R5, V10 engines with and without diesel particulate filter     ►2006           506 01

 

Dupa 2006, se poate folosi 507.00

 

R5, V10 engines with and without diesel particulate filter   2007►      507 00 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si eu mai inainte acest lucru in sumarul din Elsa dar unii nu vor sa respecte specificatia vw vor pinioane distributie  varza repede.

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut ! De Aral 10w40(Blue Tronic) sunteti multumiti ?! Folositi ?! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa se auda un zgomot de rigiditate imediat dupa pornirea motorului la diesel la rece scrie si in manualul de vw si zgomotul de diesel e mai pregnant ca la unul pe benzina ideea e ca trebuie sa va obisnuiti cu asta si sa incrrcati sa nu deveniti obsesivi!!asa e motorul vw mai galagios mie chiar imi place sa il aud!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V10tdi  si  jumatatea lui r5 tdi( montat pe touareg dar si pe Vw T5 )   cat si W8 si w12 ( astea au nevoie de norma 503.01) sunt motoare mai aparte    Acuma ma intreb si eu.... de ce unii producatori  precum MOTUL  , Vatoil  Mobil, Liquy Moli  .... mai au aceste sortimente de uleiuri care au strict DOAR aceste norme  daca  aceste norme ar fi asa cum spun unii  acoperite de norme mai noi  de genul 504/ 507 ?

 

  Dati un search pe siteul marilor producatori de uleiuri, sunt mai mult nu doar cei pe care i-am enumerat si in categoria de vascozitate  0w30 aproape toti au un sortiment special dedicat strict pentru aceste norme.

 

504/507 acopera restul normelor dar cu niste exceptii, asta trebuie inteles, ideea e ca 0w30 nu e 5w30, incercati sa respectati ce zic fabricantii, ei nu comploteaza sa va distruga produsele lor, ca s-ar face de rusine cu ele si ar pierde din clienti, e regula generala Iulika ;)

 

Pentru cei care au codul QG1 (Adica servicu Long Life ) se poate folosi norma VW 507 00.

Liqui Moly Top Tec 4100 SAE 5W-40

Respecta specificatiile ACEA C3,Deci merge la PD cu DPF

 

Da, C3 merge la DPF dar nu la PD cu asa ceva, crede-ma cine a construit motoarele stie mai bine ca noi de ce :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Ce ulei recomandati pentru un  T5 motor 2.5l,cod BNZ,TDI PD,4Motion,96kw cu PDF,dar la care s-a eliminat filtrul ceramic si s-a facut modificarea in ECU? Masina este din 2007 si are 200 mii km(de care nu sunt sigur)! Nu are interval de service prelungit,nu are carte service ori manualul masinii!Nu fac multi km,doar drumuri scurte,abia urca 2 linii temperatura apei! Am primit un documentat raspuns de la  nec100, pentru care ii multumesc mult! As vrea sa mai aflu informatii! Pentru acest tip de motor cu DPF-ul functional, stiam de ulei norma 507 00, 5w30! Dar acum? Se poate folosi un 5w40, norma 505 01? Ori recomandarea lui nec100 , un 10w40, cod 228.5(Valvoline, Mobil Delvac) ar fi solutia optima? Precizez ca nu stiu ce ulei folosea ultimul proprietar(sunt al treilea).Nu stiu cu certitudine nici care e norma,cred ca 507 00. Cu stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca modificarea vascozitatii uleiului ii va face bine ? Si aici nu intra DPF in calcul, vorbim strict de motor care a fost proiectat pe 5w30. Mie unul mi-ar fi teama sa bag un ulei mai gros daca motorul a fost facut cu tolerante mai mici pentru un ulei mai subtire, uleiul trebuie sa circule nerestrictionat in ritmul calculat de proiectant si la rece sau la turatii mici. In plus, norma 504/507 depaseste celelalte norme VW ale unui 5w40 sau 10w40, lucru valabil si pentru PD-ul tau.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin teoretic un ulei mai gros circula mai greu,deci ungerea mai lenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice configurator atat in cazul T5  , T5 facelift , chiar si T4  v-a sugera un ulei ..w30  long life cu interval 30 000km.    Mototul R5 tdi pana in 2007 si pana sa aiba  DPF cerea norma 506.01   dupa 2007 e  dat cu 507.00 .  Exista mai multe discutii  intre proprietarii de T5 2.5tdi cum ca tocmai din cauza nerespectarii normei uleiului 506.01( ow30)  ar aparea uzura prematura la ax cu came.

    

  Daca faci doar drumuri scurte personal ti-as recomanda un 5w30  507.00 . NU ai avea cu ce sa dai gres.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ca fix w30 uzeaza cama mai mult, ca doar e mai subtire = pelicula mai slaba. Poate sa ajunga el mai repede prin motor, daca atunci cand se pune pe componente nu asigura protectie ca un w40. Cel putin asa vad eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu mai ai dpf, mergi linistit pe 5w40 cu 505.01, schimbat la 10.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!